تولید آزمایشی کراس اوور سایپا ؛ C3-XR در یک قدمی بازار

سیتروئن C3-XR کراس اوور جدید سایپا است که تولید آزمایشی آن آغاز شده و به زودی در بازار ایران عرضه می شود.
همانطور که می دانید شرکت سایپا در گذشته همکاری بسیار خوبی با شرکت سیتروئن داشته و تولید زانتیا جزو خاطرات خوبی است که از این دوران در یاد و خاطره ما مانده است. اما بعد از اینکه سیتروئن به همکاری خود با شرکت سایپا پایان داد، دیگر شاهد محصولات این شرکت در بازار ایران نبودیم. اما چند وقتی است که شرکت سایپا به دنبال عرضه کراس اووری با نام و نشان سیتروئن است که در صورت عرضه می تواند، حضور پر رنگی در بازار خودرو کشور داشته باشد.
سیتروئن C3-XR محصولی است که شرکت سایپا ادعا می کرد که برنامه تولید و عرضه آن را دارد و در این سالها این خودرو را در نمایشگاه های مختلف خودرو نظیر نمایشگاه خودرو مشهد به نمایش در آورده بود. با این حال برنامه تولید این کراس اوور جدید سایپا مشخص نبود. اما اکنون با توجه به تصاویری که به دستمان رسیده است، به نظر می رسد که شرکت روند تولید آزمایشی این خودرو را در سایت سایپا سیتروئن کاشان آغاز کرده است و انتظار می رود که پس از گذراندن تست های فنی و جاده ای و دریافت استاندارد های لازم، عرضه سیتروئن C3-XR را آغاز کند.
آلبوم تصاویر



اما این کراس اوور جدید سایپا قرار است با چه مشخصات و امکاناتی در بازار ایران عرضه شود؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.
مشخصات فنی و امکانات سیتروئن C3-XR
اگر خبر های مربوط به این خودرو را دنبال کرده باشید حتما می دانید که شرکت سایپا در ابتدا عنوان کرده بود که سیتروئن C3-XR را با پیشرانه ME16 در بازار ایران عرضه می کند اما در نهایت قرار است این خودرو با پیشرانه سه سیلندر ۱.۲ لیتری توربوشارژ تامین می شود که این پیشرانه می تواند ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه تر به چرخ های جلو منتقل کند. البته بعید نیست که این خودرو در آینده با همان پیشرانه مورد استفاده در شاهین پلاس و با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک DAE در بازار عرضه شود.

در مورد امکانات این خودرو نیز باید بدانیم که شرکت سایپا قرار است این خودرو را در تیپ ها و نسخه ها مختلفی در بازار عرضه کند اما احتمال می رود فول آپشن ترین نسخه آن به امکاناتی نظیر؛ ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، فرمان کمکی برقی، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر سیستم مالتی مدیا، حالت های مختلف رانندگی، فرمان دی کات، استارت دکمه ای، ورود و خروج بدون کلید، سیستم تهویه اتوماتیک، آینه های جانبی تاشو برقی، سامانه پایش فشار باد تایر ها، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، سیستم استارت و استاپ اتوماتیک و… مجهز باشد.
اگر با قیمت و سطح امکانات معقولی عرضه بشه استقبال خوبی ازش میشه، این کلاس خودرویی در کشور طرفدار زیاد داره خصوصا اگر نام سیتروئن رو یدک بکشه، حالا اینکه قطعاتش از دانگفنگ چین تامین میشه و اینها بماند.
شور این tu5و دراوردن تو هر ماشینی میذارنش
اتفاقا بنده قصد خرید در حد ۱.۵ میلیارد داشتم برای خودرو که با کاهش ارز، دست نگه داشتم. انتخابم هم تا الان چانگان CS35 بود. و البته این خودرو هم که بیشک حدود ۱ تا ۱.۲ قیمت میخوره (چون دقیقا میخواد با ریرا رقابت کنه) از گزینه هام کاملا حذف شد، چون موتور ۳ سیلندر کلا شوخی هست! لطفا نگید مهم توان هست! بله از موتور ۳ سیلندر ۱۲۰۰ سی سی شاید با تیونینگ ۱۸۰ اسب هم کشید بیرون اما اون چنین خودرویی به درد لای جرز میخوره نه زندگی خانوادگی. اگر موتور M20 را سایپا میتونست بیاره (موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۵۰ اسبی) و روی این خودرو عرضه کنه، چشم بسته میشد گفت انتخاب ارجحی بود. اما اینها در خواب چنین موتوری را بتونن بیارن. یه موتور ژاپنی با روح میتسوبیشی.
شک نگنید که قیمتش بالای ۲میلیارده
این یک قدمی بازار رو دوس دارم کلا استفاده میشه
چندتا پروژه سالیان ساله یک قدمی بازار هستن؟
شاسی بلندو p90 و یه ماشین ۳ سیلندم گفته بودن پاژ بود فک کنم
اطلس اتوماتیک و مدل های دیگر سهند و بگیر برو تا ته
تو رو خدا خودروی جدید و باکیفیت ایمن وارد کنید البته با قیمت مناسب
خدایی بر چه اساسی نوشتین همکاری خوب با سیتروئن؟؟؟ از زانتیا که بگذریم بقیه محدود و درنتیجه محکوم به شکست چون بعد چند سال قطعات و گارانتی نیست ت ت.چون محدود تولید شده.پس خواهشا داستان تخیلی تحویل ملت ندین
پراید شاسی بلند
اصلا ماشینی با این موتور ایرانی ،ارزش خرید نداره، اگر پول داری فقط چانگان cs55 پول کمتر داری چانگان مدل cs35
باوا به شرفتون از سایپا ماشین نخرید تامجیوربشه ماشینهایی که چار پنج ماهه تکمیل وجه کردنه رابده مگه ازدست پولتون آس شده آید که میدید اطلس هنوز نتونسته عرضه کنه پولش هم ازهزاران نفرکرفته ولی عرضه نداره