%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰

کانسپت خیره‌کننده بیوک الکترا اوربیت معرفی شد؛ پیوندی جسورانه از طراحی دهه ۵۰ با تکنولوژی آینده

منتشر شده در 18 مرداد 1404 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
بیوک الکترا اوربیت

اگرچه برند بیوک در بازار ایالات متحده تقریباً فراموش شده، اما در بازار چین همچنان یکی از بازیگران مهم صنعت خودرو محسوب می‌شود. برای اثبات این ادعا کافی است نگاهی به جدیدترین خودروی مفهومی این شرکت بیندازیم. این کانسپت بیوک الکترا اوربیت (Electra Orbit) نام دارد و ترکیبی جذاب از نوستالژی دهه ۱۹۵۰ میلادی، فناوری روز و معماری تمام‌ الکتریکی را به نمایش می‌گذارد.

طراحی آینده‌نگرانه با الهام از عصر فضا

بیوک الکترا اوربیت به طور کامل توسط شاخه چینی جنرال موتورز و در مرکز طراحی پیشرفته این شرکت توسعه یافته؛ به گفته کمپانی، در خلق این مفهومی زیبا از سفینه‌های فضایی، جت‌های پرسرعت و کانسپت‌های کلاسیک بیوک در دهه ۵۰ میلادی الهام گرفته شده است. در نمای جلو، خطوط نرم و منحنی‌های یکپارچه حس پرواز و آینده را تداعی می‌کنند، در نمای عقب هم کشیدگی بدنه و فرم خاص انتهای اتاق یادآور پرنده‌های فضایی آن دوران است. در این بخش شاهد بال‌های متحرکی هستیم که به‌منظور بهبود آیرودینامیک و افزایش نیروی رو به پایین در سرعت‌های بالا، از بدنه بیرون می‌آیند.

بیوک الکترا اوربیت

ابعاد و طراحی بدنه کانسپت بیوک الکترا اوربیت

کانسپت بیوک الکترا اوربیت در تصاویر خیلی بزرگ به نظر می‌رسد. در واقعیت هم همینطور است، چرا که این مفهومی طولی در حدود ۶ متر و عرضی بیش از ۲ متر دارد. با چنین ابعادی باید گفت الکترا اوربیت در مقایسه با شاسی بلند تنومندی مثل شورولت سابربن طولانی‌تر است. رینگ‌های براق این خودرو از نوع موسوم به دیسکی بوده و ۲۴ اینچی هستند.

کابینی گسترده و مدرن فقط برای ۴ نفر

با وجود ابعاد عظیم بدنه، کابین بیوک الکترا اوربیت تنها گنجایش چهار نفر را دارد. طراحی داخلی با تمرکز کامل بر راحتی سرنشینان انجام شده و چینش صندلی‌ها به صورت ۲+۲ است. در مرکز داشبورد، یک رابط کاربری به نام «الهام ‌گرفته از کرم‌ چاله» قرار گرفته که به‌عنوان دستیار هوش مصنوعی عمل می‌کند.

بیوک الکترا اوربیت

برای کسانی که ترجیح می‌دهند کنترل دستی بیشتری داشته باشند، یک کنترلر گوی‌شکل در کنسول مرکزی در نظر گرفته شده که امکان تعامل با صفحه نمایش عظیم و خمیده‌ای را فراهم می‌کند. این نمایشگر کل عرض خودرو را فرا گرفته و دو ستون A را به هم متصل می‌کند!

بیوک الکترا اوربیت

زبان طراحی آینده بیوک

آقای استیوارت نوریس نایب رئیس طراحی جنرال موتورز چین درباره کانسپت الکترا اوربیت گفته:

«الکترا اوربیت یک جسارت طراحی است برای اینکه ببینیم بیوک چگونه می‌تواند گذشته خود را با نگاهی نوین و نوآورانه به آینده پیوند دهد. ما با بازتفسیر نمادهای دوران فضا و بهره ‌بردن از آزادی طراحی در پلتفرم‌های برقی، خودرویی مفهومی خلق کردیم که هم ریشه در DNA بیوک دارد و هم کاملاً جدید و هیجان‌انگیز است.»

بیوک الکترا اوربیت

تولید انبوه، شاید وقتی  دیگر

اگرچه جزئیات دقیق درباره قوای محرکه کانسپت بیوک الکترا اوربیت ارائه نشده، اما جنرال موتورز تأیید کرده این خودرو بر اساس پلتفرم اختصاصی خودروهای برقی جنرال موتورز توسعه یافته است. با توجه به سبک طراحی و کابین بیش از حد آینده‌نگرانه، بعید است برنامه‌ای برای تولید انبوه این مفهومی جذاب وجود داشته باشد.

بیوک الکترا اوربیت

در عوض، انتظار می‌رود که عناصر طراحی به‌کاررفته در الکترا اوربیت الهام‌بخش مدل‌های تولیدی آینده بیوک باشند؛ مدلی که شاید عصر جدیدی برای این برند در بازار خودروهای برقی چین آغاز کند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X