چه کسانی از فروش اقساطی خودرو نگران شده اند

فروش شرایطی خودرو بر خلاف بخشی از مردم برای عده ای چندان خوشایند نبوده است. بنابراین باید دید که چه کسانی از فروش اقساطی خودرو نگران شده اند؟
به گزارش آخرین خودرو، از روز ۱۹ شهریور فروش اقساطی جک j4 کرمان موتور آغاز شده است. طی همین مدت زمانی که از فروش این محصول گذشته است ، نمایندگی های این شرکت نشان می دهد که برخی خریداران در انتظار فراهم شدن فرصت مناسب بودند. در واقع بخش اصلی این خریداران را افرادی تشکیل می دهند که شرایط لازم ورود کافی برای ثبت نام و خرید سامانه ای را ندارند.
آیا این افراد به دلیل حائز شرایط نبودن باید تاوان داده و خواسته خود را با پرداخت قیمت های آنچنانی بازار برآورده کنند؟ آیا هزینه دیده نشدن و فقدان شرایط سامانه را باید با محروم شدن از خرید با قیمت های شورای رقابت پرداخت کنند؟ آیا با حضور در بازار باید آب به آسیاب دلالان بریزند ؟
به طور مسلم خیر ، اما به دلیل وضعیت وخیم بازار و عدم تعادل عرضه و تقاضا متولی امر برای کاهش رانت این گونه سیاست گذاری کرده است.اما این سیاست ها خشک و تر را با هم می سوزاند.
به بیان دیگر به منظور کوتاه کردن دست دلالان ، تقاضاهای مصرفی که حائز شرایط نیستند نیز محروم شده اند.
با این حال با آغاز فروش اقساطی و حضور علاقمندان برای خرید محصول کرمان موتور مشخص شد که راه جایگزین می تواند هم خریدار واقعی را به خواسته اش برساند و هم مانع حضور دلالان شود. چون قیمت فروش بر اساس نرخ گذاری شورای رقابت انجام می شود.
ولی گویا جریان یا جریان هایی با توجه به از دست رفتن فرصت رانت خواری از این شیوه فروش ناراحت شده و قصد دارند مانع ادامه آن شوند.
در این وضعیت آیا روشی که منجر به کاهش دلالی و همچنین کم شدن تقاضا از بازار می شود نباید باحمایت قاطع وزارت صمت و شورای رقابت همراه شود؟ آیا سکاندارن اصلی عرضه و قیمت نمی توانند مانع از اعمال نفوذ جریان های رانتی شوند؟ آیا در فروش اقساطی اجباری وجود دارد که بهانه کنند ؟ یا اینکه جو رانتی از بین می رود و کیسه برخی پر نخواهد شد؟
بنابراین با توجه به اثر بخش بودن این گونه فروش و همچنین نشانه ها و سیگنال های مثبتی که ارسال می کند ، آیا حمایت این نهادها ضروری ولازم به نظر نمی رسد ؟
جک ۴ قیمتش با بازار ۲۵ میلیون زیر قیمت بازار هست برای همون دارن قسطی نیدن