بازی تاج و تخت برای رانندگان مکلارن در مجارستان !

لاندو نوریس پس از مهار چالش هیجانانگیز اسکار پیاستری، همتیمی خودش از مک لارن، برای کسب مقام اول در اواخر مسابقه، برنده مسابقه مجارستان شد. این راننده بریتانیایی با استفاده از استراتژی one pit stop، پیروزی را از آن خود کرد.
به گزارش آخرین خودرو، چارلز لکلرک، رانندهی اول در خط حمله، با شروع مسابقه قدرتمندی داشت و جایگاه اول را در اختیار داشت و به رانندهی فراری اجازه داد تا در مراحل ابتدایی مسابقه، برتری ثابتی نسبت به پیاستری در جایگاه دوم ایجاد کند؛ موقعیتی که او در طول دور اول توقفهای پیاستری، با وجود تلاش پیاستری برای شکست دادن رقیبش، حفظ کرد

با این حال، با اتخاذ استراتژی های مختلف در میان پیشتازان، پیشبینیها از مسابقه شروع به تغییر کرد، به طوری که لکلرک و پیاستری هر دو با طرحهای دو توقفی در مرحلهی پایانی مسابقه، خود را پشت سر نوریسِ تک توقفی (one pit stop) یافتند. در حالی که سرعت لکلرک در مراحل پایانی کاهش یافته بودند، پیاستری سریع شروع به تعقیب نوریس برای کسب جایگاه اول کرد که منجر به یک پایان جذاب شد زیرا این استرالیایی در دورهای پایانی از همتیمی خود عقب مانده بود.

با وجود چندین مرتبه تلاش، پیاستری نتوانست از نوریس سبقت بگیرد و لاندو با اختلاف تنها ۰.۶۹۸ ثانیه از خط پایان عبور کرد و پنجمین پیروزی خود در این فصل را قطعی کرد. این اتفاق، اختلاف پیاستری را در قهرمانی رانندگان با ورود به تعطیلات تابستانی به نه امتیاز کاهش داد.
جورج راسل برای مرسدس سوم شد و لکلرکِ در حال تقلا را پشت سر گذاشت و جایگاه آخر را روی سکو به دست آورد. لکلرک در یک روز ناامیدکننده برای فراری، که به دلیل رانندگی نامنظم در طول نبرد خود با راسل، پنج ثانیه جریمه شد، مجبور شد به جایگاه چهارم بسنده کند.

فرناندو آلونسو با یک رانندگی استوار، جایگاه پنجم را برای استون مارتین به دست آورد و ۱۰ امتیاز ارزشمند برای تیمش ثبت کرد و لنس استرول با فاصله کمی در جایگاه هفتم قرار گرفت. در بین آنها، گابریل بورتولتو از کیک سائوبر نیز حضور داشت که عملکرد چشمنواز دیگری از راننده تازهکار را رقم زد.
لیام لاوسون برای ریسینگ بولز هشتم شد و پس از او مکس ورشتپن از ردبول قرار گرفت که روز سختی را در جایگاه نهم سپری کرد. این راننده هلندی پس از مسابقه به دلیل برخورد با لوئیس همیلتون که باعث شد راننده فراری از مسیر منحرف شود، مورد بررسی قرار گرفت اما هیچ اقدام دیگری طبق معمول انجام نشد و لوئیس جایگاه نهم خود را حفظ کرد.

کیمی آنتونلی آخرین امتیاز را در جایگاه دهم برای مرسدس گرفت در حالی که ایزاک هاجار از ریسینگ بولز در جایگاه یازدهم ایستاد. همچنین همیلتون که در یک آخر هفته سخت برای قهرمان هفت دوره جهان، مجبور شد به جایگاه دوازدهم بسنده کند و در جمع ده نفر برتر قرار نگرفت.

نیکو هالکنبرگ برای کیک سائوبر در جایگاه سیزدهم قرار گرفت و پس از او، کارلوس ساینز و الکس آلبون از ویلیامز، به ترتیب در جایگاههای چهاردهم و پانزدهم قرار گرفتند. استبان اوکان تنها راننده هاس بود که مسابقه را در جایگاه شانزدهم به پایان رساند و یوکی سونودا برای ردبول در جایگاه هفدهم قرار گرفت.


این مسابقه روز سختی برای آلپین بود زیرا فرانکو کولاپینتو و پیر گسلی به ترتیب در جایگاههای هجدهم و نوزدهم به ترتیب قرار گرفتند و البته گسلی به دلیل برخورد با ساینز، ۱۰ ثانیه جریمه زمانی نیز دریافت کرد. در همین حال، اولی بیرمن نتوانست پرچم شطرنجی و پایانی را مشاهده کند و آسیب دیدگی خودروی هاس او را مجبور به کنارهگیری از مسابقه کرد.

با ارزش ترین تیمهای فرمول یک ۲۰۲۵
مسابقه شماره ۲ ؛ فتل برنده غافلگیر کننده مسابقهای چهار جانبه
پردرآمدترین رانندگان فرمول یک ۲۰۲۵
مسابقه شماره ۳ ؛ عملکرد بینظیر ورشتپن در میان هرج و مرج هوای بارانی – گرندپری برزیل ۲۰۲۴




