تیپ های سهند مشخص شدند



به تازگی کاتالوگ سدان جدید پارس خودرو منتشر شده است و حالا می توانیم نگاهی دقیق تر به تیپ های سهند داشته باشیم.
پس از آن که پارس خودرو از خودرو سهند رونمایی کرد و در نمایشگاه های مختلف به معرض نمایش گذاشت گفته می شد که این خودرو قرار است تیپ های مختلفی داشته باشد. اکنون شرکت پارس خودرو تیپ های سهند پارس خودرو را با موتور های بنزینی یا دوگانه سوز و با گیربکس های ۵ سرعته دستی یا گیربکس CVT معرفی کرده است.
بر اساس کاتالوگ منتشر شده در وبسایت رسمی شرکت پارس خودرو ، خودرو سهند دارای ۳ تیپ و مدل های مختلف است که عمده تفاوت آنها در امکانات و نوع گیربکس است.

در ادامه بیشتر به بررسی تیپ های سهند می پردازیم.
حتما بخوانید : معرفی کامل سهند پارس خودرو + جدول مشخصات فنی
تیپ ۱ سهند
تیپ ۱ سهند پارس خودرو، پایه ترین نسخه این خودرو است. این تیپ در دو مدل عرضه می شود، نام مدل اول (N325) است که با موتور بنزینی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و دارای ۸ سوپاپ با کد M15 GSI که نسخه ارتقا یافته موتور M15 سایپا است عرضه می شود و این موتور می تواند می تواند روی هم رفته ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. مدل دیگر نیز با با نام (N323) با موتور دوگانه سوز ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با کد M15 GSI (CNG) عرضه می شود که می تواند نهایت قدرت ۷۷ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۱۶ نیوتن متر را تولید کنند.
هر دو مدل به گیربکس ۵ سرعته دستی مجهزند و توان را به چرخ های جلو منتقل می کنند.
در تیپ ۱ خودرو سهند امکاناتی همچون ، فرمان دی کات، سیستم فشار باد تایر ها، رینگ های فولادی، درگاه USB با قابلیت شارژ تلفن همراه، تهویه نیمه اتوماتیک، ترمز اضطراری، چراغ روشنایی روز، سنسور دنده عقب ، کاور صندلی پارچه ای ، کیسه هوا سرنشینان جلو ، آینه های جانبی برقی ، چراغ های همراهی تا درب منزل و… در نظر گرفته شده است.
تیپ ۲
تیپ ۲ سهند پارس خودرو در ۳ مدل و با موتور و گیربکس های مختلف شامل موتور های بنزینی و دوگانه سوز و گیربکس های ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته CVT به بازار عرضه خواهند شد. شایان ذکر است که این سه مدل تنها در مشخصات فنی با یکدیگر تفاوت دارند و از نظر آپشن و امکانات با یکدیگر تفاوتی ندارند.
مدل اول تیپ ۲ با نام (N326) به موتور همان بنزینی ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ تنفس طبیعی (M15 GSI) مجهز است که از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی توان را به چرخ های جلو منتقل می کند.
اما دومین مدل از تیپ ۲ سهند پارس خودرو با نام (N328)، دارای موتور دوگانه سوز (M15 GSI (CNG)) است که این مدل نیز توان را از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می کند.
سومین مدل تیپ ۲ سهند با کد (N327) از موتور بنزینی ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ تنفس طبیعی استفاده می کند با این تفاوت که این مدل به گیربکس ۶ سرعته CVT مجهز است. همچنین این مدل دارای فرمان کمکی برقی و کروزکنترل و محدود کننده سرعت است اما سانروف در آن دیده نمی شود.
در تیپ ۲ سهند علاوه بر امکانات نسخه پایه ، از امکاناتی نظیر، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان،روکش صندلی های چرم و پارچه ای، تریم داخلی دو رنگ، آینه های جانبی برقی با قابلیت گرمکن، مانیتور ۷ اینچی سیستم مالتی مدیا، دوربین دنده عقب و آنتن سقفی کوسه ای و… بهره می برد.
تیپ ۳ سهند پارس خودرو
تیپ ۳ سهند با کد (N329)، کامل ترین نسخه سهند به لحاظ دارا بودن آپشن و امکانات است و فقط با موتور ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ تنفس طبیعی بنزینی به همراه گیربکس ۶ سرعته CVT به بازار عرضه می شود. این تیپ علاوه بر امکانات و آپشن های دو تیپ قبلی به امکاناتی نظیر؛ کروزکنترل و محدود کننده سرعت، فرمان کمکی برقی، رینگ های آلومینیومی، گرمکن صندلی راننده، شیشه دودی عقب، سنسور باران، رادار نقطه کور، استارت دکمه ای، ورود و خروج بدون کلید، سیستم هشدار دهنده باز بودن درب خودرو مجهز است.

اتاق ساینا را برداشتید عقب جلوش را تغییر دادید اسمش را گذاشتید سهند لعنت خدا برشما باد که اینقدر مانند حاکمان دزد و کلاش شدید و عوام فریبی می کنید
این همه زحمت کشیدین
چطور دلتون اومد از درهای ساینا استفاده کنین؟ 😒🥺
خدا از سرتون نگذره ،چه گناهی کردیم گرفتار شما شدیم شرف داشته باشین مردم رو با این اسباب بازی ها به کشتن میدین
باسلام خدمت همه مردم فهیم ایران ببینین چه کلاهبرداری میکنن این ظالمان سهند در تیپهای مختلف از نظر موتوری که همون موتور تیباست ماشین باید از نظر موتوری تغیر کنه توانش بیشتر بشه وگر نه این ابشنایی که اسمشو میبرن همشون با ده ملیون میشه به خودرو اضاف کرد بندنه هم خب همون سایناست فقط چراغهای جلو و عقبو تغیر دادن
لااقل می خواستید یک چیزی در حد و اندازه هیوندای i20بزنید که موتور و گیربکس خوبی داشته باشد…..یک چراغ خطر عقب شبیه i20هست من فکر کردم حد و حدود آی ۲۰ هست حتما
اینوکوییک وسایناوتیبا همش یکی هست….
رفتن آی ۲۰ بگیرند مونتاژ کنن ،ندادن بهشون
ای کاش امثال شمارو ببرن برای طراحی
انگار به خر لباس شیر دادن
اینم که کپی ساینای خاک برسرت تان
خر همان است پالانش عوض گردیده
بهتر است بجای خودروی سهند بفرمایید تیبا پنج
ای کاش ایران خودرو اندازه همین سایپا ماشین های سدان جدید تولید میکرد و دست از پارس و سورن بر میداشت
کاری به پلتفرم و موتورش ندارم ولی از نظر طراحی خیلی پخته تر شده ساینا پر از خط خطوط تیز بود که اصلا به اتاق تیبا نمی آمد
کاش ایران خودرو به خودش یه حرکتی بده واقعا طراحی سورن و پارس و رانا و… سدان های دیگه ایران خودرو در حد همین سهند هم نیست و شاید اسپرت باشه ولی اصلا پخته نیست
رنگ کردن گنجشک و فروش آن بجای قناری هنر نیست فروش تیبا با نام های جدید واقعاً کلاه برداری است
تولیدات ایران خودرو صد شرف داره به سایپا موتورهای شرکت ایران خودرو بزنن رو بدنه های سایپا یکم بهتر میشه تولیدات داخل
قیمت تیپ ۳ چقدره؟؟؟؟؟؟
چرا قیمت اطلس و سهند اعلام نمی شه؟!!
این که باز همون ساینا اس هس حالا یا دنده دستی یا اتومات ، مانیتور و کروز کنترل و سنسور باران و اتولایت و … هم ساینا اس داره
خیلی قشنگ وزیبا شده عالیه سندان خوبیه
طراحی خیلی خوب انجام دادید،کیفیت هم به نظر میرسه یه سر و گردن بالاتر از ساینا باشه،امکانات هم قابل قبوله ولی با تغییر ندادن نمای جانبی به طراحی مزخرف پنجره ها حدود ۵۰٪ افت طراحی و جذابیت به خودرو وارد شده و خریدار کمتری هم پیدا میکنه،آخه این همه طراحی کردید یه نمای جانبی هم دست بهش میکشیدید،چی میشد؟
سایپا فکری برای ستون جلوی ساینا بکند. عیب ستون جلو کوتاهی آن و باید کشیده تر شود . تا ساینا و سهند اسپرت شوند مانند ۲۰۶ ستون کشیده جلو داشته باشند . این را به طراحان سایپا گوشزد می کنم .
صد میلیون گرانتر از ساینا و تغییر، ناچیز ، فنی همان ساینا و بدون حتی یک آپشن! ظاهر خوبی داره ولی ظاهر ساینا برای بسیاری زیباتر و دلچسپ تره ، با توجه به قیمت ، ساینا، بسیار با صرفه تر و منطقی تره، سهند ، پروژه ای شکست خورده شد و بازار هم گواهی بر عدم استقبال از اونه، چون بدون هیچ مزیتی ،بسیار گرانتر از ساینا اس هست و خریدش با توجه به قیمت ، منطقی نیست.اگه آپشنال بود باز یه چیزی،مانیتور هم نداره
بامید روزیکه خائنین ب این مردم را به دار مجازات بیاویزیم…
آخه پلتفرمی که طراحیش ایراد داره با دو تا دست انداز شاسیش ترک میخوره چرا هی قیافشو تغییر میدین صافکارا میدونن من وی میگم.
آخه پلتفرمی که طراحیش ایراد داره با دو تا دست انداز شاسیش ترک میخوره چرا هی قیافشو تغییر میدین صافکارا میدونن من چی میگم.این موتور m15 به این اتاق زوره
با سلام دوستان کسی که میخواهد یک ماشین خوب و دارای امنیت و ماشین خانوادگی داشته باشد سهند عالی هس .حالا این کارکنان ایران خودرو میان زرتا پرت میکنن
جالبیش از اونجا شروع میشه داشبورد با اطلس یکیه آدم توش بشینه خودشم نمیدونه سوار کدوم شده