موضوعات داغ روز:

تغییر چهره KMC X5؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

منتشر شده در 30 فروردین 1404 ساعت 19:00
نویسنده آرام عزیزی
عکاس محمد مهدی مبینی
تغییر چهره KMC X5؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

طراح تیم آخرین خودرو فیس لیفتی جدید برای کراس اوور KMC X5 متصور شده که در بخش های جلو و عقب بیشترین تغییرات را داشته است.

کرمان موتور در سال ۹۳ پای جک اس ۵ را به ایران کشاند و این خودرو با توجه به محاسنی که داشت توانست در بازار ایران فروش موفقی را تجربه کند. جک اس ۵ کراس اوور سایز متوسطی از شرکت دولتی جک چینی است. این خودرو در سال ۱۴۰۰ فیس لیفتی جزئی را تجربه کرد که آنچنان در بازار نتوانست محبوبیت پیدا کند. در نهایت کمپانی جک اختصاصی برای بازار ایران نسخه ای جدید توسعه داد. این خودرو توسط کرمان موتور با نام KMC X5 بازاریابی می شود و در مدتی که KMC X5 در بازار حضور داشته وضعیت فروش مناسبی را تجربه کرده است. در تیم طراحی آخرین خودرو فیس لیفتی اختصاصی بر روی این خودرو صورت گرفته است. در ادامه به برسی تغییرات KMC X5 فیس لیفت آخرین خودرو می پردازیم.

تغییرات ظاهری در KMC X5

تغییرات صورت گرفته توسط طراح آخرین خودرو بیشتر در بخش های جلو و عقب با دیزاین دوباره بخش داخلی همراه بوده است. خط طراحی فیس لیفت این خودرو از همان الگو های متفاوتی که در KMC X5 صورت گرفته پیروی می کند که به نسبت می توان آن را خاص و مدرن توصیف کرد. بیشتر فیس لیفت صورت گرفته در بخش جلویی این در قسمت جلوپنجره آن صورت گرفته است. کروم کاری های اضافی در جلوپنجره این خودرو در نسخه فیس لیفت حذف شده و در جلوپنجره از اشکال، خطوط تیز شکسته استفاده شده است. نکته متمایز کننده در X5 قرار گرفتن نوشته KMC در وسط جلو پنجره آن است.

تغییر چهره KMC X5؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

بزرگ ترین تغییر در نمای جانبی بزرگ تر کردن سایز رینگ ها و لاستیک پهن تر آن است. سایز بزرگ تر رینگ باعث شده است که KMC X5 در نمای جانبی اسپورت تر دیده شود.

تغییر چهره KMC X5؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

در نمای عقب دوباره شاهد باز طراحی اساسی در بخش عقب خودرو همانند جلوی آن هستیم. چراغ های عقب برخلاف KMC X5 به صورت به جدا از هم طراحی شده که آن را عامه پسندانه تر کرده است. چراغ ها از گرافیک جدیدی بهره می برد. دیفیوزر بزرگ تر و ساده تر شده است که اصلی ترین دلیل این اتفاق پنهان کردن اجزای سیستم تعلیق عقب و منبع اگزوز است.

تغییر چهره KMC X5؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

در بخش دیزاین داشبورد به واسته نمایشگر یکپارچه خودرو لوکس تر و به روز تر دیده می شود. دریچه های کولر از حالت ساده خارج شده و به شکل دایره ای طور در آمده است. استفاده از کروم کاری دور خروجی های هوا آن را لوکس تر نشان می دهد. طراح آخرین خودرو فرمان را به شکل جذاب و فضایی در آورده که ظرافت کار را افزایش می دهد. طیف رنگی شتری در بسیاری از خودرو ها باعث می شود که کاربر حس لوکس بودن بیشتری را تجربه کند. استفاده از طراحی شتری در بخش های رویه داشبورد و صندلی ها KMC X5 را تبدیل به خودروی جذاب و لوکس تر کرده است.

تصاویر تغییرات در فیس لیفت KMC X5

طراح : محمد مهدی مبینی

ویدیو برسی با مشخصات فنی و امکانات KMC X5

KMC X5 کرمان موتور به وزنی حدود ۱.۵ تن به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر TGDi مجهز بوده و ارتقایی را نسبت به گذشته تجربه کرده است. این پیشرانه ۱۸۱ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه توان را به چرخ های جلوی X5 کرمان موتور می رساند.

کراس اوور X5 کرمان به امکاناتی مانند دسته دنده الکتریکی، چهار کیسه هوا، سنسور نور، سنسور باران، فناوری LED چراغ ها، صندلی برقی راننده با حافظه و گرمکن، تهویه الکتریکی دستی، نمایشگر لمسی با قابلیت اندروید اتو و اپل کار پلی، نور پردازی سیستم صوتی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، سقف پانورامای برقی، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، حالت اسپرت جعبه دنده، جلو آمپر دیجیتال و… مجهز است.

ویدیو های پیشنهادی

۵ Responses to “تغییر چهره KMC X5؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو”

  1. عليرضا گفت:

    یکی فوتوشاپ رو از آخرین خودرو بگیره

    ۷
    ۱
  2. محمود گفت:

    خدایی بیخیال این کاردستی درست کردن بشین، خیلی کار چیپیه

    ۵
    ۱
    • محمدرضا پاداش گفت:

      سلام و ارادت. دوست عزیز فرآیند رندرگیری در تمام رسانه های خودرویی جهان انجام میشه و بسته به تنوع موجود در هر بازار، طراحی های مختلف رو متصور میشن. این کار بسیار برای ما وقت گیره اما اهمیت داره که نشون بدیم ما هم می تونیم مثل رسانه های دنیا این رویه رو داشته باشیم. حالا اینکه کار چیپیه رو نمیدونم شما بر اساس چه منطقی گفتین اما به هر حال این رویه ادامه داره

      ۷
      ۳
  3. علی گفت:

    خدایی از اصلیش قشنگتر شده بخصوص نمای عقب و داخل، فقط آرم KMC جلو خیلی بزرگه…

    ۵
    ۴
  4. ایرانی گفت:

    خسته نباشید ولی طراحی دایره شگل خروجی های هوا زیاد خوب نیست و در نمای پشت چراغ های به هم پوسته قشنگ تره.

    ۲
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.