قطعه سازان از افزایش تعرفه واردات خودرو حمایت می کنند؟

با وجود اینکه دیوان عدالت اداری اعلام کرد که برای توقف واردات خودرو و افزایش تعرفه ها تصمیم گیری نکرده است، اما به طور قطع می توان گفت که بر اساس شکایت یک فرد، رسیدگی اولیه به این پرونده انجام شده است. حال پرسش اینجاست که چه کسانی از این طرح شکایت حمایت کرده اند تا فردی چنین مسیری را برای افزایش قیمت خودروهای وارداتی طی کند؟
به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، طی هفته های گذشته بارها قطعه سازان کشور نسبت به کاهش تعرفه واردات خودرو واکنش داده بودند و حتی در برخی مراسم های رسمی می گفتند که این کاهش تعرفه به ضرر صنعت خودرو و قطعه سازی کشور است. در جلسه چندی پیش انجمن قطعه سازان همگن، برخی اعضا اعلام کردند که پیشنهاد افزایش تعرفه واردات خودرو را داده اند و حتی به صورت جدی مخالف خود را با واردات خودروهای کارکرده اعلام کردند.
به گفته برخی اعضای انجمن قطعه سازان همگن، با این تعرفه واردات خودرو باید تعرفه واردات قطعات منفصله و مواد اولیه هم کاهش پیدا کند. در حال حاضر از نگاه بسیاری قطعه سازان، واردات خودرو با تعرفه های ۲۰ و ۴۰ درصد می تواند به صنعت خودرو و قطعه سازی کشور آسیب وارد کند.
حال در این بین برخی معتقد هستند که یکی از حمایت اصلی طرح شکایت برای توقف واردات خودرو و افزایش تعرفه قطعه سازان کشور هستند. زیرا در آخرین جلسه خود به صورت رسمی مخالفت خود را با طرح کاهش تعرفه واردات خودرو اعلام کرده بودند. هنوز انجمن های قطعه سازی کشور به این مسئله واکنش نشان نداده اند. اما سکوت آن ها احتمال هرگونه حمایت را از افزایش قیمت خودرو تقویت می کند.
محموله مدرن ترین سدان مزدا به ایران رسید
سکوت نهادهای نظارتی در عرضه خودروهای وارداتی ادامه خواهد داشت؟
قیمت علی الحساب تویوتا کرولا کراس یاسین موتور مشخص شد
دور جدید عرضه ۴ هزار خودروی وارداتی تا پایان هفته





هنگامی که این تصمیم ها استفاده های نجومی نصیب قطعه سازان می کند چرا نباید حمایت کنند. مافیای خودرو در نمایی دیگر …!
مصوبه وزیران دولت باید اجرایی شود هیچ کس حق ندارد خلاف منافع ملت تصمیم بگیرد منافع مردم بر منافع چند قطعه ساز و خودروساز که سالها انحصار بازار در دستشان بوده ارجحیت دارد فضای رقابت در کشور نباید نابود شود همین الان نرخ ارز ۲.۵ برابر شده حال چرا باید تعرفه ۲۰ دردی یک شبه ۵ برابر شود و باعث تورم و گرانی بیشتر در جامعه و فشار بیشتر به مردم شود خودروسازان و قطعه ساران به جای سنگ اندازی در برابر واردات در جهت کاهش تعرفه قطعات خودشان گام بردارند تعرفه ۱۰۰ درصدی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
به کام عده ای معدود به ضرر کل مردم
آیا همچین حمایتی از بقیه اصناف هم میشه؟؟؟
همیشه همین بوده پول بده اش بخور.پول بده قانون را به نفع خودت برگردان. مردم منی چند!!!
میانگین تعرفه از ۱۰۰ درصد هم بیشتر است.
کشور ما پر از مافیا شده یک مافیا برنج خارجی وارد و مافیای برنج داخلی مخالف است مافیای خودرو داخلی مخالف ورود خودرو خارجی و مافیای خودرو خارجی مخالف این مافیا بازی و هرج و مرج رها شدگی هم به علت بیسوادی و بی تجربگی و دم دلسوزی مسولان است