%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰

ثبات امروز، توسعه فردا ؛ روایت عملکرد کرمان موتور در سال ۱۴۰۴

منتشر شده در 26 آذر 1404 ساعت 11:42
نویسنده آخرین خودرو
ثبات امروز، توسعه فردا ؛ روایت عملکرد کرمان موتور در سال 1404

کرمان موتور در ۱۴۰۴ از بحران زنجیره تأمین عبور کرد؛ تولید را تثبیت، سهم بازار را نگه داشت و با رونمایی از ایگل هیبرید و برقی،توسعه برند بومی KMC و عرضه گواهی سپرده T9، الگویی از انعطاف‌ پذیری و نوآوری را ارائه داد.

بررسی آمار تولید خودروهای سواری و پیکاپ کرمان ‌موتور طی سال‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۴ نشان می‌دهد این شرکت یکی از با ثبات‌ ترین خطوط تولید را در میان خودروسازان خصوصی کشور در اختیار دارد. نوسانات مقطعی تولید، به ‌ویژه کاهش تولید در ماه‌های مهر و آبان، بخشی طبیعی از فرآیند تولید سالیانه در صنعت خودرو محسوب می‌شود؛ الگویی که در هر سه سال اخیر به‌ صورت منظم تکرار شده و همواره با افزایش ظرفیت و رشد تولید در ماه‌های پایانی سال جبران شده است.

این کاهش تولید در نگاه نخست ممکن است به ‌عنوان «سقوط تولید» تعبیر شود اما در واقع این الگو ریشه در ویژگی‌های منطقه‌ای و شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم دارد و به‌ عنوان یک الگوی ساختاری و طبیعی در برنامه تولید کرمان ‌موتور شناخته می‌شود، نه نشانه‌ای از اختلال یا ضعف در عملکرد تولیدی.

در سال ۱۴۰۲، تولید آذر و دی به ترتیب شش هزار و ۲۵۰ و شش هزار و ۷۸۹ دستگاه ثبت شد و بهمن و اسفند، با افزایش ظرفیت تولید، روندی صعودی شکل گرفت. همین الگو در سال ۱۴۰۳ نیز تداوم داشت؛ به‌ طوری ‌که تولید حدود هفت هزار دستگاه در آبان به پنج هزار و ۷۶۰ دستگاه در آذر کاهش یافت، اما در بهمن و اسفند‌ ماه با جهش قابل توجه تولید تا هشت هزار و ۴۲۰ و ۱۳ هزار و ۳۶۶ دستگاه، کرمان ‌موتور توانست افت ماه‌های پاییزی را به طور کامل جبران کرده و اهداف تولید سالانه خود را محقق کند.

ثبات امروز، توسعه فردا ؛ روایت عملکرد کرمان موتور در سال 1404

در سال ۱۴۰۴ نیز این چرخه طبیعی ادامه یافته است. رشد تولید تا پنج هزار و ۸۱۹ دستگاه در مهر و سپس کاهش مقطعی به حدود پنج هزار و ۲۵۲ دستگاه در آبان، نشان‌دهنده تداوم همان الگوی ساختاری است؛ چرخه‌ای که حتی بحران انرژی و تأثیرات جنگ ۱۲روزه نیز نتوانست آن را مختل کند. این موضوع بیانگر آن است که کرمان ‌موتور با اتکا به برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت ریسک، توانست ثبات عملیاتی خود را در یکی از سخت‌ترین دوره‌های صنعت خودرو حفظ کند.

از سوی دیگر، ثبات سهم بازار کرمان‌ موتور طی سه سال اخیر نیز این رویکرد را تایید می‌کند. سهم بازار این شرکت از ۶.۰۸ درصد در سال ۱۴۰۲ به ۶.۲۱ درصد در سال ۱۴۰۳ افزایش یافت و در ۸ ماهه ۱۴۰۴ نیز با وجود محدودیت‌های تولیدی، در سطح قابل قبول ۵.۹ درصد تثبیت شد. این ثبات در شرایطی به‌ دست آمد که صنعت خودروی کشور، شاهد یکی از بزرگ‌ترین جابه‌ جایی‌ های مالکیتی در سال‌های اخیر بود.

در چنین فضایی، حفظ ثبات سهم بازار توسط کرمان‌ موتور نشان‌دهنده استراتژی صحیح تولید، عرضه منظم، مدیریت هوشمند چالش‌ها و اعتماد پایدار مشتریان است. نکته قابل توجه آن ‌که کرمان ‌موتور در کنار عبور موفق از نوسانات تولید و حفظ شاخص‌های کمی، تمرکز خود را بر توسعه برنامه‌ها و اهداف نوآورانه، فناورانه و تکنولوژیک حفظ کرده و آن‌ها را به‌ طور همزمان پیش می‌برد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X