%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰

تویوتا هایلوکس نسخه رالی معرفی شد؛ پیکاپ محبوب ژاپنی در مسابقات داکار ۲۰۲۶ شرکت می کند

منتشر شده در 05 آذر 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
تویوتا هایلوکس نسخه رالی معرفی شد؛ پیکاپ محبوب ژاپنی در مسابقات داکار ۲۰۲۶ شرکت می کند

شرکت تویوتا نسخه مخصوص رالی از نسل جدید هایلوکس را معرفی کرد. از آنجایی که این نسخه به فاصله تنها چند روز پس از رونمایی نسل جدید پرده‌برداری شده، می‌توان حدس زد که تیم گازو ریسینگ از مدت‌ها پیش روی آن کار می‌کرده است. تویوتا هایلوکس نسخه رالی با نام DKR GR Hilux توسعه یافته و در مسابقات داکار سال آینده حضور خواهد داشت.

همکاری تویوتا و Overdrive برای تولد جنگجوی شنزارها

پروژه توسعه نسخه جدید تویوتا هایلوکس رالی با همکاری شرکت Overdrive Racing که مقر آن در بلژیک قرار دارد، انجام شده است. به گفته تویوتا این خودرو سوم ژانویه ۲۰۲۶ در عربستان سعودی مقابل رقبا صف‌آرایی خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین ارتقاهای صورت گرفته در این نسخه، استفاده از شاسی فضایی کاملاً جدید است. بهره‌گیری از این شاسی باعث شده در عین کاهش وزن، مقاومت پیچشی افزایش پیدا کند، امری که در خودروهای رالی اهمیت بالایی دارد. در کنار این، شاسی جدید سرویس‌دهی خودرو را در شرایط طاقت‌ فرسای رالی سریع‌تر می‌کند.

گیربکس تقویت‌شده و دوام بیشتر برای ۱۵ روز رقابت نفس‌گیر

تویوتا برای افزایش پایداری و مقاومت هایلوکس نسخه رالی، سیستم انتقال قدرت را نیز تقویت کرده است تا بتواند فشار شدید ۱۵ روز رقابت و طی مسافت بیش از ۳۰۰۰ مایل (معادل ۴۸۲۸ کیلومتر) در مراحل مختلف را تحمل کند. پیش از شروع رسمی رقابت، این پیکاپ قدرتمند یک برنامه تست کامل را پشت سر می‌گذارد تا آخرین تنظیمات نیز روی آن اعمال شود.

تویوتا هایلوکس نسخه رالی معرفی شد؛ پیکاپ محبوب ژاپنی در مسابقات داکار ۲۰۲۶ شرکت می کند

پیشرانه جدید هنوز محرمانه است

تویوتا هنوز جزئیات نسخه نهایی پیشرانه DKR GR Hilux جدید را اعلام نکرده است. با این حال، مدل ۲۰۲۵ GR DKR Hilux Evo از پیشرانه شش سیلندر تویین توربوی ۳.۵ لیتری لندکروزر بهره می‌برد. این موتور V6 توانایی تولید ۳۵۴ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال نیرو به هر چهار چرخ را هم گیربکس شش سرعته سکوئنشال بر عهده دارد.

حضور در تیم مسابقه‌ای TGR W2RC و عرضه به تیم‌های خصوصی

آنطور که اعلام شده تیم TGR W2RC نخستین مجموعه‌ای خواهد بود که از تویوتا هایلوکس رالی ۲۰۲۶ در مسابقات استفاده خواهد کرد. در گام بعدی و در نیمه دوم سال آینده، نسخه مخصوص تیم‌های خصوصی نیز عرضه خواهد شد. طبق انتظار این نسخه مجوز تردد در خیابان‌ها و مسیرهای عمومی را ندارد، اما شاید یک نسخه اسپرت با الهام از آن توسعه پیدا کند. نیکولاس هوگیوس طراح ارشد تویوتا در استرالیا در گفت‌وگو با وبسایت CarExpert به احتمال عرضه نسخه GR Sport اشاره کرده و گفته:

«این موضوع برای آینده است، اما بله… به آن می‌رسیم. فعلاً همین معرفی کافی است. از اینجا به بعد همه‌چیز بهتر خواهد شد. ما دائماً محصولاتمان را ارتقا می‌دهیم.»

انتظارات از تویوتا هایلوکس GR Sport

نسخه‌های GR Sport همیشه یک پله پایین‌تر از مدل‌های تمام‌ عیار Gazoo Racing قرار می‌گیرند و معمولاً ارتقای پیشرانه ندارند. پیشتر هایلوکس GR Sport II قبلی با مجموعه‌ای از ارتقاهای مکانیکی همراه شده که مهم‌ترین آنها عبارتند از: سیستم تعلیق ارتقا یافته با ارتفاع بیشتر، کمک‌ فنرهای بهتر، ترمزهای بزرگ‌تر و رینگ‌های سبک‌تر با تایرهای آفرودی. شاید این فرمول در نسل جدید تویوتا هایلوکس GR Sport نیز تکرار شود.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X