آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰

زیان جدید برای مشتریان هرمس خودرو ؛ K5 کم آپشن به ایران آمد!

منتشر شده در 21 مهر 1404 ساعت 21:24
نویسنده حسین دلاور
زیان جدید برای مشتریان هرمس خودرو ؛ K5 کم آپشن به ایران آمد!

شرکت هرمس خودرو که در چند هفته اخیر به دلیل اختلاف قیمت مصوب محصولاتش با سایر شرکت های واردکننده، حواشی را تجربه می کند، حال باید منتظر اعلام نارضایتی دسته دیگری از مشتریان خود باشد. مشتریانی که قرار است کیا K5 کم آپشن را به جای نسخه معرفی شده تحویل بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، هرمس خودرو قیمت مصوب کیا اسپورتیج را نزدیک به یک میلیارد تومان گران تر از سایر شرکت های واردکننده مانند برساوش به مشتریانش اعلام کرد. البته باید تاکید کرد که این قیمت توسط سازمان حمایت تعیین شده و به گفته این سازمان، شرکت های واردکننده نقشی در قیمت گذاری خودروهای وارداتی ندارند. با این حال همین اتفاق باعث شد تا تجمع های مختلف مشتریان هرمس خودرو شکل بگیرد و بسیاری از مشتریان کیا اسپورتیج این شرکت به خاطر این اختلاف قیمت نارضایتی خود را اعلام کنند.

زیان جدید برای مشتریان هرمس خودرو ؛ K5 کم آپشن به ایران آمد!

اما چندی پیش هرمس خودرو اعلام کرد که کیا اسپورتیج این شرکت از نظر سطح امکانات در جایگاه بالاتری نسبت نسخه های وارد شده توسط سایر شرکت ها قرار دارد. با این حال مشخص شد که کیا اسپورتیج هرمس خودرو در این دوره تحویل ها، همان نسخه وارداتی توسط شرکت های کوشا خودرو و برساوش است و تنها آپشن درِ صندوق عقب برقی و دوربین ۳۶۰ درجه به صورت اَفتِر مارکتی (غیر رسمی) بر روی این خودروها نصب شده است. آپشن هایی که در مجموع هزینه کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان را دارد و کیا این امکانات را با این مدل نصب و سیم کشی به صورت رسمی نمی شناسد!

زیان جدید برای مشتریان هرمس خودرو ؛ K5 کم آپشن به ایران آمد!

حال پس از گذر این چالش هرمس خودرو، نوبت به ماجرای جدیدی رسیده است. واردات تعداد قابل توجهی کیا K5 کم آپشن گمانه زنی هایی را ایجاد کرده که هرمس خودرو این خودروها را به جای نسخه فول آپشن معرفی کرده به مشتریان تحویل خواهد داد.

کیا K5 توربو کم آپشن که با نام تیپ Deluxe در چین مونتاژ می شود، نسبت به نسخه های وارداتی توسط کوشا خودرو و برساوش امکانات بسیار کمتری را به خریداران ارائه می دهد. این خودرو فاقد سقف پانوراما است و سانروف برقی کوچک بر روی سقف دارد. در کیا K5 کم آپشن هرمس خودرو هم خبری از رادار خط خوان، دوربین ۳۶۰ درجه، نور بالای اتوماتیک، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی تراش خورده، سیستم صوتی JBL، رادار نقطه کور، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی خودکار بین خطوط، نمای دوربین ها در هنگام راهنما زدن و… نیست. نکته عجیب اینجاست که همچنان کاتالوگ نمونه ای ناشناخته، اما فول تر از نمونه های وارداتی این شرکت، در وبسایت هرمس خودرو قرار دارد. البته به رسم اکثر شرکت های واردکننده در کاتالوگ K5 توربو هرمس خودرو ذکر شده است که احتمال تغییر ویژگی های خودرو در زمان تحویل وجود دارد.

قسمت های با رنگ قرمز در کیا K5 توربو کم آپشن هرمس خودرو دیده نمی شود!

زیان جدید برای مشتریان هرمس خودرو ؛ K5 کم آپشن به ایران آمد!

اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که کیا K5 توربو کم آپشن هرمس خودرو نسبت به نسخه های کوشا خودرو و برساوش حدود ۲۱۰۰ دلار در بازار چین ارزان تر است. اما هنوز مشخص نیست که هرمس خودرو این خودروها را با چه قیمتی عرضه می کند. با این حال می توان توقع داشت که به خاطر نحوه قیمت گذاری کیا اسپورتیج توسط سازمان حمایت برای این شرکت، احتمالاً کیا K5 توربو کم آپشن هرمس خودرو قیمتی بیشتر از نسخه فول آپشن برساوش را تجربه خواهد کرد. در حال حاضر شرکت برساوش کیا K5 توربو فول آپشن را با قیمت سه میلیارد و ۴۹ میلیون تومان برای مشتریان فاکتور کرده است.

با این حال می توان احتمال داد که هرمس خودرو تنها بخشی از تعهدات مربوط به کیا K5 عرضه شده در سامانه وارداتی ها را با نسخه کم آپشن به دست مشتریان برساند و شاید بخشی از تقاضای مشتریان را با نسخه های برابر با کوشا خودرو و برساوش وارد کند.

ویدیوی تست و بررسی کیا K5 توربو فول آپشن

ویدیو های پیشنهادی
  1. هادی گفت:

    حداقل ساخت کره ، تنفس طبیعی یا AT بود ، می شد پذیرفت.
    ساخت چین ، توربو ، دوکلاجه ، لوآپشن.
    و متاسفم برای …….. دروغ گو که فقط پول می گیره و تبلیغ های الکی می کنه.
    که اسپورتیج هرمس ، فول آپشن ترینه.
    خوب شد حسین دلاور از ……. جدا شد واقعا.

    ۱۶
    ۱۷
    • مهدی گفت:

      آخرین خودرو همدست دزدانی همچون هرمس خودرو هست و این موضوع تابلو شده.
      هر زمان منافع دارد قلم بر دست میگیرد.
      البته که در دزد بودن هرمس خودرو هم شکی نیست. ولی داشتن این اطلاعات جزیی توسط آخرین خودرو کاملا نشان از همکاری شماست. جمع کنید این بساط حقه بازی و نشر خبرهای زرد

      ۲۱
      ۶
      • بهزاد گفت:

        یعنی اگر کسی از مسئه‌ای اطلاع داشته باشه یعنی با اونها همدسته؟ مثل اینکه تعریف خبرگزاری و کارکرد اون رو نمی‌دونید. اگر قرار باشه فقط همون چیزی که من و شما می‌دونیم رو بدونن و بگن دیگه چه فایده‌ای داره؟ خبرنگاران دسترسی های بیشتری به اسناد و مدارک دارند و می‌توانند افشاگری کنند.

        ۷
        ۳
  2. صادق گفت:

    این عزیزان از گمرک خبر تهیه کردن پس چرا صداشون در نیومد اون موقع که منه مشتری بدونم تکلیفم با این شرکت چیه؟!! حالا چی شده صداش الان در اومده که اینا تقلب کردن. چی شده گوشه اسکناساشون خط افتاده یا چکاشون پاس نشده؟؟؟

    ۴
    ۰
  3. محمد گفت:

    با سلام..
    توسان لانگ تولیدی شعبه چین شرکت هیوندای.
    با اسپورتیج لانگ تولیدی شعبه چین شرکت کیا.

    از لحاظ موتور و گیربکس و اتاق و پلت فرم و ابعاد و … یکی بوده و مشابه هم می باشد….
    شرکت هرمس خودرو قیمت نهایی اسپورتیج مثلا فول را ۴۲۶۰ و قیمت توسان بی آپشن را ۴۳۵۰ میلیارد اعلام کرده…..

    صحبت گرفتن ارز دولتی فلان شرکت و نگرفتن فلان شرکت نیست….

    من از کارشناسان حوزه خودرو سوالی دارم….

    هر دو خودرو باهم ثبت نام شده و تکمیل وجه شده…..
    تنها فرق
    اسپورتیج فول اپشن بوده
    اما توسان بدون اپشن هست…..
    صندلی ها پارچه ای و تمام دستی.
    سنسور جلو و عقب بر روی سپر مشاهده نمیشه.
    درب صندوق دستی.
    و …
    پرا باید توسان از اسپورتیج گرانتر فاکتور شود؟

    تمام بدقولی ها در تحویل خودرو..
    تمام تناقضات در تیپ خودرو تحویلی…
    شاید با یه بهانه های واهی بتوان توجه نمود…..

    اما چرا حداقل به این قیمت گذاری تابلو که اینطور اعلام شده و هیچ گونه نمی توان توجیه کرد
    هیچ گروه از رسانه های حوزه خودرو نپرداخته اند؟..

    اینطور تحقیر شدن حق این مردم نیست….

    در پناه حق..

    آزاد مرد باشیم.

    ۴
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X