%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰

نگاهی به ارزان ترین پیکاپ دو دیفرانسیل بازار ؛ کاپرا U اتوماتیک AT

منتشر شده در 24 مهر 1404 ساعت 15:18
نویسنده آرام عزیزی
عکاس علیرضا پاداش

کاپرا U اتوماتیک به عنوان ارزان ترین پیکاپ دو دیفرانسیل و اتوماتیک در بازار شناخته می شود که توسط گروه بهمن عرضه می شود.

در سال ۱۳۸۹ گروه بهمن با تشخیص نیاز بازار ایران به یک پیکاپ سبک و در عین حال راحت برای سرنشینان، اقدام به عرضه کاپرا کرد. کاپرا ابتدا در ایران با نسخه دو کابین و دو دیفرانسیل عرضه شد که با استقبال نسبی همراه بود. گروه بهمن نسخه ۲ این پیکاپ را در سال ۱۴۰۱ معرفی کرد و اما در سال ۱۴۰۴کاپرا ۲ را نیز ارتقاء داد و اسم آن را به کاپرا U تغییر داد. کاپرا U حاصل ارتقاء ظاهری و فنی کاپرا ۲ است. این خودرو در حال حاظر ۲ نسخه دنده اتوماتیک و دنده دستی دارد، کاپرا U AT به عنوان ارزان ترین پیکاپ دودیفرانسیل و اتوماتیک در بازار شناخته می شود؛ در ادامه نگاهی به مشخصات فنی و امکانات این خودرو خواهیم داشت.

کاپرا دقیقا از کجا آمد؟

نگاهی به ارزان ترین پیکاپ دو دیفرانسیل بازار ؛ کاپرا U اتوماتیک AT

برند مادر این خودرو به شرکت ZX Auto که از خودرو ساز های قدیمی و با سابقه چین است برمیگردد. این خودرو در ایران توسط گروه بهمن با نام کاپرا معرفی شد. کاپرا در زبان های لاتین اروپایی به معنای (بز ماده) است.

مشخصات موتور و گیربکس کاپرا U چیست؟

نگاهی به ارزان ترین پیکاپ دو دیفرانسیل بازار ؛ کاپرا U اتوماتیک AT

اصلی ترین تغییر در کاپرا U مربوط به جایگزینی موتور آن با نسخه ای جدیدتر و بهینه تر است. این پیشرانه نسبت به نسل قبلی از بهره وری بالاتری برخوردار بوده و توانایی تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت در دور ۵۶۰۰ دور بر دقیقه و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه را دارد. در نسخه دو کابین اتوماتیک کاپرا U از گیربکس ۸ سرعته AT ساخت ZF مشتریک با پیکاپ بهمن G9 با دسته دنده الکتریکی استفاده شده است که عملکردی نرم تر و مدرن تر ارائه می دهد. این پیکاپ استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس می کند و شاسی آن طبق سنت پیکاپ های کلاسیک، به صورت نرده بانی طراحی شده است. ریشه پیشرانه این خودرو به میتسوبیشی برمی گردد که مجهز به فناوری VVT است این موتور از شرکت DAE چینی تامین می شود.

شاسی کاپرا U طی سال ها حضور در بازار عملکرد قابل اعتمادی از خود نشان داده و در برابر فرسودگی و شکستگی مقاومت بالایی داشته است. در بخش فنی، سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و محور عقب به فنر شمش مجهز است که ترکیبی از راحتی و توان حمل بار را برای این خودرو فراهم می کند. ظرفیت بار این خودرو در نسخه اتوماتیک ۷۸۰ کیلوگرم است.

کاپرا U دوکابین چه آپشن هایی دارد؟

نگاهی به ارزان ترین پیکاپ دو دیفرانسیل بازار ؛ کاپرا U اتوماتیک AT

از جمله امکانات این خودرو می توان به سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، دو کیسه هوا، فرمان هیدرولیک، سنسور TPMS، تزئینات کرومی آینه ها و دستگیره های بیرونی، کلید های کنترلی سیستم صوتی بر روی فرمان و… اشاره کرد. در نسخه اتوماتیک کاپرا U قابلیت سه حالت رانندگی برای کاربر وجود دارد و دسته دنده این مدل به صورت الکتریکی و چرخشی است.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X