سورن پلاس فیس لیفت می شود ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

سورن پلاس جزو محصولات ایران خودرو است که تیم طراحی ما چهره ای جدید را برای این خودرو متصور شده و سورن پلاس فیس لیفت را طراحی کرده است.
سمند سورن یکی از قدیمی ترین محصولات ایران خودرو است که حدودا دو دهه از آغاز تولید و عرضه آن می گذرد. همانطور که می دانید خود سمند سورن در واقع فیس لیفتی از سمند به حساب می آمد که نسبت به زمان عرضه آن، پیشرفت قابل قبولی را می توانستیم در آن مشاهده کنیم. با این حال شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۹۹ اقدام به عرضه سورن پلاس کرد که نسبت به نسخه قبلی این خودرو چهره ای بسیار اسپرت تر را به نمایش می گذاشت اما همچنان رگ و ریشه هایی از سبک طراحی سمند سورن در آن دیده می شد. ما در آخرین خودرو سعی کرده ایم تا سورن پلاس فیس لیفت را متصور شویم و طراح سعی کرده المان های طراحی را در بیرون و داخل تغییر دهد تا این سدان ملی ایران خودرو مدرن تر و اسپرت تر به نظر برسد و چهره ای متفاوت تر از سورن پلاس را به تصویر بکشد. در ادامه تغییرات سورن پلاس فیس لیفت را بررسی می کنیم.
تغییرات ظاهری در سورن پلاس فیس لیفت
همانطور که در تصاویر دیده می شود تیم طراحی آخرین خودرو به طور کلی سبک و فرم طراحی سورن پلاس را تغییر داده اند و طراحی این خودرو را اسپرت تر کرده اند. مهم ترین تغییراتی که در بخش جلوی این خودرو دیده می شود تغییراتی در فرم طراحی کاسه چراغ ها، جلو پنجره و دیزاین چراغ های مه شکن است که این سبک طراحی بیشتر می تواند جوانان را به خود جذب کند. اما اِلمانی که بیشتر از همه توانسته چهره سورن پلاس فیس لیف را اسپرت و جوان پسند کند، استفاده از خطوط تیره رنگ عریض بر روی کاپوت و حاشیه جلو پنجره است که توانسته چهره ای جذاب و هیجان برانگیز را به نمایش بگذارد. از طرفی تیم طراحی آخرین خودرو فرم طراحی رینگ های سورن پلاس را نیز تغییر داده اند و بر جذابیت های اسپرت سورن پلاس فیس لیفت افزوده اند.

تیم طراحی آخرین خودرو در طراحی بخش عقب سورن پلاس فیس لیفت، فرم طراحی سپر عقب را باز طراحی کرده اند و فرم محل قرار گیری پلاک، دیزاین چراغ های مه شکن عقب را تغییر داده اند. اما مهم ترین تغییری که در بخش عقب سورن پلاس فیس لیفت دیده می شود، بهره مندی از کاسه چراغ های به هم پیوسته است که جلوه بروزتری را به این خودرو داده و چهره متفاوت تری را نسبت به سورن پلاس به نمایش می گذارد. نکته دیگری که در این بخش دیده می شود و به طراحی اسپرت این خودرو کمک کرده استفاده از خروجی اگزوز های دوگانه است که می تواند حکایت از بهرهمندی از پیشرانه ای قدرتمند داشته باشد.

اما در طراحی و دیزاین داخل کابین سورن پلاس فیس لیفت بر وجوه بروز بودن و لوکس بودن تاکید بیشتری شده و دیزاینی کاملا متفاوت را با سورن پلاس به نمایش می گذارد. یکی از نکات مهمی که در طراحی داخل کابین این خودرو دیده می شود استفاده از تریم قهوه ای رنگ بر روی صندلی ها، رودری ها و بخش هایی از داشبورد است که می تواند احساس لوکس بودن را به مخاطب منتقل کند. نکته دیگری که در طراحی تیم آخرین خودرو دیده می شود، تغییر طراحی غربیلک فرمان قدیمی سورن پلاس و استفاده از غربیلک مشابه ری را است که توانسته طراحی داخل کابین این خودرو را اسپرت کند.
اگر با دقت بیشتری به طراحی و دیزاین داخل کابین نسخه جدید سورن پلاس نگاه کنیم می بینیم که فرم طراحی کنسول وسط و دریچه های سیستم تهویه تغییر پیدا کرده اند و جلوه بسیار خوبی را به این خودرو داده اند.
اما مهم ترین عاملی که باعث شده است تا طراحی داخل کابین سورن پلاس فیس لیفت جذاب تر از سورن پلاس باشد، امکانات بروز و مدرنی است که برای این خودرو در نظر گرفته شده است. به طور مثال تیم طراحی آخرین خودرو برای این نسخه نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، پشت آمپر دیجیتال و نمایشگر لمسی دیگری برای سیستم تهویه در نظر گرفته که طراحی داخل کابین این خودرو را بسیار بروز کرده و راحت تر می توان به تنظیمات بخش های مختلف این خودرو دسترسی داشت.
تصاویر تغییرات در سورن پلاس فیس لیفت






طراح: محمد مهدی مبینی
مشخصات فنی و ویدیوی تست و بررسی سورن پلاس بهینه
نیروی محرکه سورن پلاس بهینه از پیشرانه XU7P تامین می شود که یک پیشرانه با حجم ۱.۸ لیتر، ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ بوده که روی هم رفته ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می کند.
سورن پلاس XU7 پلاس در بخش آپشن و تجهیزات از امکاناتی نظیر؛ دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نشانگر تعویض دنده یا GSI، سامانه کنترل کشش، سیستم تهویه اتوماتیک، چراغ روشنایی روز، آینه های جانبی برقی، پوزیشن لامپ، سامانه پایش فشار باد تایرها، کامپیوتر سفری و… بهره می برد که به عنوان یکی از خودرو های اقتصادی گروه ایران خودرو، امکانات قابل قبولی است.
بهنظرم ۴ تا دریچه تهویه مطبوع وسط داشبورد کمه! دو-سه تا دیگه حداقل میذاشتید.
لطفا دیگه تلاش نکنید🙏
واژه افتضاح برای یه لحظه شه !!!
هیچ زیبایی چشم گیری نگاره
بیخیال سین توروخدا
🤮🤮🤮
آقای مبینی دیگه فیس لیفت رو این اتاق قدیمی به هیچ دردی نمی خوره.
با فیس لیفت خیلی بدریخت تر هم شده.
خواهشا آشغالای قدیمی ایرانی رو فیس لیفت نکنین.خیلی زشت میشن
شبیه اسب آبی شده
حاجی عالی شده دمتون گرم
درود به شرفت طراح 🌹
حاجی عالی شده دمتون گرم
درود به شرفت طراح
والله چیزی جز زیبایی نمیبینم!
آخه کی جلو خودرو را دو رنگ میکنه؟ مگه خودرو مسابقه است . داشبورد هم نا متناجس و به هم نیفتاده است
اصلا خوب نیست هر چه می روند کیفیت کارتون افت می کند
با سلام
اگر امکان اتوماتیک شدن دنده این خودرو وجود دارد حتما انجام بدهید قطعا اسقبال بسیار زیادی خواهد شد
سپاسگزارم
برای اولین بار هست که میبینم یه نفر تونست طرحی زشت تر از ایرانخودرو طراحی کنه
ممنونم از تلاشتون
دقت کن تو تصویر فیس لیفت ماشین دنده اتومات شده
ولی متاسفانه وقط یه رندره
من فقط میخام بدونم اینو ی تیم طراحی کرده؟!
ماشین بازا تنهایی از این قشنگ تر بزک میکنن،
تیییم طررااااحی
گیرم این همه تغییر ،، با بدنه غیرمقاوم و موتور بدردنخور xu7p ! چی میخواهید با یک قیمت نجومی قالب کنید به ملت! خسته نباشید 🙇
سلام یعنی الان ما ثبت نام کردیم از این طرح به ما تحویل میدین یا نه؟
ممنونم که با طراحیتون باعث میشید بفهمیم همین سورن عادی چقدر زیباست😂
پلتفرم سورن خیلی قدیمی شده . هرچقدر فیس لیفتش کنین زشت تر میشه و المان های امروزی برای پلتفرم دیروز ، چیزی جز افتضاح بودن نیست…
طراحی جلوی خودرو هنوز خیلی کار دارد طراحی عقب هم قسمت پایین آن شبیه ماشین های سواری چینی خیلی زشت طراحی شده بای اصلاح شود.
پس چرا هیچ ذوق و طرحی تو تغییر کناری بدن ندارین ؟ بایست ثابت بمونه 🙂
اگه هود ایرانخودرو این رندر رو منتشر میکرد خود شما اولین منتقد میشدید، واقعا لازم به گفتن نیست که جلو پنجره فاجعه است ، حتی میتونم بگم سورن استاندارد زیباتره، اون خط دورنگ هم که حکم تیر خلاص رو داره، طراحی داخل هم چهار تا خروجی کولر وسط ماشین!!!
واقعا بعیده از شما
طراحی داخلش خوبم ولی جلوش رنگش دو رنگه جالب نیست باید یه رنگ باشه ولی در مل حالبه چون ماشین تو این ابعاد جمعو جور نداریم البته باید شاسی ماشینم قوی کنن و بگن شاسیش تقویت شده
به جای این مسخره بازیها گیربکس رواتومات کنین یه موتور درست ودرمون بزارید نه سلطان شاتون
طراح وطنی باشه همین بهتر نمیشه سپر و دیفیوزر لندکروز رو گذاشته روی ۱۰۰۰ ccماشین یه قلمو رنگم کشیدن رو کاپوت چراغ mvmx22رو هم گذاشتن جلوش چراغ عقب آزرا۲۰۱۸ داخل کابین صندلی بنز داشبورد و کنسول fjکروز کیفیت قطعات مناطق محروم موتور خودرو ۱۲۵cc دوزمانه مناسب برای کودکان زیر ۳ سال عالیه
واقعا جای تاسف داره همان اتاق طراحی قدیمی دهه هشتاد میلادی دوباره فقط سپرها و چراغها عوض شده و داشبوردی که هیچ سنخیتی با اتاق نداره بعد اسمشو میزارن فیس لیفت
با سلام . علاوه بر مشکل در ظاهر و کابین هنوز ایران خودرو از موتور بی کیفیت و از رده خارج XU7 استفاده کرده .
این موتور در خودروهای بی کیفیت مثل ۴۰۵ و پارس ، کلی دردسر برای مردم ایجاد کرده .
شاید بهتر باشه ما هم مثل کشورهای عربی وارد چرخه تولید خودرو نشیم و در عوض از خودروهای باکیفیت خارجی استفاده کنیم.
چرا اینقدر گیر میدید این بنده خدا هر چیزی از یک ماشین د کپی کردن پیاده کردن رو سورن اینقدر مسخره نکنید خخ
عالی ، قدیمی ها زیبا می شوند ، تا حدی به روز رسانی می شوند
توروخدا بیخیال
به نظرم سورن پلاس نیاز مبرم به یه فیس لیفت داره چون یه سری از امکاناتش واسه دهه هشتاد شمسی هست و خودرویی که ادعای جدید بودن داره باید از امکانات روز استفاده کنه مثلا سنسور RLS ترمز های دیسکی جلو و عقب چون ترمز های کاسه ای تو دنیا منسوخ شده هستن و استفاده از ترمز های دیسکی الزام جهانی شده مورد بعدی نداشتن ورود خروج بدون کلید به داخل سورن پلاس هست و نداشتن استارت دکمه ای به نظرم این فیس لیفت ظاهری خیلی برای سورن مفید بود امیدوارم همین مدل به تولید برسه ✔️👌
اول عروس پیر و هرچقدر آرایشش کنید بازم پیره اول فکری برای موتور ضعیف و کم قدرت و بعد استحکام بدنه و کیفیت قطعات بکنید تا کی گنجشک رنگ میکنید و بجای قناری مردم و مجبور میکنید با این قیمتهای مجازی مجبور به خرید باشند
کسی بیشتر از این هم ازتون انتظار نداره همیشه مایه خجالت خودتون هستین
اهل فن یه جفت سپر درست درمون برای این ماشین طراحی کنین از این رو به اون میشه حالا چراغاشم تغییر کرد چه بهتر ولی چیزی باشه هم به سمند بخوره هم به سورن …. بنظر من سمند که واقعا افتضاحه برای سورنم اومدن ابروشو درست کنن چشمشم کور کردن
فقط رینگ هاش خوبه
نمیخوام بدبین باشم به پروژه سمند یا انتقاد کنم،با تمام فراز و فرودهای که داشته..ولی یه پیشنهاد دارم ،
من جای طراحان ایران خودرو بودم ، پیکان جوانان رو دوباره احیا میکردم با امکانات و موتور جدید و یخورده طراحی بروزتر(با حفظ روح و اصالت قدیمیش)
به خدا جواب میده..
چی میشه موتورش ۱۶ سوپاپ بشه ، دیگه ۸ سوپاپ عمرش سر اومده
فکر کردین دنا و دنا پلاس چیه،که واسش سر و دست میشکنید ،و احساس پولداری بهتون دست میده بعد خریدش،اونم همون سمنده که بزک شده،سورن هم همینطور،اگه عادت دارید ساز ناکوک بزنید بحث دیگست،وگرنه اتفاقا قشنگ هم شده
با موتور تی یو فایو
یا ایی اف سون شاید جذاب باشه
ولی این موتور هزار عن سی سی هیچ حرفی برای گفتن نداره…..
بخدا چرت تر از این ندیدم لابد با موتور قدیمی و دریچه برقی که تو بازار اصلا خریدار نداره بخدا قسم آبرو نمونده برای ایران خودرو
بسه دیگه بخدا مردم خسته شدن از این همه چرت و پرت های داخلی یکم از خودرو های خارجی یاد بگیرید حال میکنی نگاه کنی ما فقط چسبیدیم به یه موتور ۱۸۰۰ مال ۴۰سال پیش و یه شاصی سمند که مال ۳۵ سال پیشه فقط چراغ تعویض میشه روز به روز بد تر و بی کیفیت بخدا آبرو نمونده برای ما تو دنیا
سورن ژل تزریق کرده😅
این ماشین فقط در حالت EF7 دوگانه سوز و کپسول بزرگ ارزش خرید داره که دیگه عرضه نمیشه. طراحی زشت، قوطی کبریتی، ناهمگون و فسیل، بدنه سنگین، داشبورد سیاه و لایه لایه با مونتاژ بسیار بد، موتور قدیمی و به شدت پر مصرف XU7، چراغ های عجیب جلو و عقب و فقدان تجهیزات رفاهی بخشی از معایبشه. انقدر بده که حتی رندرهای شما هم نتونسته درستش کنه. اگه بنزین گرون بشه که به زودی میشه مالکیت این ماشین با مصرف واقعی صدی دوازده تا سیزده لیتر بر کیلومتر یه بحرانه. عموماً مردای بازنشسته شصت هفتاد ساله این ماشین رو میپسندن
انحنای جلوپنجره رو باید بدن به جلو.توی تصویر به نظر تو رفته میاد. ضمنا برای داشتن یکچهره باعظمت بهتره که جلوپنجره از المانهای عمودی بهره ببره.این حالت کهکشانی دلخواه عده ای نیست.
تلاشتون خوب بوده
خیلی زیباتر وبروزتر شده
ازنمای بغل هم بنظرم نیاز به تغییر داره
خب کلاسترش هم از بوگاتی کپی میکردید
خب چیه افتضاحیه این آخه ؟
توی کپیکاری و سمبل کردن یه سور به ایران خودرو زدید
از هر ماشینی یه چیز برداشتید به زور به خورد ماشین دادید
نمای بیرونی هم که اوج کج سلیقگی
دلتونم خوشه رندر اختصاصی زدید کلی هم تعریف کردین ازش
اسمش هم میذاشتید جوجه اردک زشت
تصور کنید یه خر پیر و لنگ رو شما پالانش رو عوض کنید و رنگ و وارنگ اما آیا این تغییرات تغییری در اصل موضوع ایجاد میکنه؟ خداوکیلی دست از تولید خودرو بردارید حتی اگر از برندهای معتبر چینی مثل بی وای دی، چانگان، هاوال، گک، جیلی و ام جی در کشور مونتاژ بشن و تحویل مشتری بشه به مراتب بهتر از این خودروهای دربه داغون سی چهل سال پیش هستند که هربار ظاهرشون تغییر پیدا میکنه اما ساختار و اساس همون لگنهای تولیدی هستند. در ضمن فکر کنم یه دریچه کولر اضافی و تبدیل شدن سه دریچه کولر متقارن به چهارتا نوآوری خاصی رو القا نمیکنه.
الان بنظر خودت قشنگ شده ؟🤣
فیس لفت سورن پلاس از نان شب واجبتره ، البته این فیس لفت داخل خبر جالب نیست و میشه طرح های بسیار جالب تری داد ، به خصوص گریل های بزرگی که الان ترند جهانی شده
تا زمانی که این موتور مسخره پرمصرف روش باشه فیسش رو هرچقدر هم به روز کنین فایده نداره…
میدونم ناراحت میشید ولیکن شماها خبرنگار خودرویید. عقلتون نهایت حول محور کاپ هلدر بچرخه. شما رو چ به طراحی؟
یه کم ظاهرشو از بغل تغییر بدین تهاجمی ترش کنید و یه موتور efp (موتور ریرا) بکنید زیر کاپوتش میشه گفت آینده ای داره
دوتا مانیتور گذاشتین ، بعد پنل تهویه هوا سورن هم هست ، اگر قرار نیست اون دوتا مانیتور احتمالا تاچ ، حتی قابلیت تنظیم دما رو هم داشته باشه بهتر نیست نباشه ؟ چه نیازیه به این همه مانیتور واسه ماشین ؟ از کدوم هوش مصنوعی استفاده کردین که اینقدر چرند رندر کرده براتون ؟ کلا افتضاح بود .
فیس لیفت فقط نمای جلو و عقب نیست. که چراغ و سپرو تغییر بدی. فیس لیفت یعنی تمام اجزای ماشین به روز باشه. حالا از کنار چه تغییری کرده؟؟؟
به نظر بنده حقیر شما از طراحی خودرو پیشرفت نکردین که هیچ پس رفت هم کردین
واقعا فکر نمیکنین بایدیه تغییر اساسی در مدل درهای این خودرو ایجاد کنین ؟ از بغل که نگا میکنی همون سمند قدیمیه با اتاق ده ی هشتاد
فقط میشه گفت حیف از پولی که بابت این لگن دادم البته آفرین به این تیم طراح که بیشتر روی مغز مردم خیلی قشنگ کار میکنن برای گرفتن پولهای بی زبون فقط موندم اگه یه دونه ماشین حالا آمریکایی اروپایی هم نه چینی اونوقت چه میکردید؟ بی خیال از ما که گذشت قربونه همون پیکان که با۴ حلقه مارشال دور سفید یه جفت بوق ده ۱۱ پلاک تهران ۲۸ از جدید ترین محصولات ایرانخودرو جالب ترو دلنشین تر میشد الانم خط تولیدش راه بی افته ببینید چقدر طرفدار برای خودش داره
این پلتفرم دیگه جای مانور بیشتر نداره!
حتما باید از رده خارج بشه!
دیگه با فیس لیفت و اینا نمیشه کاری کرد!
همون پلتفرم تارا رو باید توسعه بدن!
پر قدرت ادامه ندین با سپاس♥️
یعنی به هر قیمتی باید مطلب بذاری؟؟ این رندر نبود زنده بود، انگار دادی دست یه بچه دبستانی نقاشی بکشه
این دیگه چیه بقول گچسارانیا کورزنگلو شده خب
انشاالله کیفیت موتور ماشین وقطعات بدنه بهتربشه وزمان تحویل با خیال راحت سوار ماشین بشیم وفکرتعمیروخرابی ماشین مارادرگیرنکند.
به نظر من خوبه اما در زمینه طراحی درب ها نیز باید کار میکردید. درب ها از بیرون تغییری نداشته اند. بهتر بود اون خط موازی زمین که روی درب ها قرار گرفته حذف می شد و یه خط مایل(شبیه دنا پلاس) بجاش قرار بگیره تا بروز تر باشه.
ماشین فقط سمند سورن🎶
خیلی خیلی قشنگه اما نه برای ایران خودرو و محصولات بی کیفیتش. طراحی که کاری نداره ، شرط اینه که بعد ده سال واسه کلکسیون نگهش داری. نه اینکه اخمت از اخم ماشینت بیشتر باشه دنبال مکانیک.
حالا جلو خودرو یکم میشه تحمل کرد عقب خودرو اصلا دست نزنید سنگین ترید
خودتونو کشتید با این همه تغییرات!!!
واقعاً خجالت آوره برای کسانی که اسم طراح روی خودشون گذاشتن!
فقط تقلید از سبک های چینی و … اونم در حد یک مبتدی!!!
با سلام ..خداییش این همه بد نگید به جاش پیشنهاد بدید به نظر من داخلش خوبه به روز شده شیک تر شده جلوش دو رنگ نباشه خوبه بقیش از نمای بغلم خطشو مثل دنا پلاس کنند قشنگتره …..همه اومدید میگید موتورش فلانه منم میدونم وقتی موتور همینه همینه دیگه کاریش نمیشه کرد شما ببینید موتور که ظاهرا نم تونند کاریش کنند پس ظاهر شیک بشه برا نسل جوان
خدا وکیلی از کلمه فیس لیفت استفاده نکنید
کل تلاشتون تغییر چراغ عقب و جلوست همین
اینقد به خودتون فشار نیارید
خوبه بهتر شده
ماشین فقط سمند سورن
عمرا این تصاویر تخیلی به واقعیت تبدیل بشه چون همین گاریهای فعلی رو براش صف میبندن ، خودرو ساز چه نیازی داره به خودش زحمت به روز رسانی امکانات و کیفیت و بده
لطفا این موتور بسیار ضعیف را از روی خودرو بردارید و روی پراید بگذارید. این موتور برای حرکت این وزن با صندوق پر و ۵ سرنشین جوابگو نیست خصوصا در مسافرت
پروژه کلاس آموزشی فتوشاپ