ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰

مقایسه ری را با تیگارد X35 ؛ کدام کراس اوور بهتر است؟

منتشر شده در 21 تیر 1403 ساعت 08:00
نویسنده حسین باباپور
عکاس علیرضا پاداش
مقایسه ری را با تیگارد X35

کراس اوور ملی ایران خودرو و تیگارد X35 به نوعی رقیب هم محسوب می شوند و ما در این مطلب به مقایسه ری را با تیگارد X35 پرداخته ایم.

دو کراس اوور جمع‌وجور بازار ایران که تقریباً جزو جدیدترین‌ها در سال 1403محسوب می‌شوند، حالا می‌توانند رقابت نسبتا سختی را با یکدیگر شروع کنند؛ ری را اولین کراس اوور ملی ایران خودرو و تیگارد ایکس ۳۵ از محصولات شرکت سانیار موتور پارسیان به عنوان دو خودروی همکلاس مقابل هم قرار می‌گیرند و در بازار ایران رقبای نزدیک یکدیگر محسوب می‌شوند. از همین رو در ادامه مطلب به مقایسه ری را با تیگارد X35 می‌پردازیم تا نقاط ضعف و قوت آنها برای خریداران احتمالی بیشتر روشن شود.

درباره ری را و تیگارد ایکس ۳۵

تیگارد ایکس ۳۵ از محصولات شرکت بایک چین است که با نام بیجینگ ایکس۳ در سبد تولیدات این کمپانی شناخته می‌شود. نسل اول این خودرو در سال ۲۰۱۶ به بازار آمد و نسل دوم آن نیز محصول سال ۲۰۱۹ است. شرکت سانیار موتور پارسیان با نام تجاری تیگارد موتور در سال ۱۴۰۲ عرضه نسل دوم بیجینگ ایکس ۳ را با عنوان تیگارد X35 در ایران آغاز کرد. در سمت دیگر میدان هم با اولین کراس اور ملی ایران خودرو مواجه هستیم.

طراحی بدنه ری را

 ریرا در سال ۱۴۰۲ به طور رسمی رونمایی شد و به عنوان یک کراس اوور جمع‌وجور مدرن، تحول قابل توجهی در سبد تولیدات قدیمی ایران خودرو ایجاد کرد. گفته می‌شود ری را روی پلتفرم مشترک با پژو ۲۰۰۸ نسل اول و تارا توسعه پیدا کرده است که نسبت به سایر پلتفرم‌های قدیمی ایران خودرو می‌تواند قابلیت‌های بیشتری را برای کاربران این محصول به دنبال بیاورد.

طراحی بدنه تیگارد X35

مقایسه طراحی بدنه

بهتر است مقایسه ری را و تیگارد ایکس ۳۵ را از بحث طراحی ظاهری شروع کنیم؛ چرا که امروزه بسیاری از مشتریان به ویژه افرادی که می‌خواهند پول بیشتری نسبت به محصولات اقتصادی برای خرید خودرو هزینه کنند، قطعاً روی نوع طراحی ظاهری و میزان زیبایی ماشین خود نیز کاملاً حساسیت نشان می‌دهند. از این جهت می‌توان گفت که هم ریرا جذابیت ظاهری قابل قبولی ارائه می‌دهد و هم تیگارد ایکس ۳۵ استایل به روزی دارد و می‌تواند رقابت نزدیکی با کراس اوور ایران خودرو داشته باشد.

اما نکته‌ای که در هر دو محصول نظر ما را به خود جلب کرده است، این بود که طراحی چهره آنها خیلی با نمای بغل هماهنگی ندارد و طرح نسبتا فانتزی چراغ‌ها یا جلو پنجره آنها نمی‌تواند با فرم بخش جانبی این دو خودرو جور از آب در بیاید. با این حال در محدوده قیمتی این دو ماشین تقریباً اکثر خودروهای موجود در بازار به ویژه کراس اوورها، چنین استایلی دارند و در مورد این دو نیز باید گفت که در نهایت بسته به سلیقه مشتری است که خودروی زیباتر را از میان آنها انتخاب کند.

 منتها به عنوان یک راهنمایی باید اشاره کنیم که طراحی ریرا کمی تند و تیزتر به نظر می‌رسد و جنبه‌های اسپرت بیشتری به ویژه در ناحیه بغل و قسمت پشت ارائه می‌دهد. اما خطوط ملایم و گوشه‌های نرم در المان‌های بدنه تیگارد ایکس ۳۵ وضوح بیشتری دارد و این نکته احتمالاً ظاهر آن را خانوادگی‌تر جلوه می‌دهد.

مقایسه فنی ری را با تیگارد X35

سرچشمه نیروی این دو شاسی بلند شهری تفاوت‌های زیادی به همدیگر دارد، چرا که ریرا ایران خودرو به موتور ۱.۷ لیتری‏ EFP توربوشارژ مجهز شده و نیروی خود را به یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته معمولی AT با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی از پشت فرمان تحویل می‌دهد. اما تیگارد ایکس ۳۵ طبق معمول خودروهای مونتاژی چینی به یک موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر مجهز شده و گیربکس آن نیز از نوع اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده است که قابلیت تیپ ترونیک یا تعویض دستی ندارد و این مورد می‌تواند روی تجربه رانندگی تاثیر منفی بگذارد.

مشخصات فنی تیگارد X35

حداکثر قدرت موتور ری را معادل ۱۶۰ اسب بخار به همراه ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور گزارش شده که قادر است شتاب صفر تا صد این ماشین ۱۴۲۵ کیلوگرمی را تا حدود ۱۰.۴ ثانیه برساند. ریرا تا ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد و در این بین به طور متوسط ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند.

مشخصات فنی ری را

اما موتور ۱.۵ لیتری تیگارد ایکس ۳۵ حدود ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که در نهایت می‌تواند شتاب صفر تا صد این ماشین ۱۳۴۰ کیلوگرمی را به چیزی نزدیک به ۱۱ الی ۱۱.۵ ثانیه برساند. بنابراین با وجود آنکه قوای فنی این خودرو نسبت به ریرا پایین‌تر است، اما فاکتور کمتر بودن وزن تاثیر مثبتی روی چابکی آن گذاشته و اجازه نداده خیلی نسبت به حریف کندتر عمل کند. هرچند که به کارگیری گیربکس CVT نیز در کندتر شدن شتابگیری خودرو تأثیرگذار بوده است. تیگارد ایکس ۳۵ می‌تواند تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت به پیش برود و میانگین مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور میانگین حدود ۷.۲ لیتر است که خیلی نسبت به حریف تفاوتی نشان نمی‌دهد.

خودروتیگارد X35ری‌را ایران خودرو
موتور۴سیلندر- ۱۶سوپاپ – توربوشارژ۴سیلندر- ۱۶سوپاپ – توربوشارژ
حجم موتور۱.۵ لیتر۱.۷ لیتر
توان خروجی۱۴۷ اسب بخار – ۲۱۰ نیوتن متر۱۶۰ اسب بخار – ۲۴۰ نیوتن متر
گیربکسCVT اتوماتیکAT اتوماتیک ۶ دنده
انتقال قدرتمحور جلومحور جلو
شتاب ۰-۱۰۰حدود ۱۱ ثانیهحدود ۱۰.۴ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی۷.۲ لیتر در۱۰۰کیلومتر۷.۳  لیتر در۱۰۰کیلومتر
بیشترین سرعت۱۸۰ کیلومتربرساعت۱۹۵ کیلومتربرساعت
وزن۱۳۴۰ کیلوگرم۱۴۲۵ کیلوگرم
حجم باک۴۶ لیتر۵۰ لیتر
ابعاد بدنه۱۶۴۰-۱۸۳۰-۴۳۲۵ میلیمتر۱۶۳۸-۲۰۷۷-۴۳۳۴ میلیمتر
فاصله محوری۲۵۷۰ میلیمتر۲۶۰۵ میلیمتر
حجم صندوق ۴۲۰ لیتر۴۱۰ لیتر

هر دو کراس اوور حاضر در این رقابت دارای سیستم تعلیق مستقل مکفرسون در جلو و تعلیق تویست بیم یا میله پیچشی (اکسل یکپارچه) در محور عقب هستند که نشان می‌دهد هندلینگ آنها در سرعت‌های عادی قابل قبول و کیفیت سواری در حد نسبتاً نرم خواهد بود. اما اصولاً سیستم تعلیق یکپارچه میل پیچشی در محور عقب می‌تواند محدودیت‌هایی را برای خودرو در سرعت‌های بالا از لحاظ پایداری و هندلینگ به وجود بیاورد که فرمان پذیری و مانورپذیری به ویژه برای کراس اوورها را تحت تاثیر منفی می‌گذارد.

مقایسه ری را با تیگارد X35 از نظر طراحی داخلی و کابین

در مورد نوع طراحی داخلی و میزان زیبایی کابین باید گفت که محصول ایران خودرو به طرزی محسوس نسبت به تیگارد ایکس ۳۵ فضای داخلی مدرن و امروزی‌تری مقابل چشمان شما می‌گذارد. داشبورد ریرا دارای نمایشگرهای یکپارچه با گرافیک جذاب و دسته دنده کاملاً مدرن به اضافه طراحی متمایز کنسول بین صندلی‌های جلو است که در مقایسه با تیگارد ایکس ۳۵ به مراتب امروزی‌تر دیده می‌شود و می‌تواند جذابیت بیشتری برای اکثر کاربران داشته باشد. اما داخل کابین تیگارد خبری از صفحه کیلومتر تمام دیجیتال نیست و طراحی داشبورد آن نیز تقریباً قدیمی‌تر از حریف ایرانی به نظر می‌رسد. فرم نامتقارن داشبورد این خودرو نیز احتمالاً با هر سلیقه‌ای نمی‌تواند همخوانی داشته باشد و زیبا به نظر برسد.

کابین ری را

سطح کیفی مواد به‌کاررفته در ساخت داشبورد هر دو خودرو تقریباً مناسب است اما باز هم می‌توان کیفیت بهتر داشبورد ری را و استفاده از روکش‌های نرم را در آن احساس کرد میزان فضای داخلی ریرا به ویژه صندلی‌های ردیف عقب کمی بیشتر از تیگارد ایکس ۳۵ است اما محصول سانیار موتور نیز فضای عقب نسبتاً جاداری در اختیار شما می‌گذارد. داخل صندوق عقب این دو خودرو تقریباً فضای یکسانی را خواهید یافت ولی ایکس۳۵ حدود ۱۰ لیتر ظرفیت بیشتری به شما ارائه می‌دهد؛ چرا که گنجایش صندوق عقب ریرا معادل ۴۱۰ لیتر است و این رقم برای ریرا به ۴۲۰ لیتر می‌رسد.

کابین تیگارد X35

مقایسه امکانات و تجهیزات

تیگارد ایکس ۳۵ اخیراً با دو تیپ معمولی و پرایم روانه بازار کشور شده است که مدل پرایم علاوه بر امکانات تیپ معمولی دارای تجهیزاتی مثل دوربین ۳۶۰، رادار نقطه کور و سنسور حرکتی برای باز کردن درب صندوق عقب است. تیگارد X35 معمولی هم امکاناتی نظیر نمایشگر ۸ اینچی لمسی مالتی مدیا، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، سقف پانوراما، استارت دکمه‌ای، سیستم پایش فشار باد تایر (TPMS)، ترمز ضد قفل ABS و EBD، کنترل پایداری و کشش، تهویه الکتریکی دستی، پورت USB در ردیف عقب، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رینگ‌های ۱۷ اینچی آلومینیومی، دو ایربگ راننده و سرنشین، دوربین و سنسور عقب و چراغ‌های LED و… را ارائه می‌دهد.

مقایسه امکانات ری را با تیگارد X35

اما در طرف دیگر ری را ایران خودرو نیز با امکاناتی تقریباً مشابه تیگارد ایکس ۳۵ پرایم به میدان آمده است با این تفاوت که علاوه بر آن به امکانات بیشتری نظیر پدل شیفتر پشت فرمان، نمایشگر دیجیتال کیلومترشمار، تنظیم برقی صندلی‌های جلو ، ایربگ جانبی، تهویه اتوماتیک و شارژر بیسیم تلفن همراه مجهز است. البته ری را هنوز سقف پانورامیک ندارد و صرفاً از سانروف برقی استفاده می‌کند.

خودرو تیگارد X35 پرایمری‌را ایران خودرو
کروز کنترلدارددارد
کنترل پایداریدارددارد
کنترل کششدارددارد
کنترل شروع حرکت در سربالاییدارددارد
سنسور پارک عقبدارددارد
سنسور باراننداردندارد
سنسور باد تایرهادارددارد
ترمز ABSدارددارد
ترمز EBDدارددارد
ترمز پارک برقی / اتوهلددارد / ندارددارد
دیلایتدارددارد
اتولایتندارددارد
فرمان برقیدارددارد
دکمه های کنترل روی فرماندارددارد
نمایشگر مالتی مدیادارد (۸ اینچ)دارد(۱۲ اینچ)
دوربین عقبدارددارد
دوربین ۳۶۰ درجهندارددارد
کیسه هوادارد (دو عدد)دارد (۴ عدد)
تهویه اتوماتیکندارددارد
تنظیم برقی صندلی رانندهندارددارد
تنظیم برقی صندلی سرنشین جلوندارددارد
گرمکن صندلی جلونداردندارد
شارژر وایرلسندارددارد
آینه‌های تاشو برقیندارددارد
تنظیم برقی آینه‌های جانبیدارددارد
سانروفدارددارد
سقف پانوراماداردندارد

نتیجه‌گیری ؛ ری را ارزنده‌تر است یا تیگارد X35 ؟

با توجه به مباحث مطرح شده در بالا می‌توان گفت که اگر ریرا ایران خودرو با کیفیت فنی مناسب به دست مشتریان برسد، می‌تواند گزینه جذاب‌تری در مقایسه با حریف مونتاژی خود برای مشتریان ایرانی به حساب بیاید. مواردی مثل شتاب و چابکی بهتر، برخورداری از امکانات بیشتر، خدمات پس از فروش گسترده‌تر، اشتراک پیشرانه با بسیاری از محصولات ایران خودرو و در نتیجه یافتن راحت‌تر قطعات یدکی با قیمت مناسب‌تر، بازار خرید و فروش پررونق تر، قابلیت تعویض دنده‌ها به صورت دستی از پشت فرمان در نتیجه رانندگی هیجان‌انگیزتر، طراحی کابین زیبا و کمی لوکس‌تر و…، از جمله دلایلی هستند که می‌توانند موجب برتری ری را نسبت به تیگارد ایکس ۳۵ شوند.

اما تیگارد ایکس ۳۵ نیز به نوبه خود محصول قابل قبولی به حساب می‌آید، استهلاک کمتر و دوام فنی بهتری نسبت به بسیاری از حریفان هم رده چینی خود نشان می‌دهد و نسخه پرایم می‌تواند آپشن‌های متنوعی در اختیار کاربران بگذارد که رفاه و امنیت آنها را در حد معقول تامین خواهد کرد.

ویدیو معرفی ایران خودرو ری را

ویدیو تست و بررسی تیگارد X35

ویدیو های پیشنهادی
  1. مجید گفت:

    فنی ریرا خوبه ، ولی طراحی ظاهریش هماهنگ و منسجم نیست ، انگار از هر ماشینی یه قسمتش الگو برداری شده

    ۲۴
    ۶
    • علی گفت:

      با سلام به تیم پر تلاش آخرین خودرو
      ری را هرچقدر هم امکانات خوبی داشته باشه موتور خوبی داشته باشه قیمتش نباید بیشتر ۱ میلیارد باشه اصلا ۱ میلیارد نمی ارزه ، بایک x3 یا تیگار تو بازار چین تو مدل فول ۹۵۰۰۰ یوان که با یوان ۸۰۰۰ تومان میشه ۷۶۰ میلیون تومان بعد تو بازار ایران ۱.۳ میلیارد تازه نسخه فول هم نیست بعد برای عادی سازی قیمت بالای ری را بیایم تیگاردو باهاش مقایسه کنیم خیلی راحت سر مردم کلاه میره .

      ۳۲
      ۲
      • بصیرت گفت:

        ریرا رو میبینی یاداین شعرمیفتی، عجیب الخلقه ای دیدم درین دشت،ما بهترین طراحهاروداریم که بخاطرعدم جذب غیرخودیهاوضعف میریت رانت خودرو،بایداینچنین طرحهای زشتی باعث آبروریزی بشه

        ۹
        ۵
      • محمد گفت:

        ری را. فوق العاده. ماشین زشت و بد فیسی هست. واقعا مهندسین ایران‌خودرو. چجوری فیس زشت این ماشین رو متوجه نمیشن

        ۲
        ۵
  2. علی گفت:

    من تیگارد انتخاب می‌کنم، چون کیفیتش از ماشینهای ایرانی که هیچ از ماشینهای چینی دیگه هم خیلی بهتره کیفیتش.و طراحی تیگارد دوست دارم

    ۲۸
    ۲۰
  3. سعید گفت:

    ایران‌خودرو میخواد قیمت ریرا رو بالای یک میلیارد به فروش برسونه داره با ماشین های چینی که اصلا بازار فروش ندارن قیمت شون بالاست مقایسه می‌کنه

    ۱۵
    ۲
  4. قلی گفت:

    واقعا این چه طراحی ریرا داره تیگارد تیپ جا افتاده تر قشنگ تری داره ریرا خوشش آمده بدون دلیل شلوغش کنه زه دو درآ چیه انقد زشت میشه کی تایید میکنه جلوش ببین

    ۱۱
    ۲
  5. علی گفت:

    تیگارد خیلی ماشین خوبیه، چون استهلاک کمتری نسبت به ریرا داره

    ۸
    ۳
  6. Fazi گفت:

    ریرا هم اسمش مسخره س هم طراحی جلوش حال بهم زنه کی اینو تایید کرده که با این مدل زشت جلو ب ملت غالب کنین صنعت کار نیسید سمند زشت شاسسی حیف این امکانات رو این طراحی زشت

    ۶
    ۳
  7. حمیدرضا ریاضی گفت:

    ریرا را انتخاب می‌کنم.

    هزینه تعمیرات و ملزومات تعویضی آن قطعا پایین تر است.

    بدست هم وطنم تولید شده و برایم ارزشمند است

    ۴
    ۱۴
  8. محمد b گفت:

    سقف ری را مثل ۲۰۷ پانورما ثابت است یعنی باز نمیشه؟؟

    ۰
    ۲
  9. ابی گفت:

    سپر جلوی تیگارد بهتره

    ۵
    ۳
  10. علی گفت:

    هر دو چینیه ولی ظاهر تیگارد بهتره

    ۴
    ۳
  11. مسعود گفت:

    اولا مقایسه این دو خودرو با هم اصلا اصولی نیست . ریرا هنوز تو بازار نیامده و نقاط ضعف و قوتش مشخص نشده اما تیگارد از سال ۱۴۰۱ وارد بازار شده و حداقل ده تا کارشناس فنی این ماشینو تست و بررسی کردند و همگی به برتری کیفیت مونتاژ و متریال داخل کابین این ماشین نسبت به رقبا اعتقاد داشتند تیگارد رو مردم هنوز خوب نشناختند این ماشین جانشین ال نود در بین چینی ها خواهد بود بخاطر کیفیت و استهلاک و خرابی کمتر

    ۲
    ۱
  12. Rezaset گفت:

    ریرا اصلا طراحی ظاهری جلو ی خوبی نداره اون چراغ های کاسه ای و شکل فرم سپر … تیگارد خیلی قشنگ تر و فنی بهتری داره مخصدصا گیربکس cvt بسیار کم صدا بدون تقه زدن و موتور واقعا عالیش
    ما ۹ ماهه خریدیم خیلی خیلی راضی هستیم

    ۷
    ۲
  13. باربد گفت:

    کیفیت تیگارد خیلی خیلی بهتره طراحی تیگارد خیلی خیلی بهتره.ری را مطمعن باشید مثل بقیه ایرانخودروها از نمایندگی تحویل بگیرید سالم تا خونه نمی‌رسید خراب میشه

    ۸
    ۳
  14. ناشناس گفت:

    چقدر این نقد و بررسی حق به جانب ری را بود!
    به نظرم میشه مقایسشون کرد ولی دلیل برتری ریرا نیست اصلا!

    ایران خودرو و ….
    باتوجه به تجربه چندین ساله از ماشین های چینی، واقعا قابل مقایسه با تولید داخل نیستن خیلیاشون!

    ماشین های به صرفه، شیک، قوی، استهلاک پایین، دیر خراب شدن و ….
    هرچند که تیگارد از ریرا گرونتره و هرچی باشع خارجیه

    این نقد و بررسی رو اصلا دوس نداشتم خیلییی طرفداری بی جانب از ری را بود

    تیگارد داریم و بسیار ماشین پرقدرت و خوبیه

    ۵
    ۲
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X