%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S
۷۹۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
کی ام سی T9
۴,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
هایما ۸S
۲,۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
کی ام سی ایگل
۱,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۱
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
اکستریم LX
۳,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۷
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۹
رانا پلاس
۱,۰۵۲,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
فوتون تونلند G7
۳,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۵
اکستریم VX
۶,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کوییک S
۷۸۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
اطلس GL
۹۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
آریسان ۲
۸۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S
۷۹۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
کی ام سی T9
۴,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
هایما ۸S
۲,۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
کی ام سی ایگل
۱,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۱
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
اکستریم LX
۳,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۷
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۹
رانا پلاس
۱,۰۵۲,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
فوتون تونلند G7
۳,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۵
اکستریم VX
۶,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کوییک S
۷۸۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
اطلس GL
۹۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
آریسان ۲
۸۲۴,۰۰۰,۰۰۰

مجلس هم در برابر واردات قرار گرفت ؛ یک نفر به داد واردات خودرو برسد!

منتشر شده در 26 مرداد 1404 ساعت 15:43
مجلس هم در برابر واردات قرار گرفت ؛ یک نفر به داد واردات خودرو برسد!

به تازگی هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس نامه ای را در خصوص تعرفه های واردات خودرو به وزارت صمت ارسال کرده است.

داستان تعرفه واردات خودرو حالا کلاف پیچیده و سردرگمی شده که هر روز بلاتکلیف تر می شود. داستان از آنجایی آغاز شد که دولت تعرفه واردات خودرو را به طور کلی و بدون هیچ جزئیاتی، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ صد در صد دیده بود و همان بودجه هم به تصویب مجلس رسید. اما چندی پیش بود که هیئت وزیران مصوبه جدیدی را در قالب اصلاحیه به تصویب رساند که بر اساس آن کاهش تعرفه خودروهای وارداتی به میزان چشمگیری رقم می خورد. به این نکته دقت داشته باشید که اواخر سال گذشته بود که ارز مبنای محاسبه حقوق ورودی خودروهای وارداتی به شدت افزایش یافته بود و نرخ ارز هم در این مدت به میزان قابل توجهی افزایش داشت. بر این اساس به نظر می رسید که هیئت وزیران در صدد این بود که با کاهش تعرفه بتواند قیمت را تعدیل کند و مانع افزایش قیمت شدید خودرو در بازار شود. اما پس از آن بر اساس یک شکایت شخصی، دیوان عدالت اداری به مغایرت مصوبه هیئت وزیران با قانون بودجه اشاره کرد و تعرفه را فعلا ۱۰۰ درصد لحاظ کرد. حالا هم در جدیدترین اقدام، نامه هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس در رای مقدماتی خود عملا تعرفه ۱۰۰ درصد را برای واردات خودرو قانونی می داند. با وجود این که حتی حالا هم قیمت خودروهای وارداتی بسیار بالاتر از خودروهای مونتاژی و داخلی است اما به نظر می رسد لابی قدرتمندی شکل گرفته تا تعرفه حداکثری برای واردات خودرو حفظ شود. حتی مجلسی که پیش از این بسیار از واردات خودروی نو و کارکرده حمایت می کرد هم حالا بو نوعی در مقابل واردات خودرو قرار گرفته است.

مجلس هم در برابر واردات قرار گرفت ؛ یک نفر به داد واردات خودرو برسد!

قانون بهانه است !

اگرچه تمامی نهادهای درگیر در داستان تعرفه واردات خودرو مدام به قانون و مغایرت های موجود در آن می پردازند اما پر واضح است که قانون تنها بهانه است و گروهی قدرتمند در کشور مخالف واردات هستند که اتفاقا در لایه های بالای نهاد های ذیربط نفوذ قابل توجهی دارند. البته حالا این بحث مطرح می شود که مصوبه سران قوا می تواند داستان های تعرفه را حل کند اما حتی اگر همین حالا هم داستان تعرفه حل و کاهش آن تصویب شود هم مدت زمان زیادی در سال جاری برای برنامه ریزی های واردات از دست رفته است.

ایرانیان مقیم خارج هم ۱۰۰ درصدی شدند؟

در ماه های اخیر دولت مسعود پزشکیان به دنبال این بود که طرح هایی را در جهت کسب رضایت ایرانیان مقیم خارج از کشور به تصویب برساند و یکی از این طرح ها هم واردات خودرو توسط این افراد بود. بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ایرانیان مقیم خارج از کشور می توانستند خودروهایی را بدون سقف ارزی و به صورت نو و کارکرده به ایران بیاورند. در نامه منتشر شده توسط هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس به طور خاص با این موضوع هم مخالفت شده و عملا واردات ۱۰۰ درصدی برای انواع خودرو در نظر گرفته می شود.

بسیاری از کارشناسان عقیده داشتند که واردات خودرو توسط ایرانیان مقیم خارج از کشور می تواند سرآغازی باشد برای واردات خودروهای کارکرده به کشور اما با این روند به نظر می رسد که لابی قدرتمند داستان ما کاملا متوجه تمام ابعاد کاهش تعرفه ها شده و مانع از انجام این نوع از واردات با تعرفه پایین می شود.

ارتباط دعواهای فعلی در صنعت خودرو چیست؟

در حال حاضر دو جنگ یا دعوا را در صنعت خودرو شاهد هستیم. اول جنگ تعرفه که هنوز بلاتکلیف است و هر روز خبرهای جدیدی از آن می شنویم و دوم هم جنگ ایران خودرو و قیمت های جدیدش که آن هم تقریبا بلاتکلیف پیش می رود. اگرچه روی کاغذ شاید این دو موضوع ارتباطی به هم نداشته باشند اما به نظر می رسد دو طرف دعوا در هر دو جنگ می توانند به هم ربط داشته باشند. کاملا مشخص است در هر دو دعوا لابی های سنگین و قوی در حال فعالیت هستند و اتفاقا نتیجه نهایی هر دو دعوا می تواند بر هم تاثیرگذار باشد.

مانع از بی اثر شدن واردات شوید!

واردات خودرو در هر تحلیلی به عنوان نیاز بازار ما شناسایی شده است و ادامه آن با یک سیر منطقی می تواند ثبات را به رده های بالایی بازار برگرداند و همچنین باعث تثبیت رده های پایینی بازار شود. پس مخالفین واردات یا همان لابی قدرتمند داستان تعرفه ها خوب می دانند که انجام واردات راه را برای افزایش قیمت بسیاری از مونتاژی ها می بندد و حتی همین حالا می تواند بازار آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. پس واردات به نفع بازار و مردم است و هر مقام مسئولی باید مانع از بی اثر شدن آن شود. واردات خودرو با تعرفه ۱۰۰ درصدی هیچ نفعی برای بازار ندارد و باعث می شود رده بالای بازار افزایش قابل توجه داشته باشد و این افزایش به مرور به رده های پایین تر سرایت می کند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. ناشناس گفت:

    تحلیل پخته و خوبی بود. با تشکر از آخرین خودرو

    ۲۰
    ۰
    • ناشناس گفت:

      این تعرفه خودرو هم مثل توپ به پت و مت پاسکاری میشه

      ۲
      ۰
      • ناشناس گفت:

        متاسفانه مجلس ،سمبولیک و نمایشی هست و فقط اوامر بالا دستی ها رو اجرا می‌کند، ،دولت در حال حاضر صدها مشکل مهمتر از واردات خودرو دارد و ارزی برای خودرو ندارد ،مخصوصا الان در یک جنگ خاموش قرار داریم ،

        ۴
        ۰
    • آزاد گفت:

      اونوقت وقت انتخابات از مردم می‌خوان حضور حداکثری داشته باشند از خودم متاسفم که همیشه پای صندوق بودم

      ۲۱
      ۰
      • ناشناس گفت:

        تاوقتی تحریمیم و نفت ک منبع درآمد اصلی کشوره فروش نمیره و بی نظمی اقتصادی موج میزنه وتاوقتی شفاف سازی نشه و با نظم اقتصادی نشیم و بنزین ب نرخ جهانی نرسه این بازیها بالاجبار وجود داره

        ۱
        ۳
    • ناشناس گفت:

      مافیای رانت خوار فاسد جنایتکار طوری جان و مال و آینده این ملت رو گروگان گرفته و مثل خرچنگ به جان زندگی مردم افتاده که فقط خدا بهمون رحم کنه،تا وقتی که نفت و پتروشیمی بود پولشو چپاول میکردن حالا که نفت و پتروشیمی تحریم شده افتادن به جان خورد و خوراک و داروی مردم،خودرو که دیگه خیلی وقته امید مردم ازش نا امید شده

      ۱۲
      ۰
    • فرزند ایران گفت:

      یه کارزار از طرف مردم علیه رای دیوان عدالت در مورد تعرفه واردات شروع شده امضا بفرمایید.شاید تیری در تاریکی به هدف خورد

      ۳
      ۰
  2. علی گفت:

    این وسط ما مردم بدبخت شدیم فقط

    ۲۵
    ۲
    • اکبر گفت:

      مجلس احمق و خنگول
      وقتی مجلس هم حرف ملت را نمی‌زند
      چه آشی شود این اش شعله قلمکاری خودرو سازی!!!!!

      ۱۶
      ۰
      • Saeid گفت:

        پای صندوق اومدن دوتا حرفه اول اینکه رای بدی دوم اینکه به کی رای بدی
        اولی برای حفظ جان و ناموس و نظام خودمونه دومی بدای حفظ اقتصاد و معیشت
        پس قاطی نکنیم و رای درست بدیم هر کسی نره مجلس و دولت

        ۱
        ۲۲
      • کارگر گفت:

        هرگز مجلس و دولت برای مردم تلاشی نخواهند کرد . همه سرکاریم و به اشتباه به اینجماعت امید بستیم.

        ۱
        ۰
  3. mehdi گفت:

    من یه توضیحی اضافه کنم ، ببینید به صورت واقعی وارداتی وجود نداره همه نمایش و بازی هست . من لوین هیبرید رو از آبان ماه پارسال باید از معین خودرو تحویل میگرفتم اما هنوز که هنوزه هیچ خبری نیست . از کسایی که ثبت نام کرده اند هم در جاهای دیگه پرسیدم هیچ کسی از پارسال تا حالا ماشین تحویل نگرفته . و واقعیت اینطوره که واردات یک نمایشه که راه انداختند که مردم مشغولش باشن ، ثبت نام کنن هزینه کنن تو یه صفی وایستند اما خودرو به صورت واقعی خیلی کم در اختیارشون قرار میگیره

    ۱۵
    ۰
  4. بازنشسته گفت:

    این خانواده هزاردستان همگی با هم خویش و قوم هستند هیچوقت نون هم را نمی برند
    کاشکی رهبر عزیز به این موضوع ورود میکردند و باعث می شدند مردم بتوانند بک خودرو ارزان بخرند
    بخدا داره به مردم ظلم میشه و این سه قوه هم دستشون تو دست همدیگه هست یا علی

    ۸
    ۱۵
  5. حجت شاکری گفت:

    سلام
    همه چیز درست هست تولید انبوه کنید عالی هست اینم مجوزه دقیقا در حال تولید باشید.

    ۱
    ۱۳
  6. مرتضي گفت:

    سلام
    تا اونجاییکه یادمه مجلس ۶۵ درصد و هیبرید و برقی کمتر تصویب کرد. شورای نگهبان هم تایید کرد. اما یک شبه رفت مجلس تشخیص مصلحت و فرداش همه شد صد درصد. تاریخچه به این مهمی نباید در این مقاله حذف میشد. منشأ مافیای خودرو تا کجا راه پیدا کرده

    ۱۸
    ۰
    • شوکت زغالی گفت:

      آفرین دقیقا. همون زمان دولت مخالف کم کردن تعرفه خودرو بود. و خود وزارت صمت قضیه رو به مجمع تشخیص کشوند و باعث تصویب تعرفه صد در صدی شد. بعد همین وزارت صمت امسال اومد تعرفه رو کرد ۲۰ درصد و ۴۵ درصد برای ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰. جالبه به این چیزا اشاره نمیکنن این سایت ها. مجلس اتفاقا بعد از اینکه ایران خودرو قیمت رو زیاد کرد پارسال ، یک روزه جلسه گرفت و تعرفه رو کرد ۶۰ درصد، بعد همین دولت جلوش وایساد . اینارو یادشون میره بگن

      ۲
      ۰
    • شهرام سلیمانی گفت:

      تا زمانیکه حکام و زمامداران حکومت تصمیمات قاطع و برخوردی بلا درنگ در مورد این لابی ها و رانت خواری ها نکنند ، کشور همچون گوی غلطان پیش بسوی سقوط است … والسلام.

      ۳
      ۰
  7. علی گفت:

    واقعاً جای تأسف است. اینا که برای چنین مسئله پیش پا افتاده‌ایم نمیتونن تصمیم بگیرن ، من نمی‌دونم برای مسائل مهم کشور چطور تصمیم میگیرن. کشورهای دیگه دنیا بهمون می‌خندند.

    ۱۴
    ۱
  8. علیرضا گفت:

    از مجلس دولت ده درصدی رانت باز از این بیشتر انتظار نیست اینا همشون دستشون بخون مردم آلوده شده

    ۸
    ۱
    • سعید گفت:

      اگه ما مجلس نمایندگان نمی‌خواهیم باید به کی بگیم آخه اینها نماینده دولت وحکومت هستند تا حالا شده کاری برای مردم انجام بدند الان هم بعد از این مخالفتشان با کاهش تعرفه هرکدام یک ماشین ۱۰ میلیاردی هدیه میگیرن وبه روی ملت هم می‌خندند.بیشرفها

      ۷
      ۰
  9. سبد محمد دادوند گفت:

    فقط باید گفت خاک بر سر همه شون این احمق‌ها ملت ایران رو بدبخت کردن ….

    ۷
    ۰
  10. بهراد گفت:

    تا اونی که پسرش جزو مجاهدین و خائن به ملت بود و خودشم موتورهای تولیدی آشغالش رو به ایران خودرو و سایپا میفروشه در این کشور قدرت داره همین آش هست و همین کاسه اما قثصبر کنید ببینید همین آقا کجا به مملکت ضربه اش رو میزنه و کار ناتمام پسرش رو تمام میکنه.

    ۵
    ۰
  11. منصور ولیپورحسنلویی گفت:

    اینا ازبس که رانت خورده‌اند طفلی ها عادت دارند لذا براحتی راضی نمیشن
    میگم بهتره راضی شان بکنید
    عادت کردن کاریش نمیشه کرد

    ۵
    ۰
  12. سید گفت:

    رانت حکومتی حمایت ازخودروسازان داخلی عامل اصلی موانع واردات خودرودرکشوراست به منافع مردم هیچ توجهی نمی شود

    ۵
    ۰
  13. احمد گفت:

    لعنت خدا بر مافیاهایی که خر کدام بخشی از رفاع و دین و دنیای ملت را نابود می کنند. لعنت و نفرین خدا بر ایشان.

    ۵
    ۰
  14. مهران گفت:

    اینا دست همشون توو کاسه چاپیدن مردمه. وقتی مردم مجبورن بخاطر انحصار آشغالهای اینا رو به چند برابر قیمت جهانی بخرن معلومه اینا هیچوقت نمیذارن مردم خودروی خوب و بروز سوار بشن

    ۵
    ۰
  15. امیرحسین گفت:

    تعرفه صد در صدی قابل قبول نیست و مصوبه دولت و تعرفه پلکانی لازم الاجراست

    ۲
    ۰
  16. امین گفت:

    الان واردات خودرو برای افراد مقیم خارج از کشور آزاده؟ وو تعرفه ها الان با صد در صد انجام میشه؟ یا بیشتره؟ و اینکه تعرفه هیبرید ها هم الان ۱۰۰ درصده؟

    ۰
    ۰
  17. رضا گفت:

    مافیا مخصوص قاچاق مواد نیست فعلا مافیای خودرهای مونتاژی در دو غول ماشین سازی کشور فعال باشه و حرف آنها باشد تا گاریهای خود را با قیمت ماشینهای اروپایی به مردم قالب کنند واردات رو صد در صد میکنند که کسی توان خرید نداشته باشد و باز هم چینی های مونتاژ داخل را با صفهای طولانی بخرند

    ۰
    ۱
  18. مجتبی گفت:

    تو همین خودرو های مونتاژی هیچ نظارتی نیست خدا نکنه کارت به گارانتی بیفته …خودرو وارداتی که جایه خود داره. .باید گیر کرده باشی تا متوجه شید

    ۰
    ۰
  19. عباس فلاح گفت:

    نمایندگان ۴ درصدی دربست عنانشان دست مافیای خودرو است و در هر حال مخالف واردات حتی به ایرانیان مقیم سایر کشورها که دیگه بهانه تامین ارز ندارد

    ۱
    ۰
  20. علی گفت:

    این نشون میده مجلس ما مردمی نبست. همین آقای پزشکیان که من بهش رای ندادم و تیم همراهش بیشتر از کل مجلس دلسوز مردمه. حالا که تعرفه کاهش پیدا کرده مجلسی ها دل درد گرفته اند بخاطر محبوبیت دولت .
    ضمنا وقتی صحبت از تعرفه ۲۰ و ۴۰ درصدی واردات میشه ، منظور ۱۰۰ و ۱۲۰ درصده چون ۸۰ درصد هزینه های شماره گذاری و محیط‌زیست و … و پول چایی بچه ها در دلش هست و کسی حواسش نیست حتی مجلسی های باسواد . نرخ مسخره ارز هم که ناعادلانه ست و اثرشو جور دیگه ای می‌زاره . پس عملا در تعرفه ۲۰ درصد ، قیمت دلاری. در ۲ ضرب میشه که باز هم ناعادلانه. ست و در همه جای دنیا به این میزان تعرفه ، تعرفه ۱۰۰ میگن نه ۲۰
    اگه خدا نکرده نظام سقوط کنه بخاطر عدم مردم‌داری شما مجلسی ها ، خود شما هم متضرر و آواره میشبد. پس بجای کار برای چند تا قطعه ساز و مافیا و … برای خدا و مردم کار کنید.

    ۰
    ۰
  21. محمد گفت:

    کشورهای دیگه مجلس دارند کشور ما هم مجلس داره . تمام دغدغه نمایندگان اونها رسیدگی به امور مردم و رفع مشکلات مردم هست ، تمام دغدغه نمایندگان ما فشار بیشتر به مردم و حمایت از گرانی و فقیر تر کردن مردم هست .

    ۰
    ۰
  22. محمد گفت:

    کشورهای دیگه مجلس دارند کشور ما هم مجلس داره . تمام دغدغه نمایندگان اونها رسیدگی به امور مردم و رفع مشکلات مردم هست ، تمام دغدغه نمایندگان ما فشار بیشتر به مردم و حمایت از گرانی و فقیر تر کردن مردم هست .خدا خودش به داد مردم برسه.

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X