فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰

چرا لاستیک خارجی بهتر از ایرانی است؟

منتشر شده در 27 مرداد 1404 ساعت 16:01
نویسنده آرام عزیزی
چرا لاستیک خارجی بهتر از ایرانی است؟

در این مطلب از آخرین خودرو، به دلایل برتری و چرایی ترجیح لاستیک خارجی نسبت به لاستیک ایرانی توسط مصرف کننده می پردازیم.

یکی از دغدغه‌های خریداران تایر، انتخاب بین لاستیک ایرانی و خارجی است. تایر خودرو نقش بسزایی در ایمنی دارد و در شاخص‌هایی همانند فرمان‌پذیری، هندلینگ و ترمزگیری از اصلی‌ترین معیارهای تعیین‌کننده به شمار می‌ رود. انتخاب نوع لاستیک، برند و کشور سازنده، در کیفیت و کارایی لاستیک اهمیت بالایی دارد. در بازار ایران شرکت‌ های داخلی و برند های خارجی حضور دارند و تأمین لاستیک را بر عهده گرفته‌ اند. از دید بسیاری از مصرف‌ کنندگان، لاستیک‌ های خارجی با برند معتبر، کیفیت بالاتری نسبت به نمونه‌ های ایرانی دارند. در این مطلب از آخرین خودرو، به دلایل این برتری و چرایی ترجیح لاستیک خارجی نسبت به ایرانی می پردازیم.

چرا تایر خارجی از ایرانی بهتر است؟

چرا لاستیک خارجی بهتر از ایرانی است؟

فناوری های سازنده

یکی از اصلی ترین چالش هایی که در چند دهه اخیر همیشه شرکت های تولیدکننده ایرانی با آن درگیر بوده اند، کمبود فناوری است. در بسیاری از بخش های صنعت به دلایل مختلفی همانند سرمایه گذاری نکردن در آن حوزه و نبود یا قطع ارتباط با صاحبان فناوری شرکت های ایران از فناوری روز دور بوده اند که صنعت تایرسازی ایرانی نیز متوجه این کمبود بوده است. نبود ماشین آلات پیشرفته، مواد افزودنی جدید و فناورانه در کنار عدم دسترسی به دانش تولید در کیفیت لاستیک های ایرانی تاثیر به سزای داشته و همین موضوع باعث شده است شرکت های ایرانی نتوانند با تولید کنندگان اروپایی، کره ای، ژاپنی و … رقابت آنچنانی داشته باشند.

پیشینه شرکت ها

اکثر شرکت های تولید کننده تایر که در دنیا مطرح هستند، سابقه ای بیش از ۸۰ سال دارند. برای مثال میشلن که از بزرگ‌ترین و معتبرترین تولیدکنندگان جهان است از سال ۱۸۸۹ در این زمینه فعالیت دارد. گودیر آمریکای همانند میشلن در سال ۱۸۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون از مطرح ترین تولید کنندگان لاستیک به حساب می آید که به واسطه این سابقه از پیشرو ترین های دانش تولید لاستیک است. شرکت های ایرانی نیز سابقه چند دهه ای دارند ولی به دلیل محدودیت در فناوری و سیاست گذاری های اشتباه به سطح شرکت های خارجی مطرح نرسیده اند.

چرا لاستیک خارجی بهتر از ایرانی است؟

معیارهای استانداردی بیشتر

در شرکت های مطرح تایر ساز به غیر از استانداردهای که مرسوم است و باید رعایت شود به طور خاص معیارهای دیگری نیز مورد بررسی قرار می گیرند که باعث می شود خروجی تولیدات این شرکت ها کیفیت بالاتری داشته باشند. استانداردهای اجباری در ایران نیز به طور کامل رعایت می شوند. اما در کمپانی های مطرح همانند میشلن، گودیر و … تعاریف مضاعفی برای ارائه کیفیت بالاتر وجود دارد.

قیمت بالاتر

تولیدکنندگان ایرانی برای پوشش کامل بازار باید تایر هایی با قابلیت تایید شدن در استانداردهای اجباری تولید کنند و قیمت آن ها اقتصادی باشد؛ از همین رو تولید کنندگان ایرانی مجبور به ارزان سازی هایی در تولید هر حلقه لاستیک هستند و این موضوع باعث می شود کیفیت محصولات استاندارد ایرانی از تایرهای که تولید کنندگان خارجی بدونه محدودیت سخت گیرانه ای در قیمت تولید می کنند، پایین تر باشد. به طور نسبی تولیدات داخلی قیمتی تا ۷۵ درصد ارزان تر از محصولات خارجی دارند.

لاستیک سازی ایران ؛ درگیر در تحریم و سیاست گذاری

چرا لاستیک خارجی بهتر از ایرانی است؟

تایر سازان ایرانی از جمله صنایع هستند که پتانسیل رشد بالای در فضای اقتصادی باز دارند. نبود محدودیت ها و وجود پشتیبانی فناوری خارجی می تواند این صنعت را در ایران به یکی بخش های موفق تبدیل کند. وجود نیروی کار، مواد اولیه و بازار داخلی با ظرفیت مصرف بالا می تواند موتور محرک صنایع تایر سازی ایران باشد.

چانگان موتورز ؛ از اسلحه سازی در قرن ۱۹ تا تولید خودروهای پیشرفته در قرن ۲۱

ویدیو های پیشنهادی

۵ Responses to “چرا لاستیک خارجی بهتر از ایرانی است؟”

  1. مهدی گفت:

    خب معلومه هرچیزی خارجیش خوبه حتی قبر

    ۹
    ۸
  2. ناشناس گفت:

    واقعا فکر میکنید اگه از نظر قیمت گذاری آزاد باشند جنس بهتری تحویل مردم میدهند آیا ماشینهای که ایران‌خودرو در بازار آزاد با دلال بازی میفروشد کیفیت بهتری دارند ؟تا وقتی نظارت کافی نباشد نه پیشرفتی هست نه نیاز به رقابت دارند.آیا وقتی شرکتی به بهانه های جورواجور از زیر گارانتی راحت شانه خالی میکند کسی هست به راحت و در دسترس به داد مردم برسد.اینجوری که مملکت هست فقط پسرفت هست و یک عده سود جو

    ۱۷
    ۳
  3. Man گفت:

    فرموده اید((به طور نسبی تولیدات داخلی قیمتی تا ۷۵ درصد ارزان تر از محصولات خارجی دارند))!!!!!!
    بنده ۴حلقه نکسن کره ای خریدم ۱۱میلیون، برابرفرمایشه شما ایرانیش(که البته مواد اولیش ازهمون خارج میادو اساساایران تولیدکننده هیچ چیزی نیست)در میاد۲.۷۵۰ درسته؟!!!
    لطفا جمع کنید تحلیل هایه صدمن یه غاز رو!

    ۵
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X