ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰

بنتلی کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس معرفی شد؛ راننده محورترین بنتلی تاریخ با ۶۵۷ اسب بخار قدرت

منتشر شده در 24 آبان 1404 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
بنتلی کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس معرفی شد؛ راننده محورترین بنتلی تاریخ با ۶۵۷ اسب بخار قدرت

بنتلی کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس (Bentley Continental GT Supersports) با مشخصاتی استثنایی معرفی شد. این کوپه آتشین انگلیسی سبک‌ترین عضو خانواده خود بوده و از پیشرانه قدرتمند ۶۵۷ اسب بخاری بهره می‌برد. در این نسخه جدید، همه چیز بر تجربه رانندگی متمرکز شده، طوری که کمپانی بنتلی آن را راننده محورترین خودروی برخاسته از کرو می‌داند.

مروری بر تاریخچه بنتلی سوپر اسپرتس

یک قرن قبل و در سال ۱۹۲۵ بود که شرکت بنتلی برای اولین بار نام سوپر اسپرتس را برای مدل ۴½ لیتر استفاده کرد. این خودرو اولین محصول کمپانی بود که می‌توانست به حداکثر سرعت ۱۰۰ مایل یا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. با پیروزی‌های متعدد در مسابقات لمانز طی اواخر دهه‌ ۱۹۲۰ و اوایل دهه‌ ۱۹۳۰، این خودرو جایگاه بنتلی را به ‌عنوان یک برند لوکس و در عین حال اسپرت تثبیت کرد. اکنون پس از دقیقاً یک قرن، بنتلی دوباره این نام افسانه‌ای را احیا کرده؛ این بار با یک خودروی اسپرت قدرتمند، سبک وزن (حداقل طبق استانداردهای بنتلی)، محور عقب محرک و بر پایه‌ کانتیننتال جی تی فعلی.

بنتلی کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس معرفی شد؛ راننده محورترین بنتلی تاریخ با ۶۵۷ اسب بخار قدرت

مشخصات فنی بنتلی کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس؛ موتور V8 با قدرت ۶۵۷ اسب بخار

بنتلی کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس جدید به همان موتور ۸ سیلندر توئین توربو مجهز شده است. جالب اینکه این موتور بدون هرگونه سیستم کمکی هیبریدی بوده و به تنهایی می‌تواند ۶۵۷ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید ‌کند. وظیفه‌ انتقال قدرت را یک گیربکس هشت ‌سرعته دوکلاچه برعهده دارد. این گیربکس نیرو را در اختیار چرخ‌های عقب می‌گذارد تا جدیدترین عضو خانواده کانتیننتال یک خودروی تک دیفرانسیل باشد. با اتکا به این قوای محرکه نیرومند، جی تی سوپر اسپرتس شتاب صفر تا صدی برابر با ۳.۷ ثانیه دارد؛ در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم با طول کافی، راننده قادر خواهد بود حداکثر سرعت ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت را تجربه کند.

بنتلی کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس معرفی شد؛ راننده محورترین بنتلی تاریخ با ۶۵۷ اسب بخار قدرت

سبک‌ترین کانتیننتال تاریخ؛ تجویز رژیم لاغری و کاهش وزن بیش از ۴۵۰ کیلوگرم

به‌ عنوان تنها نسخه‌ غیرهیبریدی و محور عقب محرک خانواده کانتیننتال جی تی، نسخه سوپر اسپرتس رژیم لاغری سختی گرفته، طوری که وزن آن به ۲۰۰۰ کیلوگرم کاهش یافته است. هر چند این رقم کماکان بالا به نظر می‌رسد، اما برای خودرویی که نشان بنتلی را روی خود دارد، پایین محسوب می‌شود! برای مقایسه باید گفت این نسخه جدید ۴۵۰ کیلوگرم وزن کمتری نسبت به جی تی اسپید دارد. با چنین وزنی باید گفت سوپر اسپرتس به عنوان سبک‌ترین عضو خانواده بنتلی کانتیننتال نیز شناخته می‌شود.

بنتلی کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس و مهندسی پیشرفته

بنتلی برای انتقال دقیق قدرت از یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی در کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس استفاده کرده است. عرض محور عقب ۱۶ میلی‌متر افزایش یافته و سیستم توزیع گشتاور برداری ترمز همراه با فرمان‌ پذیری چرخ‌های محور عقب به این نسخه اضافه شده است. برای هماهنگی با تغییرات، فرمان، تعلیق و کنترل کشش همگی به‌ طور کامل از نو تنظیم شده‌اند.

بنتلی کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس معرفی شد؛ راننده محورترین بنتلی تاریخ با ۶۵۷ اسب بخار قدرت

سیستم تعلیق بنتلی کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس در جلو از نوع دوبل جناغی و در عقب از نوع چند اتصالی (مولتی لینک) است و با سامانه‌ ۴۸ ولتی برای کنترل حرکات بدنه ترکیب شده؛ این سیستم می‌تواند ظرف ۰.۳ ثانیه حرکات جانبی بدنه را از بین ببرد. از نگاه بنتلی، ترمزهای سوپر اسپرتس بزرگ‌ترین نمونه‌های نصب‌شده روی یک خودروی تولید انبوه هستند و شامل کالیپرهای کربن سیلیکون کاربید ۱۰ پیستونه با دیسک‌های ۴۴۰ میلی‌متری در جلو و کالیپرهای ۴ پیستونه با دیسک‌های ۴۱۰ میلی‌متری در عقب می‌شوند.

سه حالت رانندگی اختصاصی؛ از خودرویی راحت تا هیولایی رام‌نشدنی

برای رانندگی با بنتلی کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس سه حالت تعریف شده که عبارتند از تورینگ (Touring)، بنتلی و اسپرت. در حالت تورینگ سیستم تعلیق ارتفاع را افزایش داده و نرم‌تر می‌شود. در صورت انتخاب حالت رانندگی بنتلی واکنش‌های پدال گاز تیزتر شده و شاسی خود را برای رانندگی مهیج‌تری آماده می‌کند. حالت اسپرت هم طبق انتظار هیولای زیر پوسته سوپر اسپرتس را کاملاً بیدار کرده و آن را در تهاجمی‌ ترین وضعیت ممکن قرار می‌دهد. 

به گفته بنتلی، این نسخه جدید در مقایسه با کانتیننتال جی تی اسپید در پیچ‌ها تا ۳۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند و توانایی تحمل تا ۱.۳ جی نیروی جانبی را دارد؛ چنین عددی مشابه ابر خودروی هیجان‌ انگیزی مثل کوئنیگزگ CCX است.

بنتلی کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس معرفی شد؛ راننده محورترین بنتلی تاریخ با ۶۵۷ اسب بخار قدرت

طراحی اسپرت با استفاده فراوان از فیبرکربن

در بخش طراحی، بنتلی هر گونه محافظه‌کاری را در کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس کنار گذاشته است. سپر جلو با اسپلیتر یکپارچه، بزرگ‌ترین سپر نصب‌شده روی یک بنتلی خیابانی به حساب می‌آید. در دو گوشه‌ سپر تیغه‌های دوگانه‌ای نصب شده‌اند که به کاهش نیروی رو به بالا و افزایش پایداری کمک می‌کنند. در عقب، یک دیفیوزر جدید و یک اسپویلر ثابت یک تکه قرار گرفته که تا ۳۰۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین بیشتری نسبت به مدل استاندارد ایجاد می‌کند. رینگ‌های ۲۲ اینچی ساخت Manthey Racing نیز به ‌طور اختصاصی برای نسخه سوپر اسپرتس طراحی شده‌اند.

کابین سبک‌سازی‌شده؛ حذف صندلی عقب و نصب اگزوز تمام‌ تیتانیومی آکراپوویچ

در داخل کابین بنتلی کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس همه تصمیمات در راستای کاهش وزن بوده است. صندلی‌های عقب حذف شده‌اند، خبری از سیستم صوتی عقب نیست و بخشی از عایق صوتی نیز کنار گذاشته شده است. نتیجه، کابینی سبک‌تر اما پر صداتر است که البته این امکان را فراهم می‌کند تا صدای اگزوز تیتانیومی آکراپوویچ (Akrapovic) بهتر شنیده شود. صندلی‌ها سطلی مسابقه‌ای سبک وزن هستند که پایین‌تر از حالت معمول قرار گرفته‌اند. مشتریان امکان انتخاب از بین تریم‌ های تک ‌رنگ، دو‌ رنگ یا سه‌ رنگ با ترکیبی از چرم، دینامیکا و فیبرکربن را دارند.

مشخصات فنی بنتلی کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس؛ موتور V8 با قدرت ۶۵۷ اسب بخار

بازگشت بنتلی به ریشه‌های جسورانه

فرانک-استفن والیزر رئیس و مدیرعامل بنتلی، درباره کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس گفته:

«سوپر اسپرتس فقط یک بنتلی راننده‌ محور نیست؛ بلکه بازگشت ما به ساخت خودروهای جسورانه و هیجان‌انگیز است. خودروهایی که علاوه بر توانایی فنی فوق‌العاده، هنر مهندسی و طراحی منحصر بفرد را برای هر مشتری ارائه می‌کنند.»

او افزوده «بنتلی همیشه هنگام نمایش آن روی جسارت آمیز خود شکوفا شده و سوپر اسپرتس ضمن گرامیداشت صد سالگی این نام، آن ویژگی را به خوبی منعکس می‌کند. این اولین پروژه‌ای است که از ابتدا تا انتها با حضور من توسعه یافته و به تیم‌مان افتخار می‌کنم که چنین خودروی متفاوتی را در این مدت کوتاه خلق کردند.»

بنتلی کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس معرفی شد؛ راننده محورترین بنتلی تاریخ با ۶۵۷ اسب بخار قدرت

تیراژ تولید و زمان عرضه بنتلی کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس

آنطور که اعلام شده فقط ۵۰۰ دستگاه از بنتلی کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس تولید خواهد شد. روند سفارش‌گیری برای مارس ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده؛ تولید این کوپه هیجان‌انگیز نیز از اواخر سال آینده شروع می‌شود. قیمت نهایی هنوز اعلام نشده، اما انتظار می‌رود بسیار بالاتر از قیمت نسخه‌ فعلی کانتیننتال جی تی باشد که حدود ۲۸۵ هزار دلار ارزش دارد.

مشخصات فنی بنتلی کانتیننتال جی تی سوپر اسپرتس؛ موتور V8 با قدرت ۶۵۷ اسب بخار
ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X