سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰

فاو تا سال ۲۰۲۷ از باتری‌های جامد در محصولات برند لوکس هونگچی استفاده می‌کند

منتشر شده در 30 آذر 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
فاو تا سال ۲۰۲۷ از باتری‌های جامد در محصولات برند لوکس هونگچی استفاده می‌کند

گروه خودروسازی فاو (FAW Group) روند توسعه باتری‌های جامد را تسریع کرده است. در این راستا، محصولات برند لوکس هونگچی تا سال ۲۰۲۷ به این نوع باتری پیشرفته مجهز خواهند شد. بر اساس گزارش‌ رسانه‌های چینی، فاو قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۷ از مرحله تولید نمونه‌های آزمایشی عبور کرده و گروه کوچکی از محصولات برند پرچمدار هونگچی را با این نوع باتری به مشتریان تحویل دهد.

تولید آزمایشی سلول‌های ۶۶ آمپر ساعتی و همکاری گسترده صنعتی

به گزارش آخرین خودرو، طبق اطلاعات منتشرشده، فاو تاکنون تولید آزمایشی سلول‌های ‌جامد با ظرفیت ۶۶ آمپرساعت را با موفقیت به پایان رسانده است. این شرکت همزمان با ۲۷ شریک صنعتی در حوزه تحقیق، توسعه و آزمایش همکاری می‌کند. هدف این همکاری‌ها، رفع چالش‌های فنی کلیدی مانند چگالی انرژی، چرخه عمر، مدیریت حرارت و مقیاس‌ پذیری تولید عنوان شده است. نمونه‌های اولیه در حال حاضر تحت آزمایش‌های اعتبارسنجی قرار دارند تا عملکرد آنها در مسافت‌های طولانی و شرایط واقعی سدان‌ها و شاسی ‌بلندهای بالا رده هونگچی بررسی شود.

هم‌راستایی برنامه فاو با پیش‌بینی‌های مرتبط درباره صنعت باتری چین

پیش‌بینی‌های کارشناسان حکایت از آن دارد که باتری‌های ‌جامد بین سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۷ وارد مرحله استفاده محدود در خودروهای تولیدی چین خواهند شد؛ بازه‌ای که تقریباً با برنامه فاو همخوانی دارد. انتظار می‌رود نسخه‌‌های اولیه این نوع باتری‌ها به چگالی انرژی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ وات‌ ساعت به ازای هر کیلوگرم وزن دست پیدا کنند.

بر اساس برآوردهای بلندمدت، چگالی انرژی باتری‌های ‌جامد تا سال ۲۰۳۰  می‌تواند به ۴۰۰ تا ۵۰۰ وات‌ ساعت به ازای هر کیلوگرم وزن برسد. این رقم تا سال ۲۰۳۵ به بیش از ۵۰۰ وات‌ تخمین زده شده است. با توجه به این موضوع می‌توان حدس زد در آینده نه چندان دور برد حرکتی خودروهای برقی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت. مشابه این اتفاق در دنیای تلفن‌های همراه نیز مشاهده می‌شود، جایی که شارژ دهی برخی از گوشی‌های جدید افزایش محسوسی دارد.

انتقال باتری جامد از برند هونگچی به سایر برندها

راهبرد فاو بر ترکیب برقی‌سازی خودروها با همکاری صنعتی گسترده استوار است. این شرکت با استفاده از شبکه شرکای خود تلاش می‌کند فرایند توسعه و تجاری‌سازی باتری‌های ‌جامد را سرعت بیشتری ببخشد. بر اساس این استراتژی، نخستین خودروهایی که به این فناوری مجهز می‌شوند، مدل‌های لوکس و رده‌بالای هونگچی خواهند بود و با بلوغ فناوری و افزایش چگالی انرژی، امکان گسترش آن به سایر محصولات نیز وجود خواهد داشت.

رشد چشمگیر سرمایه‌گذاری چینی‌ها در زمینه باتری‌های جامد

بازار باتری ‌جامد در چین با استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران مواجه شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد سهام شرکت‌های مرتبط با این فناوری به‌ طور میانگین ۶۰.۹۱ درصد رشد سالانه داشته‌ و ۹ شرکت فعال در این زمینه رشد ۱۰۰ درصدی را ثبت کرده‌اند. این ارقام خوش‌بینی بازار نسبت به تجاری‌سازی باتری جامد در آینده نزدیک را منعکس می‌کنند.

در همین راستا، گروه جی ای سی (GAC) هم خطوط پایلوت تولید با ظرفیت بالا راه‌اندازی کرده‌ که بیانگر حرکت کل صنعت خودرو چین به‌ سوی مقیاس‌پذیری فناوری‌های نوین باتری است.

نقش سیاست‌های ملی در توسعه باتری‌های پیشرفته

این پروژه‌ها از حمایت سیاست‌های ملی چین بهره‌مند بوده و با برنامه‌های بلندمدت این کشور برای توسعه سیستم‌های پیشرفته ذخیره انرژی در خودروهای برقی همسو هستند. تحلیلگران معتقدند جدول زمانی فاو نشان می‌دهد چه زمانی خودروسازان سنتی چینی می‌توانند باتری‌های ‌جامد را وارد خودروهای تولید انبوه کنند.

مسیر مشخص از نمونه اولیه تا محصول مصرفی

هرچند تولید انبوه باتری‌های ‌جامد هنوز آغاز نشده، اما برنامه زمانی فاو و شبکه گسترده همکاری‌های صنعتی این شرکت، مسیر روشنی از نمونه اولیه تا باتری آماده مصرف را تا سال ۲۰۲۷ ترسیم می‌کند. آزمایش‌های جاری روی سلول‌های ۶۶ آمپر ساعتی نقش کلیدی در بهبود نسل‌های بعدی، افزایش ظرفیت انرژی و ارتقای قابلیت اطمینان برای تولید تجاری ایفا خواهد کرد.

در مجموع، این برنامه گویای آن است که خودروسازان باسابقه چینی به شکلی فعال در حال ورود به حوزه باتری‌های نسل آینده هستند. فاو با هدف‌گذاری سال ۲۰۲۷ تلاش می‌کند خودروهای هونگچی را در زمره نخستین خودروهای برقی لوکس مجهز به باتری جامد قرار دهد؛ اقدامی که می‌تواند انتظارات مصرف‌کنندگان و حتی استانداردهای صنعت خودروهای برقی را در سال‌های آینده دگرگون کند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X