بلاتکلیفی مشتریان آریزو ۵ اسپرت ؛ چرا کسی پاسخگو نیست؟

به تازگی گزارشاتی از مخاطبین عزیز آخرین خودرو برای ما ارسال شده که بلاتکلیفی مشتریان آریزو ۵ اسپرت را حکایت می کنند. اما چرا کسی پاسخگوی این مشتریان نیست؟
به گزارش آخرین خودرو، ام وی ام آریزو ۵ اسپرت یکی از خودروهایی بود که توسط مدیران خودرو در سامانه یکپارچه عرضه شد. در زمان عرضه هنوز قیمت این محصول (قیمت شورا) مشخص نبود و قرار بر این شد که شورای رقابت قیمت نهایی این سدان را هم مثل دیگر مونتاژی ها اعلام کند. قبل از ورود شورای رقابت به قیمت گذاری مونتاژی ها، شرکت مدیران خودرو قیمت ۱ میلیارد و ۹۶ میلیون تومان را برای آریزو ۵ اسپرت در نظر گرفته بود. شورای رقابت قیمت آریزو ۵ معمولی را ۱ میلیارد و ۵۲ میلیون اعلام کرد و هنوز هم قیمت نسخه اسپرت را اعلام نکرده است. جالب اینجاست که شرکت مدیران خودرو بر مبنای قیمت قبلی خود در آن زمان ۳۰ درصد از قیمت اعلامی شرکت را به عنوان پیش پرداخت از مشتریان آریزو ۵ اسپرت گرفته است و موعد تحویل هم تابستان ۱۴۰۲ اعلام شده بود. توجه داشته باشید در قرارداد های این خودرو خبری از سود تاخیر و مشارکت نیست و حالا هم با گذشت تابستان خودروهای این مشتریان تحویل نشده است.
حتما ببینید : ویدیو معرفی سدان اسپرت ام وی ام
چرا قیمت این محصول اعلام نمی شود؟
مشتریان آریزو ۵ اسپرت حالا بلاتکلیف مانده اند که چرا خودروهایشان تحویل نمی شود و اصلا قیمت نهایی این خودروها چقدر خواهد بود؟ زمانی که موضوع از طریق مدیران خودرو پیگیری می شود، نمایندگی های این شرکت اعلام می کنند که شورای رقابت قیمت اعلام نکرده و امکان تکمیل وجه و فروش نیست. همچنین مشتریانی که این موضوع را از طریق ثبت شکایت در شورای رقابت و وزارت صمت پیگیری کرده اند هم به پاسخی نرسیدند و در عمل هیچکس پاسخگوی این مشتریان نیست.

نکته اساسی این است که آریزو ۵ اسپرت در بحث ظاهری یک فیس لیفت جزئی را داشته و در بحث فنی هم بی تغییر بوده است. همچنین تنها چند آپشن جزئی به این خودرو اضافه شده و این سدان تفاوت چندانی به نسخه قبلی ندارد. این یعنی قیمت گذاری این خودرو نمی تواند اصلا پیچیده باشد که نباید تا این اندازه زمان ببرد. انتظار می رود قیمت نسخه اسپرت کمی بیشتر از نسخه معمولی باشد و مشتریان آریزو ۵ اسپرت هم انتظار همین قیمت منطقی را دارند و طولانی شدن روند قیمت گذاری گله دارند. تاخیر در تحویل این خودرو در شرایطی رقم خورده که پیش تر اعلام شده بود که خودروسازان با بررسی ظرفیت منطقی خود بهئ این سامانه آمده اند و عملا تاخیر چندانی را نباید شاهد باشیم اما فعلا که همه چیز برعکس آنچه تابحال در مورد سامانه گفته شده بود رقم خورده است.
امیدواریم که شورای رقابت هرچه زودتر قیمت نهایی این سدان را اعلام کند چراکه مشتریان در این شرایط سخت اقتصادی با زحمت بسیار باید برنامه ریزی برای تکمیل وجه خودروها را انجام دهند. ما در رسانه آخرین خودرو پیگیر مشکلات و چالش های شما عزیزان در حوزه خودرو هستیم و شما می توانید مشکلات خود را با ما مطرح کنید. انتشار چالش های اینچنینی در رسانه آخرین خودرو شاید بتواند در حل مشکلات مشتریان موثر باشد.
شورای رقابت و بقیه فقط نگاه میکنن که چجوری مردم به خاک سیاه میشینن و شرکتهای خودروساز حالش رو میبرن!
خدا خیرتون بده حداقل یه رسیدگی کردی
الان حدود ۳ماهه که ۳۲۷تومن واریز کردم هنوزم هیچ خبری نشده
انگار هیچکس هم به فکر نیس
این است مملکت اسلامی که هر کی میرسه فقط به فکر اینه که یه جوری پول مردم رو ازشون بگیره
جالبه ماشین من تحویل پاییز۴۰۲بودولی تیرماه توسه روزمجبورم کردن پول پیش خودرو رو واریزکنم الانم که اولین ماه پاییزه هیچ خبری ازپیامک تکمیل وجه یاتعیین قیمت خودرونیست اگه ماشین نداشتن چرامنی که تحویل پاییزبودم وتابستون پول پیش ازم گرفتن
چرا این ماشینا تحویل نمیدن نموده شدیم
چرا این ماشینا تحویل نمیدن نموده شدیم چقدر تاخیر اخه
سلام.واقعا نمیدونم چه مدل فروش خودرو رو تو ایران شاهد هستیم..حتی زمانی که تابستان فرصت امکان ویرایش گذاشتند همه خودرو های مونتاژی قابل تغییر بود بغیر همین اریزو ۵ اسپرت..خودم برج ۴ پیش پرداخت ۳۲۹ میلیون واریز کردم ولی هنو خبری از پیامک تکمیل وجه نیس.بعد جالبه نمایندگی اصفهان پیامک میفرسته خارج از طرخ اریزو ۵ اسپرت ثبت نام میکنیم تحویل ۴۵ روزه.کدومش باور کنیم..مملکت این حد بی قانون یعنی؟؟؟؟؟؟.اگه خودرو ندارند اطلاع رسانی کنند پولمون رو بدن و یا حق.
ما که دستمون نمیرسه، حداقل شما پیگیری کنین شاید فرجی شد
سلام، واقعا متاسفم برا خودمون، هیچ کس پاسخ گو نیست، بنده ماشینمو فروختم و با هزار تا بدبختی پولو جور کردم، حالا هم هر چی زنگ میزنم به نمایندگی و دفتر تهران مدیران خودرو همش میگن صبر کنید، آخه هیچ کس نیست بگه شما که میدونستید پس چرا سی در صدو گرفتید، جالبه روز بعد از گرفتن سی درصدها اعلام کردن هر که میخاد بیاد ماشین قبلی رو بگیره، آخه تا چه حد پر رو هستن اینا ینی خودشون میدونستن چه بلایی دارن سر ما میارن
دلتون خوش هست کدام پاسخگویی از سال هشتادوشش به خاطر دارم هر زمانی که خودرویی پیش خرید میشد در همان قرارداداولیه بندی گنجانده شده بود که تحویل خودرو رو بریک تاریخ منوط کرده بود اما این امکان گذاشته بود درصورت صلاحدید کارخانه خودرو دیرتر تحویل داده شود سودروزشمار نهایت از قیمت نهایی که آن نیز به روزمحاسبه میشدکسرشود که نهایتاً بازباید چیزی میدادی،خلاصه ماحقمان بیش ازاین نیست ماکه زمانی کادیلاک مونتاژ میکردیم حال بامونتاژه خودروهای که حتی اجازه ورود در سرزمین کادیلاک ندارندچون استانداردهای آن سرزمین جامعه روندارند ذوق زده میشویم باسوارشدن برچینی ها احساس خاص بودن پیدامیکنیم و همدیگه رو ازبالا نگاه میکنیم..
یک قانون نانوشته ای دربندهای خودروسازی وجوددارد که برندی که نتوانددربازارامریکامخاطب پیداکند رو اصولاً برندتجاری محسوب نمیکنن یعنی طبق این نگاه پژو فرانسه خودرو محسوب نمیشه حتی از نگاه خود فرانسوی ها و احترام بیشتری برا تویتا،بنز،فولکس قاعل هستند چراکه دربازار آمریکا مخاطب دارندجالبه که بدانیم درتمام دنیا ملت وجامعه هر کشوری از دستاوردهای آن کشور احساس غرور میکند براهمین بیشتر از برندهای خودشان استفاده میکنن البته این درمورد کشورهای مثل چین صادق نیست و میبینید که آیفون از تک تک برندهای خودچین فروش بیشتری درچین میکند و نهایتاً رتبه دوم دراختیار سامسونگ و دیگر برندها قرار میگیرد نه برندهای خود چین دراصل آنچه ما به عنوان فروش محصولات چینی میشنویم آمار فروش خارج از چین است آن هم نه به کشورهای مثل آلمان آمریکا ژاپن بلکه به کشورهای مثل گینه نو ،ایران و این قبیل ولی به قدری هضم این مسئله برای ما ایرانی ها سخت است که مطبوعات خودمان به خواست وتقاضا خودمان برایمان خبرسازی میکنن به طوری که مدتی قبل در یک روزنامه داخلی تیتر شده بود فلان برندخودرو چینی درامریکا فلان میزان فروش داشته!این درحالی است که تابه امروز غیرازمواردی که تک وارد آمریکا شدن هیچ برندخودرو چینی که درداخل چین تولید شده باشه در آمریکا به فروش نمیرسه و آن آماری که داده شده بوده جالب هست که حقیقتش این بوده که یکی از محصولات برند فورد که در کارخانهای درچین مونتاژ میشده فروشش ما به عنوان فروش برندچین محسوب کردیم درحالی که هیچکدام از برندهای خودروهای چینی چه آنهایی که داخل کشورمان هستند چه آنهایی که نیستند فروش و نمایندگی درامریکا ندارند
پس خداحافظ مدیران خودرو
خودشون با این همه زمان و برنامه ریزی معلوم نیست دارن چیکار میکنن، به ما که میرسه باید دو روزه ۷۷۰ میلیون جور کنیم تا تکمیل وجه بشه.
نوشته بودید خبری از جریمه تاخیر نیست . کاملا منطقیه وقتی هنوز تحویل ندادن جریمه محاسبه نشه . هر وقت تحویل دادن مبلغ جریمه طی با یک کارت بانکی براشون ارسال میشه .
باسلام بنده درسامانه یک پارچه مرحله دوم ثبت نام کرده ام واریزو 5fLاسپرت جدید تحویل تابستان ۴۰۲به نامم ثبت شده ودرتاریخ ۲۱تیرماه مبلغ پیش پرداخت واریزکردم اما تاکنون برای تکمیل وجه ازطرف شرکت اعلام نکرده اند درحالی که تابستان تمام شده ومن وامثال من بلاتکلیف هستیم جون شرکت مدیران خودرو بدعهدی کرده وجواب ما نمیدهد که ایا این خودرو ارائه میشود یاخیر
شمارا به خداقسم میدهم داد ما رابه مسؤولان این کشوربرسانید که چرا یک شرکت مونتاژی به نام مدیران خودرو اینقدرطلم میکند
لطفا پیگیری کنید خدا خیرتون بده الان سه ماهه برای اریزو۵اسپورت پیش پرداخت دادیم اما هیچکس به دادمون نمیرسه از شانس ما مدیران خودرو هم شده دزد سر گردنه با همون یک میلیارد و نود شش هم خودرو تحویل نمیده
سلام ممنون از اطلاع رسانی شما
واقعا هیچ کس پاسخو نیست .اگر بشود گسترده تر اعتراض کرد تا شاید به دست مسولان برسد .
که شاید یک مسول سالم وخیر خواه پیدا شد برای رسیدگی به این موضوع.
سلام لطفا از این بلاتکلیفی مردم رو دربیارن
بخدا حرومه برای همشون
سه ماهه که پول گرفتن الان میخوام انصراف بدیم میگه چهل روز کاری پول برمیگرده
ماشین هم که اصلا جواب نمیدن چرا نمیدن
میگه شورای رقابت مقصره
تا الان چند نفر برای اریزو پول دادن وچند ماهه پول دست شماست
هنوز سیر نشده اید از مال مردم خوردن
حرامیان باشه
چرا قیمتش اعلام نمیشه پس؟؟؟
فقط میخواستین پول مردم و بگیرین؟؟
اولش که تو همه ی سایت ها میگفتن باید با قیمت شورای رقابت(۷۳۵ میلیون) عرضه بشه ولی موقع پول گرفتن گفتین شورای رقابت کیه دیگه..
حداقل جون هرکی دوست دارین قیمتشو اعلام کنین مردم از بلاتکلیفی در بیان…
توی جمهوری اسلامی توقع حق نکنید.
سلام جالب اینه دوماه مدارک ماشین امده ولی ماشین نیومده هر روز میرم نمایندگی میگن تو ترخیص به مشکل خوردیم یعنی ۲ماه ماشین من امادس ولی بهم تحویل نمیدن