%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰

حمله جنجالی قهرمان فرمول یک به خودروهای دیفرانسیل جلو ؛ مکس فرستاپن: آنها ضد رانندگی هستند

منتشر شده در 14 مرداد 1404 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
حمله جنجالی قهرمان فرمول یک به خودروهای دیفرانسیل جلو ؛ مکس فرستاپن: آنها ضد رانندگی هستند

مکس فرستاپن، قهرمان چهار دوره فرمول یک و ستاره تیم ردبول ریسینگ، اخیراً در ویدیویی تبلیغاتی که به ‌نوعی آغاز همکاری رسمی این تیم با فورد را نشان می‌دهد، شدیداً به خودروهای دیفرانسیل جلو حمله کرده است. این موضوع باعث شده طرفداران خودروهای محبوبی چون هوندا سیویک تایپ R به اظهارات فرستاپن واکنش نشان دهند.

از هوندا به فورد؛ تغییر تاریخی در ردبول ریسینگ

تیم فرمول یک ردبول ریسینگ پس از پایان شراکت ۱۲ ساله‌اش با رنو، از سال ۲۰۱۹  به استفاده از پیشرانه‌ های هوندا روی آورده است. هرچند شرکت هوندا در سال ۲۰۲۱ از رقابت‌های فرمول یک کناره‌گیری کرده، اما تا به امروز موتورهای تولیدی آن همچنان قلب تپنده خودروهای تیم ردبول هستند. خودروی RB21 که در فصل جاری به میدان می‌رود، همچنان از پیشرانه ۱.۶ لیتری V6 توربو شارژ ساخت هوندا بهره می‌برد.

با این حال، از فصل ۲۰۲۶ تا حداقل سال ۲۰۳۰، ردبول از پیشرانه‌ای جدید استفاده خواهد کرد که به‌ صورت مشترک با فورد توسعه می‌یابد؛ این یعنی ورود رسمی برند فورد به مسابقات فرمول یک در کنار یکی از موفق‌ترین تیم‌های حال حاضر.

تبلیغ ماستنگ GTD و انتقاد از خودروهای دیفرانسیل جلو

در ویدیوی تبلیغاتی مورد بحث، قهرمان هلندی ابتدا همراه با کریس هریس، خبرنگار معروف خودرویی و مجری تاپ گیر، در مدل کلاسیک RS200 می‌نشیند و سپس پشت فرمان خودروی عضلانی قدرتمند و دیفرانسیل عقب ماستنگ GTD قرار می‌گیرد. در بخشی از این ویدیو، فرستاپن در توصیف خودروهای دیفرانسیل جلو می‌گوید:

«به نظرم یک خودروی دیفرانسیل جلو خیلی خسته‌کننده‌ است. برای من این نوع خودروها ضد رانندگی هستند. توی شبیه‌ساز هم بعضی وقت‌ها رانندگی‌اش را امتحان کردم؛ واقعاً یکی از بدترین تجربه‌ها بود.»

این در حالی است که در گذشته نه چندان دور، فرستاپن در تبلیغات رسمی هوندا برای مدل سیویک تایپ R حاضر شده و به تمجید از آن پرداخته بود. شاید بدانید این نسخه از سیویک رکورد سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلو در پیست نوربرگرینگ را در اختیار دارد و به‌ عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای جهان با محور محرک جلو شناخته می‌شود.

نقش قرارداد در اظهارنظرهای ستاره فرمول یک

باید در نظر داشت که حضور فرستاپن در تبلیغات سیویک تایپ R یا خودرو شهری هوندا e بخشی از تعهدات قراردادی با کمپانی ژاپنی به حساب می‌آید. او در آن زمان این خودروها را «سرگرم‌کننده» و «مناسب برای رانندگی در شهر» توصیف کرده بود. بنابراین، انتقاد شدید فعلی از دیفرانسیل جلو شاید بیشتر نشانه سلیقه شخصی او باشد تا تناقض.

در هر حال، این حرف‌های صریح فرستاپن ممکن است طرفداران خودروهایی مانند فولکس واگن گلف GTI یا سیویک تایپ R را آزرده کند، اما نمی‌توان از علاقه آشکار او به خودروهای محور عقب گذشت. از سوی دیگر، فورد هم تاریخ درخشانی در ساخت هاچبک‌های دیفرانسیل جلو مثل فوکوس ST و فیستا ST داشته، هرچند این مدل‌ها دیگر در خط تولید حضور ندارند.

سلیقه شخصی یا شیفت تبلیغاتی؟

در نهایت، به نظر می‌رسد اظهارات فرستاپن بخشی از جابجایی او از تبلیغات هوندا به فورد باشد. هرچند هواداران سیویک تایپ R ممکن است از این اظهارنظر دلخور شوند، اما نباید فراموش کرد که بسیاری از حرف‌های تبلیغاتی در دنیای خودرو تحت تأثیر قراردادها و برندهای اسپانسر هستند، نه لزوماً ترجیحات فنی راننده.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X