موفقیت پارسخودرو در داخلی سازی و شکست تحریم صنعت خودرو

یک عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران ساخت داخل پارس نوآ به عنوان نسخه جدید و بومی تندر۹۰ را گامی ارزشمند در راستای پاسخگویی به نیاز مشتریان بازار خودرو دانست.
امیر حسن کاکایی اظهار کرد: از آنجایی که محصولات رنو همچنان با کیفیت ترین خودروهای تولید داخل هستند، طراحی و ساخت یک محصول جدید ایرانی با همان استانداردها توسط پارسخودرو بیانگر استفاده از ظرفیتهای داخلی و شکست تحریم محسوب میشود.
وی با اشاره به داخلی سازی ۸۰ درصدی پارس نوآ افزود: در زمان حضور شرکت رنو در ایران ۵۰ درصد قطعات تندر۹۰ داخلی سازی شده بود، اما متاسفانه در دور دوم تحریمها فرانسویها ایران را ترک کردند و عملا پارسخودرو فرصت داخلی سازی قطعات موتور را از دست داد.
کاکایی تصریح کرد: پارسخودرو با داخلی سازی قوای محرکه و استفاده از موتور ME16 در نسخه جدید که موتوری بسیار قدرتمند است و امتحان خود را در بازار ایران و به ویژه شبکه خدمات پس از فروش پس داده، توانسته ساخت داخل پارس نوآ را به ۸۰ درصد ارتقا دهد که در نوع خود یک موفقیت برای صنعت خودرو در عرصه خودکفایی است.
این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به قیمت اقتصادی پارس نوآ عنوان کرد: این محصول با استانداردهای ۸۵گانه میتواند تولید خودروهای اقتصادی و در عین حال باکیفیت در کشور را احیا کند.
وی ادامه داد: پارس نوآ هم به لحاظ طراحی، بهرهوری و کیفیت و هم قیمتگذاری، یکی از سرآمدترین خودروهای ساخت داخل در بازار ایران خواهد بود.
این استاد دانشگاه همچنین داخلی سازی ۸۰ درصدی پارس نوآ را عاملی موثر در افزایش ظرفیت زنجیره تامین دانست و گفت: در فرایند تولید پارس نوآ شاهد ارتقای ظرفیت و بهرهوری زنجیره تامین و گستردگی بازار آن خواهیم بود.
این عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در پایان با اشاره به استقبال گسترده مشتریان از طرح پیشفروش این خودرو بیان کرد: اعتماد مردم به تولیدات داخل به واسطه سالها فعالیت در حوزه خدمات پس از فروش از دیگر دلایل استقبال چشمگیر متقاضیان از پارس نوآ است و اگر علاقهمندان قدرت خرید بیشتری داشتند، تعداد متقاضیان در طرح پیشفروش پارس نوآ از ۳۰۰ هزار نفر نیز فراتر میرفت.





فقط اونجاش که میگه استقبال مردم ناشی از اعتماد به خودروسازی داخلی هست . نمیدونم خودشون خنده شون نمیگیره ازین حرف؟ استقبال مردم ناشی از اینه که گزینه دیگری ندارن
باسلام و خداقوت،واقعاً تولید ماشین های بی کیفیت داخلی خنده دار هست
مردم از ناچاری بعضی وقتا رو به ماشین های ایرانی میارن،ماشینی که نه کیفیت داره و نه امنیت جانی و بدنی….حیف پول نیست که مردم بابتش پرداخت می کنند….
یه مقدار پارس خودرو زیادی واسه خودش نوشابه باز نمیکنه؟! مرد حسابی بوگاتی توربیون که رونمایی شد اینقدر ادا نداشتن و خودشونو تحویل نمیگرفتن که شما سر یه فیس لیفت رو ماشین از رده خارج !
آفرین . به زودی برنده جنگ یخچال و تلویزیون مشخص میشه.
اخه مونتاژ ماشین های بی کیفیت چینی وفروش انها به سه برابر قیمت واقعی به مردم افتخار داره.
ماشین خوبیه ولی با قیمت فوق بالا عرضه میشه در حالیکه پلت فرم این خودرو کاملا از رده خارج و مال ۳۰سال پیش رنو داچیا است
چرا اینقدر خالی بندی، ورود خودرو را با حتی ۱۰۰ درصد تعرفه گمرکی آزاد کنید ببینید چقدر از تولیدات داخلی استقبال میشه، اونوقت ادعا کنید
واقعا اینها چقد بر رو هستند این همان اشغال L 90 هستش ماشین ۳۰سال قبل تولید فرانسه مخصوص کشاورزانش بدون اپشن ۹۹درصد مردم از محصولات ایرانخودرو وسایپا متنفرند چین با بی قدمتیش در تولید خودرو امروز اشغالترینش از بهترین داخلی صد برابر بهتره هرجند بهترین خودروهای چینی درجهان استقبالی ازشان نمی شود با چند برابر به مردم تحمیل می کنید متاسفانه در ایران همه جیز انحصاریست خدا از فاسدین وزالوها نگذررد وریشه شان را بخشکاند
خودرو داخل ایران خیلی خیلی بی دلیل گران هستش، ماشینای ساخت داخل نهایتا باید ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون قیمت داشته باشه نسبت به خودروهای ساخت خارج. خدا به مردم رحم کنه با این خودروسازان.
واردات خودرو را آزاد کنید با تعرفه گمرکی ۱۰ یا ۲۰ درصد بعد ببینید کسی ماشین ایرانی میخره
مردم از مجبوری این ماشینهارو میخرن چون گزینه خارجی با این قیمت وجود نداره.
خدا لعنتتون کنه با این خودرو فروشی تون ،تو دیوار و باما و …پر شده از فروش حواله پارس نوا ،فقط دلالی رو باب کردین تو این مملکت از قصد هم این کارو میکنید ضرر هم میدین حروم لقمه ها
۹۹ درصد برنده ها آگهی حواله گذاشتن، کدوم احمقی به جای خرید طلا و دلار پول به این لگن سازها میده که گردنشون رو کلفت تر کنه ،ای مردم نادان
بجز کاکایی کس دیگه ایی نیست حرف بزنه،آدم کهیر میزنه وقتی اسم این میاد ،یکی از بزرگترین دلالهای خودرو ساز ها
توروخدا اینجوری کامنت نذارین، با یه ایمیل چندتا اسم
آقای محمدرضا شما مگه همون راستگو نیستید در مقاله های دیگه هم این کار رو کردید وقتی پروفایل یکی باشه یعنی با یه ایمیل پیام دادین
بالای کیبرد هر اسمی بیاد میزنم ،مهم حرف آدمهاست نه اسمشون
انشاالله اگه توانستید تا آخر برسانید مهمه، فعلآ اول راه هستید، جو گیر نشید!!!!!!!
ضمن تشکر از تلاش مهندسان دانشگاه علم و صنعت بدون شک توان علمی دانشمندان نخبه ما بسیار فرار از این دستاوردهای جزیی در تولید یک ماشین فرانسویست صمن اینکه همان شرکت در این فاصله دستاوردهای جدیدتری را ارائه کرده پس چگونه است که ما علی رغم نیاز تنها به اندکی بسنده کرده ایم
موتور تیپ پنج چینی ۲۰۶ موفقیته
بنویسیم((داخلی سازی))!بخوانیم((چینی سازی))!!
کاکا این مزخرفاتی که به عنوان پیشرفت تحویل ملت دادی کپی سازی ۶۰ درصدی از تکنولوژی ۴۰ سال پیشه خر خودتی
من یک ماشین از پارس خودرو داشتم که کوییک آر بود بسیار بی کیفیت طوری که روز اول تحویل گرفتن دستگیره درها کنده شد. جای تأسف که ما باید این تولیدات بی کیفیت رو با این قیمت های نجومی سوار بشیم
اگه این اسمش موفقیت هستش پس اینی که چینی ها بهش رسیدن چیه؟ هرکی ندونه اهل فناش میدونن که پارس خودرو تعداد زیادی قطعات بدنه و شاسی و داشبورد ال ۹۰ و ساندرو داشت و البته قالب های تولید قطعات و خط تولید بلا استفاده و باید یا اوراقی و کیلویی میفروخت یا هیچی،چون هیچ جای دنیا دیگه ازین مدل به اصطلاح رنو لوگان،استفاده نمیشه
مطمئن باشید با تولید بسیار محدود و تا زمانی که قطعات تمام بشه و استفاده جدید از اونا،به سود دهی برسه بیشتر تولید نمیکنن و خیلی زود میگن خدافظ
از لحاظ فروش هم اگه الان ایران خودرو پیکان وانت کاربراتوری دوباره تولید کنه،یا همین پارس خودرو رنو ۵ قدیمی تولید کنه،تواین بازار ایران با فروش خیلی بالا ازشون استقبال میشه چون با قیمت زیر ۷،۸ هزار دلار تو دنیا ماشین بهت نمیدن و ایرانی ها با این اقتصاد و درآمد ریالی بی ارزش و بسیار کم ارزش،حدود ۲۰۰دلار یا کمتر در ماه،نمیتونن ماشین ۵۰۰،۶۰۰ تومنی هم بخرن چه برسه به گزینه های جایگزین جدید مثلا همین ساندرو جدید اگه دنده دستی و بدون آپشن با موتور ۳سیلندر ۸۷اسب بخاری باشه حداقل ۱۲هزار یورو قیمت داره که اگه گمرکی و عوارض نداشته باشه،با کرایه حمل و هزینه پلاک و بیمه حدود ۱.۵میلیارد تومن میشه
کارمند و کارگر و کاسب معمولی ازین پولها دارن؟ ۶۰درصد جمعیت ایران که درآمد خانواده اونا زیر ۲۰۰یورو هست درماه چجوری میتونه ماشین ۱۰،۱۵هزار یورویی بخره؟ پس اگه واردات با عوارض صفر و تعداد آزاد بدون محدودیت هم بشه،باز هم پارس نوا و ۲۰۷ و سورن و ساینا بیشترین فروش دارن
در شرایط تحریمی که همه چیز و همه کس از عوامل داخلی و خارجی سد سازی میکنن که صنعت های پلایشگاهی و خودرو و هسته ای ایران پیشرفت نکند با دانش مهندسان ایرانی داریم که بیکفیتش رو هم در همین آبو خاک میسازیم
اولین حرکت ها هرگز بینقص نبوده اولین ناو هوا پیما بر آمریکا یه کشتی زغال سنگ بود
اولین ماشین های BMW و مرسدس کالسکه هایی بودن که چرخ دارشون کردن با موتور هندلی
پورشه در جنگ جهانی هوا پیما میساخت
BMW در جنگ جهانی تانک میساخت
لامبرگینی تراکتور میساخت.
سایپا که پرایدش به قولی آشغاله شاهین رو ساخت که ۴ ستاره ایمنی رو توی دل اروپا کسب کرد
بجای حسرت خوردن برای مرسدس خودتون مهندس شید خودرو بسازید
مگه آریایی نیستید ؟ وقتی ایران امپراطوری داشت و به کارگرهاش حقوق میداد اروپایی ها تا هزار سال بعدش ندوندون هاشونو با زغال سیاه میکردن که نشون بدن ما شکلات میخوریم و باکلاسیم
نمیدانم چرا مسئولین خودروساز مردم را ساده لوح فرض کردهاند که حرف از تولید داخلی خودرو می زنند از سال ۴۶ که ایران ناسیونال شروع به مونتاژ خود رو در ایران کرده تا حالا چیزی تغییر نکرده تنها چیزی که تغییر کرده اینه که قبلا قطعات را شرکت تابوت انگلیس و یا پژو فرانسه میداد حالا بخاطر تحریم از تاوان و چبن و سنگاپور قطعه بی کیفیت را میارن و مونتاژ می کنند
اینهایی که میگن ماشین وارداتش آزاد بشه
همه چی عالی میشه و ماشین خیلی گرونه
زیر بیست هزار دلار اصلا ماشین هست تو دنیا
تو رنج قیمت هفتصد تا بک و دویست میلیارد تومن
هشت هزار دلار تا ده هزار دلار هیچ جای دنیا ماشین به این کیفیت و امکانات پیدا نمیشه.
اگه تحریم نبود همین ماشین های داخلی پرفروش ترین ماشین های دنیا میشدند چون برخلاف ذهنیت اینستاگرامی ما دنیا همه بنز سوار و مازراتی و لکسوس سوار نیستند بخش بزرگی از جمعیت تمام دنیا حتی اون آمریکا و اروپا دنبال ماشین های اقتصادی و میان رده و کم قیمت اند.
برید فورد فیگو پر فروش ترین ماشین هند،چهارمین قدرت اقتصادی دنیا رو ببیند
اصلا خودرو های تولید شرکت های خودرو سازی هند ببینید بعد مقایسه کنید با خودرو های تولید داخل.
همین هم داخلی سازیش دنیایی بدبختی و دردسر داره دنیایی تکنولوژی و فناوری دخیله
هزار هزار آزمایش تا مثلا به متریال فلز بدنه برسن یا بدنه موتور .چرا انقدر راحت از کنارش عبور میکنید اگه آنقدر راحته چرا این همه کشور که اصلا یه فرغون نمیتونن بسازن خود رو سازی نمیشن .
به جز چین و کره و ژاپن باز خودروسازی مگه هست تو آسیا
همین روسیه و هند استرالیا که فقط دارند مونتاژ کاری میکنن بقیه هم که اصلا فرغون نمیتونن بسازن .
کل کانادا فقط داره مونتاژ کاری میکنن.
چرا آنقدر خود تحقیرید
همین اگه یک کشور دیگه میساخت میگفتند فیس لیفت ال نود
همه میومدین میگفتین به به چه چه
ببین خارج چی ساختن داخل هنوز از ال نود قدیمی داره استفاده میکنه.
افرین همه ماشیناتونو بدین اونا که هرسال میزان و مغز ندارن،دیچار پر شده از اگهی مادرانی که حواله فروشن،بجای این ژرح ابکی و مزخرف میدادین اونا که واقعا خریدارن نه مادران کاسب