پارسخودرو با وجود محدودیتها مسیر توسعه را هموار کرد

شرکت پارسخودرو در حالی گزارش ششماهه نخست سال ۱۴۰۴ را منتشر کرده که با وجود محدودیتهای فراوان و شرایط دشوار اقتصادی، توانسته جریان تولید را حفظ کرده و در مسیر توسعه و تنوع محصول، گامهای مهمی بردارد.
در عرصه تولید، پارسخودرو در نیمه نخست امسال توانست ۳۱ هزار و ۹۳۴ دستگاه خودرو شامل ۲۴ هزار و ۸۱۰ دستگاه کوییک-آر، ۶ هزار و ۷۲۶ دستگاه سهند، ۲۳۳ دستگاه نسخه مونتاژی کراس اور ۴۲۱P و ۱۶۵ دستگاه بدنه صادراتی را تولید کند؛ در حوزه فروش نیز این شرکت در مجموع ۳۰ هزار و ۸۵۶ دستگاه را به ارزش ۱۰ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان به فروش رساند.
در شرایطی که پارسخودرو با مشکلاتی نظیر تبعات اقتصادی و اجتماعی جنگ ۱۲ روزه، ناترازی انرژی و قطعی های مکرر آب و برق، کمبود قطعات و تولید خودرو های کسری دار، حجم بالای تعهدات گذشته و محدودیت در پیشفروش و جذب نقدینگی مواجه بود، با این حال، تلاش مدیران و کارکنان شرکت مانع توقف جریان تولید شد و پارسخودرو توانست همچنان پاسخ گوی نیاز بازار باشد.
علیرغم همه این مشکلات و چالشها شرکت پارسخودرو توانست محصول جدید خود با نام پارس نوآ را عملیاتی کند که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، این سدان تمام ایرانی در نیمه دوم امسال، وارد فاز تولید انبوه و عرضه به بازار خواهد شد.
پارس نوآ از نظر کیفی مطابق با استاندارد های جهانی رنو طراحی شده و تولید آن تحولی بزرگ در سبد محصولات گروه سایپا و پارسخودرو به شمار میآید. انتظار میرود این محصول به عنوان یک خودرو اقتصادی و در عین حال باکیفیت، سهم قابل توجهی از بازار داخلی را به خود اختصاص دهد و به ستون اصلی فروش آینده شرکت تبدیل شود.
در کنار عبور از این چالشها، دستاورد های استراتژیک و امیدبخشی نیز در کارنامه پارسخودرو ثبت شد. امسال برای نخستین بار در صنعت خودرو ایران، این شرکت موفق به تحویل خودروی پلاگین هیبریدی ROEWE ERX۵ شد که عرضه آن نقطه عطفی در ورود خودروسازان بزرگ داخلی به عرصه خودرو های پیشرفته و با سطح کیفی و تکنولوژیکی بالا محسوب میشود.
همچنین خط تولید کراس اوور چانگان ۴۲۱P با همکاری شریک تجاری خارجی راهاندازی شد و قرارداد واردات خودروی پرطرفدار چانگان UNI-K که در بازار کشور های منطقه و حاشیه خلیج فارس جایگاه ویژهای دارد نیز به امضا رسید. عرضه این محصول در فاز نخست به زودی آغاز خواهد شد و در صورت استقبال مشتریان، مونتاژ آن در داخل کشور نیز در دستور کار قرار دارد.
بر اساس برنامه ریزی ها، پارسخودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۴ با تنوعبخشی به سبد محصولات و تمرکز بر خودرو های اقتصادی و سودده، علاوه بر توقف تدریجی تولید محصولات زیان ده، مسیر تازهای در توسعه بازار خواهد گشود. ورود پارس نوآ در کنار محصولات جدید وارداتی و مونتاژی، آیندهای پرامید برای این شرکت ترسیم میکند و نیمه دوم سال را به دورهای پررونق و رو به رشد برای پارسخودرو بدل خواهد ساخت.





امیدوارم این ماشین بتونه راه پارسخودرو رو محکم تر کنه
رو که نیست ، سنگ پای قزوین با خار شتر هست… آخه کدوم توسعه؟ یه مشت حلبی بی کیفیت ،
کمی جمع و جور تر بشینید زباله ساز دیگه هم وارد شد و نقشه هایی واسه جیب ملت هم داره
من که از خواندن این مطلب خجالت کشیدم ولی چطور در قرن بیست و یکم تعویض چراغ و سپر را نشانه پیشرفت دانسته و نسبت به تعریف و تمجید آن می پردازند .
بعد تولید پاترول و شورولت و آریا و ….این ماشین های الان مسیر توسعه است
عبور از این محدودیتها چرا تاثیری در معیشت مردم ندارند
عبور از این محدودیتها چرا تاثیری در معیشت مردم ندارند….
شاید…عبور از این محدودیتها چرا تاثیری در معیشت مردم ندارند.