%۲.۴۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی X5
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
فوتون تونلند G7
۳,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۹
آریسان ۲
۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۲
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
اکستریم LX
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۶
کی ام سی ایگل
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴
ساینا S
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۱
رانا پلاس
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
کوییک S
۷۹۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
شاهین GL
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۹
کی ام سی T9
۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
هایما ۸S
۳,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی X5
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
فوتون تونلند G7
۳,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۹
آریسان ۲
۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۲
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
اکستریم LX
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۶
کی ام سی ایگل
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴
ساینا S
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۱
رانا پلاس
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
کوییک S
۷۹۷,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
شاهین GL
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۹
کی ام سی T9
۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
هایما ۸S
۳,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰

همکاری استراتژیک بی وای دی و موبیل؛ خودروساز چینی حالا روغن موتور اختصاصی خود را می سازد

منتشر شده در 04 دی 1404 ساعت 10:00
نویسنده سعید علیپور
همکاری استراتژیک بی وای دی و موبیل؛ خودروساز چینی حالا روغن موتور اختصاصی خود را می سازد

شرکت بی وای دی از همکاری جدید خود با برند معتبر موبیل (Mobil) خبر داد. این همکاری به معرفی اولین روغن موتور جهان با طراحی اختصاصی برای خودروهای پلاگین هیبرید  (PHEV) منجر شده است. این روغن موتور به ‌طور ویژه برای پیشرانه هیبریدی DM-i توسعه یافته و آمده تا چالش‌های روانکاری موتور در شرایط کاری خاص خودروهای PHEV را برطرف کند.

چرا خودروهای پلاگین هیبرید به روغن موتور متفاوت نیاز دارند؟

بر اساس توضیحات رسمی بی وای دی، عملکرد موتور در خودروهای هیبریدی شارژی نسبت به خودروهای بنزینی سنتی پیچیده‌تر است. این موتورها معمولاً با استارت و توقف‌های مکرر، فعالیت کوتاه مدت در دماهای پایین و عملکرد متناوب تحت فشارهای بالا روبرو هستند. چنین شرایطی فشار مضاعفی بر سیستم روانکاری موتور وارد می‌کند.

روشن و خاموش شدن‌های پیاپی باعث افزایش استهلاک قطعات داخلی موتور می‌شود و در زمان تغییر حالت کاری، یاتاقان‌ها با فشارهای لحظه‌ای بسیار بالا مواجه هستند. از سوی دیگر، رانندگی کوتاه ‌مدت در دمای پایین منجر به تولید رطوبت در موتور شده و خطر امولسیون روغن را افزایش می‌دهد. همچنین، عملکرد متناوب تحت فشار شدید، نیازمند روغن موتوری با پایداری حرارتی و پاک‌کنندگی بسیار بالا است.

روغن موتور بی وای دی 0W-20 ؛ پاسخی به چالش‌های موجود

در همین راستا، بی وای دی و موبیل از روغن موتور پرچمدار با گرید 0W-20 مخصوص خودروهای پلاگین هیبریدی رونمایی کرده‌اند. طبق ادعای رسمی، مقاومت سایشی این روغن موتور ۵۰ درصد بالاتر از استانداردهای رایج صنعت خودرو بوده و پایداری آن در برابر امولسیون ۲.۵ برابر استاندارد معمول اعلام شده است. این ویژگی‌ها به‌ طور خاص برای مقابله با افزایش رطوبت در موتورهای هیبریدی هنگام رانندگی‌های کوتاه و در دمای پایین طراحی شده‌اند.

تمرکز کامل بی وای دی بر خودروهای برقی و پلاگین هیبرید

بی وای دی از مارس ۲۰۲۲ تولید خودروهای صرفاً بنزینی را متوقف کرده و تمرکز خود را بر توسعه و عرضه خودروهای تمام‌ برقی (BEV) و پلاگین هیبرید (PHEV) قرار داده است. سبد محصولات سواری این شرکت شامل دو سری داینستی (Dynasty) و اوشن (Ocean) می‌شود. سری داینستی  مدل‌های چین، هان، تانگ، سانگ و یوان را در بر می‌گیرد. مدل‌های سری اوشن هم عبارتند از دلفین، سیل، سیلاین و سیگال.

در کنار این محصولات، بی وای دی برندهای زیرمجموعه خود را برای بازارهای بین‌المللی بالارده توسعه داده؛ این برندها هم عبارتند از دنزا، یانگ وانگ و فانگ چنگ بائو. این برندها نقش مهمی در ارتقای جایگاه جهانی بی وای دی در صنعت خودروهای پیشرفته ایفا می‌کنند.

آمار فروش بی وای دی؛ رشد پایدار در بازار چین و جهان

بر اساس آمار رسمی، فروش کل گروه بی وای دی در بازار چین از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۵ به ۴.۱۸۲ میلیون دستگاه رسیده که نشان‌دهنده رشد ۱۱.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. فروش برون‌مرزی این شرکت در همین بازه زمانی نیز بیش از ۹۱۰ هزار دستگاه بوده که از این تعداد ۱۵۹ هزار و ۸۶۹ دستگاه مربوط به بازار اروپا است. این رقم از رشد خیره‌کننده ۲۷۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

رکورد تاریخی در فروش جهانی خودروهای انرژی نو

تا پایان ماه نوامبر، مجموع فروش جهانی خودروهای انرژی نو بی وای دی از ابتدا تاکنون، به ۱۴.۷ میلیون دستگاه رسیده است. این آمار جایگاه خودروساز چینی را به عنوان یکی از رهبران بلامنازع بازار خودروهای برقی و هیبریدی در جهان تثبیت می‌کند.

همکاری بی وای دی و موبیل برای توسعه روغن موتور اختصاصی خودروهای هیبریدی شارژی، نه تنها گامی مهم در راستای بهبود دوام و کارایی پیشرانه‌های هیبریدی محسوب می‌شود، بلکه نشان می‌دهد صنعت خودروهای PHEV وارد مرحله‌ای شده که حتی جزئیاتی مانند روغن موتور نیز باید کاملاً متناسب با فناوری‌های نوین طراحی شوند. این موضوع می‌تواند استانداردهای جدیدی در بازار جهانی خودرو و موتورسیکلت‌های پیشرفته ایجاد کند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X