ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰

فیس لیفت سیتروئن C3-XR سایپا ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

منتشر شده در 13 خرداد 1404 ساعت 13:30
نویسنده آرام عزیزی
عکاس محمد مهدی مبینی
فیس لیفت سیتروئن C3-XR سایپا ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

طراح تیم آخرین خودرو فیس لیفتی جدید برای هاچبک کراس سیتروئن C3-XR متصور شده است در ادامه به برسی تغییرات این خودروی مونتاژی می پردازیم.

سایپا بعد از کش و قوس های فراوان در نهایت کراس اوور سیتروئن سی ۳ ایکس آر را به واسته خطوط تولید آن در چین به بازار ایران آورد. این خودرو ۲ بار فیس لیفت شده تا به صورت مونتاژ به بازار ایران برسد. آخرین فیس لیفت سیتروئن C3-XR به سال ۲۰۲۱ بر می گردد که با توجه به تغییرات سریعی که در دنیایی طراحی خودرو امروزه رخ می دهد ظاهر این کراس اوور چینی- فرانسوی قدیمی به نظر می رسد. یکی از نقد های که از دید کارشناسان و مخاطبان بعد از معرفی این خودرو در ایران به آن نسبت داده شد همین بروز نبودن ظاهر آن بود.

سیتروئن C3 ایکس آر در حقیقت یک کراس ساب کامپکت بوده که طی همکاری شرکت پژو سیتروئن و دانگ فنگ موتور چین بر اساس پلتفرم PS1 طراحی و تولید شده است. با توقف تولید این خودرو در چین سایپا به سراغ فیس لیفت سوم آن رفته و قرار است با قطعاتی که از چین به ایران می آید سی تری ایکس آر را در تولید نماید. در ادامه به تغییرات طراحی در فیس لیفتی که برای این خودرو متصور شده ایم می پردازیم :

برسی تغییرات داخلی و خارجی فیس لیفت سیتروئن C3-XR

در نمای جلو سیترئن سی تری ایکس آر شاهد تغییر الگو چراغ های این خودرو هستیم که به چراغ های دو قسمتی تغییر پیدا کرده است. بخش پاینی چراغ اصلی دی لایت به سبک دندان شیر پژو به آن اضافه شده که از المان های طراحی بین خودرو سازان فرانسوی بخصوص پژو است. چراغ فیس لیفت سیتروئن C3-XR دچار تغییرات در عرض و طول شده که آن را تبدیل به چراغی باریک و دی لایت دارد کرده است. جلوپنجره به شکل شبکه ای همانند خودوریی مثل ری را شده که شاید در ریرا چندان جذاب نباشد اما در این خودرو به زیبایی خودنمایی می کند. در کل این بخش از این خودرو بسیار جذاب تر و اسپرت تر نسبت به حالت اولیه آن شده که مثبت تلقی می شود.

فیس لیفت سیتروئن C3-XR سایپا ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

در نمای جانبی دو رنگ شدن خودرو بیشتر از پیش خود را نشان می دهد. زیبایی فیس لیفت سیتروئن C3-XR با رینگ های جدید دو رنگی که به آن اضافه شده با نمایی جلو اسپرت آن در هماهنگی کامل است. در این بخش به دلیل فیس لیفت بودن تغییرات خاصی را در آن شاهد نیستیم.

فیس لیفت سیتروئن C3-XR سایپا ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

در بخش عقبی این خودرو از آن کاسه چراغ های بزرگ که به زیبایی خودرو لطمه زده بود خبری نیست و چراغ های به هم پیوسته در عقب خودنمایی می کند. پیوستگی این چراغ ها به واسطه یک نوار ال ای دی بوده و در داخل کاسه چراغ ها اشکال زیبایی اجرا شده است. دیفیوزر با اندازه بزرگ بر روی سپر قرار گرفته که ۴ خروجی اگزوز بر روی وجود دارد. دیفیوزر طراحی زیبا دارد و با دیگر اچزای اسپرت آن در هماهنگی است.

فیس لیفت سیتروئن C3-XR سایپا ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

در داخل کابین این خودرو دستخوش تغییراتی شده که مقداری کابین قدیمی این خودرو را بروز تر کرده است. مالتی مدیا اندازه بزرگی پیدا کرده و عریض تر می باشد که بسیاری از خودرو های امروزی از این الگو استفاده می کنند. فرمان این خودرو با فرمان اطلس جایگزین شده و دسته دنده مکانیکی آن به نمونه جدیدی که در بسیاری از خودرو های پژو- سیتروئن به کار می رود تعویض شده است. در کل طراحی نمونه فیس لیفت سیتروئن C3-XR تغییرات گسترده ای را به خود دیده که آن را زیبا تر، جسورانه تر و جذاب تر کرده است.

طراح: محمد مهدی مبینی

سیتروئن C3-XR ؛ مشخصات فنی + امکانات

نیروی محرکه در سیتروئن C3-XR توسط یک پیشرانه سه سیلندر ۱.۲ لیتری توربوشارژ تامین می شود که این پیشرانه می تواند ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند. سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب آن از سیستم تعلیق توییست بین استفاده شده است. با این که این سیستم تعلیق چندان سیستم بروزی نیست اما عملکرد قابل قبولی را می تواند از خود به نمایش بگذارد.

در تیپ۱ این خودرو امکاناتی همانند؛ هشدار کمربند ایمنی(SBR)، کمکی تعویض دنده، کروز کنترل، سنسور نور و باران، مالتی مدیای ۹ اینچی، صفحه کیلومتر دیجیتال، صندلی های چرمی، کیسه هوای جلو جانبی، سیستم کنترل پایداری، کمکی حرکت در سربالای، فرمان کمکی برقی را شاهد هستیم که در نسخه تیپ ۲ امکاناتی نظیر کیسه هوای پرده ای، صندلی برقی، چراغ بدرقه، شیشه های دودی بخش عقب، گرم کن صندلی جلو، آینه های تاشو برقی، آینه الکتروکرومیک، شارژر سرنشینان عقب نیز به خودرو افزوده می شود. در فول ترین حالت سی ۳ ایکس آر می توانیم تمامی این امکانات رفاهی و ایمنی دسترسی داشته باشیم و علاوه بر آن ورود و استارت بدونه کلید، سانروف و فرمان دی کات نیز در خودرو حضور دارند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. بهزاد گفت:

    ببخشید ولی طراحی خودش خیلی بهتر هست

    ۲۷
    ۲
    • ناشناس گفت:

      برو بابا آخرین خودرو هی خوب طراحی می کنه بعدش شما می گین نه طراحی خودش بهتره🤡 به خوشگلی چراغ عقب و جلو شفا پیدا کرده داشبورد بروز تر شده دیگه چی میخوای این طرحی که ماشین سایپا داره مال ۵۰سال پیشه نه الان ولی اینی که آخرین خودرو زده واقعا بروز و جذاب

      ۰
      ۰
  2. آقامجتبی گفت:

    خیلی قشنگ شده

    ۶
    ۱۲
  3. مصطفی گفت:

    باز بهتر از قبلیا هست ولی یک طراح خوب به نکات ریز طراحی های یک شرکت توجه بیشتری می کند. دسته دنده که گذاشتیتد برای ریرا ایران خودرو است یا کلاستر این خودرو نباید آنا لوگ و طراحی ساینا باشد

    ۱۰
    ۰
  4. محمود گفت:

    کاش یکماه تنفس میدادین، هنوز جای اون سورن فیس لیفته درد میکنه

    ۱۷
    ۳
  5. مهرشاد گفت:

    بعد از اون طراحی فاجعه ای که برای سورن پلاس زدید، این یکی انصافا خوب و زیبا از کار در اومده

    ۳
    ۵
  6. ایرانی گفت:

    از دید من بهتر از نسخه ی اصلی شده.

    ۳
    ۶
  7. امیر گفت:

    لوگو خود سیتروئن که خیلی با کلاس تر و بهتر از لوگو سایپا هست!

    ۵
    ۲
  8. مهدی گفت:

    خداییش اصلیش خیلی مینیمال تر و ساده تر و قشنگ تر و البته هماهنگ تره

    ۱
    ۱
  9. ناشناس گفت:

    خداییش خیلی خوشگل و قشنگ شده امیدوارم سایپا آبرو داری کنه و وارد خط تولید بکنه این ماشین رو

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X