فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰

مدیرعامل شیائومی اذعان کرد؛ خرید و کالبدشکافی ۳ دستگاه تسلا مدل Y برای مهندسی معکوس

منتشر شده در 08 مهر 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور

رشد خیره‌کننده شیائومی در بازار خودروی چین، این برند را به یکی از محبوب‌ترین خودروسازان جدید این کشور تبدیل کرده است. شرکتی که سال‌ها به تولید گوشی‌های هوشمند و لوازم الکترونیکی مصرفی شهرت جهانی داشت، حالا با عرضه سدان SU7 و کراس اوور YU7 وارد رقابت مستقیم با بزرگان صنعت خودروسازی شده است. نکته جالب توجه اینکه مدیرعامل شیائومی اخیراً فاش کرده مهندسان این کمپانی با کالبدشکافی تسلا مدل Y به اسرار مهندسی آن دست یافته‌اند.

الهام‌گیری مستقیم از تسلا

به گزارش آخرین خودرو، مدیرعامل شیائومی یعنی آقای لی جون اخیراً در یک رویداد در چین تأیید کرده که در ابتدای سال جاری میلادی، شیائومی سه دستگاه تسلا مدل Y خریده است. مهندسان با باز کردن کامل این سه دستگاه، تک تک قطعات و اجزای موجود را بررسی کرده‌اند. از دید آقای لی، هدف از این اقدام یادگیری مستقیم از یکی از موفق‌ترین خودروهای برقی جهان بوده است.

این رویکرد البته مختص شیائومی نیست. در صنعت خودرو و حتی فناوری، خرید و کالبدشکافی محصولات رقبا یک روش مرسوم برای استفاده به عنوان مرجع محسوب می‌شود. از سازندگان گوشی‌های هوشمند گرفته تا برندهای بزرگ خودروسازی، همگی محصولات رقیب را باز کرده و از مواد به کار رفته، نرم‌افزار و شیوه‌های تولید آنها الهام می‌گیرند. حتی در موردی جالب، چندی قبل یک دستگاه شیائومی SU7 در مقابل مقر اصلی فراری در مارانلو دیده شده؛ این امر شایعاتی را درباره مرجع قرار دادن سدان چینی برای نخستین مدل الکتریکی فراری ایجاد کرده است.

مدیرعامل شیائومی اذعان کرد؛ خرید و کالبدشکافی ۳ دستگاه تسلا مدل Y برای مهندسی معکوس

احترام به تسلا، نه رقابت مستقیم

برخلاف بسیاری از مدیران صنعت خودرو که محصولات خود را برتر از تسلا معرفی می‌کنند، لی جون با لحنی متفاوت درباره این شرکت پیشگام سخن گفته است. او با نمایش مقایسه YU7 و تسلا مدل Y اعلام کرده: «اگر YU7 را انتخاب نکردید، می‌توانید به سراغ مدل Y بروید. من قصد انتقاد از مدل Y را ندارم. این خودرو بسیار بسیار برجسته است.» این اظهارات به نوعی نگاه واقع‌بینانه شیائومی در مسیر رشد را نشان می‌دهد.

استقبال خیره‌کننده و لیست انتظار طولانی

تنها چند روز قبل، لی جون در شبکه‌های اجتماعی از خریداران خواست در صورت تمایل، گزینه‌های دیگری را هم مدنظر قرار دهند. دلیل این موضوع، تقاضای فوق‌العاده بالا برای خودروهای شیائومی است. در حقیقت، تنها در ۱۸ ساعت پس از رونمایی YU7، بیش از ۲۴۰ هزار سفارش برای آن ثبت شد. به خاطر این استقبال بالا، برخی مشتریان حتی باید بیش از یک سال در صف انتظار بمانند.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X