ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰

قیمت قطعات ری را ؛ کراس اوور ملی گران تر از چینی ها؟

منتشر شده در 20 مرداد 1404 ساعت 14:02
نویسنده آرام عزیزی
عکاس علیرضا پاداش
قیمت قطعات ری را ؛ کراس اوور ملی گران تر از چینی ها؟

ریرا کراس اوور داخلی توانسته توجه مشتریان را جلب کند یکی از دلایل آن قیمت و تامین قطعات است در این مطلب به بررسی صحت این موضوع میپردازیم.

ری را اولین کراس اوور داخلی است که به واسطه قرار گیری نشان ایران خودرو برپیشانی آن بسیاری از خریدران به سمت خرید آن می روند. از اصلی ترین دلایلی که علاقه خریداران را به سمت ری را می برد تولید داخل بودن آن است که باعث می شود تامین قطعات این خودرو بسیار راحت تر نسبت به خودروهای هم کلاس رقیب باشد؛ جدا از بحث تامین قطعات قیمت قطعات نیز از اصلی ترین چالش ها برای خریداران خودرو در کلاس و بازه قیمتی ری را است بخصوص درباره خودرو های چینی مونتاژی. در این مطلب سایت آخرین خودرو قیمت قطعات سه بخش اصلی بدنه، چراغ ها و تزئینات بدنه کراس اوور داخلی ریرا را مورد برسی قرار می دهیم.

قیمت قطعات بدنه

قیمت قطعات ری را ؛ کراس اوور ملی گران تر از چینی ها؟

از اصلی ترین قطعاتی که در تصادفات دچار خرابی می شوند و همیشه در معرض آسیب هستند، درب، سپر و گلگیر هستند. قیمت پایین این سه قطعه از اصلی ترین المان ها برای سنجش بهای لوازم یدکی یک خودرو است.

گلگیر ری را را می توان قیمت مناسب عنوان کرد، بهای اعلام شده توسط خود ایساکو برای گلگیر خام جلو این خودرو ۲,۰۳۲,۸۰۰ تومان است ولی در صورتی که به صورت رنگ شده باشد قیمت آن به محدوده ۵ میلیون تومان خواهد رسید. از اجزای گلگیر نیز می توان مجموعه داخلی آن را به قیمت ۱,۳۵۰,۰۰۰۰ خریداری کرد.

درب خودرو از آسیب پذیر ترین قطعات آن است، قیمت اعلامی ایساکو برای درب جلوی ری را کراس اوور ملی در محدوده ۹ میلیون تومان عنوان شده است.

سپر عقب و جلوی ری را از دو بخش تشکیل شده و در داخل آن اجزای نگهدارنده اکسترنال برای نگهداری سنسور ها و دوربین های خودرو در نظر گرفته شده، قیمت مصرف کننده مجموعه کامل سپرجلو و عقب این خودرو به ترتیب ۱۰ و ۹ میلیون تومان است.

قیمت تزئینات اصلی و فرعی ری را

قیمت قطعات ری را ؛ کراس اوور ملی گران تر از چینی ها؟

قطعات تزینی همانند جلوپنجره، متعلقات زینتی و چراغ ها از جمله گران ترین لوازم در خودروهای چینی رقیب ری را هستند و بهای پایین این قطعات می تواند ارزش افزوده بالایی برای ری را ایجاد نماید.

جلوپنجره ری را از الگوی ساده بهره می برد و در آن طراحی های کهکشانی پیچیده همانند خودروهای چینی جدید دیده نمی شود و از همین رو باید قیمت تمام شده پایینی داشته باشد. شرکت ایران‌ خودرو سازمان خدمات پس از فروش یا همان ایساکو برای این قطعه که از دوبخش در خودرو ری را تشکیل شده در بخش بالا و پایین قیمت های ۲,۸۰۰,۰۰۰ و ۱,۴۹۰,۰۰۰ تومان در نظر گرفته است.

چراغ های ریرا در بخش جلو و عقب از الگوی تازه ای بهره می برند، قسمت جلو یک بخش به صورت دی لایت در بالای سپر قرار دارد و بخش پایینی به صورت چراغ اصلی در بخش سپر است. چراغ اصلی جلوی این خودرو به بهای مصرف کننده ۲,۵۷۴,۰۰۰ تومان عرضه می شود، قیمت چرا این خودرو با وجود دو رفلکتور بودن و چراغ پیچ به نسبت قیمت پایینی دارد. مجموعه چراغ حرکت در روز و راهنمای ری را که در بالای سپر قرار دارد نیز برای مصرف کننده ۷ میلیون تومان است. چراغ عقب کراس اوور ملی ایران خودرو از فناوری جدید استفاده می کنند و جدا از اینکه درداخل قاب با رنگ مشکی پیانوای است به صورت کامل از فناوری LED بهره می برد. قیمت چراغ عقب ری را به صورت تک سمتی ۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان است.

قیمت قطعات ری را ؛ کراس اوور ملی گران تر از چینی ها؟

آینه های جانبی نیز به دلیل محل قرار گیری بسیار مستعد شکستن هستند، آینه های کراس اوور ایران خودرو از نوار راهنما و دوربین بهره می برند از همین رو قیمت آنها به نسبت گران ارزیابی می شود ولی در مقایسه با خودرو های چینی قیمت پایین تری دارد. قیمت جفت آینه های این خودرو نزدیک به ۱۳ میلیون تومان برای مصرف کننده اعلام شده است.

قطعات فنی پیشرانه و جلوبندی

قیمت قطعات ری را ؛ کراس اوور ملی گران تر از چینی ها؟

سرسیلندر، تلاش های ما برای یافتن قیمت سرسیلندر این خودرو به نتیجه نرسید و بر همین اساس قیمت سرسیلندر موتور EF7 توربو را در نظر می گیریم که به دلیل سادگی این سرسیلندر نسبت به سرسیلندر ری را باید انتظار قیمت بالاتر این قطعه در کراس اوور ملی داشته باشیم. قیمت سرسیلندر ای اف ۷ توربو درحال حاظر بیش از ۱۴ میلیون تومان عنوان می شد.

اویل پمپ یا پمپ روغن از حیاتی ترین اجزا در موتور های احتراقی است که در هر خودروی امکان خرابی آن وجود دارد. اویل پمپ ری را تنها ۱ میلیون تومان برای مصرف کننده عرضه می شود.

رادیاتور ری را و تارا اتوماتیک قطعه ای مشترک در هر دو خودرو است. این قطعه که در تصادفات از جلو جزء اولین قطعاتی است که ضربه می خورد. این قطعه در خودرو ری را تنها ۳,۲۰۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد.

رام که از اصلی ترین اجرای اسکلت خودرو است در خانواده پلتفرم ری را و تارا یکسان است. این قطعه در محصولات جدید ایران خودرو تارا و کراس اوور ملی قیمتی نزدیک به ۶ میلیون تومان دارد.

کامپیوتر(ECU) موتور از گران ترین قطعات الکترونیک در خودرو است که برای ری را از شرکت AECS تامین می شود و قیمتی مثبت ۱۰ میلیون تومان دارد.

قیمت تمامی این قطعات از سایت ایساکو (شرکت ایران‌خودرو سازمان خدمات پس از فروش) استخراج شده است.

جمع بندی از قیمت قطعات ری را

قیمت قطعات ری را ؛ کراس اوور ملی گران تر از چینی ها؟

در کل می توان قیمت قطعات ری را در محدوده خودرو های اقتصادی دسته بندی کرد و نسبت به رقبای چینی خود بهای بسیار پایین تری دارد. این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که ری را از مجموعه قطعات بالای ساخت داخل ساخته شده که همین موضوع وفور لوازم یدکی و اقتصادی بودن آن را در مقابل خودرو های چینی می سازد. قیمت کارخانه و بازار ری را به صورت بروز در سایت آخرین خودرو.

ویدیو های پیشنهادی

۱۴ Responses to “قیمت قطعات ری را ؛ کراس اوور ملی گران تر از چینی ها؟”

  1. هادی گفت:

    رقبای چینی اش خیلی بهتر از این آشغال بی کیفیت هستن.
    آشغال ترین چینی بهتر از بهترین ماشین ایرانیه.

    ۹
    ۲۶
    • هادی گفت:

      هادی جان شما با اسنبت جا به جا شو

      ۱۸
      ۳
    • ناشناس گفت:

      لطفا برای یک بار هم که شده منطقی باش. ماشین رو نه تنها سوار نشدی بلکه حتی از دور هم ندیدیش. من دارم خیلی با کیفیت و خوش قیافه س. تنها ایرادش نسبت به بعضی هم رده ها پلاستیک خشک داشبورده که البته با کیفیت تر از بقیه داخلی هاست.

      ۱۹
      ۳
    • عباس گفت:

      کلا قیمتهایی که گذاشتین ضرب عدد ۱۰ کنید الا سپر جلوی سمند با سمند سورن دوباره با دنا ودنا پلاس واخرهم با تارا به ترتیب تو بازار قیمت کنید حالا سپر ری را چطوری ۹ میلیون

      ۲
      ۱
  2. Negin گفت:

    عنوان خبر:
    قیمت قطعات ری را ؛ کراس اوور ملی گران تر از چینی ها؟

    خود خبر:
    در کل می توان قیمت قطعات ری را در محدوده خودرو های اقتصادی دسته بندی کرد و نسبت به رقبای چینی خود بهای بسیار پایین تری دارد

    خواهشاً اینجوری تیتر نزنید
    خیلی ها فقط تیتر را میخونن

    ۲۵
    ۱
    • ناشناس گفت:

      آفرین 👏👏👏

      ۱۰
      ۲
    • کامران گفت:

      خیلی ها هم ماشین ندارن و میگن تویوتا اشغاله چون توی چین تولید میشه و ری را اشغاله چون نمی تونیم بخریم

      ۶
      ۱
      • احسان گفت:

        کجا هست این ریرا که کسی نه میتونه ثبت نام کنه نه اکه بعد یکی دو سال ثبت نام کنه ماشین بهش نمیذن تا دو سال دیگه جمعا سه چهار سال طول میکشه

        ۰
        ۱
    • ناشناس گفت:

      این حرکت از سایت آخرین خودرو بعید بود. خیلی ها فقط عنوان خبر رو میخونن و رد میشن. جالبه همین آدما میشن امثال هادی که ماشین رو ندیده قضاوت میکنن. قیمت قطعات ری را در حد تارا هست. البته از هر نظر ریرا خیلی خیلی از همه تولیدات داخلی بهتره

      ۹
      ۰
  3. ناشناس گفت:

    بنظرم ری را ارزش خرید بالا تری نسبت به بیشتر رقبا چینی خودش داره

    ۵
    ۰
    • ناشناس گفت:

      مردم عجیبی هستیم. میریم بدون مطالعه شاهین پلاس میگیریم نزدیک به یک و سیصد. اسیر دست دلال هایی میشیم که الان دارن ریرا رو از بازار جمع میکنن.
      همین ریرا قراره یهو قیمتش فضایی بشه و دلال بلده چطور قیمت رو بالا پایین کنه. الان ملت شریف ریرا رو نمیخرن چون به نسبت آپشن هاش ارزون تر از بقیه خودروهای بازاره. باید گرونش کنن تا دست و پا بشکنیم براش.

      ۲
      ۰
  4. مجتبی حاجی نصراله گفت:

    ریرا خودرویی بسیار باکیفیت و ارزشمند است.
    بنده آن را از بازار آزاد خریداری کرده‌ام و پیش از خرید، تحقیقات زیادی انجام داده‌ام. واقعاً خودروی قابل‌توجهی است.
    متأسفانه برخی نقدها نسبت به این خودرو منصفانه نیست؛ افرادی که چنین اظهارنظرهایی می‌کنند، اغلب حتی تجربه‌ی رانندگی با ریرا را نداشته و از امکانات، توان فنی و ویژگی‌های واقعی آن بی‌اطلاع‌اند.
    صرفاً برای ابراز نظر یا نمایش دانسته‌های خود، سخنی می‌گویند بی‌آنکه پایه و مبنای درستی داشته باشد.

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X