%۳.۳۸
شاهین اتوماتیک
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
کوییک S
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۰
%۲.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۸
شاهین GL
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۵
مزدا 3
۵,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۷۶
فونیکس آریزو ۶ پرو
۳,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۱
ری را
۲,۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تانک 300
۶,۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۲
هایما ۸S
۳,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۷
فوتون تونلند G7
۴,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۶۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
اکستریم VX
۶,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵
فونیکس آریزو 8
۴,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
ساینا S
۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵
کی ام سی X5
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۲
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۴۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۷
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۸۱
جک J4
۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۹
کی ام سی J7
۲,۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
بک X3 پرو
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
آریسان ۲
۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
اطلس G
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
فردا موتورز فردا 511
۱,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۹
کی ام سی T9
۴,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اکستریم LX
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
اطلس GL
۹۴۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
کی ام سی ایگل
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۳۸
شاهین اتوماتیک
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
کوییک S
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۰
%۲.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۸
شاهین GL
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۵
مزدا 3
۵,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۷۶
فونیکس آریزو ۶ پرو
۳,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۱
ری را
۲,۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تانک 300
۶,۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۲
هایما ۸S
۳,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۷
فوتون تونلند G7
۴,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۴۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۶۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
اکستریم VX
۶,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵
فونیکس آریزو 8
۴,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۳
ساینا S
۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵
کی ام سی X5
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۲
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۵
تارا اتوماتیک - V4
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۴۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۷
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۸۱
جک J4
۱,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۹
کی ام سی J7
۲,۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
بک X3 پرو
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۳
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
آریسان ۲
۸۴۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
اطلس G
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۲۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
فردا موتورز فردا 511
۱,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۵
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۹
کی ام سی T9
۴,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
اکستریم LX
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
اطلس GL
۹۴۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
کی ام سی ایگل
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰

فروش جواهری کلاسیک توسط ونگارد موتور؛ شورولت بل ایر بازسازی‌شده با قلب V8 و قیمت نجومی

منتشر شده در 07 دی 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور

شرکت آمریکایی ونگارد موتور حدود ۲۰ سال است که در زمینه بازسازی، ارتقا و فروش مدل‌های کلاسیک فعالیت می‌کند. این شرکت به دلیل کیفیت بالای پروژه‌های خود شهرتی جهانی پیدا کرده و ویدیوهای آن در شبکه‌های اجتماعی بسیار پربازدید هستند. یکی از مدل‌های جدیدی که این شرکت برای فروش گذاشته، یک دستگاه شورولت بل ایر مدل ۱۹۵۶ است. به لطف بازسازی‌ها و ارتقاهای صورت گرفته توسط مهندسین ونگارد موتور، این خودرو گویی از همان دهه ۵۰ میلادی و بدون هیچ کارکردی به زمان حال پرتاب شده است!

بل ایر؛ جذاب‌ترین شورولت دهه پنجاه

جنرال موتورز در دهه ۱۹۵۰ میلادی، شورولت بل ایر را در تبلیغات خود با لقب «The Hot One» معرفی می‌کرد و این عنوان کاملاً برازنده آن بود. این خودرو با نیزه‌ کرومی روی گلگیرهای جلو، قاب‌های استیل براق دور شیشه‌ها، قالپاق‌ های تمام ‌کرومی و جلو پنجره‌ای که شباهت زیادی به خودروهای فراری داشت، یکی از شاخص‌ترین محصولات زمان خود به شمار می‌رفت.

با این حال، شورولت در سال ۱۹۵۶ به درخواست بازار، آن جلو پنجره خاص را کنار گذاشت و به سراغ طراحی متعارف‌تری رفت. با وجود این تغییر، بل ایر همچنان پر از جزئیات جذاب و نوآورانه بود که آن را از رقبا متمایز می‌کرد.

نوآوری‌هایی که فراتر از زمان بودند

شورولت بل ایر در آن مقطع خیلی جلوتر از رقبای خود و حتی فراتر از زمان بود. برای مثال، چراغ عقب آن طراحی تاشو داشت و با باز کردن آن، درپوش باک سوخت نمایان می‌شد. مشتریان می‌توانستند این خودرو را با ترکیب رنگ دوگانه سفارش دهند. شورولت حتی برای نسخه‌های کروک، سقف اتوماتیک حساس به باران را نیز در فهرست امکانات قرار داده بود؛ قابلیتی که در آن دوران بسیار پیشرفته محسوب می‌شد.

ظاهر خیره‌کننده با روح کلاسیک

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، شورولت بل ایر ونگارد موتور مدل ۱۹۵۶ است و در کنار بازسازی، ارتقا پیدا کرده است. به بیان دقیق‌تر در این خودرو حال و هوای دهه پنجاه با فناوری‌ها و مهندسی روز در هم آمیخته شده تا محصولی خاص، نوستالژیک و در عین حال مدرن خلق شود.

فروش جواهری کلاسیک توسط ونگارد موتور؛ شورولت بل ایر بازسازی‌شده با قلب V8 و قیمت نجومی

ترکیب رنگ دوگانه مشکی براق و آجری با قطعات براق کروم و استیل، باعث شده این خودرو ظاهری خیره‌کننده داشته باشد. این ماشین زمان روی رینگ‌های Schott Accelerator و تایرهای Mickey Thompson حرکت می‌کند. در زیر کاپوت کشیده این خودرو، یک پیشرانه عظیم ۸ سیلندر V شکل با حجم ۴۹۶ اینچ مکعب (معادل ۸.۱۲ لیتر) قرار دارد. این موتور به سیستم تزریق سوخت الکترونیکی Holley Dominator EFI مجهز شده و بر پایه یک بلوک استاندارد ۴۵۴ ساخته شده که با افزایش قطر سیلندر و کورس پیستون، قدرت بیشتری تولید می‌کند.

انتقال قدرت و شاسی مدرن

قدرت این پیشرانه از طریق گیربکس اتوماتیک سه سرعته TH400 به محور عقب منتقل می‌شود. این شورولت بل ایر بازسازی‌شده به شاسی اختصاصی با رنگ سفارشی و سیستم فرمان رک‌ اند پینیون مجهز است و ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ وظیفه توقف آن را بر عهده دارند.

در جریان بازسازی کامل، مخزن سوخت جدید، سیستم تعلیق جلوی سفارشی و اگزوز با بست نواری نیز به خودرو اضافه شده‌اند؛ اگزوزی که تمام شکوه و خشونت صدای V8 را به گوش حضار می‌رساند!

کابینی وفادار به DNA دهه پنجاه

فضای داخلی این شورولت بل ایر ۱۹۵۶ به ‌خوبی DNA و ظاهر دهه پنجاه را حفظ کرده است. صندلی‌ها با روکش چرمی مشکی و آجری در کنار داشبورد مشکی‌رنگ، هماهنگی کاملی با نمای بیرونی دارند. غربیلک فرمان جدید با طراحی کارخانه‌ای، روبروی نشان‌دهنده‌هایی با ظاهر کلاسیک قرار گرفته است.

نکته جالب توجه اینکه کیلومتر شمار خودرو تنها عدد ۴۷ مایل (۷۵.۶ کیلومتر) را پس از بازسازی نشان می‌دهد؛ موضوعی که این بل ایر را عملاً به یک شورولت کلاسیک نو تبدیل می‌کند. کنسول میانی سفارشی، میزبان دسته ‌دنده از برند Lokar و جالیوانی‌هاست و رودری‌ ها و سقف داخلی اختصاصی نیز فضای کابین را تکمیل کرده‌اند.

فروش جواهری کلاسیک توسط ونگارد موتور؛ شورولت بل ایر بازسازی‌شده با قلب V8 و قیمت نجومی

سابقه حضور در حراجی و قیمت امروز

شورولت بل ایر ۱۹۵۶ موجود در شرکت ونگارد موتور سال گذشته در حراجی Barrett-Jackson بدون قیمت پایه به فروش رفت و با قیمتی نامشخص چکش خورد. اکنون این خودروی خاص توسط ونگارد موتور به فروش گذاشته شده و آماده است تا راهی گاراژ یک دلباخته مدل‌های کلاسیک شود. برای این اتومبیل جذاب قیمتی برابر با ۳۲۹ هزار و ۹۰۰ دلار تعیین شده تا ثابت کند پرستیژ و اصالت ارزان به دست نمی‌آید.

بد نیست اشاره کنیم شورولت بل ایر در سال ۱۹۵۰ معرفی شد و در ۸ نسل به فروش رسید. نسل اول این خودرو در سال ۱۹۵۴ جای خود را به نسل دوم داد. بنابراین، مدلی که در این مطلب به آن پرداختیم، به نسل دوم تعلق دارد. این نسل عمر خیلی کوتاهی داشت و فقط تا سال ۱۹۵۷ روی خط تولید بود. آخرین نسل بل ایر در حد فاصل سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۱ تولید و عرضه شد. به دلیل افت تقاضای شدید برای مدل‌های فول سایز، این خودرو به سرنوشت شومی دچار شده و در سال ۱۹۸۱ برای همیشه از بازار خداحافظی کرد. البته در سال ۲۰۰۲ جنرال موتورز کانسپتی با نام بل ایر را در نمایشگاه دیترویت در معرض دید عموم قرار داد. این کانسپت در حد ایده باقی ماند و هیچ وقت راهی خطوط تولید نشد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. A_F گفت:

    یک فکری به حال بیچارگی مردم کنید….

    ۲
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X