فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۸
کی ام سی X5
۲,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۷
رانا پلاس
۱,۰۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
شاهین اتوماتیک
۱,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۱,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
کوییک S
۷۸۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۷۴,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
اکستریم VX
۶,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
فوتون تونلند G7
۳,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۵
کی ام سی T9
۴,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
آریسان ۲
۸۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
شاهین GL
۱,۲۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
هایما ۸S
۳,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
کی ام سی J7
۲,۹۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۸
کی ام سی X5
۲,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
ساینا S
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۷
رانا پلاس
۱,۰۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۷۴,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
شاهین اتوماتیک
۱,۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۱,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
کوییک S
۷۸۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۷۴,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
اکستریم VX
۶,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
فوتون تونلند G7
۳,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۵
کی ام سی T9
۴,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
آریسان ۲
۸۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
شاهین GL
۱,۲۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
هایما ۸S
۳,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
کی ام سی J7
۲,۹۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰

بی وای دی و فشار بیشتر به رقبا در اروپا با فعال کردن گارانتی ۲۵۰ هزار کیلومتری برای باتری

منتشر شده در 29 آذر 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
بی وای دی و فشار بیشتر به رقبا در اروپا با فعال کردن گارانتی ۲۵۰ هزار کیلومتری برای باتری

شرکت بی وای دی سخت در تلاش است سهمی از بازار خودروی اروپا را به خود اختصاص دهد. در راستای تحقق این هدف، برند چینی اخیراً از سیاستی جدید رونمایی کرده که مسلماً فشار زیادی به رقبا تحمیل می‌کند. به موجب این سیاست، مدت گارانتی باتری محصولات بی وای دی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت

گارانتی جدید باتری؛ هشت سال یا ۲۵۰ هزار کیلومتر کارکرد

آنطور که بی وای دی اعلام کرده، تمامی خودروهای انرژی نو (شامل مدل‌های برقی و هیبریدی شارژی) این برند در اروپا از این پس با گارانتی ۸ ساله یا ۲۵۰ هزار کیلومتر (هر کدام که زودتر فرا برسد) عرضه خواهند شد. پیش از این، استاندارد رایج صنعت خودروهای برقی معمولاً ۸ سال یا حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر بود. افزایش چشمگیر سقف مسافت، به‌ طور خاص رانندگان پرتردد مانند ناوگان‌ های تاکسی، سرویس‌های اشتراک خودرو و افرادی با پیمایش روزانه بالا را هدف قرار می‌دهد. نکته مهم اینکه این ارتقای گارانتی به ‌صورت خودکار و عطف به ماسبق شامل تمامی خودروهای پلاگین بی وای دی، چه مدل‌های جدید و چه خودروهای قبلاً فروخته‌شده، می‌شود.

مقایسه با رقبا؛ اختلافی چشمگیر

این سیاست جدید، فاصله بی وای دی با رقبا را به ‌وضوح نشان می‌دهد. مدل‌های سری ID از شرکت فولکس واگن و نسخه‌های پایه دیفرانسیل عقب تسلا مدل ۳ و مدل Y همچنان با همان گارانتی مرسوم ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر کارکرد به دست مشتریان می‌رسند. هیوندای و کیا نیز از همین چارچوب سنتی پیروی می‌کنند.

حتی در مقایسه با مدل‌های گران‌تر تسلا، یعنی نسخه‌های برد طولانی و پرفورمنس که گارانتی آنها به ۱۹۲ هزار کیلومتر افزایش می‌یابد، بی وای دی همچنان دست برتر را دارد. گارانتی جدید این خودروساز چینی تقریباً ۶۰ درصد بیشتر از استاندارد رایج بازار بوده و نسبت به بالاترین پوشش تسلا، ۵۸ هزار کیلومتر بیشتر است.

گارانتی ۲۵۰ هزار کیلومتری

راز اعتماد بی وای دی؛ باتری Blade با ترکیب لیتیوم آهن فسفات (LFP)

بخش بزرگی از این اعتماد به نفس بالای بی وای دی به فناوری باتری Blade بازمی‌گردد. در حالی که بسیاری از خودروهای برقی اروپایی و آمریکایی برای دستیابی به برد بالا از باتری‌های نیکل-کبالت-منگنز (NCM) استفاده می‌کنند، بی وای دی به سراغ شیمی لیتیوم-آهن-فسفات (LFP) رفته است.

مزیت اصلی باتری‌های LFP، تحمل بالاتر در برابر تعداد زیاد چرخه‌های شارژ و تخلیه شارژ است. بی وای دی بارها اعلام کرده که باتری Blade می‌تواند بیش از ۳ هزار چرخه شارژ را بدون افت محسوس عملکرد تحمل کند.

برای درک بهتر این موضوع، کافی است یک مثال ساده در نظر بگیریم. خودرویی با برد اولیه حدود ۴۰۰ کیلومتر اگر ۳ هزار چرخه شارژ کامل را پشت سر بگذارد، در تئوری می‌تواند نزدیک به ۱ میلیون کیلومتر کارکرد داشته باشد تا ظرفیت باتری به سطحی در حدود ۷۰ درصد برسد. بنابراین گارانتی ۲۵۰ هزار کیلومتری، با وجود جسورانه بودن در بازار فعلی، در واقع وعده‌ای محافظه‌کارانه برای این فناوری محسوب می‌شود.

راز اعتماد بی وای دی؛ باتری Blade با ترکیب لیتیوم آهن فسفات (LFP)

بخشی از استراتژی تهاجمی بی وای دی در اروپا

افزایش گارانتی باتری تنها یکی از ابزارهای بی وای دی در مسیر گسترش سریع حضور خود در بازار اروپا است. این خودروساز چینی به تازگی شاسی ‌بلند سیلاین ۷ را معرفی کرده و همزمان نسخه‌های بروزشده‌ای از سدان سیل و کراس‌اوور خانوادگی آتو ۳ را نیز به بازار فرستاده است.

ارائه یکی از بهترین گارانتی‌های باتری در کلاس خودروهای برقی، نقش مهمی در جلب اعتماد خریدارانی دارد که هنوز نسبت به برندهای تازه‌وارد تردید دارند. برای بسیاری از مشتریان، آرامش خاطر و هزینه‌های مالکیت بلندمدت عاملی تعیین‌کننده در انتخاب یک خودروی برقی است.

فشار مستقیم بی وای دی بر خودروسازان سنتی

بی وای دی با این اقدام، خودروهای برقی خود را نه‌ تنها بر اساس قیمت یا امکانات، بلکه بر پایه دوام، اطمینان و ارزش بلندمدت معرفی می‌کند؛ رویکردی که مستقیماً تصور رایج عقب‌ماندگی برندهای چینی در زمینه فناوری و کیفیت را به چالش می‌کشد. اکنون فشار اصلی بر دوش خودروسازان قدیمی قرار گرفته است؛ یا باید سطح گارانتی و اعتمادپذیری محصولات خود را افزایش دهند، یا خطر عقب ماندن از بازیگری را بپذیرند که اگرچه حضور کوتاه‌تری در اروپا دارد، اما با سرعتی چشمگیر در حال تغییر قواعد بازار خودروهای برقی است.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X