تویوتا و نیسان مورد تایید دولت نیست/ بهانه جدید برای وارد نکردن خودرو!

یک نماینده مجلس با تاکید بر این که در حال تکمیل اطلاعات است تا مستند صحبت کند، گفت: به نظر میرسد علت کند بودن واردات خودروهای نو به مانعتراشیهای سازمان استاندارد بازمیگردد.
به گزارش آخرین خودرو، در حالی اخیرا واردات خودروهای کارکرده با موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد و از این سد عبور کرد و بحثها و تحلیلها پیرامون واردات این خودروها شکل گرفته است که هنوز واردات خودروهای نو که ثبتنام و ثبت سفارش آن از اسفند سال قبل آغاز شده بود به سرانجام مطلوبی نرسیده است.
این وضعیت سبب طرح دو پرسش شده است، اول این که چرا واردات خودروهای نو کند و لاکپشتی است و مانع اصلی چیست و دوم این که حالا که واردات خودروهای نو با چنین وضعیتی مواجه شده است، واردات خودروهای کارکرده به دلیل شرایط متفاوتتر و دست دوم بودن آنها چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد؟
در همین رابطه جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی به اقتصادآنلاین گفت: علیرغم این که یک سال از مصوبه واردات خودروهای نو گذشته، عملا میبینیم که خودرویی وارد کشور نشده و اگر هم شده خیلی کم بوده است.
رشیدی کوچی افزود: این موضوع را پیگیری کردهام و به یکسری نکات جالبی رسیدهام. سربسته عرض کنم به نظرمیرسد مجموعه سازمان استاندارد آنطور که باید در این مسیر همراهی نمیکند. سازمان استاندارد در حال مانعتراشی روی این موضوع است، در حال تکمیل اطلاعات در اینباره هستم تا مستند صحبت کنم.
این نماینده مجلس گفت: آنطور که به من خبر رسیده به دلیل تاییدیه استاندارد است که هنوز نتوانستهایم خودروهای نو را وارد کنیم که این هم در نوع خود عجیب است که سازمان استاندارد از خودروهای شرکتی مثل تویوتا و یا نیسان ایراد گرفته که نمیدانم با چه سیستم استانداری است.
پراید خوبه تویوتا به درد چی میخوره
شک نکنید اینا همش بازی هیچ دلیلی هم جز مغایرت با منافع یکسری صاحب قدرت و نفوذ برای واردات نیست . یک سال تمام هر روز انواع اقسام خبر واردات فلان و بهمان برند میاد .
کارچاق کن امثال میرسلیم زیاده شدیم برده کسایی که سیری ندارن بدبخت ملت گیرکیاافتادن
بر مرده و زندتون لعنت
این ها چطور خودرویی مثل پراید و تیبا و وانت نیسان از نظرشون ایراد نداره و مورد تاییده ،اون وقت واردات خودروهای تویوتا و نیسان ژاپن از نظرشون ایراد داره!؟
این قصه گویا سری دراز دارد.جیب آقایون حالا حالاها برای پرشدن جا داره،آخه جیبهاشون اندازه گونی صدکیلویی جامیگیره،بعدش نوبت فرزندان و نوه ها و اقوامشونه…نه حالا حالاها چیزی به ملت نمیرسه که به جای خود،جیب ملت رو هم خالی میکنن.
خیلی سادس دست مدیر استاندارد با قطعه سازا و خودرو سازا و میر سلیم تو یه کاسه هست ، ایران جهانه سومه خودروهای تویوتا یا نیسان خودشون اصلا نماد استانداردن نه شمایی که تو تهران نشستی استاندارد واسه ژاپن تعریف میکنی تویی که تهران میشینی نسبت به ژاپن هنوز عقبتری چجوری برای محصولات اونا طاقچه بالا میذاری پس معلومه یه چیزی بهت میرسه این وسط
در این کشور کالایی که رانت نداره مورد قبول استاندارد نیست