%۰.۲۲
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۲۹,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۴
کی ام سی T9
۴,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس GL
۹۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
اطلس G
۹۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
اکستریم LX
۳,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
فونیکس آریزو 8
۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
ری را
۲,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
کی ام سی X5
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
آریسان ۲
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
کی ام سی ایگل
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۷
کی ام سی J7
۲,۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۱
جک J4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کوییک S
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۹
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۵۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
ساینا S
۸۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۶
فردا موتورز فردا 511
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱
اکستریم VX
۶,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
هایما ۸S
۳,۰۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۳۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۲۹,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۴
کی ام سی T9
۴,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس GL
۹۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
اطلس G
۹۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
اکستریم LX
۳,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۱۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
فونیکس آریزو 8
۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
ری را
۲,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
کی ام سی X5
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
آریسان ۲
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
کی ام سی ایگل
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۷
کی ام سی J7
۲,۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۱
جک J4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کوییک S
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۹
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۵۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
ساینا S
۸۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۶
فردا موتورز فردا 511
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱
اکستریم VX
۶,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
هایما ۸S
۳,۰۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۳۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۳۶
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰

موتور لاکی ۲۰۰ ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

منتشر شده در 07 دی 1404 ساعت 08:00
نویسنده سعید آقازاده
موتور لاکی 200 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

یکی از موتورسیکلت‌های عرضه شده توسط سهند سیکلت سپاهان، موتور سیکلت لاکی ۲۰۰ است که طراحی جذابی دارد و ما در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم.

در حال حاضر موتور سیکلت‌های متعددی توسط برند اس وای ام تایوان عرضه شده‌اند و موتور سیکلت لاکی ۲۰۰ نیز یکی از این موتورها است. این موتور سیکلت در کلاس اسکوتر دسته‌بندی می‌شود و طراحی آن توسط برند تایوانی اس وای ام یا سانگ یانگ موتور انجام شده است. موتور سیکلت لاکی ۲۰۰ محصولی است که توسط سهند سیکلت سپاهان مونتاژ شده و در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفته است. کمپانی اس وای ام معمولا محصولات جذابی را عرضه می‌کند و در این موتور سیکلت نیز شاهد یک طراحی تقریبا مدرن و جوان پسندانه هستیم که می‌تواند مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد. با توجه به طراحی و مورد توجه قرار گرفتن موتور سیکلت لاکی ۲۰۰ تصمیم گرفتیم تا در این مقاله اطلاعاتی را درباره طراحی ظاهری، مشخصات فنی، تجربه سواری و رانندگی و حتی رقبای این موتور در اختیار شما قرار دهیم و شما را بیشتر با لاکی ۲۰۰ آشنا کنیم.

طراحی ظاهری لاکی ۲۰۰

طراحی ظاهری لاکی ۲۰۰

طراحی ظاهری موتور سیکلت لاکی ۲۰۰ نسبت به بعضی از موتورسیکلت‌های موجود در بازار جذاب‌تر به نظر می‌رسد و شاهد رنگ بندی تقریبا جذاب و متنوعی هستیم. این اسکوتر در رنگ‌های سفید، قرمز، خاکستری، قهوه‌ای، نقره‌ای، سرمه‌ای مات، آبی و مشکی مات توسط سهند سیکلت سپاهان و سایر نمایندگی‌ها عرضه می‌شود. در نمای جلویی موتور سیکلت لاکی ۲۰۰ شاهد چراغ اصلی بر روی فرمان هستیم که تقریبا به شکل بزرگی طراحی شده و هندسی و برجسته به نظر می‌رسد. در بخش پایینی این موتور سیکلت شاهد راهنماهای جلو هستیم که در راست و چپ فلاپ سینه قرار گرفته‌اند و تا حدودی طراحی مشابهی با سایر محصولات این کمپانی دارند. فرمان در نظر گرفته شده برای موتور سیکلت لاکی ۲۰۰ فرمان لوله‌ای ساده است که با استفاده از فلاپ پلاستیکی پوشش داده شده و کلیدهای قطع و وصل برق، تنظیم نور و استارت در سمت راست آن قرار دارند و در سمت چپ شاهد کلیدهای نور پایین به نور بالا، صندوق پران، راهنما و بوق هستیم. کیفیت کلی فلاپ‌ها و کلیدهای موتور در حالت کلی قابل قبول به نظر می‌رسد و شاهد یک صفحه کیلومتر دیجیتالی کوچک هستیم.

این صفحه کیلومتر اطلاعاتی مثل دور موتور، پیمایش کلی، پیمایش آخرین تردد، وضعیت بنزین، چراغ‌های هشدار و ساعت را به نمایش می‌گذارد. پایین‌تر از این صفحه کیلومتر شاهد درگاه شارژ usb هستیم که راکب با استفاده از آن می‌تواند تلفن همراه خود را شارژ کرده و در محل تعبیه شده برای آن قرار دهد. یک گیره نیز برای آویزان کردن کیسه یا کلاه ایمنی پس از توقف قرار داده شده که کاربردی به نظر می‌رسد. باک این موتور سیکلت در همین بخش قرار داده شده و با استفاده از کلید می‌توانید درب باک را باز کرده و سوختگیری کنید. باک موتور سیکلت لاکی ۲۰۰ تقریبا ۶ لیتر گنجایش دارد و فضای اصلی سوخت در قسمت زیرین جاپایی راکب است. فضای جاپایی مانند بسیاری از اسکوترهای برند SYM مناسب طراحی شده و در طول سواری مشکلی برای زانو یا پاهای راکب پیش نمی‌آید. زین موتور سیکلت طراحی ارگونومیکی دارد و شاهد یک زین چرمی تقریبا با کیفیت هستیم که بخشی از زین ترک نشین به عنوان تکیه‌گاه زین راکب عمل می‌کند. زین ترک نشین تقریبا نرم به نظر نمی‌رسد و فضای آن نسبت به فضای راکب محدودتر طراحی شده، ولی در انتهای آن شاهد فضایی برای حفظ تعادل ترک نشین هستیم و علاوه بر آن شاهد یک ترک بند هستیم که امکان نصب صندوق و باکس برای آن وجود دارد. آپشن‌هایی مثل صندوق و طلق برای این موتور سیکلت به صورت سفارشی در نظر گرفته می‌شوند. زین موتور سیکلت لاکی ۲۰۰ تا سطح زمین ۷۹۰ میلی‌متر ارتفاع دارد که می‌تواند برای بسیاری از افراد از جمله افرادی که بالای ۱۷۵ سانتی‌متر قد دارند مناسب باشد.

موتور لاکی 200 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

 در فضای زیر زین شاهد یک فضای ذخیره‌سازی تقریبا بزرگ هستیم که دو کلاه کاسکت در آن جای می‌گیرد. در نمای جانبی این موتور سیکلت شاهد نمای تقریبا جذابی هستیم و کلیه جزئیات با استفاده از فلاپ‌های پلاستیکی پوشانده شده‌اند و در بعضی از بخش‌ها قطعات کرومی به صورت تزیینی تعبیه شده‌اند که نمای جانبی را جذاب‌تر کرده‌اند. اگزوز موتور سیکلت لاکی ۲۰۰ یک اگزوز متوسط است که با استفاده از فلاپ مشکی پوشانده شده و در نمای جانبی شاهد نام این موتور هستیم. در نمای عقب چراغ خطر ال ای دی با ابعاد متوسط مشاهده می‌شود و راهنماها از لامپ معمولی هستند و در سمت راست و چپ تعبیه شده‌اند. وزن موتور سیکلت لاکی ۲۰۰ برابر با ۱۲۲ کیلوگرم است که تا حدودی وزن متوسطی به نظر می‌رسد.

ابعاد اسکوتر لاکی ۲۰۰ به شرح زیر است:

طول: ۱۹۸۵ میلی‌متر، عرض: ۷۲۵ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۱۹۵ میلی‌متر

مشخصات فنی اسکوتر لاکی ۲۰۰

مشخصات فنی اسکوتر لاکی ۲۰۰

در اسکوتر لاکی ۲۰۰ شاهد یک انجین هوا خنک، تک سیلندر با حجم ۲۰۰ سی سی هستیم که به طور کلی ۸.۲ کیلووات قدرت تولید می‌کند. گشتاور تولید شده توسط انجین این موتور سیکلت برابر با ۱۲.۹ نیوتن‌متر بوده و شاهد گیربکس اتوماتیک cvt هستیم. سیستم سوخت رسانی موتور سیکلت لاکی ۲۰۰ از نوع انژکتوری efi بوده و سطح آلایندگی آن یورو ۴ است. مصرف سوخت این موتور سیکلت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۲.۶ لیتر گزارش شده است و شاهد گرید مصرف سوخت D هستیم. حداکثر سرعت گزارش شده برای موتور لاکی ۲۰۰ برابر با ۹۹ کیلومتر بر ساعت بوده و در بخش سیستم تعلیق جلو از کمک فنر تلسکوپی و در بخش عقب از کمک فنر هیدرولیکی استفاده کرده‌اند. سیستم ترمز جلو و عقب موتور سیکلت هر دو از نوع دیسکی بوده و شاهد ترمز ترکیبی یا همان cbs هستیم. سایز تایر جلو ۱۱۰/۷۰ و سایز تایر عقب نیز با همین اندازه تعبیه شده و رینگ جلو ۱۶ اینچی و رینگ عقب ۱۴ اینچی است. شتاب صفر تا شصت این موتور سیکلت ۷.۲ ثانیه بوده و در بخش انجین شاهد سیستم ضد لرزش هستیم.

تجربه رانندگی و سواری با موتور سیکلت لاکی ۲۰۰

موتور لاکی 200 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

در سواری با موتور سیکلت لاکی ۲۰۰ شاهد صدای کمتری نسبت به بعضی از اسکوترهای موجود در بازار خواهید بود، چرا که انجین این اسکوتر به صورت ضد لرزش و بی‌صدا طراحی شده است. استهلاک انجین اسکوتر لاکی ۲۰۰ پایین بوده و همین مسئله می‌تواند به افزایش طول عمر انجین کمک کند. این اسکوتر هندلینگ مناسبی را در اختیار راکب قرار می‌دهد و به طور کلی وزن مناسب آن باعث می‌شود تا هندلینگ چندان سخت نباشد. ارتفاع زین و طراحی آن تا حدودی مناسب به نظر می‌رسد، ولی در بخش ترک نشین شاهد محدودیت فضا هستیم که در بسیاری از موتورها قابل مشاهده است. فضای ذخیره سازی موتور سیکلت لاکی ۲۰۰ مناسب بوده و می‌تواند تجربه لذت بخشی را برای راکب و ترک نشین ایجاد کند. سیستم تعلیق تا حدودی ضربات را دفع می‌کند و سیستم ترمز با توجه به مجهز بودن به ترمز cbs می‌تواند حس اطمینان را انتقال دهد. در حالت کلی موتور سیکلت لاکی ۲۰۰ یک موتور سیکلت شهری و تقریبا سبک است که می‌تواند تجربه سواری مناسب و راحتی را در اختیار راکب قرار دهد.

رقبای موتور سیکلت لاکی ۲۰۰

تا حدودی می‌توان گفت رقبای متعددی برای اسکوتر لاکی ۲۰۰ قابل مطرح هستند، چرا که بازار اسکوتر تا حدودی غنی به نظر می‌رسد. اگر قصد داشته باشیم از خانواده اس وای ام رقبایی را مطرح کنیم می‌توانیم به اسکوتر اس اف ۱۸۰، جی ۲۰۰ و اس آر ۲۰۰ اشاره کنیم که تا حدودی حجم مشابهی با این موتور سیکلت دارند و سواری مطلوبی را ارائه می‌دهند.

مزایا و معایب موتور سیکلت لاکی ۲۰۰ و جمع‌بندی

مزایا: طراحی ظاهری تقریبا جذاب، ترمزهای ایمن

معایب: نبود سیستم کیلس، قیمت بالای بعضی از قطعات

در پایان باید بگوییم که موتور سیکلت sym لاکی ۲۰۰ یکی از محصولات برند سانگ یانگ موتور است که طراحی ظاهری تقریبا جذابی دارد و در ایران با شرکت سهند سیکلت سپاهان شاهد حضور آن هستیم. عملکرد انجین و گیربکس این موتور سیکلت بد به نظر نمی‌رسد و در حالت کلی اسکوتر لاکی ۲۰۰ سواری مناسبی را در اختیار راکب قرار می‌دهد. متاسفانه ممکن است قیمت بعضی از قطعات این موتور سیکلت گران باشد و همچنین شاهد عدم وجود سیستم کیلس در آن هستیم. با وجود این موارد همچنان موتور سیکلت لاکی ۲۰۰ می‌تواند گزینه محبوب و جوان پسندانه‌ای برای خرید باشد.

نظر شما درباره اسکوتر لاکی ۲۰۰ چیست؟ به نظر شما آیا این محصول مونتاژ شده ارزش خرید دارد؟

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X