%۲.۸۱
ساینا S
۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۲
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
مزدا 3
۵,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
بک X3 پرو
۱,۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۲۹
رانا پلاس
۱,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
جک J4
۱,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
شاهین GL
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
آریسان ۲
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اکستریم LX
۳,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
اطلس GL
۹۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۳
کی ام سی T9
۴,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۱
ساینا S
۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۱۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۲
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
مزدا 3
۵,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
بک X3 پرو
۱,۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۲۹
رانا پلاس
۱,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۳۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
جک J4
۱,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
شاهین GL
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
آریسان ۲
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اکستریم LX
۳,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۷
اطلس GL
۹۳۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۳
کی ام سی T9
۴,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۱
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰

بررسی تغییرات ایران خودرو بعد از خصوصی سازی

منتشر شده در 14 اردیبهشت 1404 ساعت 18:30
نویسنده آرام عزیزی

با تغییر سبک مدیریت در شرکت ایران خودرو، برنامه ها و استراتژی این شرکت نیز با تغییراتی ساختاری در سطح بالا روبه رو بوده است.

با تغییر سبک مدیریت در شرکت ایران خودرو، برنامه ها و استراتژی این شرکت نیز با تغییراتی ساختاری در سطح بالا روبه رو بوده است. در بهمن ماه سال ۱۴۰۳ و در دوره دولت چهاردهم بالاخره تابوی خصوصی سازی ایران خودرو شکست. مدیریت ایران خودرو در اواخر دهه ۵۰ با وقوع انقلاب اسلامی به دست دولت افتاد و پس از آن، با وجود اینکه دولت در شرکت ایران خودرو سهام بالایی نداشته ولی همیشه مدیریت آن را در دست داشته است. حالا با در دست گرفتن سکان شرکت توسط بخش خصوص این شرکت نیز دچار تغییر و تحول هایی شده است. در ادامه به برسی تغییرات در برنامه های ایران خودرو بعد از روی کار آمدن مدیریت خصوصی می پردازیم و پیش بینی هایی را برای آینده این شرکت مطرح می کنیم.

تحولات ایران خودرو بعد از خصوصی سازی

تغییر سبک مذاکرات

ایران خودرو سبک جدیدی از مذاکرات را در پیش گرفته و بنظر می رسد که این شرکت دیگر فقط به دنبال مونتاژ ساده محصولات خودروسازان چینی نمی باشد و تمایل دارد به عنوان یک جوینت ونچر با دیگر کمپانی ها مشارکت کند. یکی از برنامه های مدیران جدید ایران خودرو داخلی سازی حداکثری و انتقال فناوری در بحث مونتاژ محصولات چینی است.

شرکای جدید

ایران خودرو پیش از خصوصی سازی در بحث خودروهای سواری تقریبا فقط با شرکت چینی هایما همکاری می کرد. اما با روی کار آمدن مدیران جدید، مذاکراتی با شرکت های چینی قدر همانند گریت وال و گروه FAW نیز صورت گرفت. خبرها حاکی از موثر بودن نتایج مذاکرات بوده و گزارش های از مونتاژ هاوال جولیون پرو، محصولی از زیرمجموعه های گریت وال در ایران خودرو است.

حضور مدیران ارشد خارجی در ایران خودرو

در چند روز اخیر تصاویری از بازدید یکی از مدیران شرکت هونگچی از خط تولید داشبورد ری را در مجموعه ایران خودرو منتشر شد. بازدید مدیران شرکت هونگچی نوید بخش تولید و مونتاژ محصولات لوکس و نیمه لوکس این شرکت در ایران خودرو است.

سرمایه گذاری در تولید قطعات جدید

یک از انتقادات نسبت به ایران خودرو در دوره های مدیریت دولتی سرمایه گذاری در طرح و پروژه های با ریشه و پایه ای منسوخ بود. یکی از موارد ضایع کردن منابع این شرکت، تحقیق و توسعه جعبه دنده ۶ سرعته نیمه اتوماتیک AMT بود. طبق شنیده ها با روی کار آمدن مدیران جدید این پروژه به نفع پروژه گیربکس DHT کنار گذاشته شده است.

آینده ایران خودرو

ادامه همکاری با چینی ها

بسیاری از خودروسازان اعتقاد بر این موضوع دارند که حتما باید با یک خودروساز چینی همکاری داشته باشند. خودروسازیی چین به سرعت در حال رشد است و همین موضوع چنین دیدگاهی را تا حدزیادی تایید می کند. ایران خودرو نیز همکاری را با خودروسازان چینی آغاز کرده و روزگاری هم که سایه تحریم ها از سر خودروسازی ما کنار رود قطعا همکاری ها همه جانبه تر خواهد شد و پای برند های مطرح تر به شکل رسمی به ایران باز می شود.

ورود شرکت های غیر چینی

درحال حاظر هیچ شرکت اروپایی در حوزه خودروسازی ریسک ورود به بازار ایران را نمی پذیرد. در صورتی که تحریم ها رفع شوند می توان انتظار داشت که برند های مطرح اروپایی به ایران ورود پیدا کنند. یکی از این برند ها بنز است که ایران خودرو در مقاطعی همکاری ها گسترده ای در بحث خودرو سواری و کارو تجاری با این برند آلمانی داشته است. ورود برندهای دیگر نیز به ایران ممکن است. در بحث بازگشت شرکای فرانسوی شاید دیگر ایران خودرو همانند قبل از این شرکت ها استقبال نکند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. reza گفت:

    هی دل خوش سیری چند

    ۵
    ۲
  2. سامان گفت:

    هایما رو کنار می ذارن تا با فاو ، جوینت ونچر کنن؟
    خیلی بخش خصوصی رو گنده نکنین.
    اینا به همین سطحی که رسیدن قانع هستن.یه زندگی لاکچری برای بچه هاشون راه انداختن و فخر فروشی می کنن.عمرا بتونن مثل شرکت های خصوصی کره و چین تو منطقه مطرح بشن

    ۶
    ۸
  3. محمود گفت:

    باید منتظر موند و در عمل دید چون مدیریتهای قبلی هم از این حرفها زیاد زدند، فعلا چیزی که در قدم اول و بصورت عملی دیده شده تغییر لوگو بوده که افتضاح شده! ایشالا بقیه کارهاشون اینجور نباشه!

    ۱۲
    ۱
  4. احسان گفت:

    با همین فکر صدها شرکتو بعد از انقلاب به تعطیلی کشوندن واقعا شما امیدواری اتفاقی بیفته واقعا

    ۱
    ۲
  5. حسام گفت:

    حداقل بزارین لوگو قدیمی بمونه ،این جدیده اصلا پخته نیست و عوض اینکه از المان های ساده تری برخوردار باشه از خطوط اضافی بهره میبره

    ۱
    ۱
  6. ناشناس گفت:

    جالبه یه زمانی ایران خودرو خصوصی بود بدون بودجه دولتی
    و حال
    میخواد خصوصی بشه با کلی حمایت از طرف دولت و جیب مردم!!!!!

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X