موضوعات داغ روز:

هایما S7 فیس لیفت ؛ تغییر چهره برای مونتاژی ایران خودرو

منتشر شده در 01 بهمن 1403 ساعت 11:30
نویسنده محمدرضا پاداش
عکاس محمد مهدی مبینی
هایما S7 فیس لیفت

هایما S7 که حالا در نسخه پرو به بازار عرضه می شود، سال ها است که تغییری در ظاهر نداشته و ما در این مطلب هایما S7 فیس لیفت را متصور شده ایم.

هایما S7 یکی از قدیمی ترین خودروهای مونتاژی بازار است که از سال ۱۳۹۴ در خط تولید ایران خودرو به تولید می رسد. البته در طول این سال ها تغییرات فنی نسبتا زیادی را در این خودرو دیده ایم و آخرین تغییرات بصورت خاص در هایما S7 پرو دیده می شود اما ظاهر این کراس اوور مونتاژی مدت ها بدون تغییر قابل توجه باقی مانده و نیاز به فیس لیفت در این محصول به شدت حس می شود. ما در آخرین خودرو سعی کرده ایم تا هایما S7 فیس لیفت را متصور شویم و طراح سعی کرده المان های طراحی را در بیرون و داخل تغییر دهد تا مونتاژی ایران خودرو مدرن تر به نظر برسد. در ادامه تغییرات هایما S7 فیس لیفت را بررسی می کنیم.

تغییرات ظاهری در هایما S7 فیس لیفت

در طراحی های جدید طراح آخرین خودرو نمای جلویی به طور کلی تغییر داشته است. جلوپنجره کشیده تر شده و تا پایین سپر آمده و زمینه مشکی رنگ دارد. سپر بازطراحی داشته و حالا برجسته تر به نظر می رسد و طراحی پیچیده تری به خصوص در قسمت مه شکن ها دارد. چراغ ها فرم کلی خود را بصورت تقریبی حفظ کرده اند اما گرافیک داخل کاسه چراغ به طور کلی تغییر کرده و نواری در حاشیه چراغ، دی لایت را تشکیل داده است. همچنین در طراحی جدید رینگ های بزرگ تر را داریم و طراحی جذاب تری با طرح تراش خورده دارند. مجموعه تغییرات در جلو باعث شده تا چهره اسپرت تری را در کراس اوور مونتاژی ایران خودرو داشته باشیم.

تغییرات هایما S7 فیس لیفت

در عقب هایما S7 فیس لیفت سپر بازطراحی داشته و المان های سه بعدی بیشتری دارد. مه شکن ها به گوشه رفته اند و دیفیوزر بزرگی را با رنگ نقره ای در زیر سپر می بینیم. خروجی های دوگانه اگزوز جای خود را به خروجی های چهارتایی جدید داده اند تا هایما S7 اسپرت تر به نظر برسد. فرم چراغ های عقب حفظ شده اما گرافیک کاملا جدیدی را در کاسه چراغ با زمینه مشکی می بینیم که طرح جذاب تری نسبت به نمونه اصلی و تولیدی دارد.

کابین هایما S7 فیس لیفت

در داخل اولین تغییر در طراحی فرمان به چشم می خورد که دو شاخه برجسته جایگزین شده است. کلاستر تمام دیجیتال شده و با مالتی مدیا در یک پنل یکپارچه قرار گرفته است. طراحی داشبورد به طور کلی تغییر کرده و با بالا رفتن مالتی مدیا، پنل تهویه پایین تر از دو خروجی تهویه افقی قرار گرفته است. همچنین دسته دنده مکانیکی جای خودش را به دسته دنده الکترونیکی داده و تعویض دنده بصورت دکمه ای انجام می شود. به طور کلی طراهی داخلی و بدنه به گونه ای تغییر کرده که هایما S7 فیس لیفت مدرن تر و اسپرت تر از مدل فعلی باشد.

تصاویر تغییرات در هایما S7 فیس لیفت

طراح : محمد مهدی مبینی

مشخصات فنی و ویدیو معرفی هایما S7 پرو

ایران خودرو برای نسخه جدید HAIMA S7 PRO پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم را در نظر گرفته است که این پیشرانه نهایتا می تواند ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که این نیرو را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت نشان DAE به چرخ های جلو منتقل خواهد شد.

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ ۴ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر سیستم مالتی مدیا، پنل لمسی سیستم تهویه، فرمان کمکی برقی، mirror link و بلوتوث، سامانه پایش فشار باد تایر ها، دوربین ۳۶۰ درجه، کامپیوتر سفری، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور، سنسور باران، تنظیم برقی صندلی راننده، استارت دکمه ای، سیستم ورود و خروج بدون کلید، آینه الکترومیک، سیستم تهویه اتوماتیک، نشانگر راهنمای تعویض دنده (GSI)، تنظیم برقی صندلی های سرنشینان جلو و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی

۷ Responses to “هایما S7 فیس لیفت ؛ تغییر چهره برای مونتاژی ایران خودرو”

  1. هادی گفت:

    هایما s7 درسته طراحیش قدیمی و دمُده است ، اما قشنگه تا حدودی.
    جسارتا شما خیلی زشتش کردین .

    ۳۵
    ۲۰
  2. تامر گفت:

    لطفا چراغ جلوشو این حالت نکنید از جلو مثل لیفان x60شد مدل خودشو تغییر دهید. چراغ عقب هم پل ارتباطی بین دو چراغ وصل بشه زیباتره به نظرم. طراحی داخل عالی شده👍

    ۱۶
    ۳
  3. ناشناس گفت:

    نه والا خر همون خره هر کاریش کنی مشخصه کلیت ماشین قدیمیه

    ۵
    ۷
  4. ناشناس گفت:

    سلام
    نمیشه ماشینای کره ای یا ژاپنی ایران خودرو مونتاژ کن مث سابق و با قیمت مناسب بده دست مردم

    ۲
    ۰
  5. Amiiir گفت:

    زشت بود زشت تر شده

    ۴
    ۶
  6. هومن گفت:

    دقیقا مثل آفتابه خرج لحیم.

    ۳
    ۴

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.