کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰

نیسان و یک تصمیم سخت دیگر؛ تعطیلی دو مرکز طراحی بزرگ در آمریکا و برزیل

منتشر شده در 28 شهریور 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
نیسان و یک تصمیم سخت دیگر؛ تعطیلی دو مرکز طراحی بزرگ در آمریکا و برزیل

شرکت نیسان در ادامه برنامه سختگیرانه خود برای کاهش هزینه‌ها، تصمیم گرفته دو مرکز طراحی مهم خود را تعطیل کند. این مراکز عبارتند از استودیوی NDA در سن دیگو کالیفرنیا و استودیوی NDLA در سائوپائولو برزیل. در کنار تعطیلی این مراکز، بخشی از فعالیت‌های دپارتمان نوآوری و خلاقیت نیسان در انگلستان و ژاپن نیز کوچک‌سازی خواهد شد.

بازآرایی جهانی مراکز طراحی نیسان

به گفته نیسان، مرکز آتسوگی در ژاپن به عنوان استودیوی اصلی طراحی جهانی فعالیت خواهد کرد. همچنین، استودیو سیکس در لس آنجلس به مرکز اصلی طراحی مدل‌های آمریکایی نیسان و اینفینیتی تبدیل می‌شود. استودیوی لندن نیز همچنان مسئول پشتیبانی از بازارهای آفریقا، خاورمیانه، هند، اروپا و اقیانوسیه خواهد بود و در همکاری نزدیک با رنو فعالیت خواهد کرد.

در چین، استودیوی شانگهای به عنوان قطب اصلی طراحی برای بازار داخلی باقی خواهد ماند و بخش Creative Box در توکیو همچنان مسئول پروژه‌های تجربه‌محور در زمینه طراحی برند و سبک زندگی خواهد بود.

کاهش نیرو در ابعاد گسترده

اگرچه تعداد دقیق نیروی کار اخراجی اعلام نشده، اما ایوان اسپینوزا مدیرعامل جدید نیسان، تأیید کرده این تغییرات بخشی از برنامه تعدیل ۲۰ هزار نفری کارکنان است. به نیسان هدف از تجمیع مراکز طراحی در قالب پنج هاب، نه تنها کاهش هزینه‌ها، بلکه دستیابی به تصمیم‌گیری سریع‌تر، همکاری خلاقانه‌تر و واکنش‌های انعطاف‌ پذیرتر در مقابل تغییرات بازار است. این فرایند تا پایان مارس ۲۰۲۶ تکمیل خواهد شد.

نیسان و یک تصمیم سخت دیگر؛ تعطیلی دو مرکز طراحی بزرگ در آمریکا و برزیل

برنامه‌های ریاضتی؛ از ساده‌سازی طراحی تا کاهش پلتفرم‌ها

این تغییرات چندان غافلگیرکننده نیستند. چند ماه پیش، نیسان از طرحی با عنوان «ساده‌سازی طراحی» پرده برداشت که هدف آن کاهش هزینه‌ها به میزان ۶۰ میلیارد ین (۴۰۹ میلیون دلار) بود. این طرح همچنین شامل کاهش ۷۰ درصدی پیچیدگی قطعات در قالب برنامه بزرگ Re:Nissan می‌شود.

نیسان تأکید کرده که این استراتژی جدید روند توسعه خودرو را نیز متحول خواهد کرد. برای مثال، مدت زمان طراحی یک خودروی نسل جدید به ۳۷ ماه کاهش می‌یابد. این رقم ۱۵ ماه سریع‌تر از گذشته است. همچنین، توسعه مدل‌های مشتق‌ شده تنها ۳۰ ماه طول خواهد کشید، یعنی ۲۰ ماه کمتر از قبل. از دیگر تغییرات مهم، باید به کاهش تعداد پلتفرم‌ها از ۱۳ عدد به ۷ مورد تا اواسط دهه آینده اشاره کنیم. این اقدام علاوه بر صرفه‌جویی مالی، فرایند تولید و توسعه را نیز ساده‌تر خواهد کرد.

آینده‌ای سخت و پر از چالش برای نیسان

کارشناسان صنعت خودرو معتقدند که این تصمیمات گرچه دردناک هستند، اما برای بقا و بازسازی جایگاه نیسان در بازار جهانی ضروری به نظر می‌رسند. بدون چنین اصلاحاتی، نیسان در وضعیت شکننده‌تری قرار می‌گرفت. به‌ نظر می‌رسد این تغییرات در کوتاه‌مدت دشوار باشند، اما می‌توانند در بلندمدت ثبات بیشتری برای خودروساز ژاپنی به ارمغان بیاورند.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “نیسان و یک تصمیم سخت دیگر؛ تعطیلی دو مرکز طراحی بزرگ در آمریکا و برزیل”

  1. محمود گفت:

    صنعت خودرو اینجوریه که اگر چند سال تو اخبار اسمت با رکود و کاهش سود و ورشکستگی و تعدیل و… عجین شد دیگه هرکاری کنی مشتری پس میزنه، نیسان هم دوتا اشتباه اساسی داشت در چند سال اخیر: اول کم کردن کیفیت و دوام محصولاتش( که نقطه قوت اصلی ژاپنی هاست و خیلی ها صرفا بهمین خاطر ماشین ژاپنی میخرن) و دوم طراحی های نه چندان دلچسبِ چند سال اخیر که نهایتا باعث شد قافیه رو به کیا و هیوندا و تویوتا و… باختن، خدا خودش کمکشون کنه بحق این ماه عزیز

    ۳
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X