%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰

موتور دیمون ۲۰۰ GPX ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

منتشر شده در 31 شهریور 1404 ساعت 08:00
نویسنده سعید آقازاده
موتور دیمون 200 GPX ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

موتورسیکلت دیمون ۲۰۰ GPX از جمله موتور سیکلت‌های کلاس ریس در بازار ایران محسوب می‌شود و ما در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم.

موتورسیکلت‌های کلاس ریس در ایران تقریبا طرفداران زیادی دارند و در حال حاضر شاهد برندهای مختلفی از این کلاس و سبک در کشور هستیم. جی پی ایکس از جمله شرکت‌های تولیدکننده موتورسیکلت است که در سال ۲۰۰۷ تاسیس شده و یک شرکت تایلندی محسوب می‌شود. این برند در کلاس ریس نیز محصولاتی عرضه کرده و یکی از محصولات جی پی ایکس در کلاس ریس، موتورسیکلت دیمون ۲۰۰ GPX است که در ایران نیز شاهد حضور آن هستیم. جی پی ایکس از جمله برندهایی است که با سایر برندها از جمله SYM همکاری داشته و در طول فعالیت خود تلاش کرده تا موتورسیکلت‌های جذابی را از نظر طراحی ظاهری تولید و عرضه کند. در ادامه به بررسی موتورسیکلت دیمون ۲۰۰ GPX می‌پردازیم و اطلاعات کاملی را در زمینه ظاهر و مشخصات فنی آن در اختیار شما قرار خواهیم داد.

طراحی ظاهری دیمون ۲۰۰ GPX

موتور دیمون 200 GPX ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

به طور کلی با نگاه به ظاهر موتورسیکلت دیمون ۲۰۰ GPX شاهد یک نمونه کپی برداری شده نخواهید بود و تنها در بخش چراغ‌ها ممکن است شباهت‌های کوچکی با یاماها دیده شود. طراحی این موتورسیکلت تهاجمی محسوب می‌شود و شاهد جزئیات عضلانی در بخش‌های مختلف موتور هستیم. در بخش جلو، چراغ موتورسیکلت دیمون ۲۰۰ GPX به صورت کشیده طراحی شده و از نوع ال ای دی محسوب می‌شود که پرتاب نور خوبی دارد و دید خوبی را در اختیار راکب قرار می‌دهد. وایند شیلد یا بادگیر این موتور به طراحی تهاجمی آن قوت بخشیده و تقریبا می‌توان گفت به جذابیت نمای جلو افزوده است.

فرمان موتورسیکلت دیمون ۲۰۰ GPX یه فرمان لوله‌ای است که با ارتفاع مناسبی طراحی شده تا تجربه سواری و هندلینگ مطلوبی را در اختیار راکب قرار دهد. در قسمت سمت راست فرمان این موتور، کلیدهایی مثل کیل سوئیچ، کلید روشن و خاموش چراغ‌ها و همچنین کلید استارت قرار دارند و در سمت چپ نیز کلیدهای بوق، تعویض نور بالا به پایین، کلید پسینگ و راهنما تعبیه شده‌اند. صفحه کیلومتر موتورسیکلت دیمون ۲۰۰ GPX، یک صفحه کیلومتر تمام دیجیتال رنگی است که ابعاد مناسبی دارد و اطلاعاتی مثل دور موتور، ساعت، میزان بنزین، مسافت طی شده و سرعت را به نمایش می‌گذارد و علاوه بر آن دمای موتور و موقعیت دنده را نیز همراه با چراغ‌های هشدار نشان می‌دهد. این کیلومترسنج یا صفحه کیلومتر به صورت مدرن طراحی شده و از فناوری لمسی بهره‌مند است، در نتیجه استفاده از آن تا حدودی آسان محسوب می‌شود. باک این موتور سیکلت طراحی عضلانی و نسبتا حجیمی دارد و ظرفیت آن ۱۱ لیتر گزارش شده است. میزان مصرف سوخت حدودی دیمون ۲۰۰ GPX ۲.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر محسوب می‌شود که میزان متوسطی است.

موتور دیمون 200 GPX ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

در قسمت زین این موتور، شاهد یک زین دو تکه هستیم که نه بزرگ و نه کوچک محسوب می‌شود و به طور کامل مجزا بودن بخش راکب و ترک نشین قابل مشاهده است. زین بخش ترک نشین به صورت تیز طراحی شده و به همین علت فضای کوچکی دارد و ممکن است برای ترک نشین آزاردهنده باشد. امکاناتی مثل شیار روی کوسن برای این زین در نظر گرفته شده تا راکب و ترک نشین به سمت جلو لغزش نداشته باشند و سواری راحتی را تجربه کنند. ارتفاع زین از سطح زمین ۸۱.۵ سانتی‌متر است و تا حدودی یک ارتفاع استاندارد محسوب می‌شود و می‌تواند برای افرادی که بالای ۱۷۰ سانتی‌متر قد دارند ایده آل باشد. چراغ‌های عقب دیمون ۲۰۰ GPX نیز از نوع ال ای دی محسوب می‌شوند و به طور کلی در بخش عقب شاهد چراغ خطر یا چراغ ترمز و چراغ‌های راهنما هستیم که به صورت خلاقانه طراحی شده‌اند و طراحی نسبتا متفاوت و جذابی دارند. وزن این موتور سیکلت ۱۵۵ کیلوگرم گزارش شده است که تا حدودی برای این کلاس وزن منطقی به نظر می‌رسد، هرچند ممکن است برای بعضی از افراد چالش برانگیز باشد.

ابعاد موتورسیکلت دیمون ۲۰۰ GPX به شرح زیر است:

طول: ۲۰۲۰ میلی‌متر، عرض: ۷۴۷ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۱۴۵ میلی‌متر.

مشخصات فنی DEMON 200 GPX

موتور دیمون 200 GPX ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

در موتور سیکلت دیمون ۲۰۰ شاهد یک انجین تک سیلندر، چهار زمانه، با چهار سوپاپ sohc هستیم که مجهز به رادیاتور آب خنک است و حجم دقیق انجین ۱۹۸ سی سی محسوب می‌شود. نسبت تراکم این موتور سیکلت ۱۱ به ۱ گزارش شده است و قادر است ۱۹ اسب بخار قدرت را در ۸۵۰۰ دور بر دقیقه تولید کرده و به گشتاوری معادل ۱۷.۲ نیوتون متر در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه برسد. تا حدودی این اعداد و ارقام معمولی به نظر می‌رسد و حتی موتورهایی با حجم انجین کمتر می‌توانند قدرت بیشتری را به نمایش بگذارند.  گیربکس دیمون ۲۰۰ گیربکس ۶ سرعته محسوب می‌شود که قدرت با استفاده از زنجیر به چرخ عقب انتقال پیدا می‌کند و این زنجیر یک زنجیر اورینگ‌دار دی‌آی‌دی محسوب می‌شود که برند خوبی است. سیستم سوخت رسانی این موتور سیکلت از نوع انژکتور برقی است و در بخش سیستم تعلیق شاهد سیستم تعلیق تلسکوپی معکوس برای بخش جلو و تک کمک گازی YSS ۷ مرحله‌ای در بخش عقب هستیم. سایز لاستیک جلو در دیمون ۲۰۰ GPX ۱۰۰/۸۰ محسوب می‌شود و سایز لاستیک عقب ۱۴۰/۷۰ است که از برند ایران یاسا هستند و هر دو لاستیک بر روی رینگ‌های ۱۷ اینچی سوار شده‌اند.

 سیستم ترمز جلو در این موتور سیکلت دیسکی ۲۷۶ میلی‌متری کالیپر ۲ پیستونه محسوب می‌شود و سیستم ترمز عقب دیسکی ۲۲۰ میلی‌متری با کالیپر یک پیستونه است که عملکرد مناسبی دارد، ولی اشاره‌ای به ترمز abs نشده است. با وجود عدم استفاده از ترمز abs در نسخه‌های موجود در داخل ایران با استفاده ترکیبی از هر دو ترمز شاهد نتیجه مطلوبی خواهید بود.

تجربه سواری و رانندگی با دیمون ۲۰۰ جی پی ایکس

موتور دیمون 200 GPX ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

استایل نشستن روی موتور سیکلت دیمون ۲۰۰ مشابه موتور سیکلت‌های ریس طراحی شده و زاویه قرارگیری بدن مانند موتور سیکلت‌های ریس رو به جلو است و با نگاه از بغل متوجه فرم S شکل بدن خواهید شد. با توجه به اینکه در این حالت از رانندگی روی مچ دست و همچنین کمر راکب فشار زیادی وارد می‌شود، در مسیرهای طولانی این مسئله آزاردهنده خواهد شد به همین دلیل می‌توان گفت موتور سیکلت مورد نظر برای مسیرهای طولانی طراحی نشده است. عملکرد کمک فنرها و سیستم تعلیق موتور سیکلت دیمون ۲۰۰ GPX تا حدودی مناسب محسوب می‌شود و می‌تواند ضربه‌های وارده را به خوبی دفع کند، اما در حالت کلی شاهد سواری خشکی در این موتور سیکلت هستیم و سواری بیشتر از نیم ساعت ممکن است خسته کننده باشد. هندلینگ جی پی ایکس دیمون ۲۰۰ در وضعیت مطلوبی قرار دارد و با وجود اینکه وزن این موتور سیکلت تا حدودی سنگین محسوب می‌شود، ولی با تقسیم وزن مناسب هندلینگ خوبی فراهم می‌شود و در سرعت‌های بالا شاهد عملکرد مناسب لاستیک‌ها خواهید بود. حداکثر سرعت این موتور ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده که تا حدودی سرعت مطلوبی است.

رقبای دیمون ۲۰۰ جی پی ایکس

اگر به دنبال رقبایی برای دیمون ۲۰۰ در یک بازه قیمتی باشیم، می‌توانیم به موتورسیکلت‌هایی مثل کی تی ام آر سی ۲۰۰، پالس آر اس ۲۰۰ و حتی یاماها آر ۱۵ اشاره کنیم که موتورهای شناخته شده‌ای هستند و حتی ممکن است در مراتب بالاتری قرار بگیرند. با وجود اینکه رقبای این موتور سیکلت از نظر انجین عملکرد بهتری دارند، ممکن است ظاهر جذاب دیمون ۲۰۰ جی پی ایکس تاثیر زیادی در نتیجه خرید شما داشته باشد، چرا که نسبت به رقبا ظاهر نسبتا بهتری دارد.

نقاط ضعف و قوت موتورسیکلت دیمون ۲۰۰ GPX و جمع بندی

مزایا: طراحی ظاهری نسبتا جذاب، هندلینگ مناسب

معایب: زین کوچک در بخش ترک نشین، مجهز نبودن به سیستم ABS

در پایان باید بگوییم که اگر به دنبال یک موتورسیکلت در کلاس ریس با ظاهر نسبتا جذاب و مشخصات فنی معمولی هستید، دیمون ۲۰۰ جی پی ایکس یکی از گزینه‌های مناسب و کاربردی است. البته در صورتیکه انجین قوی برای شما اهمیت زیادی دارد، این موتور شاید نتواند انتظارات شما را برآورده کند، چرا که یک انجین تقریبا معمولی دارد. در حالت کلی اگر به موتورهای ریس و جذاب علاقه‌مند هستید، می‌توانید نگاه مثبتی به دیمون ۲۰۰ GPX داشته باشید.

نظر شما درباره دیمون ۲۰۰ GPX چیست؟ به نظر شما این موتور ریس تایلندی ارزش خرید دارد؟

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X