%۳.۵۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
هایما ۸S
۳,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
فوتون تونلند G7
۳,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
اکستریم LX
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی X5
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۲
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۱
رانا پلاس
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۹
کی ام سی T9
۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
شاهین GL
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۹
آریسان ۲
۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
کوییک S
۷۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴
ساینا S
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۶
کی ام سی ایگل
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
هایما ۸S
۳,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۳
فوتون تونلند G7
۳,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
اکستریم LX
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی X5
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۲
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۱
رانا پلاس
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۹
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۹
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۹
کی ام سی T9
۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۲
شاهین GL
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
اطلس G
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۹
آریسان ۲
۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
کوییک S
۷۹۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴
ساینا S
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۶
کی ام سی ایگل
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰

موتور هرم CK 180 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

منتشر شده در 05 دی 1404 ساعت 08:00
نویسنده سعید آقازاده
موتور هرم CK 180 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

موتور سیکلت هرم CK 180 یکی از موتور سیکلت‌های کلاس اسکوتر بازار است که ما در این مطلب، اطلاعاتی را درباره آن در اختیار شما قرار می‌دهیم.

در حال حاضر برند JNEN یکی از برندهای برتر چینی در زمینه موتور سیکلت به حساب می‌آید و در حالت کلی یکی از برندهای پیشرو در صنعت اسکوتر است. این برند یکی از زیر مجموعه‌های Zhongneng بوده که محصولات خود را به بازارهای جهانی و حتی ایران عرضه می‌کند. در واقع بخش عمده‌ای از محصولات گروه Zhongneng به کشورهای اروپایی صادر می‌شود و تنها بخش کوچکی به آفریقای شمالی، خاورمیانه و آمریکای لاتین راه پیدا می‌کند. در حال حاضر این گروه دارای ۴۰۰ نمایندگی در بخش‌های مختلف جهان است و در زمینه تولیدات اسکوتر حرفی برای گفتن دارد. یکی از محصولات گروه صنعتی چینی Zhongneng موتور سیکلت هرم سی کی ۱۸۰ است که موتوری در کلاس اسکوتر بوده و ما شاهد حضور در ایران آن با سهند سیکلت سپاهان هستیم. در واقع طراحی این موتور سیکلت توسط شرکت JNEN چینی انجام شده، ولی شرکت سهند سیکلت سپاهان آن را مونتاژ و در اختیار مشتریان ایرانی قرار می‌دهد. این موتور سیکلت مشابه موتور سیکلت‌های کلیک طراحی شده و تا حدودی می‌توان آن را یک موتورسیکلت طرح کلیک نامید. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی کلی موتور سیکلت هرم سی کی ۱۸۰ پرداخته و اطلاعات کاملی را درباره این موتور سیکلت در اختیار شما قرار دهیم.

طراحی ظاهری موتورسیکلت هرم CK 180

موتور هرم CK 180 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

موتور سیکلت هرم سی کی ۱۸۰ توسط شرکت JNEN طراحی شده و به طور کلی شاهد یک طراحی مشابه موتور سیکلت‌های کلیک هستیم. این موتور سیکلت در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، زرد، سفید، آبی و رنگ‌های ترکیبی جذاب عرضه می‌شود. در نمای جلویی این موتور سیکلت شاهد یک طراحی تهاجمی و تا حدودی چشم نواز هستیم، چرا که طراحی چراغ‌ها به صورت کشیده انجام شده است. طراحی چراغ‌ها علاوه بر تهاجمی بودن مدرن نیز به نظر می‌رسد و شاهد چراغ‌های ال ای دی همراه با دی لایت‌ها یا همان چراغ‌های روز هستیم که در حالت کلی نمای جلو را جذاب نشان می‌دهند. فرمان موتور سیکلت هرم کی ۱۸۰ با استفاده از فلاپ پوشانده شده و بر روی آن آینه‌هایی برای دید عقب قرار داده شده‌اند که طراحی هندسی دارند. کلیدهای روی فرمان شامل کلید استارتر الکتریکی، کلید استارتر انجین، کلید چراغ‌های روشنایی، کلید بوق، کلیدهای راهنما و کلید نور بالا نور پایین هستند که به ترتیب در سمت راست و چپ فرمان تعبیه شده‌اند. دیلایت این موتور سیکلت بدون نیاز به کلید دائما روشن بوده و نیازی به قطع و وصل ندارد.

در قسمت میانی فرمان شاهد صفحه کیلومتر دیجیتالی موتور سیکلت هرم CK 180  هستیم که چراغ‌های هشدار در قسمت بالایی آن به ترتیب قرار داده شده‌اند و در بخش مرکزی آن شاهد میزان سوخت، سرعت، ساعت و میزان مسافت طی شده هستیم که مسافت طی شده به صورت مسافت طی شده تا اکنون و مسافت طی شده در محدوده خواسته شده به نمایش گذاشته می‌شود. کمی پایین‌تر شاهد سوئیچ این موتور سیکلت هستیم که مانند بسیاری از اسکوترهای موجود در بازار شامل وضعیت روشن و خاموش و همچنین قفل فرمان و باز کردن فضای زیر زین است. کمی پایین‌تر از ست سوئیچ شاهد گیره نگهدارنده کلاه کاسکت هستیم که معمولا پس از پیاده شدن از موتور سیکلت کاربرد دارد، ولی می‌توانید در حین سواری کیسه یا وسایلی را از آن آویزان کنید. فضای قرارگیری پاها در موتور سیکلت هرم CK 180  مناسب بوده و درست در زیر این محل شاهد محل قرارگیری باتری هستیم. زین طراحی نرمی دارد و ارتفاع آن برای افراد مختلف، مناسب به نظر می‌رسد، ولی در بخش ترک نشین ضخامت زین بسیار کم بوده و فضا نیز محدود طراحی شده است. دنباله موتور سیکلت به عنوان یک دستگیره عمل می‌کند که برای حفظ تعادل ترک نشین می‌تواند کاربردی باشد. در بخش زیر زین شاهد یک فضای ذخیره سازی هستیم که برای قرار دادن کلاه کاسکت مناسب به نظر می‌رسد و حداکثر ظرفیت آن ۱۰ کیلوگرم است. درب باک این اسکوتر نیز در زیر زین و در کنار این محل ذخیره سازی یا صندوق قرار گرفته که ظرفیت آن ۵ لیتر است.

موتور هرم CK 180 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

در نمای جانبی اسکوتر هرم CK 180  شاهد فلاپ‌های پلاستیکی تقریبا مطلوب هستیم و اگزوز ابعاد متوسطی دارد و انتهای آن با تزیینات کرومی پوشش داده شده است. جک بغل، جک وسط، هندل، هواکش و رینگ‌ها در نمای جانبی قابل مشاهده هستند. در نمای عقب این موتور سیکلت شاهد چراغ خطر تقریبا کوچکی هستیم که از نوع ال ای دی بوده و کمی پایین‌تر از آن در بخش قرارگیری پلاک چراغ‌های راهنما در سمت راست و چپ قرار داده شده‌اند. پایین‌تر از چراغ‌های راهنما نیز شب‌نما‌های بغل قابل مشاهده هستند که طراحی خاصی نداشته و دقیقا به همین شکل در سایر موتورهای موجود در بازار دیده می‌شوند. وزن موتور سیکلت هرم CK 180  برابر با ۱۰۷ کیلوگرم بوده و بیشترین جرم قابل تحمل آن ۱۸۰ کیلوگرم است.

ابعاد موتور سیکلت هرم سی کی ۱۸۰ به شرح زیر است:

طول: ۱۹۷۴ میلی‌متر، عرض: ۶۶۵ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۰۷۷ میلی‌متر

مشخصات فنی موتورسیکلت هرم CK 180

موتور هرم CK 180 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

موتور سیکلت هرم CK 180 به یک انجین چهار زمانه، تک سیلندر، هوا خنک مجهز شده و به طور کلی ۱۰ اسب بخار قدرت یا ۷.۲ کیلووات قدرت تولید می‌کند. همچنین گشتاور گزارش شده برای انجین این موتورسیکلت برابر با ۱۰ نیوتن‌متر بوده و حجم انجین ۱۸۰ سی سی گزارش شده است. نسبت تراکم انجین موتور سیکلت هرم CK 180، ۹.۲ به ۱ بوده و سیستم سوخت رسانی آن از نوع انژکتوری است. در این موتور سیکلت شاهد یک گیربکس اتوماتیک سی‌وی‌تی هستیم سیستم استارت آن هندلی یا الکتریکی است. ظرفیت کلی روغن موتور سیکلت هرم CK 180 برابر با ۰.۹۵ لیتر بوده که برای تعویض تنها به ۰.۸۰ لیتر روغن نیاز دارید. مصرف سوخت این موتور سیکلت تنها دو و نیم لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و حداکثر سرعت آن ۹۷ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. در کنار این موارد شاهد سیستم تعلیق تلسکوپی هیدرولیکی در بخش جلو و سیستم تعلیق هیدرولیکی در بخش عقب هستیم. سایز لاستیک جلو و عقب هر دو ۹۰/۹۰ هستند و بر روی رینگ‌های ۱۴ اینچی تعبیه شده‌اند. در سیستم ترمز جلو شاهد ترمز دیسکی و در ترمز عقب شاهد ترمز کفشکی هستیم و خبری از ترمز abs نیست، ولی از ترمز ترکیبی یا cbs استفاده کرده‌اند.

تجربه سواری و رانندگی با موتورسیکلت هرم CK 180

موتور هرم CK 180 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

در رانندگی با موتور سیکلت هرم سی کی ۱۸۰ شاهد سر و صدای زیادی نخواهید بود و به طور کلی می‌توان سواری نرمی را با این موتور سیکلت تجربه کرد. زین موتور سیکلت هرم سی کی ۱۸۰ تا حدودی نرم بوده و تنها بخش ترک نشین آن از نرمی چندان زیادی برخوردار نشده است. فضای جاپایی قابل قبول بوده و در طول سواری آزاردهنده نخواهد بود و همچنین فضای ذخیره‌سازی مطلوب بوده و برای قرار دادن وسایلی غیر از کلاه کاسکت نیز مناسب است. چراغ‌ها روشنایی مناسبی دارند و در طول سواری پرتاب نور مناسبی را در اختیار راکب قرار می‌دهند و در حالت کلی این موتور سیکلت می‌تواند ۹۷ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد و مصرف سوخت آن نسبت به بسیاری از موتور سیکلت‌ها کمتر گزارش شده است. ترمز ها مجهز به ترمز abs نیستند، ولی با ترمز cbs می‌تواند توقف پذیری مناسبی را ارائه دهد. در حالت کلی با توجه به آنچه که ارائه شد موتورسیکلت هرم CK 180 می‌تواند سواری تقریبا راحتی را در داخل شهر ارائه داده و تا حدودی نسبت به یک سری از اسکوترها عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

رقبای موتورسیکلت هرم CK 180

از جمله رقبای موتور سیکلت هرم سی‌کی ۱۸۰ می‌توان به موتورسیکلت‌های مثل موتور سیکلت طرح کلیک 150i اشاره کرد و علاوه بر آن موتورهای طرح آیروکس و موتور سیکلت طرح کلیک CL 150 نیز می‌توانند رقیب مناسبی باشند. اگر به دنبال رقیبی با حجم انجین مشابه باشیم موتور سیکلت SYM گلکسی sf 180 می‌تواند رقیب جدی و مستقیمی برای موتور سیکلت هرم CK 180 باشد.

مزایا و معایب موتورسیکلت هرم CK 180 و جمع بندی

مزایا: طراحی ظاهری جذاب، مصرف سوخت مناسب و اقتصادی

معایب: نبود ترمز ABS، فضای محدود در زین ترک نشین

در پایان باید بگوییم که موتورسیکلت هرم سی کی ۱۸۰ یکی از موتور سیکلت‌های طرح کلیک مونتاژ شده است که تا حدودی طراحی ظاهری جذابی داشته و از کیفیت قابل قبولی نیز برخوردار است. عملکرد فنی این موتور سیکلت بد به نظر نمی‌رسد و مصرف سوخت آن مناسب و اقتصادی است. در کنار این موارد شاهد فضای محدود در بخش زین ترک نشین هستیم و ترمز abs نیز در نظر گرفته نشده است. با وجود این موارد همچنان موتور سیکلت هرم سی‌کی ۱۸۰ می‌تواند گزینه مطلوب و جذابی برای تردد در داخل شهر و رفت و آمد روزانه باشد.

نظر شما درباره موتور سیکلت هرم سی‌کی ۱۸۰ چیست؟ به نظر شما این محصول مونتاژ شده از کیفیت مناسبی برخوردار شده است؟

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X