%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰

شاهین اتوماتیک، اطلس و سهند در سامانه سوم حضور دارند

منتشر شده در 04 مهر 1402 ساعت 10:56
نویسنده آخرین خودرو
مدیرعامل سایپا

مدیرعامل سایپا ضمن اشاره به تحویل خودروهای چانگان با تکمیل وجه از سوی متقاضیان، درباره تبدیل حواله‌ها به سایر محصولات توضیح داد: کسانی که در سامانه ثبت‌نام و ۵۰ درصد وجه را واریز کرده باشند، امکان تغییر خودرو برای آنها وجود ندارد، مگر در صورتی که بخواهند مدل خودروی خود را ارتقا دهند.

به گزارش آخرین خودرو به نقل از ایسنا، تحویل خودروهای وارداتی چانگان و فروش آن از طریق سامانه یکپارچه، تغییر در حواله‌ها و پرداخت جریمه‌های دیرکرد و عرضه محصولات سایپا در مرحله سوم طرح یکپارچه از جمله سوالاتی بود که مدیرعامل سایپا به آن‌ها پاسخ داد.

محمدعلی تیموری با بیان اینکه سایپا همیشه در بخش خودروهای وارداتی و مونتاژ فعال بوده، گفت: در دهه ۹۰  با وجود اینکه بهترین کمپانی خارجی شرکای تجاری سایپا بود، اما به دلیل مسائلی که در گروه خودروسازی سایپا به وجود آمد این گروه از بخش  واردات و مونتاژکاری به طور کل حذف شد. اما سال گذشته که قانون واردات خودرو در مجلس مصوب شد ما نیز از قانون تمکین کردیم و برای تنظیم بازار با شرکای تجاری خود در کشورهای مختلف وارد مذاکره شدیم.

وی ادامه داد: خردادماه سال گذشته چند نمونه خودرو وارد کشور کردیم و استانداردهای آن مورد بررسی قرار گرفت. در بهمن‌ماه همان سال موفق به ثبت سفارش و حمل خودروها به ایران شدیم که در فاز اول ۱۱۰۸ خودرو وارد گمرک شد و تا تیرماه سال‌جاری درگیر مسائل ترخیص بود.

مدیرعامل سایپا در پاسخ به این سوال که دلیل افزایش قیمت خودروهای وارداتی سایپا(چانگان) بعد از ورود به کشور چه بود؟ گفت: این خودروها پس از ترخیص از گمرک قیمت‌گذاری شدند سپس هزینه عوارض گمرک و شماره گذاری و پلاک نیز به آن اضافه شد. در حقیقت افزایش قیمت خودروهای چانگان ناشی از اعمال هزینه‌های ذکر شده بود که دست سایپا نیز نبود.

وجه تکمیل شود، ‌ خودروها را تحویل می‌دهیم

وی اضافه کرد: از روزی که اولین خودرو وارداتی تحویل و قیمت‌ها اعلام شد تا امروز برای ۲۰۰ نفر از متقاضیان فاکتور صادر کردیم و زمانی که برای متقاضیان فاکتور صادر شود آنها باید مابه‌ التفاوت را واریز کنند و پس از آن برای آنها درخواست پلاک می‌شود که این فرآیند ۷ تا ۱۰ روز طول می کشد.

تیموری تصریح کرد: در طول دو هفته ۶۰ خودروی وارداتی پلاک شده چانگان را تحویل دادیم. مابقی نیز  توسط خریداران در حال تکمیل وجه است و پس از آن نیز خودرو تحویل داده خواهد شد،  زیرا خودروها در سایپا موجود بوده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و فقط مساله فرآیند تکمیل وجه توسط مشتری‌ها و شماره‌گذاری است.

وی همچنین افزود:در حال حاضر پارس خودرو ۱۰۰۰ خودرو از برند زوتی وارد کرده که این خودروها در پارس خودرو موجود هستند که اگر قیمت‌ها به ما اعلام شود، سریعا از سامانه متمرکز وزارت صمت برای ثبت نام فراخوان خواهیم داد.

۱۰۰۰ خودرو چانگان دیگر در راه ایران

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه برای خودروهای “چانگان و دلفی ۵”، ۲۹ هزار ثبت سفارش در وزارت صمت داشتیم، گفت: باید فرآیند تامین و تخصیص ارز این خودروها طی شود. همچنین طی روزهای آینده ۱۰۰۰ دستگاه چانگان به سمت ایران حرکت خواهد کرد و ۲۰۰۰ دستگاه دیگر نیز در فرآیند ساخت است. در حقیقت این ۲۹ هزار دستگاه بر اساس سفارش و تخصیص ارز تولید و تحویل می شود.

تغییر حواله به خودروهای قبلی امکان پذیر نیست

مدیرعامل سایپا در پاسخ به این سوال که حواله‌های خریداری شده قابل تغییر به خودروی دیگری است؟ گفت: کسی که در سامانه متمرکز ثبت نام و سایپا آن را فراخوان کرده و ۵۰ درصد وجه را نیز واریز کرده خودرو دیگر به نامش است و شاسی برای آن تولید می‌شود و امکان تغییر وجود ندارد، مگر در صورتی که متقاضی بخواهد  مدل خودرویش را ارتقا دهد. به طور مثال شاهین دستی ثبت نام کرده و بخواهد آن را تبدیل به شاهین اتومات کند. در غیر این صورت تغییر حواله به خودروهای قبلی امکان پذیر نیست. یعنی کسی که کوییک ثبت نام کرده نمی‌تواند آن را به تیبا تغییر دهد، زیرا مدل قدیمی است و باید تغییر حواله به مدل‌های جدید باشد.

وی عنوان کرد: تا اسفندماه تعهد داریم که روی خودروهای سواری استانداردهای ۸۵ گانه را اجرا کنیم و همه خودروهای ما مجهز به سیستم ترمز EST می‌شود.

پرداخت جریمه دیر کرد؛ در صورت تکمیل وجه ۱۰۰ درصدی  

مدیرعامل سایپا در بخش دیگری از صحبت‌هایش به پرداخت جریمه دیرکرد تحویل خودرو نیز اشاره کرد و گفت:جریمه دیرکرد به کسانی تعلق می‌گیرد که تکمیل وجه صدرصدی کرده باشند و فاکتور برای آنها صادر شده باشد که در این صورت خودروساز تعهد می‌دهد در تاریخ مشخصی خودروی آنها را تحویل دهد و از آن روز به بعد هر تاخیر که پیش آید جریمه به آنها پرداخت خواهد شد.

تیموری در پاسخ به اینکه آیا سایپا برنامه‌ای برای فروش قسطی خودرو دارد یا خیر؟ گفت:تا زمانی که در سامانه متمرکز متقاضیانی در صف انتظار خرید باشند مجاز هستیم که فقط از سامانه فراخوان دهیم و این اجازه وجود ندارد که حتی برای فروش یک خودرو هم از طرح‌های لیزینگی استفاده شود.

ورود به مرحله سوم طرح یکپارچه با خودروهای جدید

مدیرعامل سایپا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا سایپا قصد ورود به طرح فروش یکپارچه خودرو در مرحله سوم را دارد یا خیر؟ گفت: قصد داریم خودروی شاهین اتومات را از طریق سامانه برای پیش فروش قرار دهیم. انتظار داریم ۴۰ هزار خودرو را از سامانه متمرکز پذیرش کنیم.  در مهرماه خودروی جدید اطلس را در سامانه خواهیم داشت که قیمت آن نیز مشخص و ابلاغ شده است. انتظار داریم که حداقل ۳۰ تا ۳۵ هزار متقاضی برای آنها جذب کنیم. همچنین در آبان‌ماه خودروی جدید سهند را در سامانه فراخوان خواهیم کرد؛ خودرویی که با برند پارس خودرو عرضه خواهد شد.

تیموری در پاسخ به این سوال که این خودروهای جدید قرار است جایگزین کدام یک از محصولات سایپا شود؟ گفت:در گروه ساپیا تنوع محصول کمی داشتیم به خصوص که خردادماه سال گذشته سازمان استاندارد دستور توقف تولید تیبا ۱، تیبا ۲ و ساینا را صادر کرد و همین موضوع باعث کاهش تنوع شده بود. بنابراین بر توسعه محصولات متمرکز شدیم. در سواری و تجاری حجم محصولات خوبی وجود دارد. امسال ۸ محصول جدید عرضه خواهیم کرد. این تنوع محصول باعث خواهد شد مشتری‌ها حق انتخاب داشته باشند. در حقیقت خودروهای جدید جایگزین هیچ محصولی نمی شوند و تنها یک قسمت از بازار را می‌گیرند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. اهری گفت:

    برای بنده پریروز پیام اومده که شاهین اتوماتیک ۲۹۰پول بریز از الان تازمستان۱۴۰۳ اونموقع هم خدا داند که قیمتش چندخواهدبود؟البته‌ که قیمت کارخانه افزایش خواهد یافت،الان۶۲۵میلیون قیمتش هست،آیا ارزش دارد که یک خودرو با موتور پراید اینقدر قیمت دارد!؟منم راستش پول نمی‌ریزم تا بنوعی اعتراض و انصراف داده باشم.واقعا چرا مسولی در مورد قیمت خودروهای سایپا اعتراض و در مورد اصلاحش قدمی برنمی‌دارد!!؟؟مردم نخرید…

    ۵۴
    ۰
  2. امیرم گفت:

    لعنت بر ما که برای خودرویی که معلوم نیست چی از آب در بیاد ۲۹۰ میلیون تومان ۱۸ ماه قبل بدون قراداد و بدون سود و بدون اینکه بدونیم چقدر در میاد واریز کنیم جمع کنید این مسخره بازی ها رو مثلا سایپا ما رو چی فرض کرده

    ۳۰
    ۱
  3. محسن گفت:

    نخرید مردم ماشینی با این قیمت این همه هم زمان خیلی هست

    ۱۳
    ۰
    • محمد گفت:

      مردم عزیز مقام شما بالاتر از این حرفهاس،به این ذلت خواری تن ندین،خواهشا التماس میکنم اونای که ثبت نام کردن انصراف بدن،با نکردین اعتراض خودتونو اعلام کنین

      ۳
      ۰
  4. سعید گفت:

    من شاهین ثبت نام کردم با تحویل زمستان۰۲ اگه قیمتش از ۴۵۰بره بالا انصراف میدم ،چه دلیلی داره ایران‌خودرو پژو پارس قیمت بروز شدش شده۲۹۵الان شاهین …چه تفاوتی داره ،بزار ببینم به کی میخوان بفروشن

    ۰
    ۰
  5. رضا گفت:

    سلام مردم عزیز حرفهای این مدیر بی همه چیزوشارلاتان سایپا ی مشت اراجیف بیش نیست.این از خدا بی خبر مثل چی دروغ میگه .دوست دارم ی روزی ی جای این عوضی ببینم.بابت ازیتهاش حسابی از خجالتش درام

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X