پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰

سایپا ۱۵۱ ارتقاء یافته ؛ معرفی + مشخصات فنی

سایپا 151 ارتقاء یافته همان طور که از نامش پیدا است نمونه بروز شده پراید وانت به حساب می آید که در بخش امکانات ارتقا یافته است.

حجم موتور 1324 سی سی
قدرت 70 اسب بخار
گشتاور 112 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
سایپا 151
منتشر شده در 03 مهر 1404 ساعت 18:42

سایپا ۱۵۱ ارتقاء یافته همان طور که از نامش پیدا است نمونه بروز شده پراید وانت به حساب می آید که در بخش امکانات ارتقا یافته است.

معرفی سایپا ۱۵۱ ارتقاء یافته

در سال های اخیر یکی از مشکلاتی که همواره در پیش چشم خودرو سازان بوده، پاس کردن استاندارهای ۸۵ گانه و دریافت مجوز تولید از سازمان استاندارد است. وجود همین مشکلات باعث شد که برخی از محصولات دچار تغییرات اساسی شده و بعضی دیگر نیز به طور کامل توقف تولید شوند، چرا که اعمال این قوانین باعث افزایش هزینه های تولید شده و دیگر برای برخی از خودروها، سوددهی لازم را برای تولید کننده به دنبال ندارد. با این حال باید اقرار کنیم که وجود این استانداردهای سخت گیرانه باعث شده تا ایمنی بسیاری از خودروهای داخلی افزایش یابد.

سایپا 151 ارتقاء یافته ؛ معرفی + مشخصات فنی

یکی از جدیدترین خودروهای داخلی که به واسطه دریافت مجوزهای لازم از سازمان استاندارد دچار تغییر و ارتقاء شده، سایپا 151 یا همان پراید وانت است که چند وقت پیش تولید نمونه پایه آن توسط شرکت سایپا متوقف شد و شرکت سایپا نمونه ارتقاء یافته آن را وارد بازار کرد. به طور کلی باید بگوییم که تغییرات صورت گرفته در نسخه جدید پراید وانت بیشتر در بخش سیستم های ایمنی بوده و در بخش فنی تغییرات محسوسی دیده نمی شود. در ادامه بیشتر به بررسی سایپا ۱۵۱ ارتقاء یافته خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه پراید وانت جدید

به طور کلی در طراحی بیرونی سایپا ۱۵۱ جدید قرار نیست تغییرات بسیار زیادی را مشاهده کنیم و تغییرات اندکی که شرکت سایپا بر روی این خودرو اعمال کرده، صرفا برای دریافت مجوزهای لازم بوده است.

در نمای جلو سایپا ۱۵۱ ارتقاء فرم طراحی چراغ ها و جلو پنجره دقیقا همانی است که در این سالها با آن روبرو بودیم و کاملا یادآور سری محصولات پراید است اما فرم طراحی سپر این خودرو کاملا دستخوش تغییر شده و کمی طراحی آن اسپرت شده است. از طرفی به دلیل استانداردهای ۸۵ گانه در این نسخه شاهد بهره مندی از چراغ های مه شکن هستیم که می تواند در آب و هوای بارانی و یا در صورت وجود مه شدید مورد استفاده قرار گیرد. همچنین بر روی سپر نیز مسیرهای ورودی هوا به جهت خنک کاری بهتر رادیاتور تعبیه شده که باعث شده است تا طراحی جلوی این سایپا ۱۵۱ GX کمی اسپرت تر شود.

سایپا 151 ارتقاء یافته ؛ معرفی + مشخصات فنی

طراحی نماهای جانبی در نسخه جدید پراید وانت همچنان بدون تغییر مانده و در این خودرو همچنان شاهد استفاده از رینگ های فولادی ۱۳ اینچی هستیم و حتی طراحی قالپاق ها نیز عوض نشده است. نکته دیگری که در طراحی این قسمت به راحتی می توان متوجه شد این است که فضا و ابعاد قسمت بار این خودرو در مقایسه با دیگر وانت های تولید داخل نظیر پیکان وانت به مراتب کمتر بوده و برای جابجایی اجسام بزرگ آنچنان مناسب نیست.

سایپا 151 ارتقاء یافته ؛ معرفی + مشخصات فنی

در بخش طراحی قسمت عقب سایپا ۱۵۱ ارتقاء یافته همچنان از چراغ های عمودی با طراحی مستطیلی شکل استفاده شده و فرم طراحی سپر عقب نیز تغییر قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی نداشته است. در کل باید بگوییم که اوج تغییرات در بخش طراحی بدنه مربوط دیزاین قسمت های جلو بوده و در دیگر قسمت ها و نماهای این خودرو تغییرات خاصی اعمال نشده است.

مشخصات فنی SAIPA 151 GX

در نسخه جدید پراید وانت از همان پیشرانه موسوم به M13 را زیر کاپوت این وانت استفاده شده که به دلیل پاس شدن استانداردهای آلایندگی، کالیبراسیون جدیدی بر روی آن اعمال شده و حالا نهایت قدرت آن از ۷۳ به ۷۰ اسب بخار کاهش و نهایت گشتاور از حدود ۱۰۹ نیوتن متر به ۱۱۲ نیوتن متر افزایش پیدا کرده و توان همچنان در نسخه جدید از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد.

برندسایپا
مدل۱۵۱
کلاس بدنهپیکاپ
سال تولید۱۳۹۳
حجم موتور۱۳۲۴ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۸
فناوری موتورتنفس طبیعی
قدرت۷۰ اسب بخار
گشتاور۱۱۲ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۵ سرعته دستی
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبنیمه مستقل
طول۳۹۵۳ میلی متر
عرض۱۶۰۵ میلی متر
ارتفاع۱۴۵۵ میلی متر
فاصله محوری۲۳۴۵ میلی متر
وزن۹۳۵ کیلوگرم
حجم باک۴۹ لیتر
مصرف سوخت۶.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۱۶۵/65R13
شرکت عرضه کنندهسایپا
برند نشان مادرسایپا
کشور سازندهایران

تغییر دیگری که در بخش فنی SAIPA 151 GX دیده می شود تغییر دریچه گاز سیمی به دریچه گاز برقی است. بد نیست بدانید که در نسخه جدید با افزایش ۳۵ کیلوگرمی، وزن خالص این وانت به ۹۳۵ کیلوگرم رسیده و حداکثر بار مجاز این وانت از ۱۵۱۰ به ۱۵۵۰ کیلوگرم افزایش داشته است. همچنین مصرف سوخت هم از ۶.۹۶ به ۶.۸۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته است که نکته مثبتی به حساب می آید.

طراحی داخل کابین و امکانات

با ورود به داخل کابین سایپا ۱۵۱ GX همان فرم طراحی را می بینیم که قبلا در پراید ۱۳۱ می دیدیم. به عبارت دیگر فرم طراحی غربیلک فرمان داشبورد، رودری ها، ساعت داشبورد محفظه ها، صندلی ها، کنسول وسط، رادیو ضبط و… دقیقا همان چیزی است که در نسخه های قبلی پراید دیده بودیم و تغییرات قابل توجهی را شاهد نیستیم و تنها چیزی که به کابین این خودرو اضافه شده کلیدهای مربوط به فعال و غیر فعال کردن، سامانه کنترل پایداری، اتولایت و قفل مرکزی است که در زیر دریچه های هوا مخصوص راننده تعبیه شده است.

سایپا 151 ارتقاء یافته ؛ معرفی + مشخصات فنی

در مورد متریال داخل کابین نیز باید بگوییم که در تولید تمام بخش های رودری ها، کنسول وسط و داشبورد کابین از متریال خشک استفاده شده که کیفیت چندان بالایی ندارند. البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که ما با یک خودروی کاملا اقتصادی روبرو هستیم و نمی توانیم انتظار چندان بالایی از آن داشته باشیم. در بخش صندلی ها نیز از روکش پارچه ای استفاده شده که دوام عمر بالاتری نسبت به روکش های چرم مصنوعی دارند.

وانت سایپا به عنوان ارزان ترین وانت صفر کیلومتر بازار ایران حالا با امکانات استانداردتری به عرضه می رسد. در قیاس با نسخه قبلی، سایپا ۱۵۱ ارتقاء یافته حالا به دو کیسه هوای جلو مجهز شده در حالی که در نسخه قبلی تعداد ایربگ یک و مختص به راننده بود. سیستم کنترل پایداری هم حالا به نسخه جدید اضافه شده و سنسور نور را هم به صورت استاندارد در این وانت سبک می بینیم. اما باقی امکانات همان چیزی است که قبل تر هم در وانت سایپا دیده می شد و هنوز هم می توان امکاناتی نظیر؛ قابلیت تنظیم ارتفاع ستون فرمان، تنظیم ارتفاع چراغ ها، قابلیت تنظیم دور برف پاک کن ها، ایموبلایزر و… را در آن مشاهده کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیدو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهیچراغ روشنایی روز - سنسور نور - ظرفیت بار ۵۰۰ کیلوگرمی - رینگ فولادی - تهویه دستی - تریم داخلی پارچه ای

مزایا و معایب

مزایاقیمت اقتصادی - مصرف سوخت مناسب - هزینه نگهداری منطقی - مناسب برای استفاده شهری
معایبکیفیت ساخت و مونتاژ پایین - ایمنی ضعیف - توان حرکتی نه چندان ایده آل

رقبای سایپا ۱۵۱ ارتقاء یافته

در همین ابتدا بگوییم که سایپا ۱۵۱ ارتقاء یافته یا همان پراید وانت جدید ارزانترین خودرو در دسته بندی خودروهای کار و تجاری است که می توان آن را به صورت صفر کیلومتر خریداری کرد و به همین دلیل در این رده قیمتی بدون رقیب است. اما در رده های قیمتی بالاتر می توان به سراغ گزینه هایی نظیر آریسان ۲ و یا وانت کارا تک کابین و یا دو کابین رفت. البته در بازار خودروهای کارکرده گزینه هایی نظیر پیکان وانت به عنوان رقیب پراید وانت حضور دارد.

سوالات متداول

سایپا ۱۵۱ ارتقاء یافته چه مشخصاتی دارد؟

در نسخه جدید پراید وانت از همان پیشرانه موسوم به M13 را زیر کاپوت این وانت استفاده شده که به دلیل پاس شدن استانداردهای آلایندگی، کالیبراسیون جدیدی بر روی آن اعمال شده و حالا نهایت قدرت آن از ۷۳ به ۷۰ اسب بخار کاهش و نهایت گشتاور از حدود ۱۰۹ نیوتن متر به ۱۱۲ نیوتن متر افزایش پیدا کرده و توان همچنان در نسخه جدید از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد.

سایپا ۱۵۱ ارتقاء یافته چه امکاناتی دارد؟

وانت سایپا به عنوان ارزان ترین وانت صفر کیلومتر بازار ایران حالا با امکانات استانداردتری به عرضه می رسد. در قیاس با نسخه قبلی، سایپا ۱۵۱ ارتقاء یافته حالا به دو کیسه هوای جلو مجهز شده در حالی که در نسخه قبلی تعداد ایربگ یک و مختص به راننده بود. سیستم کنترل پایداری هم حالا به نسخه جدید اضافه شده و سنسور نور را هم به صورت استاندارد در این وانت سبک می بینیم. اما باقی امکانات همان چیزی است که قبل تر هم در وانت سایپا دیده می شد و هنوز هم می توان امکاناتی نظیر؛ قابلیت تنظیم ارتفاع ستون فرمان، تنظیم ارتفاع چراغ ها، قابلیت تنظیم دور برف پاک کن ها، ایموبلایزر و… را در آن مشاهده کرد.

ویدیو های پیشنهادی

۱۳ Responses to “سایپا ۱۵۱ ارتقاء یافته ؛ معرفی + مشخصات فنی”

  1. Kevin گفت:

    دمپایی ابری 😅

    ۸
    ۲
  2. ناشناس گفت:

    آخرش یه شاسی نرده بانی مستقل ازبدنه،درزیر این وانت۱۵۱،شرکت سایپاقرارندادکه نداد!ضمنا اون چرخ زاپاس راازپشت صندلی وکمرسرنشین «شاگرد»یابغل راننده بالاغیرتاجابجاکنیدومحل نصب چرخ زاپاس وانت۱۵۱ راببریدزیرمحفظه و قسمت حمل باروانت!مثل بقیه ی وانتهایی که دردنیاساخته می شودوعرف هست این کارخیلی سخت وپیچیده هست؟یه کم بجنبید،زشته

    ۱۰
    ۲
  3. ناشناس گفت:

    درسته که ارتقاءقسمت پیشرانه برای تولیدقدرت،توان بالاترومصرف بهینه سوخت همزمان باهم،سخته امااز هرطریق ممکن مصرف سوخت این موتورM_13پرایدو (تنفس طبیعی)باحجم۱۳۲۴سی سی،بایدمیانگین در مصرف سوخت رابرسونندبه۵پنج لیتردرهر۱۰۰کیلومترو بهتره که حجم باک سوخت از۴۹لیترگنجایش برسه به ۶۰شصت لیتردراین وانت پراید۱۵۱ مدل وسری جدیدو به عبارتی:
    ۱۲=۵÷۶۰یعنی پیمایش۱۲۰۰کیلومترباهرباک بنزین پر

    ۷
    ۰
  4. ماکان گفت:

    اشغال دوماه خریدم روغن کم میکنه

    ۴
    ۵
  5. ناشناس گفت:

    هرچه که باشه ولی من این وانت جمع وجوروفلفلی رو کلادوستش دارم!کم مصرفه،تیزوفرزهست توکمترین فضای پارک خیابانهای شلوغ وباریک شهرقابلیت پارک کردن داره،وبهترین فیس لیفت یاتغییرچهره برای این وانت کوچولوازنمای جلو«تویوتاهایلوکس مدل۱۹۹۵» هست!آن وقته که دیگه حرف نداره وعالی میشه چهره وقیافه یک این وانت پراید۱۵۱دوست داشتنی،ازنمای جلویاروبرو

    ۶
    ۰
    • ناشناس گفت:

      نکنه آخر:یه«شاسی نرده بانی»،مستقل از بدنه،زیراین وانت کوچلوودوست داشتنی پراید۱۵۱کم داره واقعا!

      ۲
      ۱
  6. فرشید گفت:

    واقعا براتون متاسفم سپر فقط عوض کردید خاک عالم فقط فقط همون زاپاس پشت صندلی بستونه

    ۱
    ۰
    • ناشناس گفت:

      هرچه که باشه صد۱۰۰هانفرازطریق تولید همین وانت درشرکت«بن روساوه»مشغول به کارهستندوماتعصب داریم به کشورمون،کلامامردم ایران بی تفاوت نیستیم حتی به«بد»کشورخودمون
      به یاری خداوندمتعال سازندگان طراحان این وانت هم«غیرت»تعصب دارند روزبه روزنقصهای این«وانت کوچولو»رابرطرف خواهندکرد همانطورکه شما اشاره کردید مثل انتقال محل نصب طایرچرخ زاپاس ازپشت تکیه گاه صندلی شاگردکه به زیر قسمت حمل باروانت،چرخ زاپاس بسته شودوقراربگیرددرمدلهای آینده وجدیدتر

      ۱
      ۲
  7. فرشید گفت:

    واقعا براتون متاسفم سپر فقط عوض کردید خاک عالم فقط

    ۱
    ۰
  8. غضنفر گفت:

    اقا هرچی باشه،ادم باعرضه یه ساله باهاش ۵۰۰میلیون کار میکنه. بهتر از کارگریه

    ۰
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X