موضوعات داغ روز:

جدیدترین سدان ژاپنی بازار رسید ؛ معرفی نیسان آلتیما نامی خودرو

منتشر شده در 11 شهریور 1404 ساعت 12:15
عکاس حسین دلاور
ویدئو رضا چوکامی

به تازگی نخستین نمونه های وارداتی جدیدترین سدان ژاپنی بازار یا همان نیسان آلتیما نامی خودرو به خاک کشور رسیده و تحویل آن به زودی آغاز می شود.

نیسان آلتیما به عنوان جدیدترین سدان ژاپنی بازار یکی از خودروهایی بود که توسط نامی خودرو در سامانه خودروهای وارداتی عرضه شد. سدانی که از نظر ابعادی در رده ای بالاتر از مدب سیلفی قرار می گیرد و البته قیمت بالاتری هم دارد. عرضه نیسان آلتیما با ۱۰۰ درصد شدن تعرفه واردات همراه بود و قیمت این سدان در ابتدا ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شد اما با اصلاح تعرفه واردات خودرو، قیمت این خودرو هم اصلاح شد و به ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان کاهش یافت. حالا به مرور نخستین نسخه های این سدان تحویل مشتریان می شود و آلتیما در بازار ما رقیب خودروهایی نظیر کیا K5 توربو، هیوندای سوناتا و تویوتا کمری خواهد بود. در ادامه بیشتر با این سدان وارداتی آشنا خواهیم شد.

جدیدترین سدان ژاپنی بازار رسید ؛ معرفی نیسان آلتیما نامی خودرو

درباره جدیدترین سدان ژاپنی بازار

نیسان آلتیما یکی از محصولات قدیمی این نشان ژاپنی است که از سال ۱۹۹۲ در ۵ نسل به تولید رسسیده است. این خودرو در بازارهای مختلف با نام های متفاوت عرضه شده که البته نسخه ای که حالا در ایران می بینیم مونتناژ چین است و در واقع نمونه جانشین برای نیسان تینا به حساب می آید. نیسان آلتیمای جدید خط جدید طراحی های نیسان را در بدنه و کابین دارد و المان هایی از آخرین نسل ماکسیما را می توان در بدنه و اتاق آن دید. در ادامه بیشتر با مشخصات این خودرو آشنا می شویم.

جدیدترین سدان ژاپنی بازار رسید ؛ معرفی نیسان آلتیما نامی خودرو

مشخصات فنی نیسان آلتیما

زیر کاپوت جدیدترین سدان ژاپنی بازار یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر خطی و تنفس طبیعی را داریم که توان تولید حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار را به همراه بیشینه گشتاور ۱۹۷ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT ایکس ترونیک نیسان به چرخ های جلو منتقل می شود و با این مشخصات، مصرف سوخت ترکیبی ۶.۵ لیتری برای این سدان رقم می خورد. سیستم تعلیق در ججلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است و با فاصله محوری ۲۸۲۵ میلیمتری و ترکیب آن با رینگ های ۱۷ اینچی، سواری نرمی را برای این سدان به ارمغان می آورد.

جدیدترین سدان ژاپنی بازار رسید ؛ معرفی نیسان آلتیما نامی خودرو

کابین و امکانات

در داخل کابین جدیدترین سدان ژاپنی بازار سبک طراحی جدید نیسان را می بینیم که قبلا در محصولی مثل نیسان سیلفی مکس ادیشن هم دیده می شد. فرمان D کات طراحی شده و ترکیب رنگ مشکی را در ادوات کابین می بینیم. کلاستر نیمه دیجیتال است و یک صفحه نمایش کشیده در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. دسته دنده بصورت فیزیکی طراحی شده و در مجموع طراحی راضی کننده اما نه چندان مدرن و لوکس را در این سدان جدید الورود بازار می بینیم.

جدیدترین سدان ژاپنی بازار رسید ؛ معرفی نیسان آلتیما نامی خودرو

در نیسان آلتیما سطح آپشنی متوسطی را داریم و در این سدان امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، صندلی برقی راننده، دوربین دنده عقب و… را می بینیم.

ویدیو های پیشنهادی

۸ Responses to “جدیدترین سدان ژاپنی بازار رسید ؛ معرفی نیسان آلتیما نامی خودرو”

  1. ناشناس گفت:

    برای نابود شدن اصالت هر برندی فقط کافیست در چین ساخته بشه. چون مواد و آلیاژها دست دوم و سوم میگیرن اصالت برند را خراب میکنن. نخرید

    ۸
    ۹
    • ناشناس گفت:

      مثل اپل و مایکروسافت و سونی که ایفون و اکس باکس و پلی استیشن رو تو چین میسازن ؟
      خسته نمیشید بس حرفایی کلیشه ای میزنید ؟ با این حرفا باهوش به نظر نمیرسید. شما میتونی تو چین با کیفیت ترین جنس رو بسازی ( اگه بخوای )

      ۱۳
      ۲
  2. حاج کاظمیان گفت:

    سلام
    من اسم جزو برندگان بود ولی متأسفانه نتوانستم پول را یکجا بدهم بد برنامه ریزی برای پرداخت شده بود. لااقل نصف اول بقیه موقع تحویل شایسته تر بود . لطفا بررسی نمایید. تشکر

    ۲
    ۲
  3. محمدرضا گفت:

    برای کسانی که از تولیدات چین حمایت میکنن باید به عرضشون برسونم حتی برندی همچون تویوتا و نیسان با تولیدات چین خودشون لطمه ی شدیدی به کیفیت و اعتبار خودشون وارد کردن ! بنده دبی زندگی میکنم و قیاس ملموس واقعی داشته ام در این مورد .یه تویوتا رایز ۲۰۲۴ گرفتم و یکماه نشده با مزدا عوضش کردم به شدت افتضاح بود از هر نظر . کیفیت ایزولاسیون صدا ، کارایی کولر و غیره دوستمون که گفته بودن کیفیت محصولات چینی پاینن کاملا درست گفتن .تویوتا کرولا ی چینی نو طبق شکونده بود .

    ۴
    ۵
    • ناشناس گفت:

      الان یعنی بنز که تو چین خودرو میسازه به اعتبار خودش لطمه زده ؟
      شما میتونی تویوتای راو ۴ چینی بخری که بهترین کیفیت رو داره میتونی هم دایهاتسو راکی بخری که هم پلتفرمش هم مدلش مال دایهاتسوعه ولی چون تویوتا خریدتش برند تویوتا روش زده. انتخاب با خودته داداش. ربطی به چینی بودنی یا اندونزیایی بودنش نداره. تویوتا تو ۳۰ تا کشور دنیا خودرو مونتاژ میکنه. با همین ساده نگریت دایهاتسو خریدی به اسم تویوتا دیگه.

      ۵
      ۱
  4. علی گفت:

    کرولا کراس مدل ۲۰۵۵ اسفند پارسال ثبت نام کردم از نامی خودرو هنوز تحویل نگرفتم.
    لطفاً بررسی کنید

    ۱
    ۰
  5. هادی گفت:

    ماکسیما ، ۶ سیلندر ، موتور ۳ لیتری ، پرقدرت ، با کیفیت و دوام ، حس اطمینان ، طراحی با روح و زیبا .
    تیانا تا حدودی خوب بود.ولی خب CVT بود.
    این ، CVT ، طراحی زشت ، لو آپشن ، چینی، کم کیفیت و اسباب بازی ، با توجه به مشخصات اش هم معلومه راه نمیره.
    سگ‌ ماکسیما می ارزه به این.
    البته حتی اگه ساخت ژاپن هم بود ، نیسان تو چند سال اخیر ، افت کیفیت خیلی زیادی داشته ماشیناش.
    دیگه گذشت دوران طلایی صنعت خودروسازی .
    اینم که ۴ میلیارده ، اصلا نمی ارزه.

    ۰
    ۳
  6. مهدی گفت:

    هنوز نامی خودرو پلاکهای ثبت نامی پارسالو بده نخواستیم نیسان التیما

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X