شکار کراس اوور جدید بازار ؛ چانگان یونی T با آرین موتور می آید

به تازگی تصاویری برای پایگاه خبری آخرین خودرو ارسال شده که نشان می دهد چانگان یونی T به صورت ریبرند شده و با آرین موتور به بازار خواهد آمد.
بر اساس تصاویری که به تازگی برای پایگاه خبری آخرین خودرو ارسال شده، چانگان یونی T به زودی و به صورت ریبرند شده به بازار ایران خواهد آمد. البته این بار دیگر خبری از سایپا نیست و این آرین موتور است که کراس اوور جذاب چانگان را عرضه می کند. حدود ۳ سال پیش بود که سایپا به دنبال عرضه چانگان یونی T بود اما این شرکت هیچوقت نتوانست این مدل را عرضه کند و به مدل های CS35 پلاس، CS55 پلاس و یونی K بسنده کرد. سایپا دو کراس اوور 441P و 421P را به صورت ریبرند به تولید رساند و عملا مدل یونی T از برنامه های این شرکت کنار رفت. حالا تصاویر ارسالی حاکی از آن است که آرین موتور برنامه دارد تا چانگان یونی تی را به صورت ریبرند شده عرضه کند. البته هنوز نام برندی که روی این محصول می بینیم مشخص نیست اما نفس فرآیند ری برند نشان می دهد که این شرکت احتمالا برنامه مونتاژ کراس اوور کامپکت و مدرن چانگان را پیش می برد.

در ادامه با کراس اوور جدید آرین موتور بیشتر آشنا خواهیم شد :
مشخصات چانگان یونی تی
از نظر طراحی، چانگان یونی T یکی از متفاوت ترین و مدرن ترین چانگان هایی است که تا به حال به تولید رسیده و در بازارهای مختلفی عرضه شده است. طراحی خاص این کراس اوور باعث شد تا در ابتدای عرضه بسیاری از رسانه های معتبر غربی هم به آن بپردازند و از آن تمجید کنند. اگرچه حالا مدت نسبتا زیادی از عرضه اولیه این کراس اوور گذشته اما همچنان المان های بدنه و کابین به روز به نظر می رسد و این خودرو جذابیت خود را حفظ کرده است.

زیر کاپوت کراس اوور جدید آرین موتور یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو GDI قرار دارد که توان تولید نهایت قدرت ۱۷۷ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه وِت (WDCT) به چرخ های جلو می رسد و سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است.


اگرچه هنوز مشخص نیست که آرین موتور این کراس اوور را با چه سطح امکاناتی عرضه می کند اما انتظار می رد در این خودرو آپشن هایی نظیر سنسور نور و باران، دستهدنده الکترونیکی، تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز پارک برقی با اتوهلد، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، فرمان کمکی برقی، سیستم پیشگیری از تصادف، رادار خطی، سنسور نقطه کور، گرمکن صندلیهای جلو و … را داشته باشیم.
لاماری اکو ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی
ویدیوی تست سدان اسپرت لاماری
عرضه محصول جدید آرینا درایو به زودی آغاز خواهد شد
شرایط فروش لاماری ایما با قیمت علی الحساب اعلام شد – آبان ۱۴۰۴





اسم گیربکس دوکلاچه تر چینی میشنوم کهیر میزنم ، حالا میخواد رو چانگان باشه یا رو ام وی ام.
تنها چانگانی که ارزش خرید داره چانگان UNI-K هست که گیربکس ۸ سرعته AT داره که اونم معلوم نیس کی بیاد.
اتفاقا دوکلاجه ی چانگان و ام وی ام خیلی فرق دارن.
البته با این UNI T که احتمالا قراره مونتاز بشه کاری ندارم ، منطورمچانگان هاو بقیه ی چینی های وارداتیه.
شما اگه یه بار با چانگان CS55 پلاس رانندگی کنی ، متوجه میشی عملکرد گیربکس اش یه سر و گردن بالاتر از تیگو ۷ و لاماری و … هستش.
دوکلاجه ای که روی چینی های وارداتی قرار می گیره ، از زمین تا آسمون فرق داره با گیربکس هایی که روی چینی های آشغال مونتاژی قرار داره.
البته که هیچ وقت چینی ها به دوکلاجه ی آلمانی ها نمی رسن ، ولی چینیای وارداتی ، دوکلاجه بهتری دارن.
درسته چانگان ها عملکرد بهتری دارن ولی یک سر تو گروه کسایی که چانگان دارن تو تلگرام برو تا ارور گیربکسی که معمولا بعد از ترافیکای سنگین رو نمایشگر میاد رو ببینی. حیف که اینجا نمیشه عکس پیوست کرد.
اون دو کلاجه ۶ایی که روی محصولات مدیران خودرو هست رو نمیتونی با چانگانها مقایسه کنی حتی لاماری،گریبکس های چانگان و لاماری از برند گتراگ هستند
گیربکس تیگو ۷ که گتراگ هست و ساخت آلمان، کلی هم باگ داره . بقیه گیربکس های محصولات مدیران هم اگه پاورترین باشه که طراحی گتراگ هست فقط پاورترین ساختتش . گیربکس دوکلاچه برای ترافیک سمه. وقتی این گیربکس ها تو ترافیک گیر میوفتن همیشه تو حالت نیم کلاچ هست برای اینکه تعویض دنده سریع اتفاق بیوفته و این به شدت گرما تولید میکنه در حالیکه وقتی با سرعت معمولی در حال حرکت هستید کلاچ ها کامل درگیر هستن و اصطکاکشون کمه. گیربکس های AT دو کلاچ رو به طور کامل درگیر میکنن و به عبارتی clutch slip و اصطکاک زیاد اتفاق نمیوفته. اما تو گیربکس های دوکلاچه کامپیوتر مدام گیربکس هارو تو حالت نیم کلاچ نگه میداره تا تعویض دنده سریع اتفاق بیوفته. اون اروری که توی ماشین های مختلف از جمله چری و چانگان با گیربکس دوکلاچه می بینین هم دلیلش همین داغ کردن بیش از حده که بهش میگن Transmission failure . حالا دوس دارین بگین چانگان فرق داره میتونین بگین. اما این باعث نمیشه تکنولوژی گیربکسش عوض بشه. در هر صورت پولش رو اگه دارین بخرین. ما که پولشو نداریم. ۳ تومن هم اگه پول داشتم میدادم ی ماشین با گیربکس AT میگرفتم که نخوام به این چیزاش فکر کنم.
من خودم دنبال و پیگیر موتور ۲ لیتری توربوی این خودروی جذاب بودم که ۲۳۰ اسب با گیربکس ۸ سرعته at میداد. اما گویا عرضه نمیشه. البته یونی k هم همینطوره ولی خب سلیقه من به خودروی جمع و جور بیشتره. ضمن اینکه شتاب یونی تی ۲لیتری بسیار بیشتر از یونی کا خواهد بود.
سایپا کلا تو دور جدید واردات ، یکی از شرکت هایی بود که عملکرد واقعا ضعیفی داشت.
حتی با اینکه چانگان هارو با تیراز خیلی بالایی نسبت به بقیه خودروهای وارداتی ، عرضه کرد.
UNI T رو که رونمایی کرد ولی نیاورد ، UNI K رو ۲ ساله فقط داره رونمایی می کنه ، کرولا و سیلفی و زوتی هم که دیگه ……
این خوبه که آرین موتور ،اره یکی خودروهای با کیفیت و فول آپشن و قدرتمند چانگان ، یکی از بزرگترین خودروسازای چینی رو به ایران میاره.
گستردگی خدمات پس از فروش اش هم خوبه.
اگه ۲ لیترش نباشه جالب نیس و با پول نجومی که روش میذارن خیلی بنظر اونجور که عنوان میکنن نباشه نه چین و نه روس کمونیست کالای با کیفیتی حتی در بخش نظامی بما ندادن و نمیدن.خودرو یواز اوردن بد نبود و بعدا مشکلاتش عیان شد که با قیمت فروشش نمی ارزید و چینم که ایرانو اشغالدونی خودش کرده و پول ملتو کلا میچاپن.
بنده ۱ ساله چانگان cs55 دارم واقعا باکیفیت و بسیار نرم هستش.
عملکرد گیربکسش هم تو جادههای کوهستانی شمال تست کردم بسیار عالی هست.
تاحالا هم گیربکسش ناک نزده و بسیار هوشمند عمل میکنه.
در کل با توسان هم که مقایسه کنید بسیار عالی هست.
خودرو سازی چین خیلی وقته که برندهای معتبر رو تهدید کرده.
البته خودروهای مدیران خودرو که خیلی افتضاحن