%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰

بهمن امپاور BD500 ؛ مشخصات فنی + امکانات

منتشر شده در 25 آبان 1404 ساعت 17:58
نویسنده محسن صوفی
بهمن امپاور BD500 ؛ مشخصات فنی + امکانات

بهمن امپاور BD500  از محصولات شناخته شده بهمن دیزل در حوزه کار و تجاری که در بین مصرف کنندگان نیز توانسته جایگاه قابل قبولی پیدا کند.

درباره بهمن امپاور DB500

فوتون را باید زیر مجموعه تجاری ساز نسبتاً موفق گروه بایک بدانیم که در بازارهای صادراتی خود نیز با عرضه محصولات اقتصادی  توانسته به سهم بازار و فروش قابل قبولی برسد. کمپانی فوتون در سال ۱۹۹۶ میلادی پایه گذاری شده و در چند سال اخیر عمده شهرت فوتون در بازار ایران به واسطه همکاری با ایران خودرو دیزل به دست آمد. اما بهمن امپاور BD500  که در بازار چین و سایر بازار های صادراتی فوتون با نام فوتون آئومان EST_A عرضه می شود و ایران خودرو دیزل نیز با نام فوتون H5 اقدام به مونتاژ و عرضه این کشنده کرده است.

 در سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه فوتون آئومان EST_A آغاز شد و تا کنون نیز تولید آن ادامه دارد. در سال ۱۴۰۰ بود که گروه بهمن از امپاور رونمایی کرد و اکنون در دو تیپ BD500 و BD560 درخط تولید بهمن دیزل در حال مونتاژ است. در سال ۱۴۰۱ بود که اولین نمونه های امپاور BD500 به دست مشتریان رسید.

طراحی و ابعاد بدنه بهمن امپاور BD500

بهمن امپاور BD500 ؛ مشخصات فنی + امکانات

در نمای جلویی بهمن امپاور BD500 یک طراحی محافظه کارانه و نسبتاً سالخورده را مشاهده می کنیم که به دور از اِلمان های طراحی روز است. چراغ های جلویی طراحی نسبتاً بزرگی دارند و به صورت تمام هالوژنی هستند و چراغ دی لایت در قسمت پایینی سپر قابل مشاهده هستند. جلو پنجره بهمن امپاور BD500 تلفیقی از فلاپ های کروم مات و پلاستیک مشکی رنگ بوده و در قسمت های مختلف نمای بیرونی از فلاپ های مشکی رنگ استفاده شده است. ارتفاع سقف بهمن امپاور BD500 از نوع  بلند ارزیابی شده  و در قسمت بالایی سقف دو چراغ نصب شده است.

در نمای جانبی بهمن امپاور BD500 برروی درب ها و فلاپ های جانبی  خطوط و حجم پردازی های محدودی را مشاهده می کنیم و آینه های جانبی نیز به رنگ مشکی هستند. در انتهای کامیون و در قسمت ریش موقعیت این قطعه در قسمت عقبی شاسی ارزیابی می شود. باک های بهمن امپاور از نوع آلومینیومی و با اندازه ۹۴۰ لیتر هستند، به علاوه این که مخزن ۸۵ لیتری ادبلو در امپاور پیش بینی شده است.

ابعاد بهمن امپاور BD500 به ترتیب طول، عرض و ارتفاع برابر است با؛ ۶۰۸۵×۲۵۰۰× ۳۹۰۰ میلی متر و فاصله بین دو محور این کشنده ۳۶۰۰ میلی متر است. که با توجه به تعداد یاد شده می توان انتظار فضای داخلی قابل قبولی از بهمن امپاور BD500 داشت.

مشخصات فنی بهمن امپاور BD500

بهمن امپاور BD500 ؛ مشخصات فنی + امکانات

بهمن امپاور BD500 را باید یک کامیون ۴۴ بوده که وظیفه تامین قوای فنی مورد نیاز این کشنده به یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی با حجم ۱۱۸۰۰ سی سی توربو شارژ سپرده شده که این پیشرانه توانایی تولید ۴۹۰ اسب بخار و ۲۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت. این پیشرانه ساخته کامینز بوده که در کشورچین مونتاژ می گردد و توسط بسیاری از برند های چینی نیز مورد استفاده قرار گرفته است و در بازار ایران نیز خیلی عظیمی از رقبای هموطن امپاور با این پیشرانه به دست مصرف کنندگان می رسد. و یک جعبه دنده ۱۲ سرعته اتوماتیک ساعت ZF  و از سری TRAXON  این قوای تولیدی را به چرخ ها منتقل خواهد کرد. این جعبه دنده از جدید ترین و به روز ترین ساخته های ZF شناخته می شود که از قابلیت هایی نظیر انتقال دیتای مسیر توسط GPS و ارتباط با تمام ماژول های کشنده منجر است که گویا در امپاور خبری از این موارد نیست.

سیستم تعلیق مورد استفاده در محور جلو بهمن امپاور BD500 از نوع فنر تخت پارابولیک با کمک فنر و استبلایزر بوده و تعلیق محور عقب نیز متشکل از ۴ کیسه باد با قابلیت هایی همچون؛  تنظیم ارتفاع از راه دور، حافظه ذخیره، کمک فنر و استبلایزر می باشد. افزون بر این موارد رینگ های مورد استفاده در بهمن امپاور BD500 از نوع فولادی با اندازه ۲۲.۵ اینچ هستند، و پهنای و فاق تایر های تیوبلس این کشنده به ترتیب؛ ۳۱۵ و ۸۰ میلی متر است.

برندBD500 امپاور
مونتاژ کنندهگروه بهمن/ بهمن دیزل
سال تولید۱۴۰۰- تاکنون
حجم موتور۱۱۸۰۰ سی سی
سازنده پیشرانهکامینز
کد فنی پیشرانهISGe5_CUMMINS
تعداد سیلندر۶ سیلندر خطی
سیستم سوخت رسانیانژکتور/ کانال مشترک ساخت بوش
فناوری های پیشرانهتوربو شارژر، اینترکولر، سیستم کنترل آلایندگی، کاتالیست هوشمند، سیستم گرمکن هوای ورودی موتور
قدرت۴۹۰ اسب بخار
گشتاور۲۳۰۰ نیوتن متر
نسبت تراکم پیشرانه۱۷:۱
سازنده گیربکسZF
کد فنی گیربکسZF-12TX2621TD
نوع گیربکس۱۲ سرعته اتوماتیک با ریتاردر ۵ مرحله ای هیدرولیکی ZF، با تیپ ترونیک
تعلیق جلوفنرتخت چند لایه پارابولیک مجهز به کمک فنر و استبلایزر
تعلیق عقبسیستم تعلیق بادی با ۴ بالشتک هوا با سیستم تنظیم ارتفاع از راه دور و حافظه، مجهز به کمک فنر و استبلایزر
سیستم فرمانساچمه ای هیدرولیک
حداکثر توان بالاروی از شیب (درصد)۲۹ درصد
شعاع گردش۷.۳ متر
محور انتقال قدرتعقب
طول۶۰۸۵ میلی متر
عرض۲۵۰۰ میلی متر
ارتفاع۳۹۰۰ میلی متر
فاصله محوری۳۶۰۰ میلی متر
حجم باک (مجموعاً)(۳۹۰+۵۵۰) جمعاً ۹۴۰ لیتر
ادبلودارد
حجم مخزن ادبلودو مخزن ۸۵ لیتری + سیستم گرمکن ادبلو
جنس باکآلومینیوم
وزن خالص کشنده۷۳۰۰ کیلوگرم
وزن ناخالص کشنده۱۸۰۰۰ کیلوگرم
حداکثر ظرفیت محور جلو۷۰۰۰ کیلوگرم
حداکثر ظرفیت محور عقب۱۳۰۰۰ کیلوگرم
مجموع وزن ترکیبی ناخالص مجاز قانونی۴۴۰۰۰ کیلوگرم
مجموع وزن ترکیبی ناخالص فنی۴۵۰۰۰ کیلوگرم
دینام (ولت/آمپر)۱۱۰.۲۸
باتری (ولت/آمپر)۲۰۰.۱۲
نوع تایرتیوبلس
سایز و نوع رینگ۲۲.۵ اینچ / فولادی
استاندارد آلایندگییورو ۵
سیستم ترمزدیسکی دومداره
برند مادرفوتون / گروه بایک
کشور مادرچین

طراحی کابین و امکانات بهمن امپاور BD500

بهمن امپاور BD500 ؛ مشخصات فنی + امکانات

درون کابین بهمن امپاور BD500 همانند طراحی بیرونی اندکی دچار حس قدیمی بودن خواهیم شد. صندلی ها از ابعاد و ارگونومی مناسبی برخوردار هستند اما کیفیت چرم به کار رفته برروی آن ها صرفاً قابل قبول ارزیابی می شود. افزون بر این موارد صندلی های مورد استفاده از نوع پنوماتیک بوده  از قابلیت  هایی نظیر؛ تنظیم در ۶ جهت و گرمکن  نیز برخوردار هستند. غربیلک فرمان بهمن امپاور BD500 طراحی چهار شاخه بهره برده و کلید های کنترلی سیستم تهویه مطبوع و کروز کنترل در کناره های آن  جا خوش کرده اند. و کلاستر به صورت آنالوگ بوده و در میان آن نمایشگر سیستم کامپیوتر سفری به چشم می خورد.

بهمن امپاور BD500 ؛ مشخصات فنی + امکانات

 در مجموعه داشبورد شاهد یک طراحی راننده محور و با انبوهی از فضاسازی در این بخش رو به رو هستیم، به علاوه این که برروی داشبورد کلید های متعدد و یک مانیتور ۷ اینچی سیستم مالیاتی مدیا قابل مشاهده خواهد بود. در قسمت میانی کابین پالونی حذف شده تا همانند سایر کامیون های روز فضای داخل کابین مسطح باشد و در میانه کابین  کنسول میانی لیور دنده و سایر اهرم های کنترلی خودرو قرار گرفته  اند. در قسمت استراحت کابین با توجه به سقف بلند بودن کامیون و ابعاد مناسب در این قسمت رانده از فضای مناسبی برخوردار بوده و مواردی همچون پرده و خروجی های سیستم تهویه و شارژ تلفن همراه  جهت آسایش سرنشینان بیشتر پیش بینی شده است.

امکانات ایمنی و رفاهی بهمن امپاور BD500

امکانات ایمنیسیستم ترمز ضد قفل (ABS) با کنترلگر های الکترونیکی، سیستم کنترل الکترونیکی ترمز(EBS)، سیستم ضد لغزش (ASR)، ترمز موتور، ریتاردر هیدرولیکی ۵ حالته، ترمز دستی پنوماتیکی با مکانیسم اثر بر وی محور عقب، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم هشدار حرکت بین خطوط (LDWS)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HSA)، سیستم هشدار برخورد از جلو(FCWS)، سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEBS)، تاییدیهADR جهت حمل کالای خطرناک بر اساس استاندارد اروپا، تاییدیه استحکام کابین بر اساس استاندارد اروپا،
امکانات رفاهیبوق شهری و برون شهری، کابین شناور ۴ نقطه ای با تعلیق بادی، کابین مسطح (بدون پالونی)، سپهتن، PTOبه صورت آپشنال، جک بالابر، زاپاس بند و لاستیک زاپاس، آفتابگیر های داخلی و خارجی، بادگیر سقف و جانبی، حفاظ حانبی، جک بالابر برقی کابین، صفحه ریش ۲ اینچ با پروژکتور، آینه های جانبی با گرمگن، جالیوانی و جافلاسکی، یخچال، دو تخت خواب، پورت های خروجی شارژ تلفن همراه، صندلی پنوماتیک با قابلیت تنظیم در ۶ جهت و گرمکن، شیشه بالابر های برقی اتوماتیک، تنظیم غربیلک فرمان در ۲ جهت، مولتی مدیا، رهیاب، بلوتوث، خروجی های بلوتوث و اس دی کارت، کلید های کنترلی سیستم صوتی و کروز کنترل بر روی غربیلک فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک،کولر درجا، بخاری درجا، سنسور نور، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، چراغ روز، مه شکن های عقب و جلو، قفل دیفرانسیل الکترونیک، آلارم دنده غقب، سیستم کمکی استارت از بیرون کابین، قطع کن باتری، تنظیم گاز درجا، گرمکن سوخت، آبگیر سوخت، فت ترموستاتیک فزاینده،

مزایا و معایب بهمن امپاور BD500

مزایاپشتیبانی گروه بهمن، قوای فنی قابل قبول، لیست امکانات ایمنی و رفاهی قابل قبول، دسترسی به قطعات یدکی
معایبکیفیت متوسط متریال، تیراژ عرضه کم، طراحی نسبتاً قدیمی، عرضه محدود در بورس کالا، گسترده نبودن نمایندگی های بهمن دیزل، معلوم نبودن سطح دوام و کیفیت کشنده در بلند مدت

قیمت بهمن امپاور BD500

قیمت بازار (در ۲۵ آبان ۱۴۰۴)۸.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان
قیمت کارخانه (در ۲۵ آبان ۱۴۰۴)۷.۱۹۵.۱۷۵.۴۱۸ میلیون تومان

رقبای بهمن امپاور BD500

بهمن امپاور BD500 ؛ مشخصات فنی + امکانات

بهمن امپاور BD500 یک کشنده ۴۴ تن با طراحی و کیفیت نسبتاً قابل قبول، قوای فنی قدرتمند و لیست امکانات ایمنی و رفاهی مناسب است. که در بازار نیز توانسته طرفدارانی برای خود دست پا کند و با توجه به این که این کشنده لوگوی شرکت مادر در خط تولید ایران خودرو دیزل با اندکی تفاوت در لیست امکانات ایمنی و رفاهی مونتاژ می شود می توان انتظار داشت که مصرف کننده دسترسی قابل قبولی به قطعلت یدکی داشته باشد. اما نمی توان بهمن امپاور را بهترین گزینه برای مصرف کننده داشت و باید در بازار با رقبای دست دوم نامدار اروپایی و سایر رقبای چینی مونتازی همچون؛ بایک X9، دیما، P9 کامل دیزل، داوران H7 نیو فیس، شاکمان X5000، پلیسان ۵۴۰ و … رو در رو شود. به علاوه بر این که اکنون نمونه قدرتمند تر BD560 در حال عرضه است.

بایک X9 ؛ مشخصات فنی + امکانات

ویدیو های پیشنهادی
  1. حسن گفت:

    چه فایده من ندارم پایه یک دارم ولی ماشین ندارم
    باید حسرت به دل هست
    ای خدا برای من ماشین اکی کن قسطی به من بدن

    ۳
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X