تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۹
کی ام سی T9
۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
کوییک S
۷۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۶
کی ام سی ایگل
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۱
رانا پلاس
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
شاهین GL
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
اکستریم LX
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی X5
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۹
آریسان ۲
۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
فوتون تونلند G7
۳,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۲
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴
ساینا S
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
هایما ۸S
۳,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۹
کی ام سی T9
۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
کوییک S
۷۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۶
کی ام سی ایگل
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۱
رانا پلاس
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
شاهین GL
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
اکستریم LX
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی X5
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۹
آریسان ۲
۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
فوتون تونلند G7
۳,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۲
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴
ساینا S
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
هایما ۸S
۳,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰

موتور سیکلت بلنتا CR 200 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

منتشر شده در 03 دی 1404 ساعت 14:28
نویسنده سعید آقازاده
موتور سیکلت بلنتا CR 200 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

موتور سیکلت بلنتا CR 200 یکی از موتور سیکلت‌های کافه ریس بلنتا است که توسط همتاز موتور عرضه می‌شود و ما در این مقاله به ارائه اطلاعاتی درباره آن می‌پردازیم.

ریشه طراحی موتور سیکلت‌های کافه ریس به دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی باز می‌گردد و به طور کلی در این موتورها شاهد یک طراحی کلاسیک، مدرن و حس متفاوتی هستیم. معمولا طراحی موتورهای کافه ریس به صورت تک نفره است و مناسب خانواده و تردد با سرنشین نیست. یکی از موتور سیکلت‌هایی که در این کلاس تولید شده موتورسیکلت بلنتا CR 200 نام دارد و مانند سایر موتورهای کلاس کافه ریس شاهد همان طراحی کلاسیک و خاص هستیم. بلنتا یکی از برندهای فعال در زمینه ساخت موتور سیکلت است که کار خود را از دهه ۱۹۵۰ آغاز کرده و در ابتدا موتور سیکلت‌های سبک و کوچک تولید می‌کرد و به مرور شاهد افزایش سایز و قوی‌تر شدن انجین موتور سیکلت‌های این برند بوده‌ایم. هر یک از محصولات تولید شده توسط برند بلنتا ویژگی‌های خاص خود را دارند و این قضیه در مورد موتور سیکلت بلنتا CR 200 کافه ریس نیز صدق می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی طراحی ظاهری این موتور سیکلت پرداخته و در نهایت اطلاعاتی درباره مشخصات فنی و تجربه سواری با آن را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین علاوه بر این موارد ما در این مقاله به رقبای موتور سیکلت بلنتا CR 200 و همچنین مزایا و معایب آن نیز خواهیم پرداخت.

طراحی ظاهری موتورسیکلت بلنتا CR 200 کافه ریس

طراحی ظاهری موتور سیکلت بلنتا  CR 200 مشابه بسیاری از موتور سیکلت‌های کافه ریس طراحی شده و به طور کلی شاهد یک استایل کلاسیک و تقریبا جذاب هستیم که هیجان انگیز نیز به نظر می‌رسد. با وجود طراحی کلاسیک در این موتور شاهد تجهیزاتی مدرن نیز هستیم و بخش‌هایی باعث افزایش جذابیت موتور شده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

موتور سیکلت بلنتا CR 200 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

در نمای جلویی موتور سیکلت بلنتا CR 200 شاهد سیستم روشنایی تمام ال ای دی هستیم که طراحی خاصی دارد و چراغ‌های راهنما به صورت کاملا متفاوت با سایر موتور سیکلت‌ها طراحی شده‌اند و به رنگ نارنجی قابل مشاهده هستند. کله چراغ جلو به صورت گرد طراحی شده و از این نظر کلاسیک دیده می‌شود، ولی در حالت کلی اجزای چراغ طراحی مدرنی دارند و همراه دیلایت پرتاب نور مناسبی را در اختیار راکب قرار می‌دهند.

فرمان این موتور سیکلت یک فرمان لوله‌ای است که دکمه‌ها به صورت مناسب روی آن جای‌گیری کرده‌اند و در سمت راست و چپ شاهد جای‌گیری دکمه‌های استارت، چراغ، بوق، راهنما و در نهایت تغییر نور پایین به نور بالا هستیم. صفحه کیلومتر موتور سیکلت بلنتا کافه ریس CR 200 به صورت دیجیتالی بوده و شامل سرعت سنج، نمایش سوخت، کیلومتر شمار سفر و همچنین دور موتور است. در همین بخش شاهد حضور درگاه USB هستیم که می‌تواند برای شارژ تلفن همراه و سایر گجت‌های هوشمند کاربردی باشد.

موتور سیکلت بلنتا CR 200 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

باک این موتور سیکلت ۱۳ لیتر ظرفیت داشته و شاهد یک باک با طراحی نسبتا سه بعدی هستیم و یک سری بندهای جذاب روی باک کشیده شده و کناره‌های باک تخت دیده می‌شوند. زین موتور سیکلت بلنتا کافه ریس CR 200 تقریبا نرم و ارگونومیک طراحی شده و از سطح زمین ۷۸۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و به نظر می‌رسد برای تک سواری تک نفره مناسب‌تر است. در نمای جانبی شاهد قطعات فلزی و همچنین فلاپ‌هایی هستیم که نمای جانبی را جذاب‌تر نشان داده و اگزوز مانند بسیاری از موتورها به سمت بالا طراحی شده و شاهد یک محافظ کرومی روی آن هستیم.

در نمای عقب مجدد نوع چراغ ال ای دی است و چراغ عقب نیز به صورت گرد طراحی شده تا حالت کلاسیک خود را نشان دهد و چراغ‌های راهنما در سمت راست و چپ مشابه طراحی چراغ راهنمای جلو در عقب نیز حضور دارند. چراغ‌های راهنما به صورت فلش طراحی شده‌اند و به محل تعبیه پلاک متصل هستند. وزن موتور سیکلت بلنتا CR 200 برابر با ۱۳۷.۷ کیلوگرم گزارش شده که تا حدودی وزن مناسبی به نظر می‌رسد و می‌تواند کنترل و هندلینگ قابل قبولی را در اختیار راکب قرار دهد.

ابعاد موتور بلنتا CR 200 به شرح زیر است:

طول(میلی‌متر)عرض(میلی‌متر)ارتفاع(میلی‌متر)
۲۰۱۲۷۷۰۱۰۹۰

مشخصات فنی موتورسیکلت بلنتا CR 200

موتور سیکلت بلنتا CR 200 مجهز به یک انجین تک سیلندر، ۴ زمانه آب خنک بوده که با چیدمان سوپاپ‌ها به صورت OHC فعالیت می‌کند و حجم آن ۱۹۸ سی سی است. این انجین قادر است حداکثر توانی معادل ۱۲ کیلووات را تولید کرده و در نهایت به گشتاوری معادل ۱۵ نیوتن متر دست پیدا کند. در این موتور سیکلت شاهد یک گیربکس ۶ دنده‌ای با کلاچ چند صفحه‌ای غوطه ور در روغن هستیم که نیروی تولید شده را با استفاده از زنجیر به چرخ عقب می‌رساند. نسبت تراکم انجین موتور سیکلت بلنتا CR 200 برابر ۱۱ به یک بوده و نوع سیستم سوخت رسانی آن انژکتوری و همچنین نوع راه‌انداز آن استارتی است. در سیستم تعلیق جلوی این موتور سیکلت شاهد کمک فنر تلسکوپی معکوس هستیم و برای بخش عقب از کمک فنر ساده استفاده کرده‌اند. هر دو سیستم ترمز در جلو و عقب دیسکی بوده و شاهد حضور ترمز abs هستیم که می‌تواند برای تضمین ایمنی راکب گزینه مناسبی باشد. سایز تایر جلو ۱۰۰/۸۰ بوده و در تایر عقب شاهد ابعادی معادل ۱۳۰/۷۰ هستیم که هر دو تایر روی رینگ‌های ۱۷ اینچی سوار شده‌اند.

موتور سیکلت بلنتا CR 200 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

تجربه سواری و رانندگی با موتور بلنتا CR 200

طراحی زین موتور سیکلت بلنتا CR 200 به شکلی است که در طول سواری راحتی را تجربه خواهید کرد. انجین این موتور شتاب و قدرت لازم را برای سفرهای کوتاه گشت و گذار در داخل شهر ارائه می‌دهد. موتور سیکلت بلنتا CR 200 از راندمان بالایی برخوردار بوده و تا حدودی مصرف سوخت مناسبی دارد که برای سفرهای جاده‌ای و ترافیک شهری گزینه معقولی به نظر می‌رسد. سیستم تعلیق استفاده شده در این موتور سیکلت می‌تواند سواری پایدار و راحتی را برای شما فراهم کند و تجربه‌ای هیجان انگیز را به ارمغان آورد. ترمزهای دیسکی در بخش جلو و عقب عملکرد خوبی دارند و در شرایط بارانی نیز با استفاده از ترمز abs ایمنی راکب را تامین می‌کنند و توقف پذیری مناسبی ارائه می‌دهند. علاوه بر این موارد امکان سفارش سازی موتور سیکلت بلنتا سی آر  200 وجود دارد و شما می‌توانید به شکل دلخواه خود و با توجه به استایل شخصی خود این موتور را تغییر دهید و هر آنچه که دوست دارید به آن اضافه کنید.

رقبای موتورسیکلت بلنتا  CR 200

در حال حاضر نمی‌توان گفت شاهد تنوعی از موتورهای کافه ریس در ایران هستیم، چرا که این موتورها برای قشر خاصی از افراد مناسب هستند و تمامی برندها در تولید این کلاس فعالیت ندارند. اگر به دنبال رقبایی مناسب برای بلنتا CR 200 باشیم می‌توانیم به موتور سیکلت‌هایی مثل یاماها ایکس اس آر ۱۵۵ و همچنین پیشتاز ۲۴۹ ایکس اشاره کنیم که موتورهایی در کلاس کافه ریس هستند و تا حدودی از نظر ظاهری با یکدیگر شباهت دارند. البته طراحی ظاهری کافه ریس یاماها و بلنتا نسبت به ظاهر موتور کافه ریس پیشتاز جذاب‌تر به نظر می‌رسد، ولی از طرف دیگر پیشتاز حجم انجین بالاتری را برای کافه ریس تولیدی خود در نظر گرفته است.

مزایا و معایب موتورسیکلت بلنتا CR 200 و جمع بندی

مزایا: هزینه نگهداری نسبتا کم، طراحی ظاهری تقریبا جذاب

معایب: فضای محدود در بخش انتهایی زین، تنوع رنگ نسبتا پایین

موتور سیکلت بلنتا CR 200 ؛ مشخصات فنی + تجربه سواری

در پایان باید بگوییم که موتورسیکلت بلنتا CR 200 که توسط همتاز موتور عرضه می‌شود موتوری از خانواده کافه ریس است. طراحی ظاهری این موتور سیکلت ترکیبی از طراحی کلاسیک و مدرن بوده و در حالت کلی شاهد یک طراحی خاص و هیجان انگیز هستیم. انجین موتور سیکلت بلنتا CR 200 با توجه به حجمی که دارد قدرت قابل قبولی را ارائه می‌دهد و شتاب آن نیز در حد خود مطلوب به نظر می‌رسد. با توجه به ارتفاع مناسب زین و طراحی ارگونومیک موتور سیکلت و همچنین وجود سیستم تعلیق مناسب می‌توان تجربه سواری نرمی را با این موتور سیکلت داشت. مجهز بودن موتور بلنتا  CR 200  به سیستم abs ایمنی راکب را تضمین می‌کند و علاوه بر آن شاهد هزینه نگهداری نسبتا کم در این موتور هستیم. با وجود موارد مثبت همواره موارد منفی نیز در موتور سیکلت‌های مختلف موجود در بازار دیده می‌شوند و در موتور سیکلت بلنتا CR 200 شاهد فضای محدود در بخش انتهایی زین یا همان ترک نشین هستیم و تنوع رنگی آن نسبتا پایین به حساب می‌آید.

نظر شما درباره موتور سیکلت بلنتا CR 200 چیست؟ به نظر شما این موتور کافه ریس ارزش خرید دارد؟

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X