اگر نیسان آبی فیس لیفت شود ؛ رندر های آخرین خودرو

طراح تیم آخرین خودرو فیس لیفت برای وانت نیسان آبی متصور شده است در ادامه به برسی تغییرات این خودروی داخلی می پردازیم.
نیسان آبی یا همان بارکش نجیب از دید مدیران زامیاد زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا، سالهاست که درگیر مشکلات در طراحی است که آن را به معضلی برای جادهای کشور، سازمان استاندارد و … کرده است. سایپا و زامیاد در دوره های مختلف سعی کرده اند که این خودرو اصلاح کنند ولی به دلایل کیفی و طراحی، طرح های جدید نتوانستند پا در جای پای نیسان همیشه آبی بگذارند. شوکا و پادار و پادرا پلاس ها آمدند ولی نتوانستند در صورت خالی شدن جای نیسان آبی کمبودش را پر کنند. نیسان آبی در ایران ریشه ای چند دهه ای دارد، به گفته برخی از منابع ورود به ایران این خودرو که نسل سوم نیسان جونیور است به سالهای پایانی دهه ۴۰ برمی گردد و اولین نیسان ها در کارخانه زامیاد تولید شدند. این خودرو به دلیل حمل بعضا تا دو برابر تناژ تعیین شده، شاسی های محکم و زنگ نزن، کیفیت سخت بالا در طول دهه ها یکی از سردم دارن حمل و نقل سبک و سنگین در حد خود بود.
با رسدین به دهه ۹۰ کم کم نیاز به جای گزینی این خودرو احساس شد و سازمان استاندارد قلم گیر دادن هایش را به سمت این وانت زحمت کش نشانه گرفت و شرکت سایپا یا با حل ایراد یا متوسل شدن به اینکه این خودرو جای گزینه ندارد و معیشت بسیاری از افراد از آن تامین می شود ار متوقف شدن خطوط تولید آن در زامیاد جلوگیری کرد. اما با رسیدن به سال ۱۴۰۴ سخت گیرانه تر شدن استاندارد ها هر آن خبری از توقف تولید نیسان آبی به گوش می رسد. قیمت کارخانه محصولات سایپا. در این مطلب آخرین خودرو طراح ما با استفاده از ابزار های ویرایش تصویر ری دیزاین را برای این خودرو متصور بوده است که در ادامه به برسی آن خواهیم پرداخت.
برسی تغییرات داخلی و خارجی فیس لیفت نیسان آبی


از صلی ترین ایرادات استاندارد در نیسان آبی مشکلات در طراحی در بخش جلوی خودرو بوده که مانع دریافت استاندارد عابر پیاده این خودرو می شود. طراح آخرین خودرو سعی بر این داشته با تعویض قطعاتی همانند سپر، چراغ ها، جلوپنجره و … زوایایی تیز خودرو را به حداقل کاهش دهد. با وجود سپر جدید مقداری ارتفاع خودرو کاهش یافته که به تایید گرفتن استاندارد عابر پیاده این خودرو می افزاید. در جلوپنجره این خودرو سعی بر این شده که ابعاد در اندازه بزرگی باشد که موتور نیسان آبی تاب آوری بیشتری در مقابل محیط گرم ایران داشته باشد.


در نمای جانبی این خودرو دچار تغییرات گسترده ای نشده و فقط اضافه شدن فلاپ های برای حفاظت از بدنه و القای جلوی عضلانی تر به چشم می خورد. در نمای عقب برای هماهنگی بیشتر طراحی بخش جلوی خودرو خطوط بر روی درب محل بار که قبلا نوشته زامیاد بر آن برجسته شده بود حذف شده اند. چراغ ها به نمونه ای با گرافیک بالا تر تعویض شده اند که القای حس مدرن بودن بیشتر را به بیننده می دهد.


در داخل کابین تغییرات گسترده فقط در بخش داشبورد بوده است. دیگر از آن داشبورد نیمه فلزی خبر نیست و مالتی مدیای در حد نیاز یک خودرو باری فقط برای دید به بخش عقب استفاده شده است. رودی های این خودرو نیز با نمونه ای جدید تعویض شده اند کابین این خودرو را از سادگی خارج کرده است. در کل تغییرات در این خودرو را می توان کارساز برای دریافت استاندارد ها جدید در نظر گرفت اما این خودرو ملزم به تقویت برخی از بخش ها است و باید کابین از لحاظ ایمنی، ارگونمی و … ارتقاء یابد.





طراح: محمد مهدی مبینی
مشخصات فنی نیسان آبی

موتو نیسان آبی ۲۴۰۰ سی سی حجم دارد و می تواند ۱۰۰ اسب بخار در کنار ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که توسط گیربکسی ۵ سرعته به چرخ های عقب انتقال یابد. پیشرانه این خودرو به دلیل گشتاور بالایی که دارد این خودرو را به غولی آهنی تبدیل کرده است اما معایبی نیز برای این موتور باید عنوان کرد؛ ۸ سوپاپ بودن، کیفیت پایین تر در نمونه های جدید، مصرف سوخت حساب نشده و…. این خودرو با تمام معایبی که دارد یکی از محبوب ترین خودروها در کلاس خود است و بظر نی رسد که رانندگان هیچ وانت دیگری از سایپا را به انداره این خودرو قبول ندارند.
شرایط فروش اطلس S با تحویل ۹۰ روزه اعلام شد – آذر ۱۴۰۴
اقدامات سایپا برای کاهش مصرف سوخت اعلام شد
شرایط پیش فروش پراید وانت اعلام شد – آذر ۱۴۰۴
شرایط فروش ال ۹۰ ایرانی اعلام شد – آذر ۱۴۰۴





ببین بد نیس ولی می تونست بهتر بشه مخصوصا جلوی ماشین
دیگه با ظاهر این شکلی، کسی ازش نمیترسه😂😂
اون موقع اینم مثل مونتاژی های چینی با سه برابر قیمت میدن
ضخامت آهن بدنه برای یک وانت بسیار کم است و برای سرنشین بسیار خطرناک.
لطفا” حداقل استاندارد در زمینه مراعات شود.
سلامتی جونیور بازان
اول اینکه نداشتن ایربگ برای راننده دوم اینکه تلسکوپی فرمان جوری طراحی شده وقتی از جلوتصادف بشه این مغزی غربیلک کاره راننده رو یکسره میکنه مخصوصآوقتی کمربند بسته باشه.
کی گفته ماشین خوبیه؟ کی گفته نجیبه؟ کی گفته راننده راضیه؟ مگه آشغالتر و پر اصطلاکتر و ضعیفتر و غیر استاندارتر و در کل لجنتر از نیسان داریم تو کشورمون؟ مرد باش بنویس مجبورن نه اینکه راضین، آشغال ۶۰ سال پیش با قیمت چندبرابری دارن بزور گردن کلفتی میدن به مردم، کشوری که نه سر داره نه ته، نه قانون داره نه مسئول و مدیر درست، همه خودروسازاش دزد، همه خودروها آشغال چینی ولی قیمتهاش قیمت بهترین ماشینهای دنیا، دولتی که عرضه نداره جلو خودروساز دزد رو بگیره چون خودشم دزده و با توصیه و پارتی اومده سره کار، دهن وا کنی میبرن سربه نیستت میکنن که نگی چرا، جون هیچکس براشون مهم نیست جز خودشون و جیبشون، فقط دروغ و فساد و رانت و دزدی و پارتی، من راننده نیسانم، لجنتر ازین ماشین تو کل دنیا وجود نداره، ماشینی که اولین نقصش میشه آخرین لحظه زندگیت، بر جد و آباد اون بیشرفی لعنت که باعث و بانی وجود نیسان تو خیابوناست
شعر نگو نیسان چیزیه که خودت ببینیش نیرینی تو خودت
نکنید نیسان حرمت داره نکنید این کارو
نیسان جونیور
همه کشورها دارن پیشرفت میکنن و با کشورهای پیشرفته و بزرگ تعامل میکنن ولی این حکومت داره با دشمن تراشی،فاصله گرفتن و شاخو شونه پوچ کشیدن برا کشور های پیشرفته و بزرگ و جنگ افروزی داریم پسرفت میکنیم،من نمیفهمم چرا حکومتی که میتونه کشورشو اباد کنه کمر بسته به نابودی کشور و مردمش،
بعداز ۴۰سال هنوز نتونستن ی جایگزین درست حسابی براش بزارن ک هیچ!
حداقل از آلیاژ خودرو کم نکنن خداوکیلی
برید تو نمایندگی های خدمات پس از فروشش ببینید چخبره
جا واسه ماشین دیگه نیست
از نظر فنی و از نظر کیفیت و استاندارد بودن واقعا هیچ هیچ هیچ
فیس لیف نیسان همون پادرا هس که نمیدونم چرا راننده نیسان میگن بدرد نمیخوره
از لحاظ امکانات سرنشین و فرمون همه عالی که نمیشه گفت ولی قابل قبول تر از نیسان ابی هس
پادرا فیس لیفت نیست چون اتاقش اصلا زامیاد نیست اتاقش کمپلت چینی (شرکت فوادی چین)بعلاوه بعضی از قطعات فنی هم چینی
هیچیش درست نیست
هرکی خواست نیسان بخره بره سراغ دهه ۷۰ رو دنبال کنه
هرچقدر هن داغون باشه داغونت از مدل صفرش نیس
بدنهاش رو از طلا هم بسازن بازم ماشینِ هفتاد سال پیشه. ایمنی و امکانات صفر. با موتور پر مصرف و پرخرج و کم عملکرد!
با سلام قسمت عقب خودرو بهتر شده قشنگ تر شده اما جلو ماشین خیلی زشت شده چهار چراغ خیلی قشنگ تره
چه عزمتی داره خدا
همون مدل کلاسیک قشنگ تره فقط حیف که تنوع رنگ نداره
خیلی زشته
ایران خودرو هر چقدر هم یه خودرو قدیمی رو فیس لیفت کنه باز هم اون خودرو قدیمیه
اسم هوش مصنوعی و ظاهراً به تیم طراحی آخرین خودرو تغییر دادن
آقا بیخیال نکنین در توانتون نیست
مشکل مملکت همینه کسی سر جا خودش نیست
در ضمن گشتاور بالا رو خوب اومدی
صد و نود شده گشتاور بالا
ای خدا چرا آخه
تبلیغ میکنین؟!
اخرین خودرو❎️
فیس لیفت خودرو✅️
خیلی خنده داره.
واقعا خنده داره.
اینو به کمپانی نیسان بگی هنوز داریم میسازیم درجا سرانش هاراگیری می کنند سر این عتیقه باباقوری!
د بابا اون موتور کوفتی رو نمیتونید ۱۶ سیلندر کنید و کمی اون قدرت کوفتی رو ببرید بالا؟
الان از ۸۰ اسب شد ۹۰ اسب شد افتخار باز فرداش میان می کننش ۱۰۰ اسب بخار باز میگن افتخاری دیگر!
حداقل اون ارابه رو یک ایربگ بزارید اگر تکنولوژیشو نمی برید بالا.
سلام خسته نباشید من نیسان۴۰۳گرفتم از روز اول فرمانش بالانس نداشت هیچ نمایندگی از گلستان درستش نکرد گوارش خراب بود باطری دینام استارتش خراب شد کلا خودم نو گرفتم کیلومترش از روزی که گرفتم خوابیده آمپر بالا میزنم ترموستات فشنگی واتر پمپ تعویض کردم رادیات شستم فایده نکرد خلاصه پدر هرکس میره ماشین قسطی بخره کار کنه در آمده چند شب بخاطر خرابیاش تو جاده خوابیدم خدا نگذره از اینایی که جنس ضعیف گذاشتن واسه ماشین انداختن گردن ما راضی نیستیم
از این سرطان خودرویی که تحویل ما دادن ….
نمایندگی هاشم فقط بلدن به هم دیگه پاس بدن مسولیت قبول نمیکنن.
زد ۲۴ خیلی خشگل تره !