اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰

بی‌نظمی + بی‌قانونی + لابی‌گری = مکس ورشتپن!

منتشر شده در 06 آبان 1404 ساعت 14:00
نویسنده علیرضا تمدنی
بی‌نظمی + بی‌قانونی + لابی‌گری = مکس ورشتپن!

لاندو نوریس (Lando Norris) با پیروزی قاطع در گرندپری مکزیکوسیتی، صدرنشین مسابقات قهرمانی جهان را از اسکار پیاستری (Oscar Piastri) تنها با یک امتیاز اختلاف گرفت. لاندو نوریس، جایگاه اول را در گرندپری مکزیکوسیتی به یک پیروزی خیره‌کننده تبدیل کرد و خودش را به عنوان صدرنشین جدید مسابقات قهرمانی رانندگان معرفی کرد.

به گزارش آخرین خودرو، نوریس در آغاز این رویداد، در میان شروعی پرتنش که شاهد رقابت چهار خودرو برای کسب مقام اول در پیچ اول بود، شروع خوبی داشت. این راننده بریتانیایی موقعیت خود را حفظ کرد و به سرعت در صدر رقابت قرار گرفت که با پیشرفت گرندپری، بدون رقیب ماند و در نهایت با اختلاف ۳۰.۳۲۴ ثانیه! از خط پایان جلوتر از چارلز لکلرک (Charles Leclerc) و مکس ورشتپن (Max Verstappen) عبور کرد.

بی‌نظمی + بی‌قانونی + لابی‌گری = مکس ورشتپن!

پشت سر آنها، عملکرد چشمگیر اولی بیرمن (Ollie Bearman) باعث شد که راننده تیم هاس با فشار فزاینده‌ای از سوی اسکار پیاستری از مک‌لارن تا خط پایان روبرو شود اما این راننده بریتانیایی در نهایت با کسب مقام چهارم، به بهترین رکورد دوران حرفه‌ای خودش دست یافت. در همین حال، مقام پنجم پیاستری به این معنی است که این راننده استرالیایی، البته تنها با یک امتیاز اختلاف، پیشتازی قهرمانی را باید هم‌تیمی خودش واگذار کند!

بی‌نظمی + بی‌قانونی + لابی‌گری = مکس ورشتپن!

کیمی آنتونلی از تیم مرسدس (Mercedes)، بالاتر از دیگر راننده این تیم یعنی جورج راسل، در جایگاه ششم قرار گرفت و لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton) از تیم فراری در جایگاه هشتم قرار گرفت، در روزی که قهرمان هفت دوره مسابقات جهان به دلیل رقابت با ورشتپن! با سختگیری بیش از اندازه داوران ۱۰ ثانیه جریمه شد.

بی‌نظمی + بی‌قانونی + لابی‌گری = مکس ورشتپن!

استبان اوکان (Esteban Ocon) با کسب مقام نهم به امتیازهای تیم هاس (Haas) افزود، در حالی که گابریل بورتولتو از تیم کیک سائوبر (Kick Sauber) با کسب مقام دهم، آخرین امتیاز ممکن را کسب کرد. یوکی سونودا از تیم ردبول (Red Bull) در جایگاه یازدهم قرار گرفت و بالاتر از الکس آلبون از تیم ویلیامز، ایزاک هاجار از تیم Racing Bulls و لنس استرول از تیم آستون مارتین (Aston Martin) قرار گرفت.

بی‌نظمی + بی‌قانونی + لابی‌گری = مکس ورشتپن!

دو راننده تیم آلپین یعنی پیر گسلی و فرانکو کولاپینتو به ترتیب در جایگاه‌های پانزدهم و شانزدهم قرار گرفتند، در حالی که چهار خودرو در مکزیک به خط پایان نرسیدند! لیام لاوسون اولین کسی بود که پس از آسیب دیدگی زودهنگام ماشینش DNF را ثبت کرد. نیکو هالکنبرگ و فرناندو آلونسو بعداً به دلیل مشکلات مکانیکی ماشین‌های کیک سائوبر و استون مارتین خود را در pit stop از مسابقه کنار گذاشتند. در همین حال، کارلوس ساینز از تیم ویلیامز، تنها چند دور مانده به پایان مسابقه، در میانه پیست متوقف شد تا او نیز به اصطلاح DNF شود.

بی‌نظمی + بی‌قانونی + لابی‌گری = مکس ورشتپن!

در جدول رده‌بندی فصل ۲۰۲۵ و پس از مسابقه‌ مکزیک، لاندو نوریس اکنون با ۳۵۷ امتیاز، اسکار پیاستری با ۳۵۶ امتیاز در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند و مکس ورشتپن نیز با ۳۲۱ امتیاز در تعقیب آنها می‌باشد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X