%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰

جنرال موتورز از قطعات و مواد اولیه چینی فاصله می گیرد

منتشر شده در 25 آبان 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
جنرال موتورز از قطعات و مواد اولیه چینی فاصله می گیرد

جنرال موتورز سخت در تلاش است وابستگی خود به چین را کاهش دهد. گزارش جدید رویترز نشان می‌دهد این خودروساز بزرگ آمریکایی از تأمین‌ کنندگان خواسته مواد اولیه و قطعات را از کشورهای دیگری تأمین کنند. این اقدام بخشی از برنامه‌ای است که از اواخر سال گذشته آغاز شده و اکنون با سرعت بیشتری دنبال می‌شود؛ برنامه‌ای که در تنش‌های فزاینده سیاسی میان ایالات متحده و چین ریشه دارد.

تشدید تنش‌ها و فشارهای اقتصادی؛ از تعرفه‌های سنگین تا عدم قطعیت بازار

به گزارش آخرین خودرو، ایالات متحده سال گذشته با اعمال تعرفه ۱۰۰ درصدی عملاً واردات خودروهای برقی ساخت چین را ممنوع کرد. امسال نیز دونالد ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا، از تعرفه‌ها در قالب یک ابزار در مذاکرات استفاده نموده؛ این موضوع فضایی پر از عدم قطعیت برای صنعت خودروسازی ایجاد کرده است. هرچند خودروسازان مختلف در حال سرمایه‌گذاری برای تولید محصولات خود در داخل خاک آمریکا هستند، اما چین همچنان به ‌عنوان ستون اصلی زنجیره تأمین جهانی نقش‌آفرینی می‌کند.

جنرال موتورز از قطعات و مواد اولیه چینی فاصله می گیرد

تمایل جنرال موتورز به تأمین قطعات و مواد اولیه از آمریکای شمالی

منابع آگاه به رویترز گفته‌اند جنرال موتورز ترجیح می‌دهد بخش بزرگی از قطعات خود را از آمریکای شمالی تأمین کند. در این راستا، مری بارا مدیرعامل جنرال موتورز، ماه گذشته در کنفرانس مالی فصلی اعلام کرد که آنها چند سالی است روی ایجاد انعطاف‌پذیری در زنجیره تأمین کار می‌کنند.

این شرکت ظاهراً ضرب‌ الاجلی تا سال ۲۰۲۷ برای تأمین‌ کنندگان تعیین کرده تا تولید و تأمین قطعات را به خارج از چین منتقل کنند. همانطور که قابل حدس است، این جابجایی به هیچ‌ وجه آسان نخواهد بود.

جنرال موتورز از قطعات و مواد اولیه چینی فاصله می گیرد

خروج از چین؛ مسیری سخت، طولانی و بسیار پرهزینه برای خودروسازان

طی ۲۵ سال گذشته، صنعت خودروسازی آنقدر به چین وابستگی پیدا کرده که یافتن کشورهای جایگزین و جمع ‌کردن عملیات فعلی نیازمند زمان طولانی و سرمایه‌گذاری عظیم خواهد بود. یکی از نتایج طبیعی این فرایند افزایش هزینه‌هاست؛ هزینه‌هایی که احتمالاً در نهایت به مصرف‌کننده تحمیل خواهند شد. این موضوع در شرایطی رخ می‌دهد که قیمت خودروهای جدید همین حالا در بالاترین سطح تاریخ قرار دارد و تحلیل‌ها نشان می‌دهد تعرفه‌ها و فضای اقتصادی نامطمئن، امکان عرضه خودروهای مقرون‌ به‌ صرفه در آمریکا را سخت‌تر کرده است.

جنرال موتورز از قطعات و مواد اولیه چینی فاصله می گیرد

محدودیت‌های جدید جنرال موتورز برای روسیه و ونزوئلا

طبق گزارش‌ها، جنرال موتورز تنها به دنبال کاهش وابستگی به چین نیست؛ این شرکت از تأمین‌ کنندگان خواسته از روسیه و ونزوئلا نیز دوری کنند. با این حال هنوز مشخص نیست آیا کشورهای دیگری نیز در فهرست ممنوعه قرار دارند یا خیر.

این تصمیم جنرال موتورز می‌تواند یکی از جدی‌ ترین تلاش‌ها برای بازنگری در زنجیره تأمین صنعت خودرو طی دهه آینده باشد؛ تلاشی که پیامدهای گسترده‌ای در بازار خودرو، قیمت‌گذاری، رقابت جهانی و ساختار تولید خواهد داشت.

ویدیو های پیشنهادی
  1. مجید گفت:

    چین داشت همه برندها رو به لجن میکشید آمریکا به موقع فهمید و دستشو داره کوتاه میکنه

    ۶
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X