%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰

موتور آپریلیا SR 160 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

منتشر شده در 09 مهر 1404 ساعت 08:00
نویسنده سعید آقازاده
موتور آپریلیا SR 160 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

در این مطلب قصد داریم به بررسی موتورسیکلت آپریلیا SR 160 بپردازیم و اطلاعاتی را درباره این موتورسیکلت شهری در اختیار شما قرار دهیم.

آپریلیا از جمله برندهای ایتالیایی فعال در زمینه موتورسیکلت محسوب می‌شود و تا حدودی به یک برند محبوب در جهان تبدیل شده است. در ایران نیز شاهد حضور محصولات این برند هستیم و یکی از محصولات عرضه شده آن در ایران موتورسیکلت آپریلیا SR 160، محسوب می‌شود. این موتورسیکلت از جمله موتورهای آپریلیا در کلاس اسکوتر است و می‌تواند برای تردد درون شهری گزینه مناسبی باشد. عرضه موتورسیکلت آپریلیا SR 160 در ایران توسط کبیر موتور و کویر موتور انجام شده است و این موتورسیکلت مونتاژ داخل محسوب نمی‌شود. هر چند موتورسیکلت‌های برند آپریلیا در جهان شناخته شده و محبوب هستند، ولی در ایران به علت عدم تبلیغات درباره این برند و محصولات آن، تا حدودی ناشناخته به نظر می‌رسد. با توجه به همین مسئله کاملا طبیعی است که شناختی از موتورسیکلت آپریلیا SR 160 نداشته باشید، ولی ما با مطالعه این مقاله می‌توانید با این موتور آشنا شوید.

طراحی ظاهری موتورسیکلت آپریلیا SR 160

موتور آپریلیا SR 160 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

در طراحی ظاهری موتورسیکلت آپریلیا SR 160 عمدتا شاهد خطوط زاویه دار هستیم و این موتور سیکلت در سایز متوسط طراحی شده است. استیکرهای تعبیه شده روی بدنه این موتور سیکلت جذاب به نظر می‌رسند و به طور کلی طراحی موتور سیکلت متفاوت جلوه می‌کند. در نمای جلویی موتور سیکلت آپریلیا SR 160 شاهد چراغ اصلی با فریم مشکی هستیم و کمی بالاتر از آن، دیلایت‌ها در راست و چپ فلاپ فرمان تعبیه شده است. فرمان این موتور سیکلت مشابه سایر اسکوترها طراحی شده و شاهد یک فرمان لوله‌ای هستیم که با استفاده از فلاپ پلاستیکی پوشش داده شده است. در حالت کلی پوشش دهی فرمان با استفاده از فلاپ باعث افزایش جذابیت می‌شود و موتور سیکلت را از حالت سادگی خارج می‌کند. آینه‌های تعبیه شده برای آپریلیا SR 160 ابعاد مناسبی دارند و به صورت کشیده طراحی شده‌اند و می‌توانند دید مناسبی را در اختیار راکب قرار دهند.

در سمت راست فرمان کلید استارت موتور تعبیه شده است و در سمت چپ نیز شاهد کلیدهایی مثل پسینگ، تعویض نور پایین به بالا، فلاشر و بوق هستیم. صفحه کیلومتر این موتور سیکلت یک صفحه کیلومتر ترکیبی آنالوگ دیجیتال محسوب می‌شود و اطلاعات لازم را با خوانایی مناسبی را ارائه می‌دهد. داشبورد آپریلیا SR 160 تا حدودی ساده است و وسایل جزئی را می‌توان در آن قرار داد، ولی وجود یک درگاه برای شارژ usb می‌تواند مزیت خوبی برای این موتور سیکلت محسوب شود. فضای جاپایی آپریلیا SR 160 تا حدودی مناسب دیده می‌شود و یک فضای یک تکه برای جای پای راکب طراحی شده است. اگر توجهی به بخش زین داشته باشیم شاهد یک زین با طراحی نسبتا مطلوب هستیم و به طور کلی ظاهر زین با کیفیت به نظر می‌رسد. این موتور سیکلت به یک زین چرمی مجهز است که دوخت خوبی دارد و ارگونومیک است. زین یک تکه است، ولی قسمت ترک نشین آن اندکی ارتفاع بیشتر طراحی شده و قسمت زین راکب تا حدودی شیبدار و زاویه‌دار به نظر می‌رسد که می‌تواند راحتی راکب را فراهم کند.

موتور آپریلیا SR 160 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

اگر توجهی به بخش انتهای زین موتورسیکلت آپریلیا SR 160 داشته باشیم، شاهد یک دستگیره نسبتا کوچک هستیم که می‌تواند تا حدودی به حفظ تعادل ترک نشین کمک کند. در فضای زیر زین شاهد یک فضای ذخیره‌سازی نسبتا محدود و همچنین باک این موتور سیکلت هستیم. به طور کلی با توجه به اینکه موتور سیکلت آپریلیا SR 160 از جمله موتور سیکلت‌های کلاس اسکوتر محسوب می‌شود، نمی‌توان انتظار یک باک حجیم از آن را داشت و نهایت حجم مخزن سوخت این موتور ۶.۵ لیتر است. چراغ عقب آپریلیا SR 160 تا حدودی کوچک به نظر می‌رسد و از نوع هالوژنی است، ولی در حالت کلی از کیفیت مطلوبی برخوردار است و نمی‌توان ایراد چندانی به آن گرفت. اگر توجهی به قسمت بدنه نیز داشته باشیم، شاهد پوشیده شدن تمامی اجزای موتور سیکلت توسط فلاپ‌ها هستیم که از ایجاد نمای بد جلوگیری کرده است. وزن خشک این موتور سیکلت به طور کلی ۱۱۸ کیلوگرم محسوب می‌شود، ولی اگر مایعاتی مثل روغن و بنزین را در نظر بگیریم این وزن افزایش پیدا خواهد کرد.

ابعاد موتور سیکلت آپریلیا SR 160 به شرح زیر است:

طول(میلی‌متر)عرض(میلی‌متر)ارتفاع(میلی‌متر)
۱۹۹۰۷۴۰۱۱۸۰

مشخصات فنی آپریلیا SR 160

موتور آپریلیا SR 160 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

در موتور سیکلت آپریلیا SR 160 شاهد یک انجین تک سیلندر، چهار زمانه و مجهز به سیستم هوا خنک با سیستم تحریک سوپاپ sohc هستیم. به طور کلی ظرفیت انجین این موتور سیکلت ۱۶۰ سی سی محسوب می‌شود و سیستم سوخت رسانی آن از نوع انژکتور برقی است. این انجین قادر است ۱۰.۸ اسب بخار قدرت تولید کرده و گشتاوری معادل ۱۱.۶ نیوتن متر در دور موتور ۶۰۰۰ داشته باشد.  نسبت تراکم موتور سیکلت آپریلیا SR 160، ۸. ۸ به یک محسوب می‌شود و از استاندارد آلایندگی یورو ۴ برخودار است. مصرف سوخت این موتور سیکلت تقریبا دو و نیم لیتر در هر صد کیلومتر گزارش شده و نوع گیربکس آن از نوع اتوماتیک سی وی تی محسوب می‌شود که تا حدودی به یک گیربکس رایج در اسکوترها تبدیل شده است. انتقال قدرت توسط تسمه صورت می‌گیرد و تا حدودی بهتر از زنجیر محسوب می‌شود، چرا که از آلودگی کاسته و نیازی به روانکاری ندارد. علاوه بر این موارد در انتقال قدرت تسمه‌ای شاهد سر و صدای کمتری خواهید بود، ولی از طرفی باید در کیلومتر معین تسمه را تعویض کنید.

حداکثر سرعت گزارش شده برای موتور سیکلت آپریلیا SR 160، ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت محسوب می‌شود که تا حدودی با توجه به کلاس اسکوتر قابل قبول است. در سیستم تعلیق این اسکوتر، شاهد کمک فنرهای تلسکوپی دوتایی در بخش جلو هستیم و برای بخش عقب از یک کمک فنر تک در سمت چپ یا راست استفاده کرده‌اند که وظیفه آن کنترل حرکت چرخ عقب محسوب می‌شود.  سیستم کنترل یا ترمز موتور سیکلت آپریلیا SR 160 در بخش جلو یک ترمز دیسکی و برای بخش عقب ترمز کاسه‌ای لازم به ذکر است که ترمز دیسکی جلو به سیستم abs مجهز است.

تجربه سواری و رانندگی با موتور آپریلیا SR 160

موتور آپریلیا SR 160 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

موتور آپریلیا SR 160 با استفاده از کلید استارت الکتریکی روشن می‌شود و علاوه بر آن یک هندل نیز تعبیه شده است. گیربکس این موتور عملکرد خوبی دارد و استفاده از تسمه در گیربکس باعث کاهش سر و صدا شده است. استایل نشستن روی موتور مشابه سایر موتورهای کلاس اسکوتر بوده و موتور تا حدودی هندلینگ مناسبی دارد. شتاب و سرعت آپریلیا SR 160 قابل قبول به نظر می‌رسد و حتی می‌توان گفت چنین شتابی برای کلاس اسکوتر مطلوب است. چراغ‌ها پرتاب نور مناسبی دارند و می‌توانند تجربه رانندگی خوبی را در شب فراهم کنند. ترمزهای این موتورسیکلت به سیستم ABS مجهز شده که عملکرد قابل قبولی دارد و همین مسئله ایمنی راکب و ترک نشین را فراهم می‌کند. زین موتورسیکلت آپریلیا SR 160 نرم به نظر می‌رسد، ولی در حالت کلی به علت سیستم تعلیق عقب، تا حدودی سواری خشکی را تجربه خواهید کرد.

رقبای موتور آپریلیا SR 160

تا حدودی می‌توان گفت بازار ایران و جهان در زمینه موتورهای کلاس اسکوتر رنگین است، چرا که برندهای متعددی در تولید این کلاس فعال هستند. از رقبای آپریلیا SR 160 می‌توان به موتورسیکلت‌هایی مثل لاکی ۱۸۰، گلکسی J200 یا حتی آپریلیا SXR 160 اشاره کرد. گلکسی ۲۰۰ اس آر نیز می‌تواند یک رقبت مناسب برای این موتور محسوب شود، ولی در حالت کلی نسبت به آپریلیا اس آر ۱۶۰، سواری نرم‌تری دارد.

نقاط ضعف و مثبت آپریلیا SR 160 و جمع بندی

مزایا: مجهز به ترمز ABS، شتاب نسبتا مناسب، هندلینگ مناسب.

معایب: سیستم تعلیق نسبتا خشک، سواری نسبتا خشک، فضای محدود در بخش زیر زین.

در پایان می‌توان گفت موتور آپریلیا SR 160 یکی از محصولات آپریلیا در کلاس اسکوتر است که در ایران نیز حضور پیدا کرده است. طراحی ظاهری این موتور تا حدودی جذاب است و مشخصات فنی آن نیز قابل قبول به نظر می‌رسد. شتاب آپریلیا SR 160 از نقاط قابل توجه در این موتور محسوب می‌شود و هندلینگ مناسبی نیز دارد. فضای محدود در بخش زیر زین شاید آزاردهنده باشد و شاهد سواری خشکی باشید، ولی در حالت کلی نمی‌توان گفت آپریلیا SR 160 بی‌کیفیت است.

نظر شما درباره اسکوتر آپریلیا SR 160 چیست؟ به نظر شما این اسکوتر ارزش خرید دارد؟

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ؛ معرفی + مشخصات فنی

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X