کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰

لقب های جالب و عجیب خودرو ها در ایران و جهان

منتشر شده در 22 فروردین 1404 ساعت 10:00
نویسنده آرام عزیزی
لقب جالب و عجیب خودرو ها

در این مطلب آخرین خودرو به معرفی انواع لقب هایی می پردازیم که در ایران و جهان به خودرو های نسبت داده می شود.

القاب خودرو ها در ایران

یکی از خصلت های مردم عزیز ایران لقب دادن به هر چیزی است که قابلیت برچسب زدن بر روی آن وجود داد. تقریبا می توان گفت بیشتر خودرو ها در ایران با توجه به نظر هر شخصی دارای لقبی خوب یا بد است. در بین این الفازی که به خودرو های مختلف نسبت داده می شود، چندن لقب بیشتر از همه شناخته شده است که ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد.

مزدا ۳۲۳ لقب: گدا

لقب و عجیب خودرو ها

خودرو سازان ژاپنی همیشه به استهلاک پایین و بازدهی بالا معروف بوده اند. مزدا نیز یکی از خودرو سازان ژاپنی است که در این زمینه سابقه طولانی و خوبی دارد. مزدا ۳۲۳ از معروف ترین سدان های کمپانی مزدا بوده که در ایران نیز مونتاژ شد. این خودرو به واسته مهندسی ژاپنی خود توانست لقب مزدا گدا را دریافت کند. به دلیل خراب نشدن و قیمت قطعات پایین این خودرو لقب گدا به طور فراگیری به این خودرو نسبت داده شد.

پژو ۵۰۴ لقب: پژو آخوندی

پژو ۵۰۴ از جمله خودرو های بود که در زمان ورود به بازار توانست نظر قشر روحانی در جامعه را به خود جلب کند و بسیاری از افراد این قشر اقدام به خرید این خودرو بکنند. ریس جمهور اسبق ایران محمود احمدی نژاد صاحب یک دستگاه از این خودرو بود که اکنون در موزه نگهداری می شود.

لندکروزر سری ۶۰ لقب: فرمانده

لندکروزر سری 60 لقب: فرمانده

در ده ۶۰ و در بحبوحه جنگ ایران و عراق سازمان رزم ایران با مشکل خودروی لجستیک مواجه شد. پس از کش قوس های فراوان و نظر خواهی از مهندسان پیشنهاد خرید از کمپانی تویوتا را به فرماندهان داده شد. در این بین سری ۶۰ به عنوان خودرو حمل نفر و آمبولانس انتخاب شد. این خودرو در طول جنگ خدمات بسیاری را برای سازمان رزم ایران انجام داد.

لندکروزر سری ۷۰ لقب: سردار/ میگ

لندکروزر سری 70 لقب: سردار/ میگ

از محبوب ترین و پرافتخار ترین خودرو ها در خاورمیانه لندکروزر سری ۷۰ است. سری ۷۰ در ایران به دو اسم شناخته می شود. سردار به معنای فرمانده رده بالا  بوده که بزرگ بودن جایگاه این خودرو در دل مخاطب را نشان می دهد. البته نام میگ نیز برای این خودرو بکار می رود که به دلیل شباهت این خودرو و میگ ۲۵ شوروی، این لقب به تویوتا سری ۷۰ رسیده است.

لندکروزر سری ۸۰ لقب: لیلا علوی

لندکروزر سری 80 لقب: لیلا علوی

لندکروزر سری ۸۰ اولین سری از لندکروزر که طعم بوی از یک شاسی بلند خانوادگی را در بین سری لندکروزر پیدا کرد. این سری لندکروزر نسبت به سری های قبلی تغییراتی در بحث ظاهری، فنی و آپشنی داشت که آن را بیشتر تبدیل به خودرو خانوادگی یا تشریفات کرد. در کشور های عربی به سری ۸۰ لقب لیلا علوی خواننده مصری داده شد. در ذهن افرادی که این لقب را به سری ۸۰ دادند این خودرو، لیلا علوی را در ذهن آنان تداعی می کرد. در ایران نیز به تبع اسم لیلا علوی کم کم بر سر زبان ها افتاد.

لندکروزر سری ۱۰۰ لقب: مونیکا

لندکروزر سری 100 لقب: مونیکا

کمتر ماشین بازی است که از تویوتا لندکروزر اتاق ۱۰۰ خوشش نیاید و این خودرو را به عنوان یک اسطوره در تاریخچه تویوتا نشناسد. اتاق ۱۰۰ به دلیل طراحی زیبا، هماهنگ و پخته اش به مونیکا شناخته می شود. بسیاری براین باور اند اسم مونیکا تداعی کننده بازیگر و مدل مونیکا بلوچی است.

بنز W114/115 لقب: بنز معماری

بنز W114/115 لقب: بنز معماری

معماران را می توان یکی از خوش سلیقه ترین افراد جامعه خواند که با علم و دانشی که دارند حساسیت هایی در خرید یا انتخاب محصولات بکار می برند. حساسیت این افراد در باعث می شود که انتخاب های دقیقی صورت گیرد. در سال های ده ۴۰ شمسی معماران ایرانی که جزئی از قشر مرفه جامعه نیز بودند خرید خودروی بنز W114/115 را در ایران ترند کردند. همین موضوع باعث شد بنز های W114 و W115 لقب بنز معماری را دنبال خود بکشند.

بنز E کلاس W123 لقب: دانشجویی

بنز E کلاس W123 لقب: دانشجویی

یک نسل بعد تر از بنز معماری بنز W123 به بازار معرفی شد. در آن دوران ایران به برخی از دانشجویان کوپن واردات خودرو داده می شد. انتخاب تعداد زیادی از دانشجویان آن زمان مرسدس بنز E کلاس W123 بود و تعداد بالایی از دانشجویان این خودرو را به ایران وارد کردند. اسم بنز دانشجویی از همین موضوع نشات گرفته است.

بنز W140 لقب: تانک

بنز W140 لقب: تانک

اوج هنر مرسدس بنز در خودرو های اس کلاس آن به کار می رود. اس کلاس ها در طول تاریخ خود همیشه انقلاب هایی را در صنعت خودرو به راه انداخته اند که انقلابی ترین آن ها را می توان W140 خواند. W140 در زمان معرفی توانست نظر بسیاری از افراد را به دلیل زبان طراحی بسیار پخته و آپشن های خاص برای ده ها تبدیل به استوره ای به یاد ماندنی شود. در ایران از پایه ترین تا فول ترین نسخه های این خودرو وارد شد که در نهایت لقب تانک برای آن برگزیده شد.

رایج ترین القاب خودرو ها در خارج از ایران

رایج ترین القاب خودرو ها در خارج از ایران

Audi RS6 Avant لقب: هیولای خانوادگی
Audi RS6 Avant استیشن خانوادگی که در ظاهر خیلی معقول و کاربردی است، ولی موتور V8 توربوشارژ آن می‌ تواند صفر تا صد را زیر ۴ ثانیه طی کند. به همین دلیل لقب “هیولای خانوادگی” برای آن جای افتاده است.

BMW M5 لقب: قاتل آرام
BMW M5 در نگاه اول مثل یک سدان لوکس و آرام به نظر می‌ رسد؛ ولی زیر کاپوت آن موتور قدرتمند خوابیده است که می‌ تواند با سوپراسپرت‌ ها رقابت کند. به خاطر همین تضاد بین ظاهر شیک و قدرت پنهان، لقب “قاتل آرام” برای این خودرو جا افتاده است.

Mazda MX-5 Miata لقب: استاد پیچ ‌ها
Miata با وزن سبک، هندلینگ فوق‌ العاده دقیق، و تعادل بی ‌نظیر، در بین علاقه ‌مندان به رانندگی لذت‌ بخش به عنوان “استاد پیچ‌ ها” شناخته می‌ شود. این خودرو قدرت خیلی بالایی ندارد، اما سبک طراحی آن باعث شده در مسیرهای پرپیچ‌ وخم مثل یک خودروی مسابقه ‌ای عمل کند. از نظر فلسفه طراحی، Miata نماد سادگی و خلوص رانندگی اسپرت است.

خواندنی؛ مالکین خودروهای برقی بخوانند ؛ شارژ برقی ها در خانه به صرفه نیست

ویدیو های پیشنهادی

۳ Responses to “لقب های جالب و عجیب خودرو ها در ایران و جهان”

  1. محمود گفت:

    پژویی که ملقب به پژو آخوندی بود پژو ۴۰۴ بود نه پژو ۵۰۴.

    ۶
    ۰
  2. محمود گفت:

    چقدر عکس اون لندکروز سری ۷۰ ی که گذاشتین جذابه، واقعا هنوزم رخش با اندکی بروزرسانی بعد از سالها از طراحی هایی که سالها بعد انجام شده مثل فورد برانکو هزار برابر جذابتره.

    ۲
    ۰
  3. حجت‌اله براهنی گفت:

    گدا رو نشنیده بودم!! جالب بود.

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X