فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰

پارس‌نوآ با توان داخلی به تولید انبوه رسید

منتشر شده در 03 مهر 1404 ساعت 11:00
نویسنده آخرین خودرو
پارس‌نوآ با توان داخلی به تولید انبوه رسید

قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تأکید بر اینکه تحریم‌ها نتوانستند مانع پیشرفت صنعت خودرو شوند، گفت: «پارس‌نوآ» حاصل توان مهندسی و سرمایه داخلی است و به‌ زودی در بازار عرضه خواهد شد.

مهدی رادمنش با اشاره به پروژه P90 که نخستین محصول آن «پارس‌ نوآ» است، افزود: این پلتفرم در گذشته میزبان یکی از پرفروش‌ترین محصولات رنو بود که به دلیل کیفیت و ایمنی بالا با استقبال ویژه مردم مواجه شد. پس از اعمال تحریم‌ها و محدودیت در تأمین قطعات، گروه سایپا احیای این پلتفرم را در دستور کار قرار داد و پروژه داخلی‌ سازی آن کلید خورد.

پارس‌نوآ با توان داخلی به تولید انبوه رسید

وی ادامه داد: امروز پارس‌نوآ با امکانات و ایمنی فراتر از انتظار وارد مرحله تولید انبوه شده است. این خودرو از قوای محرکه پیشرفته با مصرف سوخت پایین و گشتاور بالا بهره می‌برد و با گیربکس داخلی باکیفیت، قابلیت رقابت با L90 را دارد.

رادمنش با اشاره به جایگاه بین‌المللی پلتفرم P90 خاطرنشان کرد: این پلتفرم در بسیاری از کشورهای دنیا مورد استفاده قرار گرفته و امتحان خود را در زمینه کیفیت و استحکام پس داده است. سایپا نیز قصد دارد پس از پارس‌نوآ، محصولات دیگری را بر پایه همین پلتفرم به تولید برساند تا ضمن ارتقای میانگین کیفیت خودروهای داخلی، سبد محصولات پارس‌خودرو تکمیل‌ تر شود و حضور این شرکت باسابقه در بازار تقویت شود.

مشخصات فنی پارس نوآ

این پیشرانه، یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی، چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ است که به لحاظ ساختاری شباهت بسیاری به موتور TU5 داشته و می تواند نهایتا ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده در پارس خودرو P90 به وسیله جعبه دنده ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته AT به چرخ های جلو منتقل خواهد شد.

ویدیوی معرفی

ویدیو های پیشنهادی

۱۰ Responses to “پارس‌نوآ با توان داخلی به تولید انبوه رسید”

  1. mmm گفت:

    بد نیست ولی واقعا باید رو قیافه مخصوصا داخلی کار کنن

    ۱۵
    ۲
  2. سکوت تلخ گفت:

    ورودی هوا که پرایدی هست آینه ها هم نه راهنما داره نه انگاری جمع میشن راهنما یا چهار چراغ داخل کاشه چراغ جلو خیلی اشتباه هست باید بخش بیرونی باشه یا کمی کشیده نه این همه بزرگ و گرد

    ۶
    ۰
  3. رضایا گفت:

    ال نود با قیافه بدتر

    ۰
    ۳
  4. ناشناس گفت:

    ما که پولمون نمیرسه بخریم.
    یاد اونی افتادم که داد میزد میگفت ؛ ما حالمون خیلی خوبه.

    ۴
    ۰
  5. مهدی گفت:

    اون موتور کجا این موتور کجا

    ۲
    ۱
  6. Alireza گفت:

    آقا من یک طراح هستم. سؤالم اینه که شما طراح هاتون کیا هستند و از کجا پیداشون کردین. ؟ اگر واقعا برای طراحی جدید هزینه کردین که باید خیلی بهتر از این می‌شد. بیاین پیش من قول میدم بهتر از این اجرا کنم

    ۱۱
    ۰
  7. محمد زمانی گفت:

    هر شتری تولید کنید مطمئن هستید ملت بیچاره میخره

    ۷
    ۱
  8. ایران گفت:

    رنو رفت تو اروپای شرقی یه ماشین بی ریخت به اسم داچیا ساخت که همین ال نود خودمونه… ببخشید داچیای اوناست….. بعد که در اروپا حتی با قیمت هفت هزار یورو هیچکس اونو نخرید، بعد سایپا رفت آورد در ایران مونتاژ و به ملت قالب کرد… دقیقا عین پژو ۴۰۷ که در اروپا با بزرگترین شکست و ضرر مواجه شد چون اونم موند رو دست پژو و هیچکس نخرید…. حالا وقتی بعضی کشورهای صنعتی که زمانی از ایران خیلی عقبتر بودن، دارن بهترین ماشینها رو با مهندسی خودشون تولید میکنن، خودرو سازهای ما چسبیدن به پلتفرم پژو و سمند و ال ۹۰ و مدام سپر و گلگیر و چراغهاشونو عوض میکنین و با افتخار به اینکه تحریمها هیچ اثری نداشتن، با سوئ استفاده از انحصاری که دولتها در اختیارشون میذارن، اونا رو بعنوان خودروی ملی به ملت قالب میکنین…… حالا کاش با همه اینها این شرکتها سود ده باشن و لا اقل واسه مملکت عایدی ریالی و ارزی هم داشته باشن…. اما متاسفانه با بدهی ششصد هزار میلیارد تومانی این دو شرکت از ضرر ده ترین شرکتهای دولتی ایران هستن….. حالا معلوم نیست باید مثل مدیر عامل سایپا به اینهمه دستاورد!!!؟؟؟ افتخار کنیم یا بشینیم بحال صنعت خودرو سازیمون زار زار گریه کنیم؟؟؟؟

    ۷
    ۴
  9. ا ک گفت:

    ان شاالله کیفیت ال ۹۰ را این خودروی جدید پارس نوآ داشته باشد و به قیمت مناسب عرضه شود

    ۱
    ۰
  10. فاری گفت:

    به خدا قسم هر چی فکر میکنم با هیچ منطقی عقلم قد نمیده .ایرانیها در زمره بهترین طراحهای اتومبیل دنیا هستند .ولی داخلیها با بهترین امکانات و مشتری فراوان ،سختترین کاررو میکنند .یعنی تولید بی کیفیت وبی تنوع. اگر کار را بدهند دست یک نوجوان ،هزار برابر بهتر عمل میکنه.چند سال پیش در قطر نمایندگی کیا با پاس ایرانی پیشنهاد داد یکی قسطی بخر دو تا ببر . همه چیزمون اینجوریه . مثلا استقلال سالهاست پول بقیه باشگاهها را هم میگیره و هی بازیکن گران میخره ولی هیچی به هیچی . پرسپولیس که عرضه خرید یازیکن مناسب عم نداره .پول میده به بی کیفیتترین داخلی .باشگاههایی که یک هزارم اینها نیستند با کمترین پول بهترینها رو میخرند .عجیبه اینها مثل خوردوسازی ما کم بازده ترین بتگاهها هستند.اگر اینها رو بدهند دست یک آدم بیسواد خدا شاهده در سطح دنیا غوغا میکته.چرا چون طرف تازه میاد تو سیستم هنوز فاسد نیست مثل اینا که وحشتناک در فساد غوط ور هستن و کسی رسیدگی نمیکنه .عجیبه

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X