%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰

محصول ملی سایپا برای چندمین بار در حال تست دیده شد

منتشر شده در 26 آذر 1404 ساعت 11:23
عکاس امیرعباس طاهری
محصول ملی سایپا برای چندمین بار در حال تست دیده شد

سایپا آریا جدیدترین محصول ملی سایپا است که برای چندمین بار در حال گذراندن تست های فنی دیده شده است و مشخص نیست که چه زمانی عرضه می شود؟

پس از آن که سدان شاهین توسط شرکت سایپا وارد بازار شد، مدیران این شرکت به فکر عرضه نسخه کراس اوور آن افتادند؛ محصولی که قرار بود هم شیوه و طرز تفکر جدید مدیران سایپا را به نمایش بگذارد و هم محصولی مطابق با سلایق و علاقه بسیاری از مردم باشد و هم لقب اولین کراس اوور ملی را از آن خود کند. اما با اینکه پروژه ی توسعه آن زودتر از ریرا شرکت ایران خودرو شروع شد اما تا همین لحظه روانه بازار نشده و شرکت سایپا تنها به نمایش این خودرو در نمایشگاه های خودروی مختلف بسنده کرده است و نکته جالب تر این که شرکت سایپا با وجود عدم عرضه کراس اوور ملی آریا، اخیرا نسخه پلاگین هیبرید آن را در نمایشگاه موتور تهران به نمایش گذاشته بود.

محصول ملی سایپا برای چندمین بار در حال تست دیده شد

نکته دیگری که باید در مورد این محصول ملی سایپا بدانیم این است که سایپا آریا چندین بار در حال گذراندن تست های فنی دیده شده که آخرین آن مربوط به عصر روز سه شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۴ و در حوالی عوارضی تهران بوده است و با اینکه چندین سال از رونمایی آن گذشته، هنوز مشخص نیست که این خودرو بالاخره چه زمانی در بازار عرضه خواهد شد. در ادامه نگاهی کوتاه به این محصول ملی سایپا خواهیم داشت.

ویدیوی معرفی محصول ملی سایپا

سایپا آریا بر مبنای پلتفرم SP100 توسعه داده شده که در واقع همان پلتفرمی است که سایپا شاهین بر مبنای آن توسعه داده شده بود. همانطور که پیدا است، خط طراحی آریا بسیار نزدیک به شاهین است و عملا این خودرو نسخه هاچبک کراس شاهین به حساب می آید. البته نباید از این موضوع غافل شد که طراحی و دیزاین بخش های عقب این خودرو از شاهین، اسپرت تر و جوان پسندانه تر بوده و طراحی رینگ های آلومینومی نیز بسیار جذاب تر از شاهین است.

زیر کاپوت این محصول ملی سایپا یک موتور ۲ لیتر چهار سیلندر تنفس طبیعی قرار دارد که با نام N20 شناخته می شود. پیشرانه ای با دریچه گاز برقی که توان تولید نهایت قدرت حدودی ۱۳۸ اسب بخار را (در دور ۶۰۰۰) با نهایت گشتاور حدودی ۱۸۹ نیوتن متر (در دور ۴۴۰۰) دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود و لازم به ذکر است که مجموعه قوای محرکه و سیستم انتقال قدرت از DAE چین تامین می شود.

محصول ملی سایپا برای چندمین بار در حال تست دیده شد

سیستم تعلیق آریا در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل است. ظرفیت باک ۴۷ لیتر و مصرف سوخت سایپا آریا در شرایط استاندارد ۷.۵ لیتر محاسبه می شود. بر اساس این موضوع می توان گفت که آریای سایپا هم پیشرانه راضی کننده ای دارد که مشکلی با بنزین بی کیفیت ایران نخواهد داشت و هم مصرف سسوخت به نسبت پایینی برای آن ثبت می شود.

در نسخه نهایی این محصول ملی سایپا به عنوان فول آپشن ترین محصول این شرکت امکاناتی نظیر فرمان D کات کمکی برقی، سیستم کنترل پایداری، رادار نقطه کور، تهویه اتوماتیک، آینه جانبی تاشو برقی به همراه گرم کن، سنسور و دوربین دنده عقب، صندلی برقی راننده (۶حالته)، روکش چرم صندلی ها، گرم کن صندلی های جلو، سنسور نور، دسته نده الکترونیکی، کنترلر های سیستم صوتری روی فرمان، کلاستر دیجیتال، شارژر وایرلس، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سانروف، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، ترمز پارک برقی، اتوهلد و… دیده می شود که این خودرو را جزو فول آپشن ترین محصولات تولید داخل مبدل می کند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X