%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰

موتور کاوازاکی KL 249 ؛ مشخصات فنی + امکانات

منتشر شده در 01 مهر 1404 ساعت 08:00
نویسنده سعید آقازاده
موتور کاوازاکی KL 249 ؛ مشخصات فنی + امکانات

موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 از دیگر موتورسیکلت‌های برند کاوازاکی است که در این مطلب اطلاعاتی را درباره آن ارائه می‌دهیم.

کاوازاکی نام یک شرکت موتورسازی در ژاپن محسوب می‌شود که به شهرت جهانی رسیده و تاکنون موتورسیکلت‌های متعددی را روانه بازارهای جهانی کرده است. البته حوزه فعالیت این شرکت، تنها به موتورسیکلت محدود نمی‌شود و در زمینه‌هایی مثل ساخت هواپیما و تجهیزات صنعتی مختلف نیز فعالیت دارد. موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 یکی از محصولات برند کاوازاکی محسوب می‌شود که در ایران توسط کویر موتور عرضه شده و طراحی دو منظوره دارد. به طور کلی این موتورسیکلت، یک موتور در کلاس اندرو است و با توجه به طراحی دو منظوره می‌تواند در خارج از شهر و حتی سطح شهر، عملکرد مناسبی را ارائه دهد. ما در این مقاله ابتدا به طراحی ظاهری و بدنه موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 خواهیم پرداخت و سپس مشخصات فنی، سواری و رقبای آن را بررسی می‌کنیم.

طراحی ظاهری موتورسیکلت کاوازاکی KL 249

موتور کاوازاکی KL 249 ؛ مشخصات فنی + امکانات

طراحی موتورسیکلت کاوازاکی KL 249، مشابه بسیاری از موتورهای کلاس اندرو طراحی شده و به طور کلی شاهد یک ظاهر و طراحی تهاجمی هستیم. محصول عرضه شده در کویر موتور رنگ سبز این موتور محسوب می‌شود و متاسفانه شاهد تنوع رنگی از موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 نیستیم.  در نمای جلویی این موتور از یک قاب با طراحی نسبتا جدید برای چراغ اصلی استفاده شده و چراغ‌های راهنما در سمت راست و چپ چراغ اصلی قرار گرفته‌اند. سیستم چراغ‌های موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 به صورت اتولایت است و شباهت زیادی با موتورهای کلاس استریت مشاهده می‌شود. گلگیرهای استفاده شده برای این موتور به خوبی می‌توانند عملکرد مناسبی را همراه با فلاپ‌های تعبیه شده ارائه دهند.

فرمان موتورسیکلت کاوازاکی KL 249، یک فرمان لوله‌ای معمولی است که مطابق با استایل موتورسیکلت‌های تریل و اندرو طراحی شده و آینه‌های قرار گرفته روی فرمان، طبق زبان طراحی کاوازاکی محسوب می‌شود. در بخش صفحه کیلومتر این موتور، شاهد یک صفحه کیلومتر تمام دیجیتال هستیم که اطلاعاتی مثل سرعت، مسافت طی شده، دور موتور و چراغ‌های هشدار را به نمایش می‌گذارد. در زیر صفحه کیلومتر، دو دکمه گرد برای تنظیمات آن قرار داده شده است و سوئیچ نیز در بخش زیرین صفحه کیلومتر قرار دارد. باک یا مخزن سوخت موتورسیکلت کاوازاکی KL 249، یک باک چند سازه‌ای محسوب می‌شود که مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد و ظرفیت کلی آن ۷.۷ لیتر گزارش شده است. زین این موتور سیکلت نسبت به بسیاری از موتور سیکلت‌های کلاس تریل یا اندرو راحت‌تر محسوب می‌شود و این مسئله می‌تواند امتیاز مثبتی برای کاوازاکی باشد. فاصله زین موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 تا سطح زمین ۸۹۰ میلی‌متر است که تا حدودی می‌تواند هندلینگ مناسبی را برای افرادی که بالای ۱۷۰ سانتی‌متر قد دارند، ارائه دهد. زین این موتور، یک زین یک تکه نسبتا باریک محسوب می‌شود که در بخش ترک نشین فضای محدودی برای آن تعبیه شده، ولی در انتهای زین شاهد یک کیف ابزار هستیم که امکان قرار دادن ابزارهای کوچک جهت تعمیر موتور را فراهم کرده است.

موتور کاوازاکی KL 249 ؛ مشخصات فنی + امکانات

باک یا مخزن سوخت موتورسیکلت کاوازاکی KL 249، یک باک چند سازه‌ای محسوب می‌شود که مقاومت خوبی در برابر ضربه دارد و ظرفیت کلی آن ۷.۷ لیتر گزارش شده است. زین این موتور سیکلت نسبت به بسیاری از موتور سیکلت‌های کلاس تریل یا اندرو راحت‌تر محسوب می‌شود و این مسئله می‌تواند امتیاز مثبتی برای کاوازاکی باشد. فاصله زین موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 تا سطح زمین ۸۹۰ میلی‌متر است که تا حدودی می‌تواند هندلینگ مناسبی را برای افرادی که بالای ۱۷۰ سانتی‌متر قد دارند، ارائه دهد. زین این موتور، یک زین یک تکه نسبتا باریک محسوب می‌شود که در بخش ترک نشین فضای محدودی برای آن تعبیه شده، ولی در انتهای زین شاهد یک کیف ابزار هستیم که امکان قرار دادن ابزارهای کوچک جهت تعمیر موتور را فراهم کرده است.

ابعاد موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 به شرح زیر است:

طول(میلی‌متر)عرض(میلی‌متر)ارتفاع(میلی‌متر)
۲۲۰۰۸۲۰۱۱۸۰

مشخصات فنی موتورسیکلت کاوازاکی KL 249

مشخصات فنی موتورسیکلت کاوازاکی KL 249

در موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 از یک انجین تک سیلندر، ۴ زمانه، DOHC و چهار سوپاپ استفاده شده است و حجم آن ۲۴۹ سی‌سی محسوب می‌شود. حداکثر توان تولید شده توسط این موتور سیکلت ۱۳.۶۳ کیلووات در ۷۴۹۵ دور بر دقیقه یا به عبارتی ۲۲ اسب بخار است و گشتاور آن به ۲۰.۵ نیوتون متر در ۷۰۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد. سیستم خنک کننده موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 از نوع آب خنک محسوب می‌شود و از یک جعبه دنده ۶ سرعته بهره می‌برد و نوع سیستم سوخت رسانی آن انژکتور برقی است.  سیستم استارت این موتور سیکلت استارت الکتریکی همراه با یک باتری ۱۲ ولت ۶ آمپر ساعتی است و مجهز به سطح آلایندگی یورو ۴ است. مصرف سوخت موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 برای هر ۱۰۰ کیلومتر ۳.۲ لیتر محسوب می‌شود و حداکثر سرعت گزارش شده‌ آن ۱۳۵ کیلومتر است. برند کاوازاکی برای این موتور سیکلت در بخش سیستم تعلیق جلو از کمک فنر دوشاخ تلسکوپی وارونه هیدرولیک با قطر ۴۳ میلی‌متر استفاده کرده و برای بخش عقب از کمک فنر محور آونگی با شوک گازی بهره برده است.

خوشبختانه هر دو ترمز استفاده شده برای موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 از نوع دیسک تکی است و در قسمت ترمز جلو شاهد یک ترمز دیسک تکی ۲۵۰ میلی‌متری و در بخش عقب شاهد یک دیسک ۲۴۰ میلی‌متری هستیم که ترمزگیری مناسبی دارند، ولی در حالت کلی خبری از سیستم abs نیست. سایز تایر جلو ۳ و سایز تایر عقب ۴.۶ گزارش شده است و تایر جلو روی رینگ ۲۱ اینچی و تایر عقب روی رینگ ۱۸ اینچی با کیفیت مناسب سوار شده است.

تجربه سواری و رانندگی با موتورسیکلت کاوازاکی KL 249

موتور کاوازاکی KL 249 ؛ مشخصات فنی + امکانات

موتورسیکلت کاوازاکی کی ال ۲۴۹ می‌تواند برای بسیاری از راننده‌های آماتور، تجربه سواری خوبی را فراهم کند، زیرا تعادل مناسبی دارد و هندلینگ آن نسبتا راحت‌تر است. در مسیرهای خاکی و آسفالت می‌توان از این موتورسیکلت استفاده کرد، ولی ممکن است در زمینه آفرود شاهد ضعف‌هایی از موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 باشیم. استایل نشستن روی این موتور و همچنین ارتفاع زین و طراحی آن قابل قبول به نظر می‌رسد و حتی می‌توان گفت از بسیاری از موتورهای این کلاس سواری نرم‌تری را ارائه می‌دهد. سیستم تعلیق موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 به خوبی طراحی شده است و می‌تواند در ناهمواری‌ها ضربه گیری مناسبی را ارائه دهد و تعادل موتور را حفظ کند. دیسک‌های ترمز این موتور به صورت گلبرگی طراحی شده‌اند و همین سبک طراحی باعث می‌شود تا دیسک‌ها وزن کمتری داشته باشند و در نهایت عملکرد ترمز گیری بهتری را ارائه دهند. تایرهای موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 چسبندگی نسبتا مناسبی در سطح مسیر دارند و با دوام محسوب می‌شوند. پیستون‌های تعبیه شده در انجین، سبک هستند و باعث می‌شوند تا از احساس شدن هر گونه ضربه جلوگیری شود و شاهد دور موتورهای پرتوانی باشیم.

رقبای موتورسیکلت کاوازاکی KL 249

اگر در بازار ایران به دنبال رقبای مناسبی برای موتورسیکلت کاوازاکی کی‌ال ۲۴۹ باشیم، باید به سراغ برندهایی مثل کی تی ام، بنلی و یاماها برویم که رقیب اصلی برند کاوازاکی محسوب می‌شوند. موتور سیکلت‌هایی مثل KTM 250 EXC-F، بنلی TRK 251 و یاماها WR250R از جمله رقبای این موتور محسوب می‌شوند و تا حدودی از نظر انجین و قابلیت‌هایی که دارند با کاوازاکی KL 249 مشابه هستند و می‌توانند رقیب مناسبی باشند.

نقاط ضعف و قوت موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 و جمع بندی

مزایا: سیستم تعلیق نسبتا مناسب، طراحی دو منظوره، سواری نسبتا نرم

معایب: مجهز نبودن به سیستم ترمز ABS، طراحی معمولی در جزئیات، استهلاک نسبتا بالا

در پایان باید بگوییم که موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 یک گزینه مناسب برای علاقه‌مندان به موتورسیکلت‌های سبک تریل یا اندرو است. قابلیت دو منظوره این موتور باعث می‌شود تا بتوانید در جاده خاکی و آسفالت تجربه سواری مناسبی را داشته باشید. در حالت کلی طراحی ظاهری موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 جذاب به نظر می‌رسد، هر چند که در بخش‌هایی از آن شاهد طراحی معمولی هستیم. عملکرد انجین و سرعت این موتور تا حدودی قابل قبول است و در حالت کلی می‌تواند به عنوان یک موتورسیکلت کلاس اندرو، انتظارات را برآورده کند. اگر موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 مطابق سلیقه شما ظاهر نشد، می‌توانید به سراغ رقبای این محصول بروید.

نظر شما درباره موتورسیکلت کاوازاکی KL 249 چیست؟ به نظر شما این موتور کلاس اندرو ارزش خرید دارد؟

شاهین اتوماتیک GL ؛ تیپ جدید بدون سانروف

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X