%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰

اطلس S چه مشخصاتی دارد؟ + کاتالوگ

منتشر شده در 31 خرداد 1403 ساعت 14:01
عکاس علیرضا پاداش
اطلس S

اطلس S یکی از نسخه های هاچبک جدید سایپا است که در واقع گزینه ای کم آپشن از این خودرو در نسخه دنده ای به حساب می آید.

خودروی اطلس یکی از جدیدترین محصولات گروه سایپا است که به چند وقتی است که عرضه آن شروع شده و شاهد حضور آن در جاده ها هستیم. این خودرو در واقع در واقع یک خودروی هاچ بک است که بر مبنای پلتفرم X200 طراحی شده و در عمل نسخه فیس لیفت از کوییک به حساب می آید. اطلس در تیپ ها و نسخه های مختلفی تولید می شود که هر کدام به لحاظ آپشن و امکانات و برخی ویژگی های فنی با یکدیگر تفاوت دارند. تا کنون گروه سایپا برنامه دارد سایپا اطلس را در ۴ تیپ با نام های اطلس S (تیپ پایه با جعبه دنده دستی)، اطلس L (تیپ پایه با جعبه دنده اتوماتیک CVT)، اطلس G (تیپ فول آپشن با جعبه دنده دستی) و اطلس E (تیپ فول آپشن با جعبه دنده اتوماتیک CVT) عرضه کند. ما در این مطلب سعی داریم تا نسخه پایه اطلس یعنی اطلس S را بررسی نماییم.

طراحی اطلس S

مشخصات فنی اطلس S

پیش از هر چیزی لازم است بدانیم که پیشرانه این خودرو در تمام پایه ها، پیشرانه M15GSI است که به نوعی نسخه ارتقا یافته پیشرانه M15 است که قبلا روی خودرو هایی نظیر کوییک GX، اطلس G و سهند S نصب شده است. تغییرات انجام شده بر روی این پیشرانه باعث شده است تا گشتاور در دور های پایین تری در مدار قدرت قرار گیرد و به طور کلی راندمان گشتاور بهبود یابد.

مشخصات فنی اطلس S

به طور کلی موتور M15 GSI، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که می تواند نهایت قدرت ۹۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۳۷ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده دستی 5 سرعته و یا CVT به چرخ های جلو منتقل کند.

کابین و امکانات

اگر بخواهیم در مورد طراحی کابین اطلس نظر بدهیم باید بگوییم که این خودرو نسبت به دیگر محصولات سایپا، طراحی پخته تر و قابل قبولی دارد اما همچنان متریال خشک را در نقاط مختلف کابین می بینیم. اطلس S به عنوان پایه ترین تیپ اطلس تفاوت چندانی در بخش طراحی و دیزاین داخل کابین ندارد و عمده تفاوت آن با دیگر نسخه های اطلس مربوط به بخش امکانات و آپشن ها است. در این خودرو می توان امکاناتی نظیر؛ سامانه کنترل پایداری، سنسور نور، نشانگر تعویض دنده، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، تهویه دستی، چراغ روشنایی روز، نشانگر سرویس دوره ای، سامانه پایش فشار باد تایر ها، ایزوفیکس، فرمان دی کات، سنسور پارک عقب، خروجی ۱۲ ولت و… را تجربه کرد که با توجه به رده قیمتی و کلاس طراحی امکانات قابل قبولی است اما در نقطه مقابل امکاناتی نظیر؛ صفحه نمایش ۷ اینچی سیستم مالتی مدیا، آینه تاشو برقی، دوربین دنده عقب، دکمه های کنترلی روی فرمان، کروز کنترل، استارت دکمه ای، سانروف و… از جمله امکاناتی است که در این تیپ دیده نمی شود اما در تیپ های دیگر وجود دارد.

کابین اطلس S

توجه داشته باشید فوق مربوط به نسخه G از اطلس است و هنوز تصویری از نسخه S این خودرو در دست نیست اما قطعا طراحی داخلی آن دقیقا همان چیزی است که در سهند S دیده شد. در ادامه می توانید ویدیو معرفی نسخه G اطلس را مشاهده کنید.

کاتالوگ

کاتالوگ اطلس S
ویدیو های پیشنهادی

۳ Responses to “اطلس S چه مشخصاتی دارد؟ + کاتالوگ”

  1. سهیل گفت:

    واقعا سایپا باید یه فکری به حال محل قرارگیری ظبط توی سهند s بکنه توی تصاویری که من از سهند s دیدم ظبط بالای دریچه تهویه بود که تا حالا همچین چیز مزخرفی ندیده بودم!

    ۱۵
    ۴
  2. حسین گفت:

    موتور ۸سوپاپ!!!،وزن خودرو چقدر؟,شتاب صفر تا۱۰۰چقدر؟,سیستم پایداری نداره؟له نظرم خودرو از هند وارد کنید خیلی بهتر وارزانتره.

    ۱۴
    ۰
  3. امیر مهدی گفت:

    سیاه نارنجی

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X