%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰

چوب حراج بر سر دارایی های تاریخی ؛ نیسان تیم فوتبال خود را نیز می فروشد!

منتشر شده در 09 مهر 1404 ساعت 14:00
نویسنده سعید علیپور
چوب حراج بر سر دارایی های تاریخی ؛ نیسان تیم فوتبال خود را نیز می فروشد!

شرکت نیسان روزهای پرچالشی را پشت سر می‌گذارد. این خودروساز ژاپنی که زمانی یکی از بازیگران اصلی صنعت خودرو در سطح جهانی به شمار می‌رفت، حالا برای بازگشت به مسیر سوددهی مجبور شده اقدامات سختگیرانه‌ای در زمینه کاهش هزینه‌ها اجرا کند. این اقدامات تاکنون شامل تعدیل نیرو و تعطیلی برخی کارخانه‌ها بوده است. حالا کار به جایی رسیده که نیسان می‌خواهد سهام باشگاه فوتبال قدیمی این برند یعنی یوکوهاما اف مارینوس را نیز واگذار کند.

باشگاه فوتبالی با ریشه در کارخانه‌های نیسان

باشگاه فوتبال یوکوهاما اف مارینوس در سال ۱۹۷۲ به عنوان تیم فوتبال داخلی نیسان تأسیس شد. تنها چهار سال بعد، این تیم توانست قهرمانی لیگ کانتو را کسب کند. در ادامه این تیم پله‌های ترقی را به سرعت طی کرد. در طول دهه‌ها،  یوکوهاما اف مارینوس با رشد مداوم موفق شده به یکی از باشگاه‌های مطرح فوتبال در کشور ژاپن و آسیا تبدیل شود. این باشگاه همواره به عنوان بخشی از هویت فرهنگی نیسان محسوب شده است.

تصمیمی برخلاف سنت‌های گذشته

به گزارش رسانه اقتصادی نیکی ژاپن، نیسان اکنون در حال بررسی فروش حدود ۷۵ درصد سهام خود در باشگاه یوکوهاما اف مارینوس است. این شرکت حتی با چندین کمپانی وارد مذاکره شده تا مدیریت باشگاه را به آنها منتقل کند. یکی از گزینه‌های احتمالی، یک شرکت بزرگ فناوری اطلاعات است که گفته می‌شود علاقه‌مند به خرید این سهام است. اگر مذاکرات به نتیجه برسد، فروش رسمی ممکن است از سال آینده اجرایی شود.

این تغییر رویکرد در حالی رخ می‌دهد که در دوران مدیرعامل پیشین و البته جنجالی نیسان یعنی کارلوس گون، ، ورزش و تیم فوتبال این برند از هرگونه کاهش هزینه مستثنی شده بود. اما شرایط کنونی نیسان به گونه‌ای است که ادامه‌ این حمایت دیگر امکان‌پذیر نیست.

چوب حراج بر سر دارایی های تاریخی ؛ نیسان تیم فوتبال خود را نیز می فروشد!

زیان میلیاردی و فشار برای تغییر

نیسان در ابتدای سال جاری میلادی زیانی معادل ۴.۵ میلیارد دلار (۶۷۰.۸ میلیارد ین ژاپن) را ثبت کرده است. چنین زیانی، که فشار شدیدی بر ساختار مالی این شرکت تحمیل نموده، باعث شده مدیران نیسان دست به تصمیمات بزرگ و حتی تاریخی بزنند. فروش سهام یوکوهاما اف مارینوس نیز یکی از همین تصمیمات است که اگرچه از نظر مالی به بازسازی و بهبود وضعیت فعلی کمک می‌کند، اما بدون شک از نظر احساسی و تاریخی ضربه‌ای سخت به هویت برند وارد خواهد کرد.

نگاه به آینده؛ تمرکز بر خودرو به جای فوتبال

برخی کارشناسان اعتقاد دارند که نیسان باید سال‌ها پیش از سهامداری در این تیم خارج می‌شد و تمرکز خود را روی خودروها و توسعه تکنولوژی‌های جدید قرار می‌داد. هرچند چنین نظراتی امروز به نظر منطقی می‌رسند، اما واقعیت این است که تعلق خاطر و ارزش‌های احساسی، گاهی مانع از تصمیمات اقتصادی می‌شوند. حالا که فشار مالی به نقطه‌ بحرانی رسیده، ظاهراً نیسان چاره‌ای جز فروش بخشی از تاریخ خود ندارد.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “چوب حراج بر سر دارایی های تاریخی ؛ نیسان تیم فوتبال خود را نیز می فروشد!”

  1. محمد گفت:

    حالا من یه نیسان کیکس مکزیکی خریدم،شما رسانه هاهم فرت وفرت خبرای نابودی نیسان رونشربدین.بابا جان خب معلومه دیگه الان کره کلا۳تاشرکت خودروسازی مطرح داره،ولی ژاپن حدود۲۰تاشرکت مطرح داره تودنیا،اینابایدباهم ادغام بشن وکلا۵تاش باقی بمونن.چون تعدادرقباتودنیازیادشدن

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X